Gå til innhold

Er sterke kvinner turnoff ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis vi snakker om fysisk sterkere kvinner så vil det jo i 99 av 100 tilfeller være snakk om kvinner som enten er svært maskuline fra naturen av = mindre pen, eller kvinner som driver med hard styrketrening = gedigen turnoff for meg.

Om vi snakker om sterke kvinner i form av arbeidssituasjonen f.eks. ledere eller toppstillinger så er det egentlig veldig likegyldig for meg. Det som dog er definitivt turnoff for meg er kvinner som skal markere dette og vise frem hvor sterke de er og at de klarer seg uten menn etc. etc.

Regner med, siden dette er postet i sexforumet, at vi snakker om seksuell turnoff eller -on. Har hørt om kvinner som nekter å ha sex i misjonærstillingen fordi de føler seg som den svakere parten. Dette er jo klassis Ottar-argumentasjon hvor kvinnen skal ligge øverst. En sterk, trygg og selvsikker kvinne lar seg rive med i sex med sin mann og legger alle tanker om likestliling, rang og sterkhet til side og nyter det.

En kvinne som jobber i kassa på REMA som samtidig er selvsikker og trygg på seg selv er i mine øyne en mye sterkere kvinne og ikke minst mye mer attraktiv kvinne en en kvinnelig sivilingeniør med topplederstilling som bygger sitt liv i og rundt sin yrkeskarriere og som er veldig opptatt av å vise frem hvem hun er. Kunne ikke falt meg inn å være sammen med en slik kvinne.



Anonymous poster hash: e5b18...443
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som andre sier: Flott med en selvstendig, oppegående kvinne. De som må påpeke at "Hei, jeg er en sånn sterk kvinne, altså" er fort langt mindre tiltrekkende.

Det handler ikke om noen lov, det handler om oppmerksomhetssyke. Ingen menn går rundt og snakker om hvorvidt de er sterke og maskuline eller myke og forståelsesfulle. Ingen grunn til at damer heller skal gjøre det. Jeg vil ikke nekte noen å omtale seg selv slik, men det vitner om en mentalitet - arrogant, ikke selvstendig og dyktig, det finner man ut på andre måter enn ved å bli fortalt det - som jeg ikke finner tiltrekkende hos hverken menn eller kvinner.

Anonymous poster hash: c83d9...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små kvinner kan kanskje være sterke uten å virke maskuline? Men store kvinner må oppføre seg søtere?

Anonymous poster hash: 3c85a...c13

Hvordan oppfører du deg da, og er det noen som har sagt at du virker maskulin?

Det finnes garantert menn som synes små, 'søte' kvinner er avtennende også, ingen er alle menns drømmedame. Påtatt 'søt' oppførsel fra en som egentlig ikke er sånn må vel ihvertfall være turn off? :vetikke:

Typisk kvinner å si at mennene ikke er trygge på seg selv om mennene ikke finner enkelte trekk attraktivt.

Det er ikke det å finne enkelte trekk mindre attraktive, men det å ønske en svakere (hvordan man nå enn definerer det) partner - for å ha noen som ser opp til en selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arbeider

Nok av tråder hvor jenter ikke ønsker små menn fordi de vil ha en som får dem til å føle seg feminin. Da kommer ikke postene om at disse jentene bare ikke er trygge på seg selv. Og ikke burde de komme heller for det er helt normalt å velge partner etter hvem som får deg til å føle deg bra. Om selvbildet ditt ikke avhenger av hva kjæresten din så har man sikkert valgt feil kjætereste.

Endret av Arbeider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok av tråder hvor jenter ikke ønsker små menn fordi de vil ha en som får dem til å føle seg feminin. Da kommer ikke postene om at disse jentene bare ikke er trygge på seg selv. Og ikke burde de komme heller for det er helt normalt å velge partner etter hvem som får deg til å føle deg bra. Om selvbildet ditt ikke avhenger av hva kjæresten din så har man sikkert valgt feil kjætereste.

