Gå til innhold

Appelsinjuice prøver på clementin...


appelsinjuice

Anbefalte innlegg

Jeg blør...! 😬

Ikke så mye foreløpig, men det spørs hvordan dette går. Hadde en blødning i ca. uke 20 forrige gang jeg var gravid, og det gikk jo bra, men hittil i dette svangerskapet har vi ikke klart å finne hjertelyden med doppleren så det er null trøst å få derifra. 

Jaja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Dragoste skrev:

Satser på at det er en uskyldig blødning! 😊🤞🏼

Håper på det, ja! 

 

Nå sitter jeg og leser om MA og er overbevist inni hodet mitt om at det er det som har skjedd. Og vi som fortalte det til hele familien i går og alt... Blæh! Jeg skal til legen i midten av neste uke, så får vel ikke vite noe mer før da, med mindre det blir værre. Mannen sa vi skulle forsøke doppleren igjen i kveld, men jeg har egentlig ikke lyst siden vi forsøkte å finne hjertelyden uten hell for en uke siden. Og finner vi den ikke blir jeg jo bare mer bekymret. Forrige gang jeg var gravid fant vi den hver gang vi forsøkte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt kvalm (dog noe mindre enn tidligere) og i dag kastet jeg opp da jeg laget middag. Krysser fingrene for at dette er et godt tegn. 

Tror jeg skal være i ca. uke 16 nå, så kvalmen burde jo gi seg snart... 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.8.2017 den 19.38, appelsinjuice skrev:

Håper på det, ja! 

 

Nå sitter jeg og leser om MA og er overbevist inni hodet mitt om at det er det som har skjedd. Og vi som fortalte det til hele familien i går og alt... Blæh! Jeg skal til legen i midten av neste uke, så får vel ikke vite noe mer før da, med mindre det blir værre. Mannen sa vi skulle forsøke doppleren igjen i kveld, men jeg har egentlig ikke lyst siden vi forsøkte å finne hjertelyden uten hell for en uke siden. Og finner vi den ikke blir jeg jo bare mer bekymret. Forrige gang jeg var gravid fant vi den hver gang vi forsøkte...

Ikke stress med den hjertelyden, jordmor på føden klarte ikke å finne min i uke 30, hun måtte gi opp etter 20 minutter. Hadde nettopp hatt ultralyd så jeg visste jo godt at det var liv der inne (heldigvis, ellers hadde jeg nok fått panikk). Grunnen til at hun ikke fant den var visst måten han lå på (tverrleie). 

Ser også at du er ganske langt på vei, husk at MA er sjelden når man er kommet så langt i svangerskapet. 

Lykke til med graviditeten videre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, blabla1 skrev:

Ikke stress med den hjertelyden, jordmor på føden klarte ikke å finne min i uke 30, hun måtte gi opp etter 20 minutter. Hadde nettopp hatt ultralyd så jeg visste jo godt at det var liv der inne (heldigvis, ellers hadde jeg nok fått panikk). Grunnen til at hun ikke fant den var visst måten han lå på (tverrleie). 

Ser også at du er ganske langt på vei, husk at MA er sjelden når man er kommet så langt i svangerskapet. 

Lykke til med graviditeten videre! 

Ja, og dette er grunnen til at jeg kvier meg for å lete etter hjertelyden selv 😬 I forrige svangerskap fant jeg den hver gang jeg forsøkte, og det var til stor trøst. Denne gangen har vi bare forsøkt en gang og da fant vi den ikke. Jeg er litt redd for å forsøke igjen. Klarer ikke unngå å tenke at kanskje grunnen til at vi ikke fant den sist er fordi det ikke er liv der inne. 😬 

Jeg skal til legen neste uke, så får forhåpentligvis noen svar da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, appelsinjuice skrev:

Ja, og dette er grunnen til at jeg kvier meg for å lete etter hjertelyden selv 😬 I forrige svangerskap fant jeg den hver gang jeg forsøkte, og det var til stor trøst. Denne gangen har vi bare forsøkt en gang og da fant vi den ikke. Jeg er litt redd for å forsøke igjen. Klarer ikke unngå å tenke at kanskje grunnen til at vi ikke fant den sist er fordi det ikke er liv der inne. 😬 

Jeg skal til legen neste uke, så får forhåpentligvis noen svar da. 

Skal du ta ultralyd? Kan være greit for å roe nervene, og få vite hva som egentlig skjer *der inne*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Simbyxor skrev:

Skal du ta ultralyd? Kan være greit for å roe nervene, og få vite hva som egentlig skjer *der inne*

Jeg har alt vært til tidlig UL, men det er noen uker siden. Da så alt bra ut. Ordinær UL blir nok en stund til siden jeg ikke har fått første legetime før neste uke, så henvisning er fortsatt ikke sendt inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, appelsinjuice skrev:

Jeg har alt vært til tidlig UL, men det er noen uker siden. Da så alt bra ut. Ordinær UL blir nok en stund til siden jeg ikke har fått første legetime før neste uke, så henvisning er fortsatt ikke sendt inn. 

En stund til? Du er i uke 16, skal vel ha oul fra uke 17-19..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Simbyxor skrev:

En stund til? Du er i uke 16, skal vel ha oul fra uke 17-19..

