Gå til innhold

TreneBelle


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heier på deg! Synes du er supertøff som tok 8 km løp utfordringen på strak arm :)

Tusen takk for det! Følte meg litt tøff der og da, og nå som jeg har kommet i gang med joggingen er jeg ikke avskrekket for oppgaven ihvertfall. ...sier jeg nå, før jeg faktisk har prøvd å løpe så langt som 8 km. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips mot hold: Pass på å ikke spise de siste 2 timene før løping, og drikke minimalt den siste timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Tusen takk for det! Følte meg litt tøff der og da, og nå som jeg har kommet i gang med joggingen er jeg ikke avskrekket for oppgaven ihvertfall. ...sier jeg nå, før jeg faktisk har prøvd å løpe så langt som 8 km. :fnise:

Pffffff.....detaljer! 8 km klarer du lett. Klarer du 5 km så klarer du 5,5 km...og så 6 km ;) Bare jobb deg sakte, men sikkert oppover meter for meter og plutselig er 8 km piece of cake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips mot hold: Pass på å ikke spise de siste 2 timene før løping, og drikke minimalt den siste timen.

Tips er notert! :nigo: Tror jeg fant synderen i pusteteknikken min.

Pffffff.....detaljer! 8 km klarer du lett. Klarer du 5 km så klarer du 5,5 km...og så 6 km ;) Bare jobb deg sakte, men sikkert oppover meter for meter og plutselig er 8 km piece of cake :)

Satser på det! :jepp: Tror ikke jeg har noen problemer med å løpe 8 km altså, det bare...er så kjedelig. :sjenert: Litt teit å si det til deg kanskje, men jeg tror rett og slett ikke jeg er laget for å løpe langdistanse. :fnise: Jeg kunne godt ha løpt mer enn de 5 km jeg løp forrige dagen, men da var jeg rett og slett lei og gadd ikke mer. :lol:

----------------------

Lite trening i helgen, gitt. Hadde jo store planer om skitur på fjellet, men været var så dårlig og ungene var så sure (forståelig nok - ikke gøy å gå i slaps) at vi gikk omtrent 200 meter før vi tok en kvikk lunsj-pause kun på trass, og så snudde vi igjen. :fnise:

Trening resten av uken kommer til å se noenlunde slik ut:

Mandag: jogging

Onsdag: spinning

Torsdag: jogging

Så får vi se hvordan formen er. Hadde planer om å jogge i går også, men jeg hadde sånn skallebank at jeg såvidt orket å holde øynene åpne. Har hanglet altfor lenge nå, og er livredd for å bli skikkelig syk til helgen når jeg skal på weekendtur. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Tips er notert! :nigo: Tror jeg fant synderen i pusteteknikken min.

Satser på det! :jepp: Tror ikke jeg har noen problemer med å løpe 8 km altså, det bare...er så kjedelig. :sjenert: Litt teit å si det til deg kanskje, men jeg tror rett og slett ikke jeg er laget for å løpe langdistanse. :fnise: Jeg kunne godt ha løpt mer enn de 5 km jeg løp forrige dagen, men da var jeg rett og slett lei og gadd ikke mer. :lol:

----------------------

Lite trening i helgen, gitt. Hadde jo store planer om skitur på fjellet, men været var så dårlig og ungene var så sure (forståelig nok - ikke gøy å gå i slaps) at vi gikk omtrent 200 meter før vi tok en kvikk lunsj-pause kun på trass, og så snudde vi igjen. :fnise:

Trening resten av uken kommer til å se noenlunde slik ut:

Mandag: jogging

Onsdag: spinning

Torsdag: jogging

Så får vi se hvordan formen er. Hadde planer om å jogge i går også, men jeg hadde sånn skallebank at jeg såvidt orket å holde øynene åpne. Har hanglet altfor lenge nå, og er livredd for å bli skikkelig syk til helgen når jeg skal på weekendtur.