Hvis en kvinne ikke klarer å føle seg feminin uten å ha en stor, høy mann ved siden av seg, så vil jeg si at hun ikke er trygg på seg selv og sin femininitet.

Det er ikke noe galt i å ha sterke preferanser - det kan man også ha uten å være utrygg, og det er heller ingen dødssynd å være usikker. Men å føle seg mindre 'mann' fordi kjæresten tjener mer, eller å føle seg mindre 'kvinne' fordi kjæresten er lav? Da er man ganske enkelt ikke trygg på seg selv.

Kan du forklare den siste setningen? Jeg mener at dersom selvbildet ditt er avhengig av hva kjæresten din synes eller hvordan han eller hun ser ut, så er det noe som er virkelig galt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Arbeider

Hvis en kvinne ikke klarer å føle seg feminin uten å ha en stor, høy mann ved siden av seg, så vil jeg si at hun ikke er trygg på seg selv og sin femininitet.

Det er ikke noe galt i å ha sterke preferanser - det kan man også ha uten å være utrygg, og det er heller ingen dødssynd å være usikker. Men å føle seg mindre 'mann' fordi kjæresten tjener mer, eller å føle seg mindre 'kvinne' fordi kjæresten er lav? Da er man ganske enkelt ikke trygg på seg selv.

Kan du forklare den siste setningen? Jeg mener at dersom selvbildet ditt er avhengig av hva kjæresten din synes eller hvordan han eller hun ser ut, så er det noe som er virkelig galt.

Prøv da. Si eller vis kjæresten at du ikke tenner på han. Begynn å kommenter andres utseende positivt. De fleste bryr seg. Hva gjør en mer usikker om man bryr seg om kjærestens høyde?

Det blir for dumt å si at en person er usikker på seg selv pga den ene tingen som f.eks at man ikke føler seg feminin om kjæresten er liten. Å være trygg på seg selv betyr sjeldent at man er trygg på seg selv i alle settinger. Nesten ingen er det.

Endret av Arbeider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv da. Si eller vi kjæresten at du ikke tenner på han. Begynn å kommenter andres utseende positivt. De fleste bryr seg. Hva gjør en mer usikker om man bryr seg om kjærestens høyde?

Det blir for dumt å si at en person er usikker på seg selv pga den ene tingen som f.eks at man ikke føler seg feminin om kjæresten er liten. Å være trygg på seg selv betyr sjeldent at man er trygg på seg selv i alle settinger. Nesten ingen er det.

Hvis jeg konstant hadde rakket ned på kjæresten min og fått ham til å føle seg elendig, og han hadde fortsatt å være sammen med meg fordi selvbildet hans var bygd opp rundt mine meninger, ville det vært noe alvorlig galt et sted.

Det er forskjell på date en høy mann fordi man ganske enkelt er tiltrukket av høye menn (eller tilfeldigvis falt for en), og å date en høy mann fordi man er avhengig av en høy mann for å føle seg feminin.

Endret av Cathrine88
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke fått med meg den nye loven om at man ikke skal kalle seg selv sterk kvinne, selv om det er lov å være det - innenfor visse regler og rammer hvor man ikke viser det for godt, selvsagt. Da lærte jeg noe nytt i dag også.

Ikke at jeg løper rundt og sier at jeg er sterk kvinne, eller at jeg har hørt noen bruke det begrepet om seg selv. Jeg har hørt mer gnål om at det er tåpelig å kalle seg selv for sterk og selvstendig enn jeg har hørt folk faktisk kalle seg selv det. Noen ganger virker det som er mest kvinner som synes det er truende når andre kvinner kjører på, og er på grensen til - gud forby - UFEMININE :sjokkert:

"Det er ikke sånn du skal være sterk og selvstendig, du må føye deg etter reglene og gjøre som oss andre!"...

