Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

51 minutter siden, Rumle skrev:

Hva er det med de lusene som dukker opp med en gang? Jeg også har sett de på flere roser allerede :sukk: 

Fatter ikke hvor de kommer fra! Ligger de på lur bak en stein, eller.......:sinnatagg::ler:

Nå sjekket jeg hvordan det stod til etterat jeg sprøytet på grønnsåpe igår, joda, nå var de krepert, men det kommer vel stadig nye, sukk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

56 minutter siden, Rumle skrev:

Så fint med matchende primula og stemor :rodmer: 

Ja, jeg er litt svak for blålilla blomster. :yvonne:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hjertesukka skrev:

Ja, jeg er litt svak for blålilla blomster. :yvonne:

Jeg også :rodmer: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg vil ha blomster nå så må jeg kjøpe de, og det har jeg gjort. Ellers har blåveisen kommet, den er alltid først. Men i dag er det kaldt og blomstene har krøllet seg sammen. Synes dere må få litt orientering siden det er stor forskjell i landet her :ler: Om jeg hadde bodd i Tromsø så måtte jeg ha ventet til nærmere juni for å snakke om noen blomster som har overvintret. I natt skal det bli minus 1, så liksågreit å vente med beskjæring. Fristende å ikke beskjære i det hele tatt siden det er så hygggelig at rosen viser noen skudd, men men. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Frøkensina skrev:

Hvis jeg vil ha blomster nå så må jeg kjøpe de, og det har jeg gjort. Ellers har blåveisen kommet, den er alltid først. Men i dag er det kaldt og blomstene har krøllet seg sammen. Synes dere må få litt orientering siden det er stor forskjell i landet her :ler: Om jeg hadde bodd i Tromsø så måtte jeg ha ventet til nærmere juni for å snakke om noen blomster som har overvintret. I natt skal det bli minus 1, så liksågreit å vente med beskjæring. Fristende å ikke beskjære i det hele tatt siden det er så hygggelig at rosen viser noen skudd, men men. 

:klemmer: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg ser nye blader hver dag nå, i går var det plutselig poppet opp masse blader fra orientvalmuen min :jepp: Det var nå utrolig tidlig da, men kjekt at det blir grønt :hoppe: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint da :hoppe: Tror orientvalmuen på hytta hadde blader også faktisk, men er ikke sikker. Der var jorda delvis frossen enda, det var den i en kasse her forrrige uke også. Men nå har det jo vært noen varme dager. Jeg har aldri fått noen primula til å overvintre, men har vel ikke prøvd så mange. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frøkensina skrev:

Så fint da :hoppe: Tror orientvalmuen på hytta hadde blader også faktisk, men er ikke sikker. Der var jorda delvis frossen enda, det var den i en kasse her forrrige uke også. Men nå har det jo vært noen varme dager. Jeg har aldri fått noen primula til å overvintre, men har vel ikke prøvd så mange. 

Åh? Hmm kanskje jeg som husker feil da, at de faktisk kommer så tidlig? :vetikke: 

Jeg får ikke til de primulaene som jeg duller med, mens de som står hvor som helst og klarer seg selv tåler det meste. Merkelige greier, har til og med en som gror rett opp av grusen med minimalt med sol :ler: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine orientvalmuer strutter også! Herlig syn! :nordvesta:Og tusenfryden.

valmuer mars 17.JPG

tusenfryd mars.JPG

Endret av hjertesukka
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rumle skrev:

Åh? Hmm kanskje jeg som husker feil da, at de faktisk kommer så tidlig? :vetikke: 

Jeg får ikke til de primulaene som jeg duller med, mens de som står hvor som helst og klarer seg selv tåler det meste. Merkelige greier, har til og med en som gror rett opp av grusen med minimalt med sol :ler: 

Er det ikke typisk at de gjør som de vil? :laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som våre orientvalmuer har kommet ca. akkurat like langt :jepp: Er tusenfryden en staude hos deg? Den var helt nydelig :rodmer: 

 

God helg :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rumle skrev:

Ser ut som våre orientvalmuer har kommet ca. akkurat like langt :jepp: Er tusenfryden en staude hos deg? Den var helt nydelig :rodmer: 

 

God helg :blomst: 

Ja, stauder. Alle tusenfrydene stod her da jeg flyttet inn. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, hjertesukka skrev:

Ja, stauder. Alle tusenfrydene stod her da jeg flyttet inn. :)

Så fint :) Av en eller annen grunn trives de ikke her, har prøvd to ganger, men de kommer ikke igjen :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rumle skrev:

Så fint :) Av en eller annen grunn trives de ikke her, har prøvd to ganger, men de kommer ikke igjen :vetikke: 

Rart det der! Som jeg var inne på; noen planter gjør som de vil! - Jeg tror jeg må være den eneste som ikke får til krokus skikkelig. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hjertesukka skrev:

Rart det der! Som jeg var inne på; noen planter gjør som de vil! - Jeg tror jeg må være den eneste som ikke får til krokus skikkelig. :ler:

Kanskje det er mus som tar de? Jeg har i alle fall veldig plager med det noen år. Men, da hadde du nok sett sporene :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Rumle skrev:

Kanskje det er mus som tar de? Jeg har i alle fall veldig plager med det noen år. Men, da hadde du nok sett sporene :Nikke: 

Hm, jo kanskje, men pusen tar de fleste. Har lagt merke til at noen er litt flussete i toppen.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten runde ute i hagen nå. De i forgrunnen er anemoner, men de hadde ikke helt åpnet seg. De blå vet jeg sannelig ikke navnet på.

blå vårblomster.JPG

Endret av hjertesukka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hjertesukka skrev:

Hm, jo kanskje, men pusen tar de fleste. Har lagt merke til at noen er litt flussete i toppen.:)

Her pleier jeg å se tydelige spor av at de har gravd i jorden pluss masse bittesmå lyse løkbiter :dry: 

Fant til min skrekk et par krokuser som var spist på av snegler i toppen .. synes det var vel tidlig :sukk: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...