Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Tusen takk! Ja, ikke sant, noen ganger går ting som smurt.

Og pusen har kommet til et nytt lite kongerike, med hoggorm inkludert i tomta. Spent på hvordan det går. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk skal du ha!

Ja, nå er jeg der jeg skal være i 4 uker og her er godt og varmt, drikker rødvin i tannglass som seg hør og bør, haha. Mulig jeg får tak i noen standsmessige glass i morgen. :vin:

Dagen startet med at taxien ikke dukket opp, (hadde forhåndsbestilt, mye kluss utav det ja)-blei mye stress en stund der og jeg nådde flyet på håret!  Puh.

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg skulle reise kom ikke taxien min, var kjempestressende :bond: 

Bra du har landet så å si, med :vin: som seg hør og bør! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, hjertesukka skrev:

Tusen takk skal du ha!

Ja, nå er jeg der jeg skal være i 4 uker og her er godt og varmt, drikker rødvin i tannglass som seg hør og bør, haha. Mulig jeg får tak i noen standsmessige glass i morgen. :vin:

Dagen startet med at taxien ikke dukket opp, (hadde forhåndsbestilt, mye kluss utav det ja)-blei mye stress en stund der og jeg nådde flyet på håret!  Puh.

:)

Kos deg masse, og så kjekt at du kan gå på nett da :Nikke: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Frøkensina skrev:

Sist jeg skulle reise kom ikke taxien min, var kjempestressende :bond: 

Bra du har landet så å si, med :vin: som seg hør og bør! 

Ja, det er virkelig i en sådan stund at man trenger litt mere stress, haha. Kan le nå, men gjorde ikke det igår morges. :fnise:

16 timer siden, Rumle skrev:

Kos deg masse, og så kjekt at du kan gå på nett da :Nikke: 

Det som har reddet meg der, er jo at noen foreslo å ta med seg en lang nettverkskabel og plugge i veggen. Som sagt, så gjort! Jeg kjøpte en 10 m lang for sikkerhets skyld, så nå kan jeg ligge i senga og sose på nett- hvilken lykke! :hoppendeglad:

Og hva skjer i hagene deres da? Er det på hell alt sammen, eller er det noe som blomstrer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.9.2016 den 17.32, hjertesukka skrev:

 

---

Det som har reddet meg der, er jo at noen foreslo å ta med seg en lang nettverkskabel og plugge i veggen. Som sagt, så gjort! Jeg kjøpte en 10 m lang for sikkerhets skyld, så nå kan jeg ligge i senga og sose på nett- hvilken lykke! :hoppendeglad:

Og hva skjer i hagene deres da? Er det på hell alt sammen, eller er det noe som blomstrer?

Så smart :)

Går greit her, men holder jo på å regne og blåse bort :ler: 

Ellers er det masse som blomstrer enda her i alle fall; blomkarse, tagetes, roser, kattemynte, forglemmegei, pelargonia, petunia, bacopa, ringblomst, kornblomst, lobelia, løvemunn, klematis, hortensia, pasjonsblomst .. og sikkert masse mer som jeg ikke husker - synes nesten dette er den frodigste tiden jeg! 

Georginene er dog stadig litt av et mysterium i år, forstår virkelig ikke hva det er med de altså, de har aldri blomstret så dårlig :( Noen har ikke blomstret enda en gang, selv om plantene er store og fine :vetikke: 

Pleier også å ha langt mer roser på denne tiden enn jeg har i år, så lurer på det også. Kanskje det er en sammenheng? 

Ellers er det snart klart for å rydde skikkelig opp før vinteren setter inn, masse løk å plante, og jeg er som alltid veldig sent ute fordi jeg ikke orker å ta bort alt som blomstrer :ler: 

Hvordan går det med deg da? :) Hvordan er været og plantelivet der du befinner deg?

Endret av Rumle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rumle skrev:

Så smart :)

Går greit her, men holder jo på å regne og blåse bort :ler: 

Ellers er det masse som blomstrer enda her i alle fall; blomkarse, tagetes, roser, kattemynte, forglemmegei, pelargonia, petunia, bacopa, ringblomst, kornblomst, lobelia, løvemunn, klematis, hortensia, pasjonsblomst .. og sikkert masse mer som jeg ikke husker - synes nesten dette er den frodigste tiden jeg! 

Georginene er dog stadig litt av et mysterium i år, forstår virkelig ikke hva det er med de altså, de har aldri blomstret så dårlig :( Noen har ikke blomstret enda en gang, selv om plantene er store og fine :vetikke: 

Pleier også å ha langt mer roser på denne tiden enn jeg har i år, så lurer på det også. Kanskje det er en sammenheng? 

Ellers er det snart klart for å rydde skikkelig opp før vinteren setter inn, masse løk å plante, og jeg er som alltid veldig sent ute fordi jeg ikke orker å ta bort alt som blomstrer :ler: 

Hvordan går det med deg da? :) Hvordan er været og plantelivet der du befinner deg?