Selv er jeg en sterk og selvstendig kvinne (noe som innebærer at jeg driter i at noen mener det ikke er lov å si selv om man er det), og veldig høy i tillegg, og jeg har draget som bare det. Men jeg vet at det er en blanding av frykt og fascinasjon hos noen, det er nok de som velger å beundre litt på avstand og ikke ville drømt om et forhold, enten fordi de ser at det ikke hadde fungert eller fordi de rett og slett ikke tør/tror de har kjangs.

Så JA det er turn on, men man vil også tape mot de lavere, søtere, roligere kvinnene i noen tilfeller.

Cluet er jo å finne en mann som er veldig selvsikker og trygg på egne kvaliteter/egenskaper.

Anonymous poster hash: 34a92...14b

Tidenes etterrasjonalisering. Si meg, tror du virkelig på det du skriver her?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arbeider

Hvis jeg konstant hadde rakket ned på kjæresten min og fått ham til å føle seg elendig, og han hadde fortsatt å være sammen med meg fordi selvbildet hans var bygd opp rundt mine meninger, ville det vært noe alvorlig galt et sted.

Det er forskjell på date en høy mann fordi man ganske enkelt er tiltrukket av høye menn (eller tilfeldigvis falt for en), og å date en høy mann fordi man er avhengig av en høy mann for å føle seg feminin.

Og hadde jeg vært sammen med en høy kvinne selv om det gjorde meg ukomfortabel så hadde kanskje noe vært galt da også. Men er jenta nbaspiller så takker jeg nei til date så det er ikke noe problem. Høyden ser man rimelig fort.

Jeg er ikke avhengig av en lav jente for å føle meg maskulin føler meg helt greit som singel. Samme gjelder sikkert de fleste jentene som vil ha høye menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hadde jeg vært sammen med en høy kvinne selv om det gjorde meg ukomfortabel så hadde kanskje noe vært galt da også. Men er jenta nbaspiller så takker jeg nei til date så det er ikke noe problem. Høyden ser man rimelig fort.

Men du ser kanskje ikke med en gang om hun tjener mer enn deg. Dersom dama ellers er perfekt for deg, men du dumper henne fordi hun har mer penger, en stilling med høyere status eller høyere IQ, så er du sannsynligvis ikke så trygg på deg selv.

Nå bruker jeg TS' eksempler på hva som gjør en kvinne 'sterk.' Jeg er nok ikke helt enig i den definisjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg vil kalle meg for "sterk", men er ei jente som er relativt intelligent, har lang utdanning (8 år), lederjobb, tjener godt, nok selvtillit, trygg, fysisk sterk, i veldig god form. Har egentlig aldri sett på det som en begrensning i å finne en mann. Heller tvert i mot. Men nå skal det jo sies at jeg liker menn som er sterke og trygge på seg selv også, og de blir vel neppe skremt av at kvinnen har lengre utdanning enn de eller løper fra de. Jeg var faktisk sammen med en i to år som ikke har utdanning i det hele tatt. Og det var aldri et tema. Men han var sterk, trygg og intelligent i massevis.

Men.... Jeg kjenner flere menn som sier de ikke hadde vært komfortable med at dama hadde tjent bedre elller hatt lengre utdanning enn de. Jeg tenker da at de ikke er trygge nok på seg selv.

Anonymous poster hash: 93c91...47e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arbeider

Men du ser kanskje ikke med en gang om hun tjener mer enn deg. Dersom dama ellers er perfekt for deg, men du dumper henne fordi hun har mer penger, en stilling med høyere status eller høyere IQ, så er du sannsynligvis ikke så trygg på deg selv.

Nå bruker jeg TS' eksempler på hva som gjør en kvinne 'sterk.' Jeg er nok ikke helt enig i den definisjonen.

Ville du sagt at en som dumper dama fordi dama vil ha åpent forhold er usikker på seg selv? Det ville ikke jjeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Jeg er bare meg jeg.

Noen menn liker meg, andre menn liker meg ikke.

Svarer på hva jeg driver med når de spør etter det, men er ellers mest opptatt av hvem de er som levende mennesker, hva som driver dem, gleder dem og hvor flotte der er som menn og mennesker... :blush:

En enkel liten sjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidenes etterrasjonalisering. Si meg, tror du virkelig på det du skriver her?

