Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Frøkensina skrev:

Kjedelig med forkjølelse, håper det går over snart. Om du er noe britisk sted (tror vel ikke det da) så kan du kjøpe daynurse og nightnurse, da føler man seg hvertfall litt bedre. :blomst: 

Aha, hva er det? Jeg er i et land som begynner med Ty og slutter med rkia, ikke verre enn det. ;-) Og det ryktes at de har mye bedre utvalg på apotekene her enn hjemme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg endelig fant apotekene, var de stengt. :angry: Men tenkte kanskje de hadde sånn en slags siesta som de har i Spania, men neida. Fant en frisør som ikke snakket et pøkk engelsk, haha, men ved å legge godviljen til, så skjønte vi hverandre. Så jeg fikk stelt håret i stedet. :hoppe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godmorgen eller günaiden som de sier her.

Startet dagen med yoga i parken og gikk forbi denne bløtkaka av ei rose på veien. 

:biggrin:

Tyrkia- rose som bløtkake.JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1. oktober 2016 den 9.40, hjertesukka skrev:

Aha, hva er det? Jeg er i et land som begynner med Ty og slutter med rkia, ikke verre enn det. ;-) Og det ryktes at de har mye bedre utvalg på apotekene her enn hjemme.

Det er Boots sine forkjølelsesmedisiner, de hjelper med å dempe symptomene. Man blir ikke fortere frisk, men føler seg litt bedre underveis.

 

På 2. oktober 2016 den 11.03, hjertesukka skrev:

Godmorgen eller günaiden som de sier her.

Startet dagen med yoga i parken og gikk forbi denne bløtkaka av ei rose på veien. 

:biggrin:

Tyrkia- rose som bløtkake.JPG

 

På 2. oktober 2016 den 14.37, Rumle skrev:

:rodmer: 

Denne var verdt kvadruppelposting! :rodmer:  :laugh: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frøkensina skrev:

Det er Boots sine forkjølelsesmedisiner, de hjelper med å dempe symptomene. Man blir ikke fortere frisk, men føler seg litt bedre underveis.

 

 

Denne var verdt kvadruppelposting! :rodmer:  :laugh: 

Tenkte det samme! Sjøl om det sikkert var en teknisk glipp, så passet det ekstra godt her. :hoppe:

Takk for info om vidundermedisiner, visste ikke at de fantes, men så er det himla lenge siden jeg var forkjølt også da.

Good day to you! :biggrin:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Frøkensina skrev:

Takk Sukka, håper du koser deg ordentlig i varmen! :blomst: 

Ja, jeg gjør det og brunfarge på kroppen er ikke det verste heller. ;)  Og så gleder jeg meg over at dere der "hjemme" også har fint vær. Hører flere jeg kjenner som skal på fjellturer i høstferien.:hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra :)

De som liker sånt får bare løpe rundt på fjellet de :P Ja fint vær her, men fryser på føttene og må finne fram dunjakke og pledd hvis jeg skal sitte på balkongen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heller ingen fjellgeit, men liker storslagen utsikt, reinmose og tyttebær - helst på bilder. :biggrin: Åh, dunjakke! Har faktisk en dunjakke jeg eeelsker, men den får henge i skapet så lenge. Her fryser jeg hvertfall ikke på føttene, og jeg nyter det. :enig:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Frøkensina skrev:

---

 

 

Denne var verdt kvadruppelposting! :rodmer:  :laugh: 

Ja, det var vel den eneste kvadruppelpostingen jeg faktisk smilte litt av den dagen :ler: 

 

Fjellet om høsten er jo bare helt fantastisk vakkert :rodmer: 

Men, det er jammen hagen også - også er det jo så mye å gjøre nå! :bond: 

Kos deg videre @hjertesukka håper du føler deg mye bedre nå :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk, mye bedre!  

Lurer på hvordan det ser ut i min hage nå? Vel, det er jo bare ei god uke siden jeg var der.....

Du Rumle har vel mange knoller og sånt som du skal ta opp av jorda? Eller har du beegynt å sette løker til neste år? :hoppe:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint du har blitt bedre :blomst:

Jeg lurer på hvordan det går med plantene på hytta :rodmer: 

Har "bare" satt alliumløk, men det var jobb nok :fnise: Og så har jeg erfaring med at andre ikke funker. Rådyrene spiser ikke bare tulipanløkene (inkludert de botaniske som de ikke skal like så godt :dry: ) men de blå scillaene også. Og krokus får ikke blomstre da de blir slukt i en fei. Narcisser kommer aldri opp :vetikke: 

Balkongen trenger vann i kulda ser jeg :Nikke: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oog på balkongen  blir det litt som med Rumle mistenker jeg, jeg har ikke hjerte til å ta opp det som blomstrer for å sette løk. Så det blir enten veldig sent, eller glemt :ler:. Men har allerede noe løk som jeg vil prøve her. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2016 den 6.55, hjertesukka skrev:

Ja takk, mye bedre!  

Lurer på hvordan det ser ut i min hage nå? Vel, det er jo bare ei god uke siden jeg var der.....

Du Rumle har vel mange knoller og sånt som du skal ta opp av jorda? Eller har du beegynt å sette løker til neste år? :hoppe:

Ja, jeg har jo det! men, får jeg gjort det? Nei :ler: Jeg surrer rundt og tar bilder og duller med plantene. Fikk klippet ned mesteparten av en rose som har vokst seg enormt stor de siste årene, og da ble det plutselig veldig lyst på den siden av huset. 

