Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Jaaa, pergolamontering! Skal du ta ned den du har eller lage ny? Mulig jeg ikke har fulgt med i timen her, altså. ;)

Har så lyst på et eller annet, feks  lysthus, drivhus eller vinterhage-  kanskje alt sammen i en og samme slengen. Jeg bare ser det ikke for meg hvor og hvordan det skal være. Greit å ha et framtidsprosjekt. Ideer mottas med takk.

Nå er det helg her, og jeg skal på konsert ikveld, juhu. :romeo: GOD HELG, TIL ALLE OG ENHVER!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, hjertesukka skrev:

Jaaa, pergolamontering! Skal du ta ned den du har eller lage ny? Mulig jeg ikke har fulgt med i timen her, altså. ;)

Har så lyst på et eller annet, feks  lysthus, drivhus eller vinterhage-  kanskje alt sammen i en og samme slengen. Jeg bare ser det ikke for meg hvor og hvordan det skal være. Greit å ha et framtidsprosjekt. Ideer mottas med takk.

Nå er det helg her, og jeg skal på konsert ikveld, juhu. :romeo: GOD HELG, TIL ALLE OG ENHVER!

:laugh: Pergola er stadig ikke montert, og blir nok ikke det i år heller :ler: 

Lysthus/drivhus/vinterhage tar jeg gjerne også :rodmer: Skal være på utkikk etter ideer for deg :Nikke: 

Kos deg på konsert og ha en strålende helg :blomst: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk litt amok i shoppinga i dag. Og så er jeg alltid livredd for at de ikke tar kort når jeg kommer til kassen, eller at det ikke skal virke. :biggrin: Det går mye på kontanter her nede. Var hos frisøren og han tok kun cash, jotakk, mangla tre hundre kroner som han sa at jeg kunne komme tilbake en dag og betale, grei fyr det!:hjerte:

Men prisen blei i norske kroner snautt 700,- for striping, vask, føn og kur. Det er jo herlig rimelig. Må benytte anledningen mens jeg er her.

Og så har jeg hamstra litt på apoteket, hehe. Greit når nesespray koster ca 15,- samme type som hjemme. :sprettoy:

Men tenkte jo jeg skulle få med meg noen frø, knoller etc....hadde vært moro. :blomst:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva man har lov å ta med fra Tyrkia, men det er jo mulig de har noen fine tulipaner. Mener det er fra Tyrkia og "bortover" de foredlete tulipanene først kom fra :rodmer: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7. oktober 2016 den 14.52, Rumle skrev:

:laugh: Pergola er stadig ikke montert, og blir nok ikke det i år heller :ler: 

Lysthus/drivhus/vinterhage tar jeg gjerne også :rodmer: Skal være på utkikk etter ideer for deg :Nikke: 

Kos deg på konsert og ha en strålende helg :blomst: 

Bra, da har jeg ikke gått glipp av pergolaprosjektet :laugh: 

Drømme litt om lysthus og drivhus jeg og :rodmer: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Frøkensina skrev:

Vet ikke hva man har lov å ta med fra Tyrkia, men det er jo mulig de har noen fine tulipaner. Mener det er fra Tyrkia og "bortover" de foredlete tulipanene først kom fra :rodmer: 

Takk for tips! Skal finne ut om det er i salg her på butikkene. Har ikke peiling på om det er lov, men løker burde vært lov, spør du meg. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Jacklost skrev:

Fin dagbok :)

Takktakk! :blomst:Velkommen som eneste hane i kurven!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2016 den 23.25, hjertesukka skrev:

Takk for tips! Skal finne ut om det er i salg her på butikkene. Har ikke peiling på om det er lov, men løker burde vært lov, spør du meg. ;)

Enig i at det burde være lov :ler: Men, det er vel en grunn til at de er så pass strenge :sukk: 

 

Her er en oversikt forresten. Ser ut som du kan ta med 3 kg løk. Og mer hvis du fremskaffer et sunnhetssertifikat. 

http://www.toll.no/no/varer/planter-og-fro/handle-i-utlandet/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Rumle skrev:

Og inntil 50 porsjonspakninger frø :nigo: 

Det var jo bra antall :nigo: og nå er det kanskje ikke ulovlig med valmuefrø mer, siden de selges her hjemme :klo: 

Det er jo et par gode grunner, smitte/sykdommer og for en del planter gjelder CITES for å beskytte sårbare arter :Nikke: 

Gudene vet om det er mat eller jord brunsneglene har vandret inn med, men det er vel verdt å forsøke og hindre flere slike skadedyr/insekter.

Endret av Frøkensina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Det var jo bra antall :nigo: og nå er det kanskje ikke ulovlig med valmuefrø mer, siden de selges her hjemme :klo: 

Det er jo ey par gode grunner, smitte/sykdommer og for en del planter gjelder CITES for å beskytte sårbare arter :Nikke: 

Gudene vet om det er mat eller jord brunsneglene har vandret inn med, men det er vel verdt å forsøke og hindre flere slike skadedyr/insekter.

Jeg aner ikke hva CITES er? Jeg bare gjentok det som sto på siden, har ikke satt meg inn i dette :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Rumle skrev:

Jeg aner ikke hva CITES er? Jeg bare gjentok det som sto på siden, har ikke satt meg inn i dette :) 

What is CITES? 

 

CITES (the Convention on International Trade in Endangered Species of Wild Fauna and Flora) is an international agreement between governments. Its aim is to ensure that international trade in specimens of wild animals and plants does not threaten their survival.

 

Osv, det er noe man må passe på f.eks. ved kjøp av orkideer fra utlandet :jepp: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh aldri hørt om :) 

 

Har noen kjøpt orkideer fra utlandet altså? :lur: 

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk, Rumle! Det var flott.:danse:

Da ser jeg at jeg kan ha løker jo.Tror neppe det blir mer enn 3 kg uansett. OG frøpakker hvis jeg finner! :handle:

Nei, brunsnegler vil vi hvertfall ikke ha mer av! :regler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei fysj, de vil vi ikke ha :( Nå er det heldigvis nesten ingen å se - det er så herlig! De har sikkert gått i hi :Nikke: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tusen takk til deg, Frøkensina, for oppklaringng av CITES! :)

Orkideer, skumle greier altså...hm,,,:sjokkert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...