Gå til innhold

Erfaringer med Elitesingles? Er det høyt utdannede mennesker der?


Nettinettet

Anbefalte innlegg

Ei venninne av meg er der, hun jobber som bingovertinne... ;-)

Anonymous poster hash: a3c37...97c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fortsetter under...

Sukker reklamerer også med at de som har høy utdanning velger dem.

Elite-siden må ha mange buss-sjåfører, for jeg ble også kontaktet av en da jeg var der. Ble vel ikke kontaktet av en eneste som hadde høyskole, så vidt jeg husker.

 

Jeg har vel gitt opp nettdating, sånn i det store og hele. Mange hyggelige mennesker der, men det tar mye tid og krefter.

Venninna mi dro på date med en som var bussjåfør, hun tullet litt med han også ble det kjemi. Det viste seg at han ikke var bussjåfør men lege.

Anonymous poster hash: ae183...493

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå til dags er vel "eliten" de som har fast jobb og tjener penger til livsoppholdet selv. Så sånn sett kan jo både bussjåfører, butikkansatte, bingovertinner og direktører være eliten.

 



Anonymous poster hash: a681f...def
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

 

 

Haha jeg har faktisk aldri tenkt på det sånn.. Elite Singel, som i de som er mest single av alle som i allefall ikke skal vekk fra singel tilværelsen.. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det komiske er at de som melder seg inn er lykkejegere som er ute etter noen med god inntekt og status. De har neppe så mye å vise til selv. For de som faktisk er godt utdannet og har en viss inntekt, de vanker allerede i miljøer der de treffer andre likesinnede. Så dere treffer bare andre lykkejeere, som dere selv.

Anonymous poster hash: dacc7...5cc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det komiske er at de som melder seg inn er lykkejegere som er ute etter noen med god inntekt og status. De har neppe så mye å vise til selv. For de som faktisk er godt utdannet og har en viss inntekt, de vanker allerede i miljøer der de treffer andre likesinnede. Så dere treffer bare andre lykkejeere, som dere selv.

Anonymous poster hash: dacc7...5cc

 

Det er et godt poeng. I realiteten er det langt mellom mastergradene, de fete lønnsslippene og hyttene ved sjøen, men bare en haug med alenemødre med uheldige tatoveringer som vitner om tidligere tiders dårlige dømmekraft, og tilsvarende sinnssvake herremenn med mindreverdighetskomplekser. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så vidt innom på Elitesingles, men kom meg fort ut igjen... Ønsket å prøve det fordi jeg ønsker en partner som er på samme nivå som meg karrieresmessig (jeg har "bare" 3-åring høyere utdannelse, men har har jobbet meg opp slik at jeg nå jobber sammen med, og er leder for, mange med høyere utdannelse enn meg). Dette fordi jobben krever en god del av meg, og opptar meg, og jeg ønsker å kunne diskutere jobb med en evt partner, og at denne skal ha forståelse for hverdagen min. Og jeg ønsker også at en partner skal ha omtrent samme lønnsnivå som meg. Kall meg grunn, men jeg ønsker ikke å forsørge mannen min. Søker ikke de superrike forretningsmennene, men har lite felles med rørleggere eller bussjåfører....

 

Problemet er vel hva folk legger i "høy utdannelse". Joda, det var noen høyt utdannede med bra jobber der. Men det var også togkonduktører o.l. Men det værste er at det er sinnsykt dyrt å bruke siden, utvalget av passende menn var dårlig syns jeg, og jeg syns hele siden og måten den var lagt opp på var helt elendig. Kunne ikke klare å se for meg at jeg skulle finne noen match der. Syns feks sukker er mye bedre lagt opp. Bedre å sette at utdanning/yrke/inntekt er viktig for deg der.



Anonymous poster hash: 7dce5...92e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det komiske er at de som melder seg inn er lykkejegere som er ute etter noen med god inntekt og status. De har neppe så mye å vise til selv. For de som faktisk er godt utdannet og har en viss inntekt, de vanker allerede i miljøer der de treffer andre likesinnede. Så dere treffer bare andre lykkejeere, som dere selv.

