Gå til innhold

Engels treningsdagbok


Engel

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg pulsbelte til spinningen i går! Så nå må jeg jo også bare bli med på Maxpulstest i morgen da... De kjørte litt tilbud på beltene denne uka, så da var det bare å hive seg rundt. Så da må jeg jo nesten fortsette med litt spinning innimellom også da... Nesten litt vanskelig å få tid til alt...:fnise:

Ble også en kort treningsøkt. Intervaller på mølle 8x2 min, 1 min pause. Hadde mølla på 2% og farten 12-12,5 km/t. Må jobbe litt med farten framover. Og så ble det litt styrke for rygg, rumpe, mage og bryst etterpå. Kort økt pga unger og leggetid.

Så blir det altså maxpulstest på lørdag, og så håper jeg å få meg en god løpetur ute på søndag kveld. Og da kan jeg jammen notere 5 treningsøkter denne uka også!:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maxpulstest :daane: Jeg har ikke tatt selv altså, men ser for meg at det kan være rimelig jævlig. :ler: Men så gøy at du har fått pulsbelte til spinningen! Det er veldig gøy! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxpulstest var faktisk gøy!!:) Og ikke på langt nær så ille som jeg trodde. Det var laaang oppvarming, og så 2-3 arbeidsperioder hvor vi skulle ligge rett under "terskel" (dvs 86-87% av antatt maxpuls, rett under der melkesyra kommer), før vi siste gangen hadde 2 min hvor vi skulle presse oss alt det vi klarte. Hardt og vondt akkurat da, men helt greit siden det er så kort tid. Det viste seg at min maxpuls var ganske riktig. Jeg hadde den på 184, justerte den etter noen harde intervalløkter i vår hvor jeg syns jeg kom veldig høyt i puls. Og nå ble den målt til 185. Så da har jeg ikke trent feil når jeg har trent med pulsklokke i alle fall. Men veldig ok å få det sjekket. Og veldig kjekt å få pulsen opp på skjermen, mye enklere å følge med på skjermen enn på klokke på armen. Spinning blir nok helt klart morsommere nå ja! Så nå er bare problemet hvordan jeg skal få lagt inn noen spinningtimer når det er så mye annet gøy å trene også... :fnise: Ender snart opp med å trene hver dag de ukene jeg ikke har ungene...

I går ble det en rolig løpetur på rett under 9 km. Kun med fokus på å holde løpemusklaturen igang egentlig. Kjenner det litt i beina i dag, har blitt litt for få løpeturer ute etter jul. Det er en helt annen belastning å løpe på mølle.

Men telte opp nå, og det har visst blitt totalt 16 treningsøkter i januar. Det er jeg godt fornøyd med!:trene: Er på den mengden jeg ønsker å ligge, at jeg trener ca annenhver dag i snitt.

Og nå ny månde og nye muligheter!:) Starter med cardiocircle i kveld tenker jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cardiocircle på mandag, og bootcamp med vikar i går. Og den var knallhard kondisjonsmessig... Litt uvant da han faste instrukrøren har hatt mest fokus på styrke i det siste. Men veldig bra time! Angret på at jeg ikke hadde på pulsbelte, for jeg var rimelig høyt oppe på noen av intervallene merket jeg.

Og i dag vurderer jeg spinning. Fått litt blod på tann her.:fnise: Blir mye trening når jeg har tid til det. Er jo så mye gøy! Vil på cardiocircle igjen i morgen også, men på fredag skal jeg ta en hviledag.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er dørstokkmila høøøøy. Da måtte jeg bare innom her for å få litt inspo. :fnise: Du er superflink altså! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk damer!:) Hyggelig hvis jeg kan inspirere andre til trening!

Må bare si at om det ikke hadde vært for at jeg har altfor mye fritid annenhver uke når ungene er hos faren, så hadde jeg ikke trent sååå mye altså. Men samtidig er jeg glad i å trene, det gir meg så mye. Mer overskudd og bedre humør feks. Men det blir litt sånn at når jeg ikke har noe annet å finne på enn å sitte hjemme alene så drar jeg heller på trening.

Det ble spinning i går. Og nå må jeg jo bare innrømme at jeg begynner å bli spinningfrelst ja...:fnise: Med pulsbelte så jeg kan følge med på skjermen og en inspirerende instruktør så storkoser jeg meg.:)

Men kjenner jeg er litt støl i beina etter 4 dager på rad med relativt hard trening. Håper å hive meg med på cardiocircle i dag likevel. Men i morgen blir det helt klart hviledag. Maksimum fysisk aktivitet da blir en liten gåtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cardiocircle i går ble avlyst!:grine: Manglet vikar.

Så da ble det bare et kvarters oppvarming på mølla, og en halvtime med styrketrening. Etter den halvtimen begynte det å bli så mye folk der at jeg ikke gadd mer. Burde fått kjørt et par øvelser til på rumpa.

Trente:

beinpress: 80 kg

Nedtrekk: 35 kg

"kick back": 50 kg

Kettelbell sving: 12 kg

Slyngeøvelser for mage (kjernemusklatur) og hofteleddstrekkere (håndstående saksing og samlet "inntrekk")

Planke rett og side

Pushups vanlige med strak kropp

3x 8-10 repetisjoner

I dag er det full hviledag. Så blir det bootcamp på lørdag, og en løpeøkt på søndag tenker jeg. I neste uke har jeg ungene hos meg, så da blir det roligere. Skal likevel prøve å få meg et par løpeturer ute om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble cardiocircle på lørdag, og den var knallhard! Så i går var jeg helt sinnsykt støl i låra, så den planlagte løpeturen ble en gåtur istedet, etterfulgt av et varmt bad i håp om å få løst opp litt. Og det hjalp, var bedre i går kveld, og er nesten helt fin i dag. I dag rekker jeg ikke trene tror jeg, har nok med å kjøre unger på treninger. Men i morgen håper jeg å få tatt en løpetur eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5,5 km løpetur i går. Progressiv, hvor jeg økte tempoet for hver km. Startet første km på 9,5 km/t, 5. ble løpt på 11,5 km/t. Måtte dog gi meg ved 4,9 km og gå litt pga hold.:rolleyes: Er ikke ofte det skjer, men vi hadde tomatsuppe og pannekaker til middag i anledning pannekakedagen, og det er rett og slett ikke mat å løpe på nei... Men fram til det gikk det overraskende greit å holde tempoet.

