Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Åh, følelsen av å ha levert bok er bare så deilig! Hadde frist i dag (hastegreier, som alltid) og greide det. Er utrolig sliten, nå skal jeg slappe av resten av kvelden, og i morgen skal jeg ha litt FRIII! :hoppendeglad:

Fredag blir det studiedag og 2-årskontroll for lillebror, og så er det helg! Håper på kinotur med de to eldste (ja, jeg tar visst litt tidlig helg her jeg - det er tross alt lillelørdag og vi har spist modne bjørnebær fra hagen til dessert) :nigo:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag var det 2-årskontroll for lillebror, og det gikk kjempefint! Han vokser som han skal, har god språkforståelse og prater i små setninger. Lekte så fint med en bamse, matet den, pusset tennene, la den i sengen osv. Men den traktoren han fant på venterommet var mest stas :lol:

Nå har jeg studiedag, men i går hadde jeg fri, og det trengte jeg. Var plaget med hodepine halve dagen, men koste meg på babysvømming med lillebror. Han har hatt litt skrekk for dusjen i det siste, men det gikk heldigvis ikke så verst. Bassenget var like gøy som alltid!

Og så er jeg helt overlykkelig over tilbakemeldingene på den barneboka jeg oversatte i sommer! Fikk tilbake språkvask med kommentarer i går, og ble så overveldet. Det mener jeg har 'fanget sjelen i tekstene', at 'teksten flyter nydelig', at jeg har 'elegante løsninger på ordspill' osv. Bedre blir det ikke! Det er naturligvis enkelte ting å påpeke, men jeg er kjempefornøyd, altså :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag, fint vær, hele familien utenom mannen snufser og hoster, men det er ingen krise. Eldstemann har vært på animasjonskurs og skrivekurs i forbindelse med Barnedager i kommunen, og det var veldig bra! Og så har lillebror tissa på potte for aller første gang! Gjett om han var stolt :nigo:

Jeg på min side drukner i husarbeid, har holdt på i ett siden i morges og enda er det mye som gjenstår. Det blir jo kaos her på et blunk, blir gaaaal ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott for barna da :) Du er vel flink du også, har vel endel å henge fingrene i ;) Dere får håve innpå med c-vitaminer, det pleier å hjelpe på snufs og snørr. Hvordan er det på skrivekurs? Har lurt litt på om jeg også skal melde meg på noe sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver innpå med C-vitaminer, men har fått enda mer vondt i halsen. Og lillebror har tett nese og stygg hoste! Høstforkjølelsen kom tidlig, kan man si.

Skrivekurset var visst bra, varte bare en time, så jeg tror ikke de fikk gått så veldig i dybden. Men de fikk en del tips og vink, og skulle skrive en liten historie rundt et gitt tema. Eldstemann er flink til å skrive, altså!

Rolig og fin søndag med kinotur for meg og de eldste. Vi så 'Oppdrag Dory', morsom og spennende film! Ellers har vi stort sett gjort ingenting ... Vanligvis ville jeg ha blitt rastløs, men jeg er litt slapp pga forkjølelsen, så i dag passa sofakroken perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som høsten kommer tidlig i år, med både kalde dager og netter, og basselusker! :s Håper det ikke slår dere helt ut :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Favole! Vi er ikke akkurat slått ut, heldigvis, men det er mye snørr, gørr og hoste. Ikke noe feber, så alle er på jobb, skole og i barnehage.

Har fått spørsmål om jeg vil oversette ny bok, en krim denne gangen! Blir litt sånn uæææhhh, klarer jeg det? Men klart jeg sier ja! Det er en ganske stor jobb, kommer til å ta tid. Og så skal deltidsstudier passe inn også. Jeg lukter mye kvelds/natt/helgearbeid og ørti tusen kopper kaffe ... 

