Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen tips til hva man skriver når man sender åpne søknader på mail? Altså; ikke i selve søknaden, men i mailen? Samme med sånne steder hvor de alltid tar imot åpne søknader via skjema på hjemmesiden, hvor man skal fylle ut kontaktinformasjon, legge ved CV + søknad også er det en liten "om meg" del. Føler det er her jeg skal selge inn hvorfor de skal åpne vedleggene mine, men klarer aldri å formulere noe som høres bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er såå lei!
Har brukt så mye tid på å skrive søknader, og ikke blitt innkalt til et eneste intervju.
Jeg tror mye av det går på nettverk. Om du kjenner en som jobber der fra før, og jeg er drittlei!
Det hjelper jo ikke at det var 170 søkere på en jobb jeg hadde skikkelig lyst på (og ikke fikk). 

Er det forresten noen som har tanker om karakterutskrift. Burde jeg sende den med CV og søknad når det ikke står at man skal legge den ved? Virker som de fleste, iallefall advokatkontorene, legger vekt på karakterer. 
Men tror jeg stiller bedre om jeg får komme til intervju før de ser den fuckings-D-en jeg fikk til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu blir det andregangsintervju på mandag. Hadde førstegangs på onsdag og følte at jeg passa godt inn både personlig og faglig sett. Som vanlig er det mange søkere til stillingen, men jeg håper at det endelig er min tur . Passe lei av at livet kun består av jobb og togkjøring (2 timer og 10 minutter til jobb en veg fra dør til dør).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte 60 mil og tok ferge i går til en helt  annen plass. Intervjuet gikk veldig bra! Var satt av 45 minutter, men når jeg tittet på klokken på veg ut hadde jeg vært der 1 time og 20 min. Lov å håpe at det går veien! :D

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på mitt første gruppeintervju, ukulegreier. Vi var 10stk og jeg var den ENESTE som ikke hadde en fot innenfor den arb.plassen fra før av. 

Tror ikke jeg fikk gjort noe godt inntrykk heller, hadde gruppeoppgave med dramatisering, noe jeg ikke liker eller klarer så veldig bra fremfor ukjente personer. 

Så får vite i morra hvordan det her faktisk gikk. Men med 9som allerede hadde små stillinger der, så tror jeg ikke akuratt sjangsen er på min side..!

men jeg er vertfall en erfaring rikere om ikke annet!:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, debattanten skrev:

Jeg kjørte 60 mil og tok ferge i går til en helt  annen plass. Intervjuet gikk veldig bra! Var satt av 45 minutter, men når jeg tittet på klokken på veg ut hadde jeg vært der 1 time og 20 min. Lov å håpe at det går veien! :D

Jeg får sitere meg selv 1 time senere. Det ble 2.gangsintervju :P wooohu!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, debattanten skrev:

Jeg får sitere meg selv 1 time senere. Det ble 2.gangsintervju :P wooohu!

Gratulerer! Nå får vi håpe at det endelig går riktig vei for deg!

Ingen nye jobber her den siste tiden innenfor mitt felt, og det jeg har erfaring med. Tviler på at de jeg søkte hos sist ringer (meget relevant erfaring). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, dillyduzit skrev:

Gratulerer! Nå får vi håpe at det endelig går riktig vei for deg!

Ingen nye jobber her den siste tiden innenfor mitt felt, og det jeg har erfaring med. Tviler på at de jeg søkte hos sist ringer (meget relevant erfaring). 

Takk! Utrolig deilig. Det har vært flere ting som har skjedd nå som gjør at jeg har sterk tro på at jeg blir tilbudt jobb denne gangen. 

Like så forresten, nå går vi også inn i en litt kjip ferietid med tanke på jobbutlysninger. Min erfaring er at det tar seg noe opp i september igjen og frem mot november. Tvi tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, debattanten skrev:

Jeg får sitere meg selv 1 time senere. Det ble 2.gangsintervju :P wooohu!

Åå så morro!! 

Gode nyheter for deg.

mye lykke til!:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, debattanten skrev:

Jeg får sitere meg selv 1 time senere. Det ble 2.gangsintervju :P wooohu!

Må være et bra tegn når de tar kontakt etter så kort tid!