Å, herligheten så masse fint du har i hagen! :) Ringblomster og kornblomster er sååå fint sammen. Skal prøve det til neste år, ja og så pasjonsblomst, da. Blomkarsen som jeg sådde, blei veldig pjusken, syns jeg. Rart med de georginene dine! Men naturen er lunefull av og til. Hadde også sett for meg mer roseflor i år, men la merke til  masse knopper da jeg reiste.

Satser på å sette løk utover høsten, så lenge det ikke er frost så går det fint.

Her er det knallvær! Har solt meg litt i dag, men dessverre har jeg blitt forkjølt, sukk. Ingen katastrofe, men likevel. Tenkte å ta en liten fotosafari til helgen. Ser at det er masse fine planter her, blant annet roser og noe annet som jeg ikke vet navnet på. Leser at dere har storm og litt av hvert. Fikk mld fra strømverket om at strømmen hadde vært borte der jeg bor. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, hjertesukka skrev:

Å, herligheten så masse fint du har i hagen! :) Ringblomster og kornblomster er sååå fint sammen. Skal prøve det til neste år, ja og så pasjonsblomst, da. Blomkarsen som jeg sådde, blei veldig pjusken, syns jeg. Rart med de georginene dine! Men naturen er lunefull av og til. Hadde også sett for meg mer roseflor i år, men la merke til  masse knopper da jeg reiste.

Satser på å sette løk utover høsten, så lenge det ikke er frost så går det fint.

Her er det knallvær! Har solt meg litt i dag, men dessverre har jeg blitt forkjølt, sukk. Ingen katastrofe, men likevel. Tenkte å ta en liten fotosafari til helgen. Ser at det er masse fine planter her, blant annet roser og noe annet som jeg ikke vet navnet på. Leser at dere har storm og litt av hvert. Fikk mld fra strømverket om at strømmen hadde vært borte der jeg bor. :)

Ja, kornblomst er så fint - må liksom ha det hvert eneste år :rodmer: 

Satser på å få jobbet så lenge som mulig ut året ja, må nesten det, når jeg er så sent ute - men blir jo litt panikk om frosten plutselig kommer :laugh: yr.no er i veeeeldig flittig bruk på denne tiden av året :ler: 

Så deilig det høres ut der du er - og fotosafari høres enda bedre ut :Nikke: Håper du får bukt med forkjølelsen snart :klemmer: Kos deg videre! :) 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne på nett og den stolen er prikklik en som jeg har. Den stod der da jeg flyttet inn og jeg har den i stua for jeg er så redd for den. :)

Med denne høststemningen så ønsker jeg alle en riktig god helg! 

Oversiktstol-683x1024.jpg

Endret av hjertesukka
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Skal på velkomstfest i kveld,og nesten så jeg gruer meg, vondt i hodet,feber i kroppen etc...regner med å dilte meg hjem når maten er fortært, ja. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så kjedelig at du skulle bli syk nå da. Håper det går bra, og at du føler deg bedre om ikke så lenge :Nikke: Kos deg så godt du kan i alle fall :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, det går nok over om ikke lenge, ingen fare, føles som jeg syter nå altså. Men litt fortærendes når jeg først skulle ut på noe. Ikke så ofte det skjer.:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten le. Nå er jeg hjemme fra fest igjen! Halv ni på en fredagskveld, hahaha. Det tror jeg er første gang altså. 

Men maten var god, kokker serverte utendørs og vinen kosta 45,- for et kjempestort glass.:vin: Det lot jeg stå igjen, forresten. :fnise: 

Det begynte å bli kulse på armene og beina og jeg tok ingen sjanser.

Så jeg tok et kokvarmt bad og her ligger jeg godt og varmt i senga og hører musikken dundrer ute. Det er også et bryllup her i parken. Men jeg føler ikke at jeg går glipp av noe som helst. 

Imorgen skal jeg spore opp et apotek her i området og hvis jeg føler meg sprek nok, kanskje shoppe bittebittelitt. :shoppe:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

44 minutter siden, hjertesukka skrev:

Må nesten le. Nå er jeg hjemme fra fest igjen! Halv ni på en fredagskveld, hahaha. Det tror jeg er første gang altså. 

Men maten var god, kokker serverte utendørs og vinen kosta 45,- for et kjempestort glass.:vin: Det lot jeg stå igjen, forresten. :fnise: 

Det begynte å bli kulse på armene og beina og jeg tok ingen sjanser.

Så jeg tok et kokvarmt bad og her ligger jeg godt og varmt i senga og hører musikken dundrer ute. Det er også et bryllup her i parken. Men jeg føler ikke at jeg går glipp av noe som helst. 

Imorgen skal jeg spore opp et apotek her i området og hvis jeg føler meg sprek nok, kanskje shoppe bittebittelitt. :shoppe:

:laugh: Så bra, men - godt du er tilbake i sengen. Håper du sovet godt og får en bedre dag i morgen :) 

 

Endret av Rumle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med forkjølelse, håper det går over snart. Om du er noe britisk sted (tror vel ikke det da) så kan du kjøpe daynurse og nightnurse, da føler man seg hvertfall litt bedre. :blomst: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...