Gå til innhold

Irriterende mennsker og deres væremåte


Gjest Reza08

Anbefalte innlegg

Jenter som skal være så snille og varme. Creeper meg helt ut.

Haha hæ? :fnise:

Glemte å legge til folk som går mange i bredden... SPESIELT barnevognmafiaen. Jeg var på joggetur i dag med ei venninne. Vi hadde rolig tempo bortover en sti, og langt der fremme ser vi to mødre med barnevogner gå sammen i mot vår retning. Vi nærmet oss, og holdt oss til høyre, og vi tok ikke halve stien engang. Og de to mødrene går like bestemt midt på stien, rett i mot oss...

Når vi nærmer oss har de ikke flyttet seg til noen av sidene, men går fremdeles med en 40-50 cm i mellom hverandre, litt glippe, men ikke nok til at vi kunne komme i mellom. Vi sakker ned tempoet enda mer, og når vi kommer rett i mot dem til og med, så flytter de seg ikke. Jeg endte opp med å stå helt i ro og nesten bli påkjørt av bæsjeungen. Åhhhhhh. "Kan dere ikke ta hensyn, dere også?" tenker jeg da...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

Noe sier meg at du har hørt det der litt for mange ganger :fnise: Jeg pleier ikke å kommentere på at andre ikke liker ting, men jeg irriterer meg over det uansett. Hvor kjipt er det ikke å tilberede en skikkelig god fiskerett i flere timer, for så å høre "neei, jeg liker ikke fisk jeg" uten at de smaker på det engang?

ennå verre. Folk som påstår hardnakket at de ikke liker noe de aldri har smakt før
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ennå verre. Folk som påstår hardnakket at de ikke liker noe de aldri har smakt før

Jeg har ei venninne som hardnakket påstår at hun ikke liker ting hun aldri har smakt, så prøver hun å lyve bort at hun smakte på det da og da (for flerfoldige år siden). Men siden jeg kjenner henne såpass godt må hun til slutt bare kapitulere å innrømme at hun ikke tør å smake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg mest er folk som ser problemer i alt, og kan gjøre alt til en krangel/diskusjon. Hadde en studievenninne i utlandet som tok kaka der. Ble etterhvert hennes personlige psykolog. Snakket alltid om kranglene hun hadde med kjæresten:

De slo opp en gang, fordi han hadde spurt henne om hun hadde lest en bok, som han syntes var veldig bra. Når hun svarte at hun ikke hadde lest den, sa han " ååh men den må du bare lese." Da slo hun opp med han, siden han ifølge henne hadde insinuert at hun var dum..... WTF.

En gang ble hun fly forbanna på han, siden han hadde kjøpt en bukett med blomster til læreren sin på universitetet, siden det var kvinnedagen med markering. Hun ble ikke sint fordi han hadde kjøpt blomster til en annen kvinne, men hun ble fly forbanna siden han hadde kjøpt "FEIL TYPE BLOMSTER". Dette var så sjokkerende og hårreisende at hun kom flyvende inn døren min for å snakke om det.. Hun snakket non-stop i en time om hvor fælt det var å kjøpe SÅNNE blomster, istedenfor andre typer blomster.

I tillegg er hun ekstremt selvsentrert, og greier ikke snakke om noe annet en seg selv. En gang når vi var med en tredje venninne, fortalte denne tredje venninnen oss at hun nettopp hadde tatt abort og at hun var ekstremt deprimert. (hun strigråt). Jeg fikk så vondt av henne. Satt og trøstet henne og sa at det kom til å gå bedre etterhvert. Det eneste min selvsentrerte venninne klarte å lirke ut av seg var: "Jeg skjønner AKKURAT hvordan du har det.. Har ikke fortalt dette til så mange... men... Jeg har vært gift før... og er skilt nå.. Det er veldig vanskelig".. Så begynte hun faen meg å grine. Da ble jeg så sjokkskadet at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Late mennesker som ikke bidrar i lagarbeid. De gjør ingenting, gjør at det blir mindre framgang og er verdensmestere når de først løfter ræva si halvveis opp fra stolen.



Anonymous poster hash: a11a2...b23
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som danner seg en svært bastant mening på et minimum av faktagrunnlag, gjerne fordi de er veldig svart/hvit i tankegangen. De er også ofte fordømmende ovenfor andre, og greier ikke å se nyanser. Sånn type som hater rusmisbrukere bare fordi har tatt noen dumme valg, og de ser ikke mellom fingrene på noe som helst. Har ei slik venninne, og jeg kan ikke fatte at hun frivillig ble sykepleier med en sånn mangel på empati. Det er ok å ikke ha en mening om alt!