Anonymous poster hash: dacc7...5cc

 

 

Det er et godt poeng. I realiteten er det langt mellom mastergradene, de fete lønnsslippene og hyttene ved sjøen, men bare en haug med alenemødre med uheldige tatoveringer som vitner om tidligere tiders dårlige dømmekraft, og tilsvarende sinnssvake herremenn med mindreverdighetskomplekser. 

 

 

 

Jeg var så vidt innom på Elitesingles, men kom meg fort ut igjen... Ønsket å prøve det fordi jeg ønsker en partner som er på samme nivå som meg karrieresmessig (jeg har "bare" 3-åring høyere utdannelse, men har har jobbet meg opp slik at jeg nå jobber sammen med, og er leder for, mange med høyere utdannelse enn meg). Dette fordi jobben krever en god del av meg, og opptar meg, og jeg ønsker å kunne diskutere jobb med en evt partner, og at denne skal ha forståelse for hverdagen min. Og jeg ønsker også at en partner skal ha omtrent samme lønnsnivå som meg. Kall meg grunn, men jeg ønsker ikke å forsørge mannen min. Søker ikke de superrike forretningsmennene, men har lite felles med rørleggere eller bussjåfører....

 

Problemet er vel hva folk legger i "høy utdannelse". Joda, det var noen høyt utdannede med bra jobber der. Men det var også togkonduktører o.l. Men det værste er at det er sinnsykt dyrt å bruke siden, utvalget av passende menn var dårlig syns jeg, og jeg syns hele siden og måten den var lagt opp på var helt elendig. Kunne ikke klare å se for meg at jeg skulle finne noen match der. Syns feks sukker er mye bedre lagt opp. Bedre å sette at utdanning/yrke/inntekt er viktig for deg der.

Anonymous poster hash: 7dce5...92e

 

Jada, men naa er da slett ikke hoy utdannelse/god jobb synonymt med aa vaere attraktiv/ettertraktet. Jeg kjenner flere attraktive single med god utdannelse og inntekt (baade menn og damer)  som sliter med kjaerligheten. Ikke vet jeg hvorfor. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, men naa er da slett ikke hoy utdannelse/god jobb synonymt med aa vaere attraktiv/ettertraktet. Jeg kjenner flere attraktive single med god utdannelse og inntekt (baade menn og damer)  som sliter med kjaerligheten. Ikke vet jeg hvorfor. 

 

Det er også enda et godt motargument mot konseptet "Elite"-single. At man har høy utdannelse forteller jo ingenting om de andre variablene i suppen man kaller "attraktiv". For hva er det å være attraktiv? Det er jo ressurser og utseende. Hvor mye penger du har, hvor fin familie du har, hvilken sosial kapital du har, hvilken klasse du tilhører, hvor høy du er, hva slags hårfeste (eller om du har hår), hvor atletisk og trent man er, hvor symmetriske og pene ansiktstrekk en har, osv osv osv. Det er en illusjon å tro at man er attraktiv bare fordi man har høy utdanning og lønn. Det finnes mange du ikke ville tatt i med en klypetang. 

Problemet med den attraktive, høyt utdannede "eliten" av de single er at de ikke behøver å være på Elitesingles.no. Følgelig er jo hele konseptet kjørt i grøfta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også enda et godt motargument mot konseptet "Elite"-single. At man har høy utdannelse forteller jo ingenting om de andre variablene i suppen man kaller "attraktiv". For hva er det å være attraktiv? Det er jo ressurser og utseende. Hvor mye penger du har, hvor fin familie du har, hvilken sosial kapital du har, hvilken klasse du tilhører, hvor høy du er, hva slags hårfeste (eller om du har hår), hvor atletisk og trent man er, hvor symmetriske og pene ansiktstrekk en har, osv osv osv. Det er en illusjon å tro at man er attraktiv bare fordi man har høy utdanning og lønn. Det finnes mange du ikke ville tatt i med en klypetang. 

Problemet med den attraktive, høyt utdannede "eliten" av de single er at de ikke behøver å være på Elitesingles.no. Følgelig er jo hele konseptet kjørt i grøfta.