Ja, og i teorien skulle jeg jo hatt første legetime i uke 12 for blodprøver, men jeg fikk ikke første time før i uke 16... Så da kommer det jo an på hvor lang tid det tar før jeg får time til UL på sykehuset når legen får sendt henvisningen... 😬

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, appelsinjuice skrev:

Ja, og i teorien skulle jeg jo hatt første legetime i uke 12 for blodprøver, men jeg fikk ikke første time før i uke 16... Så da kommer det jo an på hvor lang tid det tar før jeg får time til UL på sykehuset når legen får sendt henvisningen... 😬

 

Men de får bare haste det, for det er ingen vits i å ha ordinær ultralyd uke 21 f.eks, da får de ikke målt riktig i forhold til barnet :)

Så de får bare skynde seg, det bør du kanskje legge vekt på også. Hvorfor ble det sånn, prioriterer ikke legen din gravide? :(

Legen skal forresten sende henvisning samme dagen som du er der. Du får bare si at det må han, hvis han er litt giddalaus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Simbyxor skrev:

Men de får bare haste det, for det er ingen vits i å ha ordinær ultralyd uke 21 f.eks, da får de ikke målt riktig i forhold til barnet :)

Så de får bare skynde seg, det bør du kanskje legge vekt på også. Hvorfor ble det sånn, prioriterer ikke legen din gravide? :(

Legen skal forresten sende henvisning samme dagen som du er der. Du får bare si at det må han, hvis han er litt giddalaus.

Jeg tror ikke legekontoret mitt prioriterer noen ( :P, det er komplett umulig å få en time der med mindre man kan vente i minst 4 uker :( De har akutt-timer på dagen, da, men jeg fikk ikke akkurat tilbud om det da jeg ringte og sa jeg var gravid (får det nesten ikke når jeg har skikkelig influensa og behøver medisiner en gang :() Jeg har vurdert å bytte legekontor, men legen min er veldig flink og alle som har hørt om henne sier jeg er gal hvis jeg bytter. Dessuten kjenner hun til en del forhistorie som kommer godt med. Jaja. 

Hvis det er slik at de ikke kan måle det de skal etter uke 21 får vi bare satse på at sykehuset tar meg raskt inn til OUL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kaster fortsatt opp. Krysser fingrene for at det er et godt tegn. 

Legetime i morgen. Har ikke rukket å forsøke å finne hjertelyden selv. Dagene går i ett med en liten gutt i hus :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen i dag. Hun lyttet ikke etter hjertelyden eller noe slikt, så jeg vet i grunn ikke stort mer om hvordan det står til der inne. 

Etter vi hadde reist derifra kom jeg på at hun ikke spurte om hvilket sykehus hun skulle søke fødeplass på for meg. Så nå lurer jeg egentlig litt på om hun i det hele tatt husker å søke samt om det da kanskje ikke blir sendt henvisning til OUL 😬

Men det er kanskje sånt leger husker å søke om automatisk ? Og at hun bare antar at jeg ønsker fødeplass på sykehuset jeg tilhører ? Men det gjør jeg jo ikke... 😬 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster fortsatt opp, minst annenhver dag. 

Googlet prøvesvarene på helsekortet og har L4+ samt at det står en "b", som jeg antar betyr blod i urinen. I følge Google tyder dette på at jeg har urinveisinfeksjon, men fikk ikke noe info om dette fra legen, ei heller vet jeg om urinprøven ble sendt til dyrking 😬 Jeg hadde legetime på onsdag, så dersom de undersøkte dette burde jeg vel fått vite noe nå?? Eller er det slik at de på laboratoriet automatisk dyrker urinprøven dersom en gravid får slike testresultater ? 

I tillegg spurte ikke legen om hvor jeg ønsker fødeplass, og nå blir jeg rett og slett usikker på om det er søkt fødeplass (og i tilfelle; Hvor?? 😬) og dersom det ikke er søkt om fødeplass får jeg vel heller ikke time til ordinær ultralyd ?? 

Kjenner at jeg sitter igjen med flere spørsmål enn svar akkurat nå 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Den siste uka har jeg ikke kastet opp, så akkurat det er definitivt bedre :) 

Har vært hos legen igjen og legen har purret opp timen til OUL. Henvisningen ble sendt samme dag jeg hadde første time. Fikk en tekstmelding på lørdag med påminnelse om timen min på sykehuset på tirsdag, så innkallingen har tydeligvis blitt borte i posten. Men da har jeg i alle fall fått time til OUL :) 

Fikk også beskjed om at jeg har streptokokker og må ha antibiotika under fødsel. 😬 

Ellers klarte jeg å tråkke i hundebæsj da jeg gikk ut med søpla i går. Hadde på meg tøflene og presterte å tråkke bæsjen rundt i hele huset før mannen oppdaget det 😬 Mannen ble behørlig sendt ut på trilletur med Lillegutt mens jeg vasket hele huset. Kjenner det i bekkenet nå, så nå er nok bekkenløsningen på vei. Det blir nok ikle noe mer gulvvask på meg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd i går. Vi skal ha ei lita jente :):hjerte: 

Fikk beskjed på sykehuset at jeg hadde mistet mye blod under forrige fødsel, og at de derfor kom til å "iverksette tiltak" for å unngå at jeg mister like mye blod denne gangen. Hva disse tiltakene går ut på vet jeg ikke :P 

Elles fikk jeg vondt under høyre ribbein i dag. Vet jeg har høyt blodtrykk og Google forteller meg at smerter under ribbeinet kan skyldes svangerskapsforgiftning, men jeg antar at dette er et av de tilfellene hvor man burde unngå å Google ting :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Var hos legen i dag og den vesle jenta vår har snudd seg fra hodeleie til seteleie 😬 Er i uke 33 så det er jo fortsatt mulig at hun snur seg, men jeg kjenner at jeg er skeptisk til både forsøk på ytre vending og setefødsel 😬 

Eeep!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden vi hadde hørt fra deg nå! Og ikke helt den beste nyheten du kom med. :P Etter det jeg har forstått kan mye skje den siste tiden, så forhåpentligvis snur hun seg tilbake. :) 

Men kan man ikke bli tilbudt keisersnitt i slike tilfeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...