Det er deilig med fine dager, men selv om temperaturen er bra, så er det ganske rått her i alle fall, tror det er noe med luften, sikkert mye luftfuktighet eller noe? :vetikke: Men, jeg klager ikke, for noen flotte dager vi har nå :rodmer: 

Jeg skal;

- flytte/plante roser og to prydkirsebærtre
- bytte om på en haug med stauder/ ta ut av noen krukker og plante på nytt med andre ting osv. 
- plante maaange hundre løk
- ta opp georginer/begonia og ordne med de/ ta inn masse andre planter å plassere de (helst potte de om, om det blir tid til det også)
- potte om en haug med amaryllis og plante en ny haug med nye amaryllis
- vaske og ta inn sommermøbler
- få bort så mye så mulig fra gulvet på terrassen og vaske den grundig (brrrrrr gruer meg!) Det samme gjelder en terrasse jeg har under rhododendroene, den er superglatt!
- dekke til x-antall roser og annet
- plante 10+ bærbusker og en kiwiplante, som jeg ikke aner hvor jeg skal plante! :ninja: 
- ta ca. en million høstbilder! :laugh:
:blink:

Kan jeg få en ekstra måned fint vær, please? :laugh: Og kan noen sende en trailer med vin?!

1 time siden, Frøkensina skrev:

Oog på balkongen  blir det litt som med Rumle mistenker jeg, jeg har ikke hjerte til å ta opp det som blomstrer for å sette løk. Så det blir enten veldig sent, eller glemt :ler:. Men har allerede noe løk som jeg vil prøve her. 

Det er jo ikke noe gøy å ta bort de fine blomstene nå! :laugh:

 

Åhh - glemte å skrive at en av mine absolutte favorittroser hadde knukket i to da jeg kom ut i forgårs :grine: Vet ikke hva som har skjedd, men regner med den gikk i de kraftige vindkastene for noen dager siden. Den vil nok ta seg opp igjen, for det er en svær og kraftig klatrerose, men kjipt å se ca. 2,5 m med flotte grener og MASSE knopper på den måten :sukk: 

På den mer positive siden fikk jeg med meg en hel favn full av roser inn, både fra den rosen og mange andre - utrolig luksus i oktober altså :rodmer: 

Endret av Rumle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Rumle skrev:

Ja, jeg har jo det! men, får jeg gjort det? Nei :ler: Jeg surrer rundt og tar bilder og duller med plantene. Fikk klippet ned mesteparten av en rose som har vokst seg enormt stor de siste årene, og da ble det plutselig veldig lyst på den siden av huset. 

Det er deilig med fine dager, men selv om temperaturen er bra, så er det ganske rått her i alle fall Tror du er noe med luften, sikkert mye luftfuktighet eller noe? :vetikke: Men, jeg klager ikke, for noen flotte dager vi har nå :rodmer: 

Jeg skal;

- flytte/plante roser og to prydkirsebærtre
- bytte om på en haug med stauder/ ta ut av noen krukker og plante på nytt med andre ting osv. 
- plante maaange hundre løk
- ta opp georginer/begonia og ordne med de/ ta inn masse andre planter å plassere de (helst potte de om, om det blir tid til det også)
- potte om en haug med amaryllis og plante en ny haug med nye amaryllis
- vaske og ta inn sommermøbler
- få bort så mye så mulig fra gulvet på terrassen og vaske den grundig (brrrrrr gruer meg!) Det samme gjelder en terrasse jeg har under rhododendroene, den er superglatt!
- dekke til x-antall roser og annet
:blink:

Kan jeg få en ekstra måned fint vær, please? :laugh:

Det er jo ikke noe gøy å ta bort de fine blomstene nå! :laugh:

 

Åhh - glemte å skrive at en av mine absolutte favorittroser hadde knukket i to da jeg kom ut i forgårs :grine: Vet ikke hva som har skjedd, men regner med den gikk i de kraftige vindkastene for noen dager siden. Den vil nok ta seg opp igjen, for det er en svær og kraftig klatrerose, men kjipt å se ca. 2,5 m med flotte grener og MASSE knopper på den måten :sukk: 

På den mer positive siden fikk jeg med meg en hel favn full av roser inn, både fra den rosen og mange andre - utrolig luksus i oktober altså :rodmer: 

:daane::bond: Litt av en liste! :laugh: Men samtidig for en frodighet du må ha :rodmer: 

Heier på at det blir masse godt høstvær framover :duskedame: Det får holde med roseknekkestormen. Naturens måte å gi deg ekstra med rosebuketter :opplyser: 

Blir litt stusselig i forhold, men augusta har en forhåpningsfullt farget knopp nå :jepp: 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Frøkensina skrev:

:daane::bond: Litt av en liste! :laugh: Men samtidig for en frodighet du må ha :rodmer: 

Heier på at det blir masse godt høstvær framover :duskedame: Det får holde med roseknekkestormen. Naturens måte å gi deg ekstra med rosebuketter :opplyser: 

Blir litt stusselig i forhold, men augusta har en forhåpningsfullt farget knopp nå :jepp: 

 

Ingenting stusselig over augusta du :rodmer: Ingen knopper her på min! :grine: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...