Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men fuksiaen min ser traurig ut nå, spørs om den kommer seg. Den har stått inne i vinter, men ute i vindfanget i det siste. Ser ikke antydning til grønt, så jeg får leve på minner fra i fjor;

(eller har noen erfaring med at den kommer seg likevel om det ser dårlig ut?)

 

fuksia.JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2017 den 11.09, hjertesukka skrev:

Har du mistet æøå tastene, eller er du i utlandet?

(trenger ikke svare, bare litt moro på morgenkvisten) 

:fnise:

Jaaaa, jeg har! :laugh: Har mistet forskjellige tegn ogsaa, pluss at pcen er helt koko, sikkert ikke lenge foer den ryker :unsure: Saa det blir ikke mye kgmasing paa meg om dagen.

 

På 10.4.2017 den 10.18, hjertesukka skrev:

Men fuksiaen min ser traurig ut nå, spørs om den kommer seg. Den har stått inne i vinter, men ute i vindfanget i det siste. Ser ikke antydning til grønt, så jeg får leve på minner fra i fjor;

(eller har noen erfaring med at den kommer seg likevel om det ser dårlig ut?)

 

fuksia.JPG

Ser du at det er liv i planten_ Jeg har god erfaring med at de skyter masse saa snart de faar vann og lys, men hvis din har staatt en stund uten at noe skjer saa vet jeg jammen ikke. Staar den veldig kaldt_

På 12.4.2017 den 10.24, hjertesukka skrev:

Syns tulipanene mine er tidlige i år: 

IMG_1020.JPG

Synes de er veldig tidlige her ogsaa!

 

Ha en riktig fin paaske! :smilyblomst:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den teknikken! Har fått meg ny mobil og skjønner ikke når folk ringer :fnise: 

Men nå var jeg ute og tok vekk det visne på fuksiaen, og jeg syns jeg skimtet litt grønt der et sted, så jeg gir den en stund til. Tror den står sånn passe varmt. :hjertesmil: Håper på et mirakel! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lærdom: - aldri, aldri løp med slippers nedover en grusete bakke for å hente siste rest av varene i bilen!! :fnise:

Fader, som jeg ramla og smalt ryggen i et tre. MEN, jeg tror det går bra, altså! Tok noen smertestillende nå og cooler ned med kaffe og sjokolade. :sjokolade::kaffekopp:

Det verste er nesten at det eneste som stod i hodet på meg, var om noen så meg! Er det mulig.......:roll:

:nei:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2017 den 14.53, hjertesukka skrev:

Lærdom: - aldri, aldri løp med slippers nedover en grusete bakke for å hente siste rest av varene i bilen!! :fnise:

Fader, som jeg ramla og smalt ryggen i et tre. MEN, jeg tror det går bra, altså! Tok noen smertestillende nå og cooler ned med kaffe og sjokolade. :sjokolade::kaffekopp:

Det verste er nesten at det eneste som stod i hodet på meg, var om noen så meg! Er det mulig.......:roll:

:nei:

Uff det hoertes skikkelig vondt ut! :klemmer: Haaper det gaar bra med deg_

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Rumle skrev:

Uff det hoertes skikkelig vondt ut! :klemmer: Haaper det gaar bra med deg_

Har fremdeles smerter i ryggen og skal til legen i morgen. Føles som et ribbein er brekt eller en muskel som har vridd seg eller noe. Håper jeg får svar. Trodde ikke jeg skulle kommet utav sengen i morges, men det hjelper bittelitt med smertepiller da.

Så bulletin fra slottet følger. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! Det høres vondt ut, håper de finner ut av det. Be om skikkelige smertestillende om det trengs  :opplyser: 

 

Jeg er skikkelig spent på de nye plantene mine, kom hjem med diverse urter og tre uteorkideer i går. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uteorkideer? Jøss, høres spennende ut. Er de forskjellige fra de man har inne? Mer hardføre kanskje? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja veldig spennende :strix: Det er ikke så lenge siden det var for vanskelig og dyrt å få tak i de. Jeg kjøpte tre cypripediumhybrider, til sammenligning har vi én art av cypripedium som vokser vill i norge nemlig cypripedium calceolus/fruesko. Det finnes flere andre villarter i Norge som f.eks nattfiol og marihandorkideene.

Frustrerende at folk tror kun phalaenopsis er orkideer, det finnes rundt 20000 ville arter og mange tusen hybrider :fnise: Og selv om de fleste er tropiske finnes det ville orkideer både fra den nordlige halvkule og sørligere tempererte steder.

Vet bare hva én av de jeg kjøpte er, cypripedium Ulla Silkens. De to andre hadde mistet navnelapp og ble solgt kjempebillig helt på slutten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg tenker meg om, så har jeg en sånn nattfiol som vokser vilt her ute. Det er virkelig en mangfoldig vekst!  At de kan tåle ned til minus 30 var jeg ikke klar over. Må få høre dine erfaringer etterhvert! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers må jeg bare få tillføye at ribbeinsbrudd er visst en totalt uinteressann skade, som ikke engang trenger røntgen.(hos legen, altså)- Og bare vanlige paracet som hjelper pittepittelitt. Vel, jeg skal stå den over, som nordlendingene sier.

Men fyttikatta sååååå vondt, reise seg, snu seg, bøye seg, hoste, le osv. Det blir ikke mye gjort i hagen for tida! 

:eeeh:

 

 

Endret av hjertesukka
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

 

På 24.4.2017 den 22.18, Frøkensina skrev:

Ja veldig spennende :strix: Det er ikke så lenge siden det var for vanskelig og dyrt å få tak i de. Jeg kjøpte tre cypripediumhybrider, til sammenligning har vi én art av cypripedium som vokser vill i norge nemlig cypripedium calceolus/fruesko. Det finnes flere andre villarter i Norge som f.eks nattfiol og marihandorkideene.

Frustrerende at folk tror kun phalaenopsis er orkideer, det finnes rundt 20000 ville arter og mange tusen hybrider :fnise: Og selv om de fleste er tropiske finnes det ville orkideer både fra den nordlige halvkule og sørligere tempererte steder.

Vet bare hva én av de jeg kjøpte er, cypripedium Ulla Silkens. De to andre hadde mistet navnelapp og ble solgt kjempebillig helt på slutten. 

Saa spennende! Vi maa faa se bilder av de naar de blomstrer_ :ninuskapus:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, hjertesukka skrev:

Ellers må jeg bare få tillføye at ribbeinsbrudd er visst en totalt uinteressann skade, som ikke engang trenger røntgen.(hos legen, altså)- Og bare vanlige paracet som hjelper pittepittelitt. Vel, jeg skal stå den over, som nordlendingene sier.

Men fyttikatta sååååå vondt, reise seg, snu seg, bøye seg, hoste, le osv. Det blir ikke mye gjort i hagen for tida! 

:eeeh:

 

 

Saa kjedelig! :sad: Haaper du foler deg bedre veldig snart:smilyblomst:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...