Tok en runde med styrketrening etterpå.

Vanlig utfall, bulgarsk utfall, dips på benk, bicepscurl med strikk, roing med strikk, puchups og crunchs. Alt med kun kroppsvekt eller strikk da, så veldig effektivt ble det ikke. men bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ny løpetur på torsdag 5,6 km. Løp 5 km på 27:35, uten at det var helt max altså (men presset litt). Greit nok til å være i februar med relativt lite løping utendørs i det siste.

Ble også bootcamp på lørdag, og nok en gang bare gåtur på søndag fordi kroppen er mørbanket etter bootcampen...

I dag skal jeg melde meg på iform-løpet 28. mai. Blir 10 km da. Har to venninner som også skal være med, men løpe 5 km. Greit med en test av formen før jeg skal løpe det lokale løpet her i slutten av juni, da må jeg jo bare perse!:fnise:

Ellers satser jeg på cardiocircle i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra cardiocircle i går!

I dag skal jeg rett på bootcamp etter jobb, og så skal jeg på teknikk-kurs i langrenn senere i kveld. Det siste er ikke for trening å regne da. Var på samme kurs i fjor, det er via jobben. Kjekt å få finpusset litt på teknikk, så får jeg bare håper jeg får gått litt mer på ski i vinter også, har bare blitt en tur hittil i år. Er litt verre å komme seg ut nå som jeg ikke har tilgang på hytte på fjellet mer.:icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempebra, og hard, bootcamp i går. Og 1 1/2 time med skiteknikk-kurs i etterkant var i meste laget må jeg innrømme. Var sliten i går kveld. Så i dag blir det definitivt hviledag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrerer at snitt-tiden pr km på 5 km jeg løp på forrige torsdag er bedre enn snitt-tiden pr km jeg hadde på 3 km testløp (hvor jeg løp det forteste jeg klarte) i mars i fjor. Det lover jo bra!:) Jeg presset meg ikke noe på torsdag heller, bare løp jevnt. Greit å se at formen faktisk er god! Eller bedre da.

Men.... sår hals på gang, og litt småsliten i kroppen. Håper jeg ikke blir syk... Har ikke vært forkjølet (utover småsnufsete) siden vinterferien i fjor, så det er jo bare sååå typisk å skulle bli syk akkurat til vinterferien i år også. Får kjenne an kroppen litt i forhold til trening i kveld. Har blitt mye jobbing denne uka også, så det er ikke så rart jeg er småsliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:icon_frown: Cardiocircle på torsdagene har gått av programmet. Så endte med egentrening i går siden det ikke fristet med spinning.

Kjørte en progressiv økt på mølla først, ca 30 min inkl oppvarming og nedroing, og styrketrening etterpå.

Benpress -nedtrekk -kickback -mageøvelser i slynge -pushups (strake på gulv)

Ble ikke noen knallhard økt da jeg har en forkjølelse lurende i kroppen. Er heldigvis heller bedre i dag.

I dag er det rett på spa-helg med venninner. Både treningstøy og badetøy er pakket ned. Blir en bra helg!:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trening siden sist:

Fredag: trening med venninner: 20 min på ellipsemaskin, 30 min styrke

Lørdag: trening med venninne: 30 min på mølle: intervaller 10x1 min, 30 sek pauser. Styrke 30 min.

Søndag: Gåtur 45 min raskt tempo

Mandag: 10 km løpetur ute, rolig tempo

Onsdag: cardiocircle + powercircle (styrke), 2x50 min.

I dag er planen spinning. Hadde regnet med å være skikkelig støl i dag, for jeg var veldig sliten i en del muskler etter treningen i går, men utrolig nok kjennes kroppen helt fin ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble spinning i går. Kjente plutselig lårmusklene mine når jeg satte meg på sykkelen, så det ble hardt. Men deilig likevel. Og jeg digger å ha pulsoversikten på skjermen altså. Får meg virkelig til å gi det lille ekstra når jeg egenltig ikke orker mer. Og gøy å se at pulsen faktisk faller raskt i pausene, noe som er tegn på at man er i god form.:)

Tror det blir treningsfri i dag, kanskje bare en gåtur etter jobb i finværet. Har planer om skitur i morgen, og kanskje også på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gåtur på 9 km på fredag, skitur på 3,4 mil på lørdag (i drømmevær!! 5 timer med snø og sol!), og gåtur på et par timer på søndag med en venninne.

I dag blir det cardiocircle og powercircle tenker jeg.:) Litt støl etter skituren, men satser på at det går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomførte dobbel økt i går! Sååå bra! Brukte pulsklokke, så sjekket forbrenningen for morroskyld etterpå:982 kcal forbrukt. Var bare å komme seg hjem og få spist da ja... Hadde heldigvis fått spist litt middag før treningen, og tok en banan mellom timene. Utrolig bra timer begge to. Og fin kominasjon.

I ettermiddag blir det bootcamp. Med en allerede småstøl kropp.... Men det blir nok ikke så mye styrketrening den neste 1 1/2 uka fordi jeg har ungene da, så greit å få med seg det man kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...