Gå til innhold

Er sterke kvinner turnoff ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mektigere, mer dominant, rikere, smartere eller sterkere fysisk enn mannen..?

Jeg er høy og jeg syns det virker som de fleste menn vil ha jenter som ser opp til dem. Bokstavelig talt :fnise:

Anonymous poster hash: 3c85a...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, nei, nei og kanskje ja..... Litt usikker på fysisk sterkere siden jeg aldrig har møtt NOEN dame som jeg tror kunne ha "tatt" meg.... Ikke umulig at det kanskje kunne vørri en aldrig så liten turn on..... Aner ikke, rett og slett :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha en feminim jente, og smarte jenter er turnon.

Men kvinner som setter seg selv i kategorien "sterk kvinne" ser jeg på som pretensiøse, og antakelig vanskelig å leve med i det lengre løp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er turn-on-

Dette er nok bare en unnskyldning som damer bruker. "Jaja, jeg var nok for sterk for han" :)



Anonymous poster hash: b90ee...557
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er turn-on-

Dette er nok bare en unnskyldning som damer bruker. "Jaja, jeg var nok for sterk for han" :)

Anonymous poster hash: b90ee...557

Aldri hørt noen si det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min mann var det turn-on. Uten at jeg skal skryte på meg å være sterkere fysisk og rikere enn han. Det å ha en likeverdig intellektuelt sett å bryne seg på er et pluss i et forhold. Og det kan være et minus i blant fordi man må kappes om alt.. Men er mannen oppegående er det ikke turn-off.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min mann var det turn-on. Uten at jeg skal skryte på meg å være sterkere fysisk og rikere enn han. Det å ha en likeverdig intellektuelt sett å bryne seg på er et pluss i et forhold. Og det kan være et minus i blant fordi man må kappes om alt.. Men er mannen oppegående er det ikke turn-off.

Ikke er du rikere, ikke er du sterkere, intellektuelt omtaler du dere som likeverdige, så hvordan i all verden havner han i kategorien "svakere" enn deg? For å være ærlig håper jeg for hans del at det bare er du som innbiller deg at dere er intellektuelt på bølgelengde, for hvis ikke sliter han.

Anonymous poster hash: b8cb6...7da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes høye damer er kjempesexy, og har ikke noe inntrykk av at de får mindre oppmerksomhet fra menn. :vetikke:

Og jeg tviler på at menn som er sikre på seg selv ser på sterke kvinner som en trussel.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sterke kvinner mindre feminine? Vet ikke om det var det henriken mente... :sjenert:

Anonymous poster hash: 3c85a...c13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes høye damer er kjempesexy, og har ikke noe inntrykk av at de får mindre oppmerksomhet fra menn. :vetikke:

Og jeg tviler på at menn som er sikre på seg selv ser på sterke kvinner som en trussel.

Små kvinner kan kanskje være sterke uten å virke maskuline? Men store kvinner må oppføre seg søtere?

Anonymous poster hash: 3c85a...c13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg synes høye damer er kjempesexy, og har ikke noe inntrykk av at de får mindre oppmerksomhet fra menn. :vetikke:

Og jeg tviler på at menn som er sikre på seg selv ser på sterke kvinner som en trussel.

Bingo!

Det er der 'trusselen' defineres... i den enkelte manns selvbilde og selvtrygghet.

:5:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med sterke kvinner tenker jeg på: selvsikker, intellektuelt oppegående, ressurssterk, trygg etc. Det er jo dritsexy!!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eric of Hlathir

Jeg vil ha en feminim jente, og smarte jenter er turnon.

Men kvinner som setter seg selv i kategorien "sterk kvinne" ser jeg på som pretensiøse, og antakelig vanskelig å leve med i det lengre løp.

This.

Må du fortelle andre at du er "sterk", er du ikke det.

Ekte sterke personligheter kan være både turn-on og -off.

Endret av Eric of Hlathir
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen kategoriserer seg selv som "sterk kvinne"tenker jeg en kvinne i en toppstilling som bruser frem i sine fine designerklær eller kvinner som vil vise at de kan det samme som gutta.

Jeg mener,du er ikke trygg og selvsikker hvis du må påpeke at du klarer å gjøre noe en mann kan. Du degraderer deg selv. Såklart kan alle gjøre det menn kan,bortsett fra et par ting, og det er også et par ting kvinneran som ikke menn kan. Når du da skal lage et poeng ut av at du klarer noe og er stolt over det fordi du er kvinne istedenfor hva du har klart,så setter du deg selv bare i en svakere rolle.

Jeg jobber,betaler husleie og fikser det meste selv,men jeg går ikke rundt og kaller meg selvstendig og sterk eller hevder at jeg " ikke trenger " en mann.

Er forskjell på å være selvstendig og å fortelle/vise at man er selvstendig;-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eric of Hlathir

Når noen kategoriserer seg selv som "sterk kvinne"tenker jeg en kvinne i en toppstilling som bruser frem i sine fine designerklær eller kvinner som vil vise at de kan det samme som gutta.

Jeg mener,du er ikke trygg og selvsikker hvis du må påpeke at du klarer å gjøre noe en mann kan. Du degraderer deg selv. Såklart kan alle gjøre det menn kan,bortsett fra et par ting, og det er også et par ting kvinneran som ikke menn kan. Når du da skal lage et poeng ut av at du klarer noe og er stolt over det fordi du er kvinne istedenfor hva du har klart,så setter du deg selv bare i en svakere rolle.

Jeg jobber,betaler husleie og fikser det meste selv,men jeg går ikke rundt og kaller meg selvstendig og sterk eller hevder at jeg " ikke trenger " en mann.

Er forskjell på å være selvstendig og å fortelle/vise at man er selvstendig;-)

Definitiv turn-on. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

maskuline kvinner er generelt en turnoff for de aller fleste menn. kun menn med varierende grad av personlighetsforstyrrelser tenner på sterke og/eller dominerende kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Så lenge sterk kvinne ikke defineres som maskulin, vil jeg tro at de fleste menn ser på det som et pluss. Men det går selvfølgelig an å være sterk samtidig som man beholder sin feminine side.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arbeider

Jepp mye av det er turn off for meg. Om du skal være fysisk sterkere enn meg regner jeg med at du har en kropp som er lite kvinnelig.

Det er fint om du er like smart som meg. Jeg er midt på treet. Men er du virkelig smart så føler jeg meg bare dum. Jeg beundrer deg ikke fordi du er smartere enn meg. Det er som å være tilbake på skolebenken og prøve seg på et fag man ikke klarer selv om man prøver.

Endret av Arbeider
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke fått med meg den nye loven om at man ikke skal kalle seg selv sterk kvinne, selv om det er lov å være det - innenfor visse regler og rammer hvor man ikke viser det for godt, selvsagt. Da lærte jeg noe nytt i dag også.

Ikke at jeg løper rundt og sier at jeg er sterk kvinne, eller at jeg har hørt noen bruke det begrepet om seg selv. Jeg har hørt mer gnål om at det er tåpelig å kalle seg selv for sterk og selvstendig enn jeg har hørt folk faktisk kalle seg selv det. Noen ganger virker det som er mest kvinner som synes det er truende når andre kvinner kjører på, og er på grensen til - gud forby - UFEMININE :sjokkert:

"Det er ikke sånn du skal være sterk og selvstendig, du må føye deg etter reglene og gjøre som oss andre!"...

Selv er jeg en sterk og selvstendig kvinne (noe som innebærer at jeg driter i at noen mener det ikke er lov å si selv om man er det), og veldig høy i tillegg, og jeg har draget som bare det. Men jeg vet at det er en blanding av frykt og fascinasjon hos noen, det er nok de som velger å beundre litt på avstand og ikke ville drømt om et forhold, enten fordi de ser at det ikke hadde fungert eller fordi de rett og slett ikke tør/tror de har kjangs.

Så JA det er turn on, men man vil også tape mot de lavere, søtere, roligere kvinnene i noen tilfeller.

Cluet er jo å finne en mann som er veldig selvsikker og trygg på egne kvaliteter/egenskaper.



Anonymous poster hash: 34a92...14b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...