Er du flink å variere tempoet når du jogger? For jeg synes også det blir kjedelig om jeg bae løper i et tempo....og så er det viktig med musikk du digger da :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du flink å variere tempoet når du jogger? For jeg synes også det blir kjedelig om jeg bae løper i et tempo....og så er det viktig med musikk du digger da :danse:

Jeg prøver ihvertfall! Men jeg kjenner joggeformen min så dårlig enda at jeg ikke vet hvordan det er å for eksempel løpe 10 km/t eller 8 km/t. Jeg bare jogger, liksom. :fnise: Er kontrollfrik, og MÅ ha kontroll på sånne ting, så jeg skal prøve meg frem på mølle også etterhvert.

Musikken har jeg i boks. Her om dagen jogget jeg til favorittjoggemusikken, nemlig cheesy 90-talls techno og dance. :hoho:Værsågod, mimre i vei :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen jogging i går. Jeg jobbet overtid og var ikke hjemme før 17:30, og da var mannen brakkesyk og tok seg en joggetur i stedet. Må bare få skryte litt av ham her også. :fnise: Han skal jo løpe maraton når jeg skal løpe 8 km. Han er tidligere godt trent (fotball), løp sitt forrige maraton på 4 timer uten særlig joggetrening i forkant. Det er nå 5 år siden det forrige maratonet, og etter det har han nærmest sittet på ræva hele tiden. :ler: Men dere tror vel allikevel ikke at han løp 8 km på 50 minutter i går da! I jævlig motvind og isregn. :hakeslepp: Så der han er på sitt dårligst trente, er jeg på mitt best trente. :dry:

Jeg klarte å snike meg ut i dag morges for å trene litt. :nigo: Eller snike og snike, ungene stod jo som vanlig opp før fuglene feis, men jeg sa til mannen at jeg syntes jeg fortjente én morgen som var bare min i løpet av uken, og da måtte han grumle seg enig. :ler:

Hadde bare en halvtime til rådighet, og stresset med å komme raskt nok opp i hastighet gjorde at jeg fikk hold. :dry: Prøvde å ta en pause og begynne igjen, men det satt bom fast. Kjenner det faktisk fremdeles! Så da ble det en treningsøkt med en salig blanding av jogging, rask gange i oppoverbakke, markløft, knebøy og slyngeøvelser. Det er evigheter siden jeg har trent styrke, så markløftet kommer til å kjennes i morgen. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Flink er du uansett som står opp tidlig med barn og alt :)

Men kan tenke meg markløftene kommer til å svi :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink er du uansett som står opp tidlig med barn og alt :)

Men kan tenke meg markløftene kommer til å svi :laugh:

Ja, var det jeg tenkte jeg også. Litt trening er bedre enn ingen trening. :P Jeg har en tendens til å synes at det ikke er verdt det om jeg ikke tar meg fullstendig ut, men prøver å snu den tankegangen litt.

Ææææ, ja, det kan du godt si! Men jeg får nok løst godt opp på spinningen i morgen. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Ja, var det jeg tenkte jeg også. Litt trening er bedre enn ingen trening. :P Jeg har en tendens til å synes at det ikke er verdt det om jeg ikke tar meg fullstendig ut, men prøver å snu den tankegangen litt.

Ææææ, ja, det kan du godt si! Men jeg får nok løst godt opp på spinningen i morgen. :jepp:

Det er ALLTID verdt med litt aktivitet og trening uansett hvor lite :Nikke: Om du IKKE gjør noe så er jo ikke det bedre enn noe trening :danse:

:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinn intervall i går. :strix: Ååå, som jeg elsker den timen! :hjerte:

Jeg hadde dessverre ikke dagen i går, fikk ikke opp pulsen. :dry: Jeg måtte guffe opp watten noe helt sinnsykt - hadde i snitt 20 watt mer enn jeg pleier, og på toppene måtte jeg ha på minst 50 watt mer bare for å komme opp i 88%. Klarte å komme opp til 90% på den ene toppen, og da svimlet jeg etterpå. Kjipt når det er sånn, men man kan vel ikke være på topp hver gang. :ler:

Tallene

Maxpuls: 90%

Gjennomsnitt: 78% :P

Kalorier: 480

:trene:

I morgen reiser jeg til Wien for helgen, så mest sannsynligvis blir det bare en liten økt en av dagene - vi får se. Det blir uansett mye trasking, og enda mer god mat og drikke. :skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Huff da, å svimle er ikke bra :sjokkert:

Men da har du iallefall jobbet rumpa av deg :danse:

Så deilig med Wien tur! Da må du kose deg masse!!!! Og ta en drink for meg...buhuuuu! Kan ikke nyte alkohol(les mørk rom :plystre: )før om 1 år eller noe :grine:

Endret av Runforit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wien-turen var dødsbra! :nigo: Selve byen var bare helt grei, men selskapet var jo det som betydde noe. Man får det ikke gøyere enn man lager selv. :jepp:

Gikk over 15000 skritt både fredag, lørdag og søndag, samt at vi hadde en liten treningsøkt på lørdags kvelden. Da var det 20 minutters høy puls på ergometersykkelen, samt 40 minutters div. styrketrening, blant annet gående utfall med vekter og litt yoga. :jepp:

Ellers er formen min skikkelig kjip for tiden. Det er vel hodet mitt det er noe problemer med, for jeg er kommet i en skikkelig funk - uten at jeg har noen spesiell grunn til det - og jeg kommer meg søren ikke ut derfra. Avlyste blant annet favorittspinning i går, kun fordi jeg ikke hadde lyst. Og jeg har ALLTID lyst til å dra på favorittspinning. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre at turen var fin, men kjipt å høre om det med favorittimen din... Det er ikke uvant med slike perioder ned, altså. Og de går over! :) <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Så bra at hadde en fin tur :blomst:

Kjipt med formen da, men av og til trenger kroppen et lite avbrekk for å hente seg inn igjen og få tilbake motivasjonen. Ta heller noen lange turer og nyt våren så kommer nok treningslysten tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så fint å høre at turen var fin, men kjipt å høre om det med favorittimen din... Det er ikke uvant med slike perioder ned, altså. Og de går over! :) <3

Ja, jeg vet. Men det er så ufattelig kjipt når man er her nede. :P Synes i grunn det er rart, siden jeg er mer uthvilt enn jeg har vært på månedsvis. Så det er ikke trøttheten heller. Men, det må jo gå over en gang! :tommelsmil:

Så bra at hadde en fin tur :blomst:

Kjipt med formen da, men av og til trenger kroppen et lite avbrekk for å hente seg inn igjen og få tilbake motivasjonen. Ta heller noen lange turer og nyt våren så kommer nok treningslysten tilbake :)

Jeg hadde store planer om å nyte våren etter jobb i dag, men tåken har ligget tykk som grøt i hele dag. Håper den letter, for det er jo nydelig vær utenfor tåken. :sol: Hadde håpet å leke ute med ungene i dag - det gjør alltid godt for humøret. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blarg. Lite trening den siste uken, og det blir ikke bedre den kommende uken heller dessverre. Jeg kom meg heldigvis ut av funken på torsdag, så sånn sett er det bra. Men jeg er fremdeles ufattelig trøtt, og det siste jeg har av energi går til barn og hus.

I morgen reiser jeg til Venezia og er ikke hjemme før torsdags kveld, på fredag reiser mannen på jobb og...ja. Travelt. :fnise: Om jeg skal prøve å sette meg et mål, så må det bli trening på lørdags formiddag. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Du bare reiser for tiden du!!! *Ikke misunnelig* :natti:

Jaja, du får ta igjen med masse gåing på sightseeing :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bare reiser for tiden du!!! *Ikke misunnelig* :natti:

Jaja, du får ta igjen med masse gåing på sightseeing :biggrin:

:fnise: Det har blitt en del i det siste, ja. Men noe særlig sightseeing blir det dessverre ikke. :sukk: Det er jobbtur, og vi har bare noen få timer til rådighet hver kveld. Legg til 8+ timer reisevei henholdvis i morgen og på torsdag, så blir det ikke så mye tur ut av det. Jeg trøster meg med at jeg ihvertfall skal klare en gondoltur, samt shoppemania på Frankfurt flyplass. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...