Anonymous poster hash: 6999f...4a4
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tiaen

Folk som dømmer alle, og skal alltid klare å finne noe negativt om en person. Alt er liksom bare negativt, og det positive blir oversett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke si du er en av de som alltid skal kommentere med en nedlatene tone "Liker du ikke fisk? Må bare prøve litt mer så blir du vandt til det"

Hvor vanskelig kan det virkelig være å skjønne at folk har forskjellige preferanser når det gjelder mat? Jeg har prøvd fisk nok ganger nå til å konkludere med at det ikke er noe for meg.

Og uansett, hvordan er det egentlig mulig å irritere seg over hva andre spiser? Folk som deg må ha problemer.

Anonymous poster hash: 1b7f0...cd8

Nå må jeg bare krangle litt med deg, men finnes det ikke en eneste fisk du liker? De smaker jo ulikt hele gjengen! Samme fisken smaker jo t.o.m ulikt om den er kokt, stekt, bakt, grillet osv. Jeg er bare nysgjerrig altså:)

Anonymous poster hash: 6999f...4a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som er kronisk forsinket. Og ikke bare litt heller, en time, to.... Vi var for eksempel en vennegjeng som skulle på et arrangement, og vi måtte vente på utsiden til den siste venninnen kom.... hun hadde stått opp for en time siden (selv om hun visste om arrangementet dagen før) og vi måtte vente på at hun skulle spise frokost, sminke seg, bruke tid på velge outfit og krølle (!) håret.... Ikke var det noen unnskyldning å få når hun kom heller.



Anonymous poster hash: 7d549...db8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at du har hørt det der litt for mange ganger :fnise: Jeg pleier ikke å kommentere på at andre ikke liker ting, men jeg irriterer meg over det uansett. Hvor kjipt er det ikke å tilberede en skikkelig god fiskerett i flere timer, for så å høre "neei, jeg liker ikke fisk jeg" uten at de smaker på det engang?

Det blir vel litt annerledes da. Jeg er kresen, men hvis jeg er på besøk hos noen spiser jeg det jeg får likevel.

Anonymous poster hash: 7d549...db8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk med fordommer.

Var såvidt innom apoteket i dag og skulle kjøpe en krem, og nikker kort til de to bak kassen. Ei norsk som står og sorterer noe i ei eske, ser ganske opptatt ut.

Ei utenlandsk med hijab, som står klar til å hjelpe.

Mens jeg kikker (liker å finne frem selv, i tilfelle jeg kommer over andre, gode tilbud) kommer det ei norsk dame inn.

Hun med hijaben spør ivrig om hun kan hjelpe, og får til svar: " Men jeg må jo...du forstår jo ikke..." før hun konsekvent henvender seg til det blonde hodet med nesa i esken.

Fikk ikke med meg hva hun trengte hjelp til, men DA henvendte jeg meg til hun hijabkledde og spurte om hjelp.

Hun snakket forresten flytende norsk, bare så det er sagt også.

Uselvstendige mennesker er også fryktelig irriterende... :rolleyes:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg bare krangle litt med deg, men finnes det ikke en eneste fisk du liker? De smaker jo ulikt hele gjengen! Samme fisken smaker jo t.o.m ulikt om den er kokt, stekt, bakt, grillet osv. Jeg er bare nysgjerrig altså :)

Anonymous poster hash: 6999f...4a4

Hmm, for meg så er det stort sett den samme smaken. Trur kanskje det har noe med saltvannet og gjøre fordi jeg liker ferskvannsfisk. Er heller ikke glad i krabber/rekker o.l.

Nå har jeg ikke prøvd bakt fisk, så jeg hadde ikke sagt automatisk nei hvis jeg hadde blitt tilbydt det.

Anonymous poster hash: 1b7f0...cd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orkan

Ble for litt siden kjent med en jente som virket veldig grei i begynnelsen, men etterhvert kjente jeg at det var mer irritasjon enn glede med henne. Hun skulle alltid korrigere ting andre sa, enten fordi det var feil, eller bare fordi at "slikt kan man faktisk ikke si!". Hun fikk det til å føles som om man hadde sagt noe skikkelig grusomt selv om det egentlig ikke var det.

I tillegg så skulle hun alltid toppe andre. Om en var fornøyd med jobben sin var hennes SÅ mye bedre "fordi at...". Men hvis noen var misfornøyd med jobben sin så var hennes verre "fordi at...". Samme med sykdomshistorier. Alltid skulle hennes være verre/bedre. Vi har ikke mye kontakt i dag.

Haha, jeg føler meg også litt truffet av dette fiske-greiene. Jeg har virkelig virkelig prøvd å like fisk. Smaker hver gang jeg får det tilbudt, men det er rett og slett konsistensen for min del. Synes det er grusomt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som skal diskutere på alt, alltid. Har et par sånne på jobb, og uansett situasjon (eller ikke-situasjon), så skal det lages drama av det. Alt er for dårlig, alt må gjøres om på, ingenting kommer til å løse seg. Det er så tydelig at de er dritt lei av jobben sin, og så tar de det utover kollegene sine. :glare:



Anonymous poster hash: 7c919...0a2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, for meg så er det stort sett den samme smaken. Trur kanskje det har noe med saltvannet og gjøre fordi jeg liker ferskvannsfisk. Er heller ikke glad i krabber/rekker o.l.

