Gå til innhold

Rare ting naboene dine gjør.


Gjest linneawarp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere tar initiativ til å bygge et gjerde, så burde jo dere bare malt det også? Smålig å la naboens halvdel stå umalt, dere var jo allerede igang. Mulig jeg er unormal, men jeg hadde malt alt.

Anonymkode: 563a2...9bb

Tenkte jeg og!

Anonymkode: b14cf...c26

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere tar initiativ til å bygge et gjerde, så burde jo dere bare malt det også? Smålig å la naboens halvdel stå umalt, dere var jo allerede igang. Mulig jeg er unormal, men jeg hadde malt alt.

Anonymkode: 563a2...9bb

eh, er det ikke normalt å male gjerdet som vender inn mot din eiendom og la naboen male den delen som vender inn mot deres eiendom?

Anonymkode: 29139...32b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har felles hekk med naboen, og jeg synes det er naturlig at vi klipper vår side og naboen klipper sin side. Jeg har ikke lyst å gå inn i deres hage for å klippe hekken på den siden. Er det ikke samme sak når man deler et gjerde?

Anonymkode: 29139...32b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøllefrøa
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har felles hekk med naboen, og jeg synes det er naturlig at vi klipper vår side og naboen klipper sin side. Jeg har ikke lyst å gå inn i deres hage for å klippe hekken på den siden. Er det ikke samme sak når man deler et gjerde?

Anonymkode: 29139...32b

Jo! Særlig hvis de som stod for initiativet stod for utgiftene og montering. Da skulle det bare mangle at naboen tok seg av sin side. Gjerde eller hekk.. potato tomato

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere tar initiativ til å bygge et gjerde, så burde jo dere bare malt det også? Smålig å la naboens halvdel stå umalt, dere var jo allerede igang. Mulig jeg er unormal, men jeg hadde malt alt.

Anonymkode: 563a2...9bb

Mine naboer gjorde dette.

Vi hadde i utgangspunktet en lav hekk (100 cm) mellom tomtene våre (terasse og hage). Da jeg kom hjem fra sommerferien (1 uke borte), så hadde naboene bygget et 150cm høyt massivt gjerde på sin side av hekken... vi visste ingenting.

Gjerdet er bygget slik at det skal være plank på begge sider (og hulrom inni). Egentlig er "gjerdet" som en veldig lav lettvegg. Men de har ikke giddet å sette pkank på siden mot oss, eller i det minste male den uferdige siden De har bare satt opp den uferdige siden mot oss og gitt faen.

Som hevn lar jeg den jævla chrøgge hekken vokse langt over gjerdet deres, og håper råten tar treverket.

 

 

Anonymkode: 75d12...f3a

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så rar ting, men en fullstendig irriterende ting..

Vi har en snekkerglad nabo som snekrer seriøst 24/7! Tror det er tidenes største garasje han holder på å sette opp. T.o.m første påskedag var  han ute med hammeren i timesvis. Idag startet han kl 7. 

*drømmer om å legge meg bak hekken med et paintballgevær og få fri sikt.....*

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke så rare ting, men forferdelig frustrerende og irriterende. Bor i en gammel, meeeget dårlig lydisolert tomannsbolig og naboen er en mann i 60-årene.

Først av alt tror jeg han er alkis. Våkner stadig vekk av rabalder, brak og roping midt på natta. Til tider sitter han å roper sent på kvelden, veldig ofte går ropingen over til sang. Samboeren min sa hei en dag de møttes ved postkassene uten å få svar. Fyren bare snudde seg vekk og gikk. Sosialt tilbakestående, anyone?

Har våknet flere ganger i 6-tiden på morgenen av at tullingen driver å synger noe som sikkert skal være opera, men som høres mer ut som parringsrop fra gale høns.

Han er også verdens verste slamrer. Han har ei altandør som tydeligvis er treig, så da slamrer han den bare så hardt han kan, gjerne 3-4 ganger på rad hver gang den skal lukkes. Både vi og kattene kommer til å få hjerteinfarkt til slutt. Ytterdøra slamrer han også med 1400 ganger om dagen.