Sånn ellers; i morgen har vi 13 års bryllupsdag og skal ut og spise :hoppendeglad:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah ... og hvor ble denne uka av? Den forsvant visst i en hardnakka forkjølelse, jobb, studier, foreldremøte i barnehagen og svømming med lillebror. Plutselig ble det september, men vi rakk å feire bryllupsdagen vår tidligere i uka, fikk barnevakt tirsdag kveld og gikk ut for å spise! Koselig :hjerte:

Jeg strever for å komme meg gjennom leselista før neste studiesamling, samtidig som jeg er i gang med ny bok. Det største oppdraget jeg har hatt hittil, spennende og utfordrende! Jeg føler at jeg har litt medvind jobbmessig nå, endelig! Samtidig blir jeg stressa fordi det går en uke med til samling, og en del timer med til lesing og oppgaver. Men sånn er det, og jeg har jo valgt det selv.

Godt med fredag! I kveld skal snuppa på pyjamasfest, og ellers har vi ikke så mange planer, bortsett fra å plukke mais på en lokal gård og rydde litt i heimen. God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Ikke rart at dagene flyr avsted, altså! :daane:

Så koselig at dere fikk feiret! :rodmer:

Masse lykke til med både oppdrag og studier! :hoppe: 

Åh, selvplukk av mais, det er så digg, det! Vi må kjøre en times tid tror jeg for å komme til nærmeste gård med det tilbudet, kanskje til neste år :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Verdande! :klem:

Finfin lørdag. Et pust av sommer igjen, en sånn dag da dørene står åpne, venner er på besøk, jeg får tid til å bake både brød og eplekake, og mannen får fiksa litt utendørs på huset! 

Nå blir det sein middag på meg og mannen, tenker vi finner en film eller serie. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny uke er for lengst i gang, jeg jobber og jobber for tida, og blir ganske tappet i løpet av en dag - denne oversettelsen krever mer enn de andre jeg har gjort. Men i går kveld kom jeg meg ut på en kjempedeilig joggetur! 

I dag var jeg på rutinesjekk hos tannlegen min, han er så utrolig flink og snill (og kjekk). Null hull og stormende jubel! :nigo:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka er det studiesamling på PPU, med fullt program hver dag, og jeg pendler ca 1 time hver vei. I morgen skal jeg overnatte der, da, for vi har familie i byen! Pga diverse ting må jeg hjem igjen på onsdag, men det hjelper litt å få en natt like ved høgskolen.

Naturligvis har lillebror fått feber, det måtte jo bare skje! Murphys lov og alt det der. Mannen er hjemme med ham foreløpig, vi får også hjelp av mammaen min hvis det trengs, så det skal nok gå!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TGIF! Endelig er samlingsuka over. Det har vært veldig bra, totalt sett, jeg har lært masse og blitt kjent med så mange fine folk! Bra lærere har vi også. Men fy søren, så sliten jeg er! Lillebror er frisk igjen, og har vært i barnehagen, så etter å ha hatt full, intens dag på høgskolen, kjørt en times tid, handla, henta i barnehagen, lagd middag og kjørt storesøster i bursdag, er det på tide å flate ut og slenge beina høyt. God helg til dere som er innom! :klem:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å flate ut med beina høyt høres veldig fornuftig ut, skal nemlig gjøre det samme sjøl. Med et glass vin i tillegg. :nigo: God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Favole! :klem:

Da er jeg gressenke for et par dager. Mannen reiste til Barcelona med jobben tidlig i morges, og blir borte til fredag. Det blir litt travelt, for i dag har minsten en legetime, samt at jeg skal treffe basisgruppa mi fra PPU-studiet og jobbe med en oppgave. Heldigvis kan mamma passe ungene! I morgen er det svømming, men på fredag er det vel bare ... fredag? Skal bli godt! Uka kommer nok til å gå fort, tenker jeg.

Trening har det blitt dårlig med i det siste, men jeg håper å få jogga i helga! Savner det, men har vært helt begravet i studier og jobb :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trening denne helga (buuuu ...), men masse annet. På lørdag kom en av kusinene mine innom for å hente et lass med baby- og mammatøy! Hun venter nemlig sin første baby i november :hjerte:

Ellers har vi ordna i hagen, tatt med eldstemann til frisøren, vært på kino, lagd fårikål - og ikke minst, forberedt leirskoletur. Vår førstefødte drar nemlig på leirskole i morgen tidlig! Jeg trodde jeg kom til å være et nervevrak, men vi er helt rolige alle sammen. Han gleder seg sånn, og jeg føler meg trygg på at han får det kjempefint! Blir rart å ikke ha noen kontakt på fem dager, såklart, de får jo ikke ha med mobiltelefon eller noen andre duppeditter. Det går i sjakkspill, bøker og turtøy! Skulle nesten ønske det var meg :ler:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra med leirskole da :) Jeg kom meg ikke på leirskole jeg, fordi vi flytta fra en by til en annen. Den første klassen jeg gikk i var på leirskole et halvt år etter at jeg flytta, mens den klassen jeg kom til hadde vært på leirskole tre måneder før jeg kom.. Så ingen leirskole på meg, gitt.. Det at de får smake litt på kunsten å klare seg uten mobiltelefon og duppeditter...., er ikke det litt herlig da....vi hadde jo ikke behov for den regelen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at du ikke fikk dratt på leirskole, Millimani! Jeg husker godt da vi var på leirskole, minner for livet! Det er veldig rart at han er så langt borte fra oss, og at vi ikke får snakket med ham. Men lærerne har sendt melding om at alt går veldig bra, at det er fullt kjør fra morgen til kveld, og at alle koser seg og opplever å mestre nye ting. Skal bli herlig å få ham tilbake på fredag, da :rodmer:

Lillebror er så herlig for tida. Har blitt ordentlig stor gutt. Vil ikke sitte i vogna, men gå og trille selv. Det tar en evighet å gå hjem fra barnehagen, for han må stoppe og se på alle bilene og bussene som kjører forbi, og studere det som vokser i veikanten og alt sånt. Det er ganske fint å gå sammen med ham og se alt gjennom hans øyne, men det nytter ikke å ha dårlig tid. :fnise:

Fikk endelig jogga i går kveld, yay! Var ikke helt forberedt på at det skulle bli så tidlig mørkt, og så blåste og regna det noe fryktelig den siste kilometeren. Neste gang blir det refleksvest og bedre klær! Løp litt ekstra fort da, siden været var så begredelig - ville bare komme meg inn! ;)

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jadda, nå er lillebror syk igjen. Feber og dårlig matlyst, men humøret er på topp! Han har vært løs i magen tidligere i uka, da han var hos besteforeldrene, men det gikk over på en dag.

Ellers hadde storebror hatt det kjempefint på leirskole! Han hadde masse å fortelle. Synes nesten han hadde forandret seg bare på de fem dagene. Det var helt fantastisk å få ham hjem!

I helga og godt uti høstferieuka var ungene hos svigers, mens jeg og mannen begynte å klargjøre til bygging av barnerom. Nye vinduer kom på plass i fjor, og det som gjenstår er å sette opp to vegger. Det skal vi ikke gjøre selv, men vi var nødt til å tømme hele det arealet som skal bli rommet til lillebror. Brukte hele helga på det. Starta først med å rydde og kaste en hel masse, kjørte tre lass på fyllinga, fikk rydda hele kontoret, ommøblert både der og på soverommet vårt, tatt masse på loftet og av og til falt litt i staver over gamle minner som dukket opp. Kjærlighetsbrev fra mannen mens han var i militæret og sånt :fnise:  :rodmer:

Vi kom oss på kino også (så 'Kongens nei', fantastisk film!), og ellers har det gått i jobb og studier fra morgen til sein kveld hver dag mens ungene var borte. Nå er alle hjemme igjen, ingen er på jobbreise, leirskole eller høstferie, og det er litt godt det også. Lillebror er så god for tida. Skal ha ørten nattakoser av oss og storesøsknene før han legger seg. Vinker hadet når han går fra barnehagen, men kaller alle de ansatte for samme navn (selv om han vet godt hva de heter). Det hender han tøyser om kvelden og ikke vil bli med på badet, da løper han unna og sier 'Tullebukk'! Ja, han går jo nesten ikke lenger, bare løper. Det er en herlig alder!

Snart fredag nå, sykt barn og jobb som henger over meg betyr masse helgearbeid, dessverre, men det blir nok tid til å kose seg litt også. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bare kjapt innom, jeg har forsømt denne dagboka noe fryktelig! Det går i ett med jobb og studier og bursdagsfeiring og alt sammen. I dag har vi nemlig en tolvåring i huset! Eldstemann har kost seg masse med kaker, gaver, selskap og moro :)

Og i morgen begynner jeg i praksis :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...