Nå har jeg ikke prøvd bakt fisk, så jeg hadde ikke sagt automatisk nei hvis jeg hadde blitt tilbydt det.

Anonymous poster hash: 1b7f0...cd8

Det har jeg faktisk ikke tenkt over, saltvann vs. ferskvann. Nå blir det smaktesting fremover! :) Kjenner flere som ikke takler tanken på fisk fordi de fikk ihjelkokt fisk som barn og gremmes av minnene. Synes det er synd at de ikke gir det en sjanse som voksen, når man kan lage det ordentlig:)

Anonymous poster hash: 6999f...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuza

Folk som bruker tusen år på en enkel avgjørelse, som f.x. når klokka han/hun kommer innom deg. Så man slipper å vente hjemme fra tidlig morgen til kveld i tilfelle personen er på døra...grrr.

Beslutningsvegring heter det visst. Og i samme leia har du h*n som aldri kan planlwgge/avtale noe, og ringer deg i senga og maser i vei om alt som vedkommende sjauer med i sitt impulsdrevne liv som h*n forventer at du skal ordne opp med. Alt foregår etter innfallsmetoden og null forståelse for at man faktisk har planer og oppgaver, og vedkommende lager sjau om man hentyder at...hvorfor kunne man ikke sagt fra igår f.x? Da blir man straks et slemt menneske om man ikke stiller opp, for h*n er bare sånn og bestandig vært det. Jeg må jo ha forståelse for det..? Selv har de null forståelse eller respekt for andres liv og/eller måter...Irriterendes? Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- Folk som spør en gang på gang om man kan sende de notater/innleveringer/rapporter fordi de ikke har giddet å gjort skolearbeidet sitt selv. Jeg gir ikke etter, og det er irriterendes at de aldri tar hintet.

- Barn med foreldre som lar de gjøre hva enn de vil som medfører at ungene tar seg friheten til å skrike rundt i butikker o.l.

- Når barn raper under middagsbesøk og foreldrene bare ler av det.

- Folk som smatter og griser masse mens de spiser.

- Jeg har venninner som snakker høyt om sexlivet sitt til meg uansett om vi er på bussen eller på restauranter hvor det er barnefamilier som sitter ved bordet ved siden av.. Vi kan fint snakke om det altså, men helst ikke ute i offentligheten :P

- Svigerforeldrene mine - slappe folk...

- Folk som kjører for fort og bryr seg ikke om jeg ber de om å kjøre saktere.

- Jeg har en venninne som alltid er så sliten og trøtt og som ikke orker noe, men med én gang det er en eller annen fest hun er invitert på, så er hun plutselig helt pigg igjen og er oppe hele natten og vel så det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som må klage overdrevent mye over negative sider ved andre istedet for å se de positive, og som ikke evner å se at de har like mange negative sider selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Nå må jeg bare krangle litt med deg, men finnes det ikke en eneste fisk du liker? De smaker jo ulikt hele gjengen! Samme fisken smaker jo t.o.m ulikt om den er kokt, stekt, bakt, grillet osv. Jeg er bare nysgjerrig altså:)

Anonymous poster hash: 6999f...4a4

jeg syns ikke det er rart at folk ikke liker fisk. For det første er det vanskelig å få tak i helt fersk fisk i butikken, for det andre er det vanskelig å tilberede slik at det blir godt. Og jeg tror mange er vokst opp medoverkokt fisk med overkokte grønnsaker til middag i barndommen slik at de har vonde minner om fæl fisk.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Jeg synes det kan være litt støtende med folk som er for korttenkte.

Husker jeg engang fortalte en slik type kollega om at onkelen min hadde fått kreft.

Hun klarte rett og slett ikke å møte meg på det, si noe sånt som kondolerer, eller spørre om hva slags kreft det gjaldt - eller ja, bare et eller annet!

I stedet glapp det bare ut av henne at hunder som fikk kreft ble avlivet..... ......

Ja, ok..

Anonymous poster hash: ab9f1...241

Jeg skjønner godt hva du mener. Men vil legge til at med slike alvorlige og dødelige sykdommer blir folk ofte litt perplekse og ekstremt redde for å si noe feil eller ytterligerer forverre samtalen om den allerede er spent.

Det er gjort studier på akkurat dette faktisk og mange omgår bekjente, som har mistet noen i kreft, i en liten periode etterpå, fordi de ikke vet hvordan de skal møte vedkommende.

Akkurat den greia tror jeg dreier seg om frykt for å si noe som sårer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...