Gå til innhold

TreneBelle


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du, det er lenge til høsten :kose: Klart du klarer det!! Men 15 % stigning? Det er ganske mye! Ikke rart du får hold..det er vel ikke så mye stigning i løypa du skal løpe??

Og.. Jeg får hold hvis jeg drikker underveis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips! Jeg har prøvd alt det der ja, men jeg merker ikke noen forskjell fra eller til dessverre. Muligens jeg må gå litt på yoga og lære meg pusteøvelser, for det er det eneste som til nå er uprøvd. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, det er lenge til høsten :kose: Klart du klarer det!! Men 15 % stigning? Det er ganske mye! Ikke rart du får hold..det er vel ikke så mye stigning i løypa du skal løpe??

Og.. Jeg får hold hvis jeg drikker underveis..

Blarg. Jeg blir bare så fortvila når jeg ikle får løot 5 km engang! :P Godt jeg har god tid å øve meg på... :dry:

15% tok jeg på da jeg løp intervaller. Jeg får faktisl mindre hold når jeg løper i oppoberbakker fordi jeg krøker meg sammen.

Jeg drakk ikke underveis i dag. Hverken vann eller andre gøyere ting. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kommet meg etter lørdagens skuffelse. Hadde fremdeles litt hold i hele går, men nå er det borte. :tommelsmil:

Ellers: er superoppblåst for tiden og forstår virkelig ikke hva det er jeg spiser som gjør det. :bond: Har begynt på'n igjen med laktulose for å se om det løser opp i saker og ting, for nå ser jeg omtrent mer gravid ut enn Runforit. :hoho: Håper det løser seg, for det er både irriterende (alle bukser er au!) og vondt.

I kveld skal jeg prøve spinningsykkelen for første gang. :hoppe: Så sant jeg får til å operere vinkelsliperen til mannen, da. Han kommer ikke hjem i dag heller (!!! :dry: ), og da må jeg få ut frustrasjonen min på et annet vis. Men ja, vinkelsliper fordi stangen til setet er så langt at det ikke går lenger ned enn til armhulen min omtrent. Hvem fant på å lage sykkelseter som ikke kan reguleres lenger ned enn det? :fnise:

Ellers ser uken min laber ut på treningsfronten. Jeg reiser til Oslo på onsdag, så da blir det bare shopping på tapetet. Mulig jeg får til en økt på fredags kvelden. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Huff! Kjipt å være så oppblåst :( Så glad det løsnet etter uke 12 hos meg!

Gøy å få testet sykkelen da. Mosjon hjelper jo også på vanskelige mager :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Kjipt å være så oppblåst :( Så glad det løsnet etter uke 12 hos meg!

Gøy å få testet sykkelen da. Mosjon hjelper jo også på vanskelige mager :P

Ja, det er virkelig noe dritt! Jeg har vel alltid vært treig i magen, men jeg merket det ekstra godt da jeg kuttet ut brødskive. Akkurat som om jeg har vært oppblåst hele mitt liv og endelig så lyset! :fnise: Nå blir jeg som en ballong bare jeg ser på brødskiva liksom. :lol:

Skal bli godt å bevege seg litt altså. Ikke for det altså, jeg har aktive hverdager, men trening-trening har det ikke blitt så mye av den siste uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen spinning i går, dessverre. Etter at jeg nesten kuttet av meg to fingre og litt magehud mens jeg kuttet søtpotet i nicer dicer'n (ikke spør :hoho: ), slo jeg raskt fra meg å skulle kutte noe med en svær vinkelsliper. Jeg prøvde å sage med baufil, men det var så tykt stål at jeg ikke kom noen vei. Mannen er hjemme når jeg kommer fra jobb i dag, og han fikser. Tror han syntes det var best, så klossete som jeg er for tiden. :fnise:

Gjorde research på spinningvideoer på youtube i går, og finner ingen jeg virkelig liker. Jeg vil jo helst ha med pulsveiledning, men der har jeg funnet enormt lite! Jeg er kravstor da, og vil ha både puls og løype og hele pakka, men det tror jeg ikke jeg kommer til å finne. Tror jeg skal prøve meg på denne i dag :nigo:

https://www.youtube.com/watch?v=CP825nDTalE&list=PL_HXmCjuI_dz6tKgJbGK6XEHg-dpr3Nif&index=4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du finner en løype som er okei og legger musikk til selv? Da er det jo du som styrer når pulsen skal opp og ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du finner en løype som er okei og legger musikk til selv? Da er det jo du som styrer når pulsen skal opp og ned!

Jeg tror jeg må gjøre det altså, jeg vet bare ikke helt hvor jeg skal begynne. :klo:

Hvordan er løypa på favorittspinningen da mon tro? 7 min oppvarming og 4isj minutterstopper? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Var da veldig dramatisk matlaging på deg da??? :P

Men best å overlate livsfarlig verktøy til noen om vet hva de driver med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg må gjøre det altså, jeg vet bare ikke helt hvor jeg skal begynne. :klo:

Hvordan er løypa på favorittspinningen da mon tro? 7 min oppvarming og 4isj minutterstopper? :vetikke:

Er det Egil sin time du tenker på? Da tror jeg det er 5 topper...og 10 minutter oppvarming hvis jeg ikke husker helt feil! Han har jo en klatresang som oppvarming også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var da veldig dramatisk matlaging på deg da??? :P

Men best å overlate livsfarlig verktøy til noen om vet hva de driver med ;)

:fnise: Legg til en halvreis avrevet negl på rivjernet i påsken og en oppkuttet finger + negl på søndag, så er fingerskadene komplette. :P Vet ikke helt hva det er som går av meg for tiden, er helt :bond: .