Hvilken del av det da?

Inntrykket er jo basert på min lille del av verden og de menn som kommer bort til meg etter nok glass vin og forteller meg at jeg er tiltrekkende, men skummel. Så skal de grave i hvordan jeg er og hvilke menn jeg liker, imens jeg blir interessert i å høre hvorfor de tenker som de gjør om meg. Og jeg lytter til hva de sier og tenker over det. Men klart, det eneste jeg har en viss innsikt i er jo hva noen tenker om meg, det er vel grenser for hvor mye man kan generalisere ut fra dette. Men det er mitt lille innspill til diskusjonen, iallefall.

Dersom dere klarer å se bort fra hvor usympatisk det er å si at man selv er en sterk kvinne som har draget, så kjenner dere også igjen flere psykologiske teorier som er relativt anerkjente. Menneskesinnet er komplekst og individer er forskjellige, men i analysen av tiltrekning og forming av par så er det jo noen fellesnevnere å spore.

Om du siktet til det med selvsikkerhet, som jeg ser det har blitt en diskusjon på, så er det jo ikke så sunt å føle at den andre er veldig mye lengre oppe enn deg på alle skalaer som man føler teller, og ens egen utilstrekkelighet kommer frem i eget fokus dersom man velger en partner man ser for mye opp til. De mest banale eksemplene er at en mann med komplekser for høyden sin kan føle seg enda mindre/at det blir enda mer tydelig sammen med en dame som er veldig høy, ei dame som føler seg svær og maskulin i kroppsbygningen og bare drømmer om å føle seg nett og lita kan føle seg verre sammen med en spedbygd mann, en mann som sliter med at han føler han ikke tjener nok får forsterket dette tusen ganger dersom han blir sammen med en rik dame med en helt annen livsstil, en feit kvinne føler seg dvaskere med en veltrent mann osv. På samme måte finnes det menn med komplekser for intelligensen sin som helst vil ha en dame de kan rette på, Nick Lachey virket jo som Einstein ved siden av Jessica Simpson og sånn følte han seg nok også der han eplekjekt kunne svare på de dumme spørsmålene hennes. Hadde han vært sammen med en særdeles intelligent og velutdannet kvinne så hadde han muligens følt seg dum, og det hadde han sannsynligvis ikke likt.

Forskjellige par har forskjellig dynamikk, men alle liker å føle at de har noe å tilby i forholdet. Er man så usikker på seg selv at man ikke føler man har noe å bidra med, at den andre ikke trenger deg eller at den fortjener mye bedre, så er ikke det bra for forholdet i min mening.

Anonymous poster hash: 34a92...14b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ville du sagt at en som dumper dama fordi dama vil ha åpent forhold er usikker på seg selv? Det ville ikke jjeg.

Nei, begge må ha et noenlunde likt syn på hva et forhold innebærer for at forholdet skal kunne fungere.

Det synet forandres ikke av at dama kan løfte tyngre enn du først trodde, eller av at hun tjener mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

En potensiell partner, uavhengig av kjønn, som føler sin egenverdi truet av den andres 'styrke' innen ett eller flere sosiale felt*, vil jeg påstå har en usikkerhet som vedkommende vil benytte som sosial preferanse for å velge/velge bort den andre.

*) I denne diskusjonen knyttet til sosial eller yrkesmessig ststaus, inntekt eller intellekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, en sterk og selvstendig kvinne er på ingen måte turnoff, det kan være veldig tiltrekkende. Men dessverre brukes slike begreper for ofte til å forkle dårlig oppførsel. De som virkelig er sterke og selvstendige har heller intet behov for å poengtere at de er det i enhver sammenheng. Det lyser faktisk svakhet lang vei.



Anonymous poster hash: 8e94e...cbd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør vel negativitet også forsåvidt. Noe som blir ansett på som nedbrytende. Og veldig svakt.



Anonymous poster hash: 75486...1c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...