Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

Godt du fikk ordnet med krykker, til tross for at rullator er mye kulere:fnise: Da kan du bare sette deg oppå det lille sete å hvile deg litt når det trengs :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg hatt sykemeldingsdag, som jeg har brukt på å være hjemme med S pga planleggingsdag i bhg. Praktisk mtp fridager osv, men ikke akkurat avslappende for ho mor. Særlig ikke siden jeg trodde S datt ned trappa da jeg hadde gått ned alene for å hente bleier. Hørte risting i grinda oppe og så noe som datt dunk, dunk, dunk ned trappa. :sjokkert: Heldigvis hadde hun bare kastet dokka si over grinda, men det visste jo ikke jeg da jeg løp ut av badet og opp de første trinna på trappa. Resultatet var jeg selvfølgelig følelsen av at noen kjørte en diger kjøttkniv inn i symfysen min på venstre side. I kombinasjon med kjempelåsningen jeg har på høyresiden var jo det helt knall. :P Blir en vond natt, kjenner jeg... Skal til osteopat i morgen da, håper hun kan få gjort noe med låsningen i alle fall...

Ellers har pappa kommet ned i dag, og begynt å rive hekken vår! Vi har en bitteliten hage der det står en tre meter høy tuja MIDT på plenen, ca halvannen meter fra verandaen vår. Har bare sett en grønn mur når vi har sett ut av stuevinduet. Han rakk å ta halve hekken i dag, og det er allerede mye mer luftig og deilig. (Så lenge man ikke ser på bakken da. :P) Blir en bratt skråning ned til naboen da, så får se litt hva vi gjør der. Har ikke lyst til å bruke tid og penger på å bygge opp en støttemur. :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sa jenta mi "mamma" for første gang. :rodmer::grine: 

Ja, det tok nesten 20 mnd, og selv om hun ikke er spesielt langt fremme språklig har hun i flere mnd til og med kunnet navnet til pappaen sin, i tillegg til "pappa". Så det var jammenmeg på tide! :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig! 
Tenk at du har ventet så lenge, det må kjennes ekstra godt at det endelig kom nå. :hjerte:
Har hun kalt deg for noe annet da eller har du ikke hatt navn i hennes verden? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.5.2017 den 20.56, Beccy87 skrev:

Så herlig! 
Tenk at du har ventet så lenge, det må kjennes ekstra godt at det endelig kom nå. :hjerte:
Har hun kalt deg for noe annet da eller har du ikke hatt navn i hennes verden? :P 

Jeg har gått litt under "pappa" jeg også, når hun virkelig har følt på behovet for å kalle meg noe, men for det meste har det visst vært helt greit at jeg var navnløs. :P

Var hos legen i dag for å forlenge sykemeldingen, og ba ham om å se på det jeg fryktet var en åreknute i underlivet. Fant nemlig en øm kul rett ved trusekanten for et par dager siden, og ifølge google var det enten åreknute (som man visstnok kan få i underlivet som gravid, selv om man ikke har det ellers) eller lyskebrokk. :fnise: Men google tok jammen feil, det var en stor abcess gitt! Så vips lå jeg der mens legen snittet opp og presset ut gørr (TMI - I know, sorry!), og det er noe av det vondeste jeg har vært med på. Ropte på et tidspunkt til ham at dette var verre enn fødsel. :hoho: Så da ble 50% sykemelding i to uker fremover raskt endret til 100% denne uka, og så må jeg tilbake på onsdag for å evt ta mer. :bond: Det er virkelig helt krise for jobben at jeg blir borte denne uka, men for min egen del kjenner jeg at jeg syns det er SÅ deilig. Da får jeg jo faktisk tid til å slappe av litt da, til tross for legetimer og fysio og osteopat og gudene vet hva. Å ja, det var den fyllingen som knakk også ja, burde vel bestilt en tannlegetime også når jeg bare orker... :sjenert: Jeg må jo bare le litt - er det ikke det ene så er det det andre! Heldigvis var glukosebelastningen fin, så svangerskapsdiabetes virker det som om jeg slipper unna. ;)

Har endelig fått kontaktet noen som skal vaske huset for oss da, så de kommer på prøvevask på onsdag. Det blir deilig! Og pappa og A har vært flinke arbeidskarer hele helga og fjernet hekk, fylt på med jord, plantet busker og bærbusker, bygget rekkverk til verandatrappa og satt opp varmepumpehus, så nå blir det bra her! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2017 den 20.15, juliane skrev:

I dag sa jenta mi "mamma" for første gang. :rodmer::grine: 

Ja, det tok nesten 20 mnd, og selv om hun ikke er spesielt langt fremme språklig har hun i flere mnd til og med kunnet navnet til pappaen sin, i tillegg til "pappa". Så det var jammenmeg på tide! :fnise: 

Ååå samme her, for to uker siden :rodmer: Har flere veninner som har det helt likt - han ene sa nettopp mamma og er 2år og 4 mnd! 