Så ja, vinkelsliperen ble overlatt til mannen. ;)

Er det Egil sin time du tenker på? Da tror jeg det er 5 topper...og 10 minutter oppvarming hvis jeg ikke husker helt feil! Han har jo en klatresang som oppvarming også...

Ja, det var den jeg tente på. For der vet jeg jo når vi står og sitter og sånt. Klatresang som oppvarming... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag, dere. DA blir det spinning i garasjen. :fnise: Fikk ikke tid på tirsdag, og nå er jeg endelig hjemme igjen og har gjort skikkelig forarbeid. :nigo: Har laget min egen løype og spilleliste på spotify. Tror det blir bedre enn å bruke en random og halvgod løype fra youtube. :jepp: Jeg bruker favorittspinningtimen som utgangspunkt. Nedkjøringssangene vil bli kuttet etter 2 minutt (eller er det 2,5 minutt som er vanlig? Husker du Diddles? :klo: ).

Spinn%20intervall_zpsne7d9jkb.jpg

Oppvarming i 11:03 minutt.

Hellogoodbye - Here (In Your Arms)

Zedd, Matthew Koma, Miriam Bryant - Find You

CLMD - The Stockholm Syndrome

Topp 1 og nedkjøring 1:

Rollergirl - Dear Jessie

Placebo - Running Up That Hill

Topp 2 og nedkjøring 2:

Galantis - Runaway (U & I)

Deftones - Beware

Topp 3 og nedkjøring 3: (sitte på setet-sang)

Infected Mushroom - Heavyweight

M83 - I Need You

Topp 4 og nedkjøring 4:

Ahrix - Nova

A Perfect Circle - The Noose

Topp 5 og nedkjøring i 9:45 minutt:

Darude - Sandstorm

Alexisonfire - Rough Hands

A Perfect Circle - Blue

Åååå, nå gleder jeg meg. :hoppendeglad: Jeg er veldig klar over at musikksmaken min er enormt schizo. :hoho: Tanken min er å ha gladsanger under oppvarmingen, sanger som får pulsen til å stige og smilet til å komme som topp-sanger og favorittsanger som ned-sanger. Ned-sangene er der bare som fyll egentlig, og da er det jo gøy å ha noe å høre på. :jepp:

Og ja, jeg grugleder meg til topp 3 på over 8 minutter opp! :daane::ler: Men det er en sitte-nede-topp, og da er det egentlig helt greit med god tid til å komme seg dit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Runforit

Wuhu! Så bra at sykkelen endelig er klar for bruk :danse:

I dag fikk jeg faktisk litt hold da jeg løp og det ER pusteteknikk jeg bruker får å fjerne det mens jeg løper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heey! Jeg må jo følge med her! Ble gira og yr etter spinning bare av å lese her inne. Men nå er treningsabonomentet mitt åpnet igjen, så kanskje til helga? :hoppe:

Sa jeg før jeg kom på at jeg er syk. Jaja, til uka! :)

Lykke til med timen din i kveld! Har forresten på følelsen av at du en dag blir instruktør selv. ;) Hvis man kan det uten pt utdanning da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wuhu! Så bra at sykkelen endelig er klar for bruk :danse:

I dag fikk jeg faktisk litt hold da jeg løp og det ER pusteteknikk jeg bruker får å fjerne det mens jeg løper :)

Gleder meg! :jepp:

Ja, det er nok det jeg gjør feil. Puster ikke dypt nok rett og slett. Problemet er bare at jeg synes det er så vanskelig å jogge mens jeg konsentrerer meg om det. Føler liksom ikke at jeg får nok luft, ironisk nok. :ler: Forhåpentligvis får jeg det til til slutt!

Heey! Jeg må jo følge med her! Ble gira og yr etter spinning bare av å lese her inne. Men nå er treningsabonomentet mitt åpnet igjen, så kanskje til helga? :hoppe:

Sa jeg før jeg kom på at jeg er syk. Jaja, til uka! :)

Lykke til med timen din i kveld! Har forresten på følelsen av at du en dag blir instruktør selv. ;) Hvis man kan det uten pt utdanning da.

Wiiiii, spinning er så gøy! Håper det blir litt gøy hjemme også. :jepp:

:ler: Satt faktisk og tenkte på det i går da jeg lagde spillelisten, men tror ikke jeg er instruktørmateriale altså. Er ikke helt typen til det. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Gleder meg! :jepp:

Ja, det er nok det jeg gjør feil. Puster ikke dypt nok rett og slett. Problemet er bare at jeg synes det er så vanskelig å jogge mens jeg konsentrerer meg om det. Føler liksom ikke at jeg får nok luft, ironisk nok. :ler: Forhåpentligvis får jeg det til til slutt!

Wiiiii, spinning er så gøy! Håper det blir litt gøy hjemme også. :jepp:

:ler: Satt faktisk og tenkte på det i går da jeg lagde spillelisten, men tror ikke jeg er instruktørmateriale altså. Er ikke helt typen til det. :lol:

Du må senke farten så lavt ned inntil du klarer å kontrollere pusten. Etterhvert vil du klare et i høyere og høyere fart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...