Han har dessuten (periodevis) en samboer fra ett eller annet land der de ikke har hørt om innestemme. Hun roper og skriker så mye at jeg nesten ikke kan klandre mannen for å være megarar og full 24/7. Har vært bortover flere ganger etter å ha blitt vekket fordi hun tydeligvis prater med slekta midt på natta. Og når jeg sier prater, mener jeg ROPER. 

Jeg blir faen meg gal snart!

Endret av Bloodless
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp!! Beste tråden på KG

Anonymkode: c0ee5...7c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, April 17, 2017 den 21.41, Snuppah00 skrev:

Nabojenta sto på trammen og gjorde knebøy mens hun røyka. Litt merkelig syn 

:hoho:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎23‎.‎04‎.‎2017 den 9.28, skruf skrev:

Ikke så rar ting, men en fullstendig irriterende ting..

Vi har en snekkerglad nabo som snekrer seriøst 24/7! Tror det er tidenes største garasje han holder på å sette opp. T.o.m første påskedag var  han ute med hammeren i timesvis. Idag startet han kl 7. 

*drømmer om å legge meg bak hekken med et paintballgevær og få fri sikt.....*

Noe av dette faller inn under lov om helligdagsfred, så her kunne du tatt det opp med naboen at det skal være stille på søndager og andre helligdager.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bilde sier mer enn 1000 ord:Screenshot_2017-05-03-13-38-08.thumb.png.0d8ae40edc270234672c683487de8705.png

Ps: Om du leser her kjære nabo, så liker jeg deg best av naboene uansett 😊😊

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Siri_H skrev:

Noe av dette faller inn under lov om helligdagsfred, så her kunne du tatt det opp med naboen at det skal være stille på søndager og andre helligdager.

Har sagt i fra tidligere, men han gir en fullstendig lang f i det :( 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17. april 2017 den 18.14, AnonymBruker skrev:

eh, er det ikke normalt å male gjerdet som vender inn mot din eiendom og la naboen male den delen som vender inn mot deres eiendom?

Anonymkode: 29139...32b

Det som er normalt er at den som bygger og ønsker gjerdet tar ansvar for å male det... Hvis naboene mine hadde satt opp et gjerde, så hadde ikke jeg nødvendigvis malt det, for av noen naboer så hadde jo det blitt regnet som et overtramp det og. Det var jo deres gjerde "Der er hun nabokjerringa som tok seg til rette malte gjerdet vårt! Feil maling brukte hun og". Det er ikke lett å gjøre alle fornøyd :( Hvorfor skulle det være normalt å male andres eiendom?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, altflyter skrev:

Det som er normalt er at den som bygger og ønsker gjerdet tar ansvar for å male det... Hvis naboene mine hadde satt opp et gjerde, så hadde ikke jeg nødvendigvis malt det, for av noen naboer så hadde jo det blitt regnet som et overtramp det og. Det var jo deres gjerde "Der er hun nabokjerringa som tok seg til rette malte gjerdet vårt! Feil maling brukte hun og". Det er ikke lett å gjøre alle fornøyd :( Hvorfor skulle det være normalt å male andres eiendom?

Haha, nei det er nok ikke enkelt å gjøre alle fornøyd! Det har du helt rett i, og alle nabotvistene i Norge beviser vel det. 

Nå kommer det også an på om gjerdet står helt på naboens eiendom. Da er det opp til naboen å male og vedlikeholde gjerdet. Men står det midt mellom, så må vel begge naboene være enige?

Imidlertid så ser jeg på andre siden av gaten her at en nabo har satt opp gjerde og malt utsiden og innsiden. Fargen er kun tilpasset hans hus, men det er et pent gjerde, så antar de ble enige om å gjøre det slik, og da er nok alle parter fornøyde. Jeg har iallfall ikke sett slåssing enda ;)

 

Anonymkode: 29139...32b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sesongen for halvnaken dame i hagen min har startet. Skøyeraktig å stå opp trøtt og svimete og oppdage NaboDama i shorts og bh på kne ivrig opptatt med å luke ugress, klippe hekk og desslike.  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, nei det er nok ikke enkelt å gjøre alle fornøyd! Det har du helt rett i, og alle nabotvistene i Norge beviser vel det. 

Nå kommer det også an på om gjerdet står helt på naboens eiendom. Da er det opp til naboen å male og vedlikeholde gjerdet. Men står det midt mellom, så må vel begge naboene være enige?