Jeg har også gått under "pappa". Så nå når hun sier mamma, er hun forvirret og pappa er blitt mamma. Eller papma. Og mampapp! De er så herlige :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har jeg fått ut fingeren og skaffet meg vaskehjelp. :strix: Det er SÅ deilig å vite at det hvertfall skal bli skikkelig rent her en gang annenhver uke fremover. Nå er hun her for første gang og vasker nede mens jeg ser på TV oppe, og jeg syns det er skikkelig flaut. :flau: Men som A sa, det hadde vært flauere hvis du ikke var tydelig gravid og humper rundt! :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn så har jeg vel ikke vaska noe som helst siden 2016, bortsett fra å dra over badet helt overfladisk en gang eller tre. Er egentlig mamma og pappa som har gjort mesteparten av husvasken her i år. :sjenert: Blir godt å få vasket skikkelig en gang hver 14. dag, så har vi mulighet til å bruke den lille energien vi har på å gjøre andre ting som ikke er dagligvask. :jepp: 

Har fått kjøpt meg en (lite) brukt Caboo close nå, og siden hun bor et lite stykke utenfor Oslo styrer jeg på med å få en kollega som bor samme sted til å hente for meg. Heldigvis bor hun visst bare noen få minutter unna, så det ser ut som om det løser seg. Hurra for snille kolleger! :hoppe: Noen av dere som har båret masse helt fra begynnelsen av? S var jo verdens mest fornøyde baby og trengte ikke byssing omtrent, så hun lå som regel bare i babynestet sitt når hun ikke lå på fanget. Fikk aldri teken på nyfødtinlegget til Ergobabyen, så den ble bare brukt fra hun var stor nok til å sitte i den uten innlegg, og egentlig bare når vi var ute og reiste. (På flyplassen osv) :P Men med nummer to ser jeg for meg at det er greit å kunne bære mye mer fra begynnelsen av, særlig for å kunne være litt mer aktiv sammen med storesøster når hun er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en caboo close som har vært mye i bruk! Litt varmt for barnet nå på sommerstid, ellers er den helt genial. T ville jo ikke være i vogn hvis hun ikke var mett og ikke trøtt før hun var 4 måneder, så det ble noen timer i bæresjal når vi var ute og fartet. Vi gikk mer og mer over til ergobaby etter 3-4 måneder når hun ble tyngre. A har vært noen turer i sjalet hun også, greit når vi skal en kjapp tur på butikken eller når hun ikke roer seg i vogna. Jeg skal hente i barnehagen for første gang med baby på slep i dag, så da blir det bæresjal. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du liker den, @Nautika! Vi får satse på at det blir litt kaldere innen lillesøster skal bæres! Vi har jo planer om å forsøke oss uten søskenvogn og se om det funker, og da må jeg jo nødvendigvis ha en mulighet til å bære lillesøster mens S får sitte i vogna sånn innimellom. Håper at søskenbrettet blir populært, men det blir nok endel situasjoner der jeg ikke tør å ha henne "løs". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phju, gjett hvem vi har på besøk for tiden? Prinsesse vil-ikke! Eller Prinsesse vil-men-vet-ikke-hvordan, eller Prinsesse vil-men-får-ikke-til, alt ettersom. Stakkars liten er en berg- og dalbane hele dagen, humøret kan være strålende helt til alt plutselig blir fullstendig feil og hun hyyyyyyler "NEI!!" og kaster ting veggimellom. Og hun er så rask med den kastinga at jeg ikke har rukket å skjønne at jeg gjorde noe galt før det fulle yoghurtbegeret ligger på gulvet eller tannbørsten på andre siden av badet. Og så hyyyler hun selvfølgelig på nytt, for hun ville jo ha yoghurt, hun ville bare ikke at mamma skulle skrape av den digre kladeisen som landet på smekka og truet med å grise til hele buksa. Og så vil hun bæres, men i det jeg strekker meg for å ta henne opp hyler hun "NEI!" og løper andre veien før hun kaster seg på gulvet i protest. Før hun vil bæres igjen 10 sekunder senere. :sukk: 

I dag sov hun til 8.30 ( :strix: )  , og vi brukte sikkert en halvtime på badet for å skifte bleie, vaske ansiktet, pusse tenner og ta astmamedisin. Mesteparten av tiden ble brukt liggende på magen i et hjørne, rasende fordi hun ikke fikk tømme ut hele voksentannkremen på tannbørsten til pappa og pusse tennene med den. :fnise: Frokost var visst uaktuelt da vi endelig kom oss opp, så nå har jeg kapitulert med Drømmehagen på tv mens hun spiser frokost. Melka har jeg tatt i tutekopp istedenfor vanlig kopp, for jeg orker ikke å vaske opp melk fra hele stua når den ryker i bakken fordi Hinkel Pinkel gjorde noe som prinsesse S ikke var enig i. ;) Selv sitter jeg i sofaen ved siden og og drikker sjokomelk fra kaffekopp sånn at hun ikke skal skjønne at det er noe hun ikke får. :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha! Det er egentlig litt dårlig gjort å le men jeg kjenner meg såpass igjen i beskrivelsene dine her at jeg må få lov. :fnise:
De er så ufattelig frustrerende til tider disse små vesenene våre. 
Så uuutrolig sinna og lei seg de greier å bli for ingenting, helt ut av det blå! :bond:

Her er de største kampene om dagen å prøve å få Trollet til å forstå at det kanskje er greit å droppe sokker innimellom og at han ikke alltid kan sitte på skuldrene og at det faktisk ikke er innafor å få kinderegg og saft hver dag. 
Han har lært seg ordet ''ikke'' nå, og selv om det blir fryktelig mye brukt så er det faktisk fortsatt en lettelse i forhold til det vanlige ''neeeeeiiiiii''. :P  

Sjokomelk i kaffekopp var kjempe lurt! Her går alt jeg drikker inn under navnet ''mammavann'' og enn så lenge har han godtatt at jeg drikker andre ting enn hva han gjør. *bank i bordet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28+4 i dag, og jeg har plutselig kommet i en slags nesting-fase, tror jeg. Har ikke tenkt stort på alt vi må kjøpe og ordne til lillesøster, men nå har det plutselig gått opp for meg at det hadde vært greit å ha litt ting på plass til hun kommer. ;) Har vel tenkt at vi har jo det meste fra før, og det stemmer jo forsåvidt, men jammen meg er det mye vi må ha til nummer to også. 

Bæresjal til den første tiden: Har kjøpt en brukt Caboo
Søskenbrett til vogna: Har kjøpt
Lekegrind/soveplass til lillesøster i stua: Henter brukt i dag
Bilsete og base: Lånte av et vennepar forrige gang, som selv bruker det nå. Satser på å låne av broren min
Vippestol: Lånte en Stokke forrige gang, satser på å få låne Babybjørn fra broren min denne gangen. 
Sprinkelseng og madrass:
Kommode til klær:
Stellebord til begge bad:
Stellematte til ett av stellebordene:
Refill til ammeputa:
Tripp trapp::
Masse småtteri fra apoteket osv:

Og så må jeg jo få gått gjennom alt vi allerede har av klær og utstyr slik at jeg ikke glemmer noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2017 den 23.26, FruN skrev:

Refill til ammeputa? :klo: 

Ja, jeg har en Doomoo som ble litt flat etter hvert, og jeg har sett at de selger de små "isoporkulene" separat slik at man kan fylle opp puta igjen. :jepp: 

29 uker i dag og jordmortime i morgen. Gleder meg skikkelig til jeg tipper 30 neste uke, føler det er en skikkelig mental milepæl.

Fastlegen min er ute i pappaperm de nærmeste månedene, så i dag var jeg hos vikaren hans for å få forlenget sykemeldingen min. Og for en snåling! Ganske ung og tror ikke han har jobbet som allmennlege siden turnusen, og var sikkert litt usikker. Skravla hans gikk i ett fra jeg gikk inn døra, og de fem første minuttene (minst) brukte han på å skryte fastlegen min opp i skyene. De kjente hverandre nemlig godt fra før, og fastlegen min hadde ikke bare toppkarakterer fra studiene, men også et veldig godt hjerte. Og ikke minst tok han utrolig bra journalnotater. :hoho: Han skravla i ett i tjue minutter, lurer på hvor forsinket han ble til slutten av dagen når vi brukte 20 minutter bare på å forlenge en sykemelding. :P Han var veldig hyggelig da, men vet at jeg skal sørge for å ha en tidlig time neste gang også! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...