Gå til innhold

Folk "dummere" på bygda?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er åpen for at jeg tar helt feil her! Men jeg synes tanken er interessant: Altså, sett i betraktning at veldig mange flytter fra småsteder til større byer for å utdanne seg og fordi de (selvfølgelig) har bedre og større jobbtilbud. De som da blir igjen i småbygdene (tettsteder og bygder) har ofte jobber som ikke kreves spesielt mye utdannelse eller tankevirksomhet som sådan.

Jeg vil tro mange elsker å bo i på landet, og ingenting i veien med det. Men de som er mest karrierebevisste og kanskje mer målrettet (og intellektuelle?) vil vel som oftest flykte fra bygda så snart de har mulighet.

Vil det da si at jevnt over så er folk som bor på småsteder ikke fullt så smarte som i byene?

Jeg forstår jo at det finnes mange flere mennesker i større byer, og også mange som ikke er så smarte der, men allikevel må det jo være et større utvalg av smartere folk i en større by enn et mindre sted?

Kjør debatt!



Anonymous poster hash: dc619...7ad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest black nailpolish

Vil tru det er ganske jevnt. Mange smartinger flytter fra byene fordi det er for mye styr og kjas. Intelligens er ikke bare utdanning og opera veit du.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider