Gå til innhold

Folk "dummere" på bygda?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Se på forskjellen når det gjelder musikksmak:
Bygd:

By:

 

Selvfølgelig! Ingen på bygda har hørt om disse nymotens Kygo-greiene, men det er jo ikke så rart siden vi ikke har tv eller internett og avisen kommer 43 år for sent :alice: Vassendgutane er også ganske nytt, vi holder oss til gode, gamle Sputnik! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

48 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Se på forskjellen når det gjelder musikksmak:
Bygd:

By:

 

Vassendgutane solgte ut Oslo Spektrum:hoho:

Anonymkode: 89e15...5f1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Se på forskjellen når det gjelder musikksmak:
Bygd:

By:

 

Ser for meg at dette er litt mer by

 

Anonymkode: 45040...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser for meg at dette er litt mer by

 

Anonymkode: 45040...8a4

Nei nei nei... Det der er en skikkelig rånesang. Den sklir rett inn på bygdene.

 

20 minutter siden, slabbedask skrev:

Like mye skit begge  deler.

Ja du får du da vel mene.

Anonymkode: ec81f...c92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rakettforskeren kan sikkert også stave ordet "intelligens" riktig. Noe forøvrig alle burde kunne.

Anonymkode: 89e15...5f1

Nå sier svaret ditt noe om din iq. Dvs du har ikke lært deg at det er budskapet og hva man diskuterer som er viktig. Å bruke kortet skrivefeil hvor man diskuterer et usaklig emne saklig viser hvor du er og din erfaring. Mulig denne hersketeknikken fungerer på folk med lav selvtillit, men du viser hvem nivå du er på. Kom heller med et saklig motargument. Hvis ikke HOLD KJEFT.

Vil bare si at jeg viste jeg skrev ordet feil, og tittet på innlegget over. Siden jeg sitter med mobil gadd jeg ikke å slå opp ordet. Så jeg er nok bare lat.

Anonymkode: 04282...73f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fuglekvitter__ skrev:

Nemlig. Du og han der'e Søviknes. :roll: 

Folk på bygda gjør aldri noe galt dem. :ironi: 
En del av dem er skikkelig snikete... Grådige er en del av dem også. 

Som nevnt før. Ei kjøpte seg 4 boller på bensinstasjonen og satt ved siden av meg og spiste opp alle bollene selv. Hun spurte ikke om jeg ville ha en bolle en gang. :ler:

Hvorfor skulle et tilfeldig menneske som tilfeldigvis sitter ved siden av deg et sted, spandere noe som helst på deg?  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

By:

_frank_aarebrot_por_821163v_0.jpg?itok=Z

 

Bygd:

2-Lothepus+foto+tv2.jpg?chk=A15A8C

 

By:

grieg-1890.jpg

 

Bygd:

314x407.jpg

 

By:

cn.jpg?1468886934

 

Bygd:

129958-004-C9B8B89D.jpg

 

'Nough said.

Anonymkode: c433d...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fuglekvitter__ skrev:

Sorry - Europris e.l, da. Det går vel nesten for det samme. Det er litt mindre utvalg med kake og sånt på Europris eller hva det heter bare. Men de har noen av de samme kaketype der som på Lidl (90% sikker). ;) 

Nå var det dere på bygdene som ikke var så intelligente. Husk nå at verken Lidl eller europris krever universitetsutdannelse.

Hvordan kan du vite hva slike butikker selger? Du med din høye intelligens og raffinement frekventerer vel ikke den slags butikker? Av hva jeg kan se av alle innleggene dine, virker det som du har tatt skolegangen ganske lemfeldig. Ordforrådet ditt er middelmådig. 

Endret av Arabella
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, fuglekvitter__ skrev:

Ja, også har man en del som velger å forbli i storbyene.

Litt ot, men er det bare jeg som reagerer på at dem nesten aldri kjøper klær på bygdene?
Ikke at det er noe galt med det, men der er det Cubus for alle pengene, det, Lidl, felleskjøpet og Rustad.
Trenger dem ikke klær? :P 

Du er veldig til å rakke ned på bygdefolk og ha meninger om hvordan de er og hva de gjør osv. På hvilken måte har du kunnskap om dette? Som i ditt innlegg her, du er bombastisk og fastslår at sånn og sånn er det. Cubus har jeg hørt om, men alle disse andre kjenner jeg ikke til. Jeg er oppvokst på landet, men har bodd i forskjellige byer. Hva slags butikker er det? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke hele fenomenet med at folk ute på landet er dumme noe som har vært en greie i lang tid? 
Bodde man på landet før i tiden var man gjerne bønder, eller lignende, som gjerne ikke hadde tilgang til høyere utdannelse. 
Og med mindre utdannede folk rundt seg kommer mindre kunnskap i kretsene. 

Man blir liksom litt låst vekk fra resten av verden, og når man ikke har internett så kan man heller ikke følge med på ting uten tilgang på bøker o.l. 

Så, selvsagt er det mange dumme ute på landet, men dette er ikke en enveiskjørt gate. Finnes nok av mindre kloke mennesker i storbyer også. 

Det har nok også mye med oppvekst, omgangskrets, gener og kultur å gjøre. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, March 08, 2014 den 19.08, AnonymBruker skrev:

Jeg er åpen for at jeg tar helt feil her! Men jeg synes tanken er interessant: Altså, sett i betraktning at veldig mange flytter fra småsteder til større byer for å utdanne seg og fordi de (selvfølgelig) har bedre og større jobbtilbud. De som da blir igjen i småbygdene (tettsteder og bygder) har ofte jobber som ikke kreves spesielt mye utdannelse eller tankevirksomhet som sådan.

Jeg vil tro mange elsker å bo i på landet, og ingenting i veien med det. Men de som er mest karrierebevisste og kanskje mer målrettet (og intellektuelle?) vil vel som oftest flykte fra bygda så snart de har mulighet.

Vil det da si at jevnt over så er folk som bor på småsteder ikke fullt så smarte som i byene?

Jeg forstår jo at det finnes mange flere mennesker i større byer, og også mange som ikke er så smarte der, men allikevel må det jo være et større utvalg av smartere folk i en større by enn et mindre sted?

Kjør debatt!

 


Anonymous poster hash: dc619...7ad

 

Mener å mindre steder ikke har kapasitet til å drive større forretninger eller institusjoner for høyere utdanning. Folketallet er for lavt til at slikt kan være lønnsomt.

Det medfører jo at unge må flytte bort fra hjemstedet dersom de ikke er nok jobber/utdanningstilbud. Karrieren som de ønsker er kannskje ikke innen rekkevidde i hjemstedet grunnet mangel på bedrifter som uansett er ikke mye behov for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

By:

_frank_aarebrot_por_821163v_0.jpg?itok=Z

 

Bygd:

2-Lothepus+foto+tv2.jpg?chk=A15A8C

 

By:

grieg-1890.jpg

 

Bygd:

314x407.jpg

 

By:

cn.jpg?1468886934

 

Bygd:

129958-004-C9B8B89D.jpg

 

'Nough said.

Anonymkode: c433d...90b

Herregud ..... Må nesten le av tåpelighetene dine.                                                                                                                                                     Hitler ble riktignok født i en liten grenselandsby (Braunau am Inn), da hans far var toller. Men han tilbragte mesteparten av sin oppvekst i Linz, som i norsk målestokk blir som storby å regne. Jeg bare nevner det.

En annen ting..... Da jeg som ung (yngre)  skulle flytte til Oslo for å begynne som aspirant i en statsetat, var det helt klart at de foretrakk bygdeungdom framfor byungdom. Det ble aldri sagt offesielt, men veldig ofte uoffesielt.  

            Tilfeldig ??????                               

 

Endret av bullehurk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fuglekvitter__ skrev:

Se på forskjellen når det gjelder musikksmak:
Bygd:

By:

 

Dårligste sammenligningen jeg har sett. Ha ha og du mener det skal bevise noe? Vær snill og forklar hva?

Anonymkode: 04282...73f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

By:

_frank_aarebrot_por_821163v_0.jpg?itok=Z

 

Bygd:

2-Lothepus+foto+tv2.jpg?chk=A15A8C

 

By:

grieg-1890.jpg

 

Bygd:

314x407.jpg

 

By:

cn.jpg?1468886934

 

Bygd:

129958-004-C9B8B89D.jpg

 

'Nough said.

Anonymkode: c433d...90b

Hvem er personene på bilde 2 og 4? Hva er de kjent for eventuelt? Mannen på bilde 1 har jeg hatt gleden av å treffe ved flere yrkesmessige anledninger.

Endret av Arabella
En presisering.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du lurer ingen ved å spille dum. Det er ikke et oppegående menneske i Norge pr i dag som ikke har sett Leif Einar Lothe og Tone Damli, og vet hvem de er.

http://www.dagbladet.no/kultur/hvem-faen-er-lothepus-sporsmalene-irriterer-meg/67028420

 

Anonymkode: 89e15...5f1

Jeg ser aldri på TV eller leser sladrepressen, og aner ikke hvem det er. Mulig jeg ikke er oppegående da? Hvem vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, slabbedask skrev:

Jeg ser aldri på TV eller leser sladrepressen, og aner ikke hvem det er. Mulig jeg ikke er oppegående da? Hvem vet.

Sannsynligvis ikke. Du går da glipp av mye i tiden. Skal man kunne kalle seg oppegående, må man ha et grep om det meste, også uinteressante ting.

Anonymkode: 89e15...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Arabella skrev:

Du er veldig til å rakke ned på bygdefolk og ha meninger om hvordan de er og hva de gjør osv. På hvilken måte har du kunnskap om dette? Som i ditt innlegg her, du er bombastisk og fastslår at sånn og sånn er det. Cubus har jeg hørt om, men alle disse andre kjenner jeg ikke til. Jeg er oppvokst på landet, men har bodd i forskjellige byer. Hva slags butikker er det? 

Jeg har bodd der så vet nok til å uttale meg.
Nei, jeg har generelle meninger om det. Jeg mener ikke noe personlig om noen, men det gjør folk på bygdene. Der går de ofte på person, også later dem som ingenting etterpå. De bor jo så skjult til og ingen finner ut hva de driver med (tror dem).
Her er sånne standard ord som noen av dem har:
- K--jævel.
- Sylf---e-faen hvis noe typ verktøy og sånt henger seg opp eller hvis de ikke får reparert et eller annet.
- Et drit (oversatt til: spis bæsj) hvorav vedkommende nekter for at det er personen som sier sånne ting (for byfolk skjønner jo ikke dialekten til vedkommende allikevel).

Nå er jeg bare ærlig. Og i dette tilfellet mener jeg jo at vedkommende fint kunne lært seg et nytt språk.

Butikkene? Ja, man har jo Rustad og Jula (søk det opp på Google), men Jula har jo begynt å komme til utkantene av storbyene, det samme har Rustad. Midt i sentrum har de Jula og sånt. Det kuleste stedet på denne jord. :ironi: Adventsstaker som brannfarlige til 99,90 med hvitt led-lys. Gjerne er den skeiv og den er trolig feil-produsert. Uff så slem jeg er. ;) 

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, slabbedask skrev:

Jeg ser aldri på TV eller leser sladrepressen, og aner ikke hvem det er. Mulig jeg ikke er oppegående da? Hvem vet.

Jeg er nok ikke oppegående jeg, heller. Riktignok ser jeg på TV på utvalgte programmer, men den kulørte presse har jeg null interesse av. Men du, AB 5f1, vet du hvem de øvrige personene er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Arabella skrev:

Hvorfor skulle et tilfeldig menneske som tilfeldigvis sitter ved siden av deg et sted, spandere noe som helst på deg?  

Det er jo ikke det man ønsker eller tror, hvor tok du det i fra?
Det er ikke sånn at man tror at en fremmed person skal spandere på seg - tvert i mot. Hva har det med saken å gjøre? :P 

Det sier jo veldig mye om deg egentlig som tar det opp som et tema i en debatt om bygda.

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...