Imidlertid så ser jeg på andre siden av gaten her at en nabo har satt opp gjerde og malt utsiden og innsiden. Fargen er kun tilpasset hans hus, men det er et pent gjerde, så antar de ble enige om å gjøre det slik, og da er nok alle parter fornøyde. Jeg har iallfall ikke sett slåssing enda ;)

 

Anonymkode: 29139...32b

Jeg tenker at man i et ok naboskap avtaler slike ting som gjerder mellom eiendommer. Da jeg bodde hjemme, hadde vi en veldig hyggelig nabo. Vi hadde en slitt hekk mellom hagene, og foreldrene mine og naboene ble enige om å spleise på et gjerde som de satt opp i felleskap. Da var det selvsagt naturlig at de tok ansvar for hver sin del angående maling og vedlikehold, men såvidt jeg husker, så var det vel vi som malte (naboene var litt oppi årene), og så betalte de for malingen :) Var egentlig en grei deal for alle parter. Foreldrene mine var småbarnsforeldre og hadde dårlig råd, så de gjorde gjerne arbeidet mot at naboene spanderte malingen. Alle ble happy :) 

Men til trådens tema: Hadde noen naboer en gang som stakk av med avfallsdunken min. De var et studentkollektiv og mente de trengte to søppelspann og det burde jo jeg skjønne som bare var èn... hvor jeg skulle kaste søppelet mitt var ikke deres problem. hmm... i MITT spann kanskje? Husker jeg bare på trass kastet søppelet (som var i mitt spann som de hadde stjålet) på trappen deres, tok med meg spannet mitt og gikk. Fikk hengelås på det etterhvert også :P . Jeg var visst en grusomt urimelig nabo :P 

De mente også at jeg burde "låne" dem plass i mitt spann siden jeg aldri fylte det opp i løpet av en uke. I min by, så betaler vi per tømming, så hvor sjeldnere søppelet tømmes, jo mindre betaler du (du betaler for èn tømming i måneden i fast avgift, og så betaler du per tømming utover det). Jeg hadde ingen interesse av å betale for at de skulle slippe å sortere... jeg sparte jo penger nettopp fordi jeg sorterte søppelet mitt og bare trengte å sette det ut en gang i måneden. Dessuten var jeg èn person som i tillegg kildesorterte og de var 5 på ett spann og kildesorterte ikke papir en gang. Det er vel strengt tatt ikke mitt problem at de dermed hadde mye søppel...

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke om jeg har skrevet dette før, men uansett: 

Da jeg bodde i min første leilighet hadde jeg partysvensker som naboer. Det var i ett gammelt hus som var delt i tre leiligheter. Jeg var på toppen, partysvenskene i midten og i denne perioden var den nederste leiligheten tom. Uansett: Partysvenskene jobbet tydeligvis i helgene, for de festet mest mandag, tirsdag og onsdag, helst til 4-5 om morgenen. Jeg hadde en vanlig 8-4, mandag-fredag jobb og vel, vi gikk ikke så godt overens kan du si. Så etter flere uker med klaging, banking og ett par nytteløse telefoner til huseier fikk jeg nok. Jeg sto opp og skulle på jobb rundt 07.30 en tirsdag hvor partysvenskene kvelden før hadde spilt trance til 04:30. Før jeg gikk hjemmefra satte jeg på svartmetal så høyt stereoanlegget mitt klarte, og dro på jobb. Det var siste gangen jeg hørte trancemusikk seinere enn midnatt :fnise:

Nå om dagen bor jeg i ett annet land og jobber faktisk helger og kveldsskift selv, så det passer greit at jeg nylig fikk vampyrnaboer i leiligheten over meg. Helt stille hele dagen, så rundt solnedgang (ca 8-9 nå om dagen) er det plutselig liv der oppe. Favoritten er da jeg kom hjem fra jobb rundt 03.00 og de støvsugde! :hakeslepp: Jaja. Vi er i alle fall på samme døgnrytme :fnise:

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker. Min forrige nabo gikk en del ute om natta og nektet for det etterpå. :P Det får han jo bare gjøre, men sånn sneik han mye. 

Også solgte han bildeler til folk. Litt rart. 

Anonymkode: 42b59...1d0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...