Gå til innhold

TreneBelle


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Ugh, mars måned har vært en av de verste treningsmånedene jeg har hatt på evigheter. Det, sammen med mye reising og null struktur på kostholdet, viste 65 kg på vekta i går. Jeg...kremt...kvittet meg med 100 g i løpet av dagen da. :hoho: Er i tillegg midt i mensen, så forhåpentligvis spabiliserer saker og ting seg nå som jeg ikke skal reise på en stund = gode matvaner. :jepp: Jeg har ikke merket noe særlig til det bortsett fra at jeg ser med det blotte øyet at jeg er megaoppblåst. :fnise:

Uansett; trening i dag, for første gang på...3 uker? Spinn 2-time, og dæven så godt kroppen min hadde av denne pausen. :nigo:

Gj.snittspuls: 84%

Maxpuls: 92%

Kalorier: 453

:trene:

Det blir ikke så mye mer trening resten av påsken. Vi reiser på hytta i morgen, så da blir det skigåing, snøleking og slalom på tapetet. Mosjon ihvertfall. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit

65 kg er da ikke mye. Og det er nok mer vannvekt og oppblåsthet så med en gang du kommeri gang igjen med svetting og vanlig kosthold så vil nok noen kilo forsvinner etter veldig kort tid :)

Og hva er uansett 1 mnd gjennom et helt år?

Håper du koser deg masse på hytten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

65 kg er da ikke mye. Og det er nok mer vannvekt og oppblåsthet så med en gang du kommeri gang igjen med svetting og vanlig kosthold så vil nok noen kilo forsvinner etter veldig kort tid :)

Og hva er uansett 1 mnd gjennom et helt år?

Håper du koser deg masse på hytten :)

Neida, det er jo ikke det. Men det er 1 kg over hva jeg har satt som maxmål for vektvariasjonen, siden jeg må ha noe håndfast mtp å holde vekten der den er. Men no biggie, jeg SER jo at det er vannvekt og brødskiver og pasta (hallo Italia :fnise: ) som er grunnen. :ler:

Jeg synes jeg har kommet langt når jeg ser på 3 uker uten trening som en evighet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også trene :bond: Sånn som det kjennes ut nå er det nesten som om jeg lurer på om jeg skal snike meg avgårde imorgen tidlig!! Begynner å bli rastløs ja!! Et godt tegn ;)

Det er godt å kjenne på at treningen er blitt en del av livsstilen, jeg også savner det og føler det er vinter og vår siden sist bare det går en uke og to uten!! Flinke oss :5:

:ler:

God påske skjønne deg, kos deg i bøtter og spann på påskefjellet :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også trene :bond: Sånn som det kjennes ut nå er det nesten som om jeg lurer på om jeg skal snike meg avgårde imorgen tidlig!! Begynner å bli rastløs ja!! Et godt tegn ;)

Det er godt å kjenne på at treningen er blitt en del av livsstilen, jeg også savner det og føler det er vinter og vår siden sist bare det går en uke og to uten!! Flinke oss :5:

:ler:

God påske skjønne deg, kos deg i bøtter og spann på påskefjellet :klemmer:

Ble det trening på deg? :jepp:

Ja, flinke oss indeed! Nå er jeg blitt den gærningen som tar med seg treningsklær på ferie og sånn. :fnise:

God påske til deg også kjære! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skulle trodd at aking gir så mange skritt? :hoho: Jeg var oppe i over 20000 skritt i går, og vi var ikke oppe på fjellet før klokken 2. Kaller det for gårsdagens trening jeg altså, fir jeg gikk og gikk og gikk, med to unger på slep på akebrett. :5:

Ikke så mye gåing i dag, for i dag skal jeg prøve slalom for første gang på eeevigheter. Neste sesong skal vi nemlig introdusere eldstejenta for slalom (hun er da 4), og da burde jeg være mer enn bare rusten. :fnise: Jeg regner med jeg kommer til å bruke muskler jeg ikke visste jeg hadde engang. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tilbake fra påskefjellet, og endelig ser det ut til at oppblåstheten har sluppet taket. Magen er på god vei tilbake til sitt flate selv, og vekta viste 63,4 i går. Akseptabel svinging, selv om jeg helst skulle ha sett at den gikk ned litt. :Nikke: Jeg har vært skikkelig flink med kostholdet i påsken, og det sammen med veldig aktive dager gjorde susen. :nigo: Jeg har hatt i snitt 15000 skritt, og da føler jeg egentlig ikke at jeg har gjort så mye vettig. :fnise:

Slalom gikk jo mye bedre enn forventet, og ingen muskler ble skadelidende. Jeg liker å tenke at de er så godt opptrente fra før av, at litt uvant aktivitet ikke gjør dem så ille. :ler: Eldstejenta fikk prøve slalom allerede på lørdag, og hun elsket det. Vi fant fort ut at vi må opp på fjellet flere ganger før sesongen er over, for her må vi smi mens jernet er varmt. Hun er allerede klar for det store trekket, men jeg er langt fra klar til å ta henne med opp i t-kroken og tallerkenheisen, der har jeg mer enn nok med meg selv. Mannen får ta affære der. :jepp:

Ellers; ny uke, nye muligheter. Jeg skal klare å få til en trening i morgen, jeg må bare skaffe barnevakt først. Om det blir noe mer trening før helgen vet jeg ikke, men mannen kommer hjem igjen på fredag og da kan jeg trene når jeg vil. :nigo: Må få jogget litt mer fremover, og trene opp den hersens hold-kroppen min. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med disse reisende mannfolka altså, min skal på farten igjen i neste uke han også.

Kan ellers signere at aking med ungene er god trim! Blir jo varm og svett som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med disse reisende mannfolka altså, min skal på farten igjen i neste uke han også.

Kan ellers signere at aking med ungene er god trim! Blir jo varm og svett som bare det.

Ja, ikke sant? Han er bare borte to uker av gangen, men det er rart hvor sakte de to ukene går i forhold til de fire ukene han har hjemme! :fnise:

Jeg klarer ikke å finne motivasjonen til å trene hjemme heller. Hadde jeg bare hatt en spinningsykkel i garasjen! *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening i går. :strix: Hadde egentlig akseptert at det ikke ble trening, siden jeg aldri hørte igjen fra barnevakten - og helt ærlig syntes jeg det var helt okei. :ler: Men så fikk jeg melding rett før jeg skulle hjem fra jobb, og da måtte jeg lizzm. :fnise: Ikke for det altså, jeg er ikke vanskelig å be når det kommer til favorittspinningtimen. :hjerte: Jeg hadde sånn halvveis dagen i går. Merket jeg var litt trøtt og tung i kroppen (pluss lite mat - onsdagen er som regel så travel at jeg aldri får i meg skikkelig mat :sjenert: ), så jeg kom ikke heeelt opp dit jeg ville, men jeg er allikevel fornøyd. :nigo:

Maxpuls: 90%

Gjennomsnitt: 79% (egentlig N/A siden det er intervallspinning)

Kalorier: 487

Maxwatt: 250

Gjennomsnitt watt: 150

:trene:

Neste trening blir ikke før på lørdag. Fikk nettopp beskjed om at mannen må jobbe noen dager overtid (surt for jentene og meg, bra for lommeboken ;) ), så da blir det trening lørdags morgen med jentene på barnepassen. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: nr 2 for i dag: jeg har fått meg spinningsykkel! :skya: Mannen fikk kjøpt en sykkel fra et nedlagt treningssenter for en 500-lapp. :bolledeig:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny sykkel :blomst:

Nå blir det lettere å få inn flere økter :laugh:

Takk! :nigo: Nei, nå har jeg ingen unnskyldninger for å ikke trene. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med sykkel!! Skulle gjerne kommet over en billig mølle selv. Meeeen.... må bygge på huset for å få plass til den. Så et blir fort dyrt uansett. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Så deilig med treningsmuligheter hjemme! :jepp: Har du noen programmer du kan bruke hjemme, eller skal du kjøre på etter det du føler for der og da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med sykkel!! Skulle gjerne kommet over en billig mølle selv. Meeeen.... må bygge på huset for å få plass til den. Så et blir fort dyrt uansett. :fnise:

Takk! :nigo: Jeg har aller nådigst fått lånt fotballrommet til mannen (med lerret til å ha treningsvideoer på) til å plassere sykkelen. :fnise: Men først må vi kjøpe skikkelig underlag til den, så i mellomtiden får den stå i garasjen.

Så deilig med treningsmuligheter hjemme! :jepp: Har du noen programmer du kan bruke hjemme, eller skal du kjøre på etter det du føler for der og da?

Ja, kjempedeilig!

Jeg er på utkikk etter gode videoer å bruke. Jeg kan ikke bare kjøre på altså, da blir det bare halvhjertet fjas. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blæ. Apropos halvhjertet fjas; det er beskrivende for dagens trening. :dry: I dag løp jeg på mølla, og hadde store planer om å løpe en tre kvarters tid i godt tempo. Vel, jeg fikk hold etter 1 minutt (helt seriøst! :rasende: ), og gjennomførte 35 minutter bare på trass. Løp på 4-15% stigning i intervaller, så selve treningen var grei altså - jeg svetta ihvertfall skikkelig godt. Men jeg blir så innmari demotivert og akkurat nå er jeg i tvil om jeg i det hele tatt klarer å gjennomføre de 8 km i høst. :sukk: Det verste av alt er jo at jeg har så sinnsykt lyst til å gi alt - kondisen er der jo! - men med én gang jeg løper raskere enn 8 km/t får jeg hold. Blæ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor raskt er tempoet når du starter? Og hva spiste du før joggeturen?

Jeg gikk på rundt 6,5 i 5 minutt først, så jogget jeg på 8 i nye 5 minutt før jeg prøvde å gasse på for fullt. Blarg.

Jogget på tom mage. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Jeg gikk på rundt 6,5 i 5 minutt først, så jogget jeg på 8 i nye 5 minutt før jeg prøvde å gasse på for fullt. Blarg.

Jogget på tom mage. :P

Har du prøvd alt dette?

Ikke spis eller drikk mengdevis 2-4 timer før trening

Unngå matvarer som inneholder mye fett og sukker før trening

Tilfør lite og ofte væske under trening, ikke store mengder omgangen (hvis du drikker underveis)

Før trening er måltider som er rike på karbohydrater å foretrekke

Øk intensiteten gradvis under økten

Sørg for god og tilstrekkelig med oppvarming

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...