Jeg har fått nytt intervju i en ny kjede på mandag. Det er en jobb jeg har skikkelig lyst på, og med helt perfekt beliggenhet - jeg ville gått fra 40 minutter med buss til 15 minutter å gå. Jeg vet også at jeg hadde vært kjempegod i jobben, så det håper jeg går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kragebein skrev:

Må være et bra tegn når de tar kontakt etter så kort tid!

Jeg har fått nytt intervju i en ny kjede på mandag. Det er en jobb jeg har skikkelig lyst på, og med helt perfekt beliggenhet - jeg ville gått fra 40 minutter med buss til 15 minutter å gå. Jeg vet også at jeg hadde vært kjempegod i jobben, så det håper jeg går bra.

Tenkte jeg også! Håper det går veien :) 

høres ut som om du har en spennnende tid i vente selv, lykke til 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Suksessterte skrev:

Hei Jeg melder meg inn her :)

Har gått 10 måneder uten jobb :( Har en master, men uten erfaring. Er i NAV praksis nå, som ikke er helt relevant, men det er da noe.

Håper jobbmarkedet snur snart, det var så lovende når jeg startet på studiet :( 

Hva har du master i? Jobbmarkedet er skikkelig tøft for tiden. 10 måneder er ingenting. Folk har søkt jobber i over 2-3 år. Håper for all del du slipper det, lykke til :)

Anonymkode: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg følte at intervjuet i dag gikk veldig bra. Stillingen innebar en del mer ansvar enn det sto i utlysningen, men jeg fikk bare enda mer lyst på jobben. Følte at jeg svarte kjempebra på alt de spurte om og alle bekymringer de hadde, og de virket veldig fornøyde.

Over 80 søkere, så jeg prøver å ikke ha for høye forhåpninger... Men de ønsket å vite hvordan oppsigelsestiden min er i nåværende jobb og spurte om referansene mine, og det tolker jeg som et godt tegn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte på en jobb jeg har søkt på i forrige uke, og sjefen sa at han hadde blanke dager denne uka så vi skulle avtale et intervju.  Nå har mandagen gått og han har enda ikke ringt meg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2017 den 13.22, Tilma skrev:

Da har jeg vært på mitt første gruppeintervju, ukulegreier. Vi var 10stk og jeg var den ENESTE som ikke hadde en fot innenfor den arb.plassen fra før av. 

Tror ikke jeg fikk gjort noe godt inntrykk heller, hadde gruppeoppgave med dramatisering, noe jeg ikke liker eller klarer så veldig bra fremfor ukjente personer. 

Så får vite i morra hvordan det her faktisk gikk. Men med 9som allerede hadde små stillinger der, så tror jeg ikke akuratt sjangsen er på min side..!

men jeg er vertfall en erfaring rikere om ikke annet!:)

Jeg fikk jobben..

jeg har fått MIN DRØMMEJOBB!!

Denne dagen er en lykkedag, jobben jeg har ønsket meg siden jeg var 18!!  (29 nå)

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Tilma skrev:

Jeg fikk jobben..

jeg har fått MIN DRØMMEJOBB!!

Denne dagen er en lykkedag, jobben jeg har ønsket meg siden jeg var 18!!  (29 nå)

:nordvesta: Gratulerer med drømmejobben! :smilyblomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Polly Ester skrev:

:nordvesta: Gratulerer med drømmejobben! :smilyblomst:

Tuusen tusen takk for det!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tilma skrev:

Jeg fikk jobben..

jeg har fått MIN DRØMMEJOBB!!

Denne dagen er en lykkedag, jobben jeg har ønsket meg siden jeg var 18!!  (29 nå)

Wehu! Gratulerer masse! :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tilma skrev:

Jeg fikk jobben..

jeg har fått MIN DRØMMEJOBB!!

Denne dagen er en lykkedag, jobben jeg har ønsket meg siden jeg var 18!!  (29 nå)

Wow!! Gratulerer!!!  Jeg ble helt kvalm av skrekk da jeg leste om gruppeintervju og dramatisering!! Kan ikke forestille meg en slik prøvelse (men så er jeg økonom så ser ikke heeelt at slikt vil være aktuelt for den type stillinger jeg kunne søkt på :-) )  

Lykke til i drømmejobben!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...