Word.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel når de i reklamen på TV viser til en kvinne med bachelorgrad så har de jo ikke akkurat lagt lista så høyt...

Anonymous poster hash: b043c...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
På 21.9.2015 den 8.56, AnonymBruker skrev:

Jeg var så vidt innom på Elitesingles, men kom meg fort ut igjen... Ønsket å prøve det fordi jeg ønsker en partner som er på samme nivå som meg karrieresmessig (jeg har "bare" 3-åring høyere utdannelse, men har har jobbet meg opp slik at jeg nå jobber sammen med, og er leder for, mange med høyere utdannelse enn meg). Dette fordi jobben krever en god del av meg, og opptar meg, og jeg ønsker å kunne diskutere jobb med en evt partner, og at denne skal ha forståelse for hverdagen min. Og jeg ønsker også at en partner skal ha omtrent samme lønnsnivå som meg. Kall meg grunn, men jeg ønsker ikke å forsørge mannen min. Søker ikke de superrike forretningsmennene, men har lite felles med rørleggere eller bussjåfører....

 

Anonymous poster hash: 7dce5...92e

Dette var godt formulert. Du høres ut som ei dame som jeg vil date. Selv er jeg en oppegående mann med 5 års utdannelse som du absolutt kan diskutere jobb med. Nå svarer jeg kjempeseint, da jeg ikke så denne tråden før nå.

Anonymkode: a5d37...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt sikkert noen på elite singels som sitter i Nigeria, men sier de er professor på Oxford  .

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke litt av problemet med konseptet "Elitesingles" at det for mange er såpass kleint å definere seg selv som "elite" at en risikerer å "skremme" bort dem konseptet egentlig er ment å treffe? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, herzeleid said:

Er ikke litt av problemet med konseptet "Elitesingles" at det for mange er såpass kleint å definere seg selv som "elite" at en risikerer å "skremme" bort dem konseptet egentlig er ment å treffe? 

Virket som problemet var omvendt. Litt for mange som trodde de var elite når de egentlig bare var single. 

Anonymkode: fac31...78a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

On 12/22/2013 at 9:54 PM, AnonymBruker said:

Man må nesten bare innse at Norge er for lite til å segmenteres på den måten. Det fungerer nok i USA og kanskje land som Tyskland og andre store europeiske land men i Norge er nok markedet litt for lite, både med tanke på folketall og virvaret av andre nettdatingtjenester man konkurrerer med. Anonymous poster hash: 212dc...fa5

Helt feil. 

Markedet iNorge er forholdsvis stort. Men disse folk trenger ikke et nettsted - de er kjent med hverandre, har egen sosialnettverker, deres familier kjenner hverandre og stort sett gifte seg meg hverandre. Og det har vært sånn i et hundreår. 

Anonymkode: 52175...dad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Beste datingside - https://be2.no Jeg fant mannen i mitt liv der! Vi har vært sammen i fire år, og jeg er gravid :) Har flere venner også som har møttes der og giftet seg og fått barn sammen (tre forskjellige par).

Endret av ttr3531
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.12.2013 den 20.56, AnonymBruker skrev:

Høyt utdannede og høy på pæra :fnise:

 


Anonymous poster hash: 7d689...8cb

 

Haha, ja. Egentlig kunne jeg jo tenkt meg en plattform for å møte andre med samme utdanning og verdier, men jeg forestiller meg liksom at jeg ville møtt en lang rekke oppblåste typer som føler seg "elite" fordi de har utdanning, og det er ikke særlig attraktivt....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2019 den 18.07, herzeleid skrev:

Er ikke litt av problemet med konseptet "Elitesingles" at det for mange er såpass kleint å definere seg selv som "elite" at en risikerer å "skremme" bort dem konseptet egentlig er ment å treffe? 

JA! Og det er nettopp det. Jeg liker å snakke med intelligente og spennende mennesker, men får alltid opp røde flagg når jeg ser "ønsker dype samtaler" i tinderbioer, fordi dette ofte er kvasiintellektuelle personer som dømmer deg så raskt du sier noe de ikke er enige i, eller har en hobby de ikke synes er høyverdig nok. Folkelig, smart og lav på fordommer er det jeg går etter! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...