Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

På 26.5.2017 den 8.12, Faith- skrev:

OMG!!! Jeg fikk jobben!!! Herregud, jeg sov nesten ikke i natt så jeg er rimelig trøtt og det kjennes ut som at jeg drømmer nå!! Må klype meg i armen og lese mailen om og om igjen! Nå skal jeg dra på praksisplassen min og fortelle de gode nyhetene (for dem dårlige nyheter)!! :) 

Åååå, gratulerer!!! :laugh: det er en fantastisk følelse! Velfortjent! Fikk jobb selv for tre uker siden og svever på en sky enda :fnise:

Anonymkode: 6bd94...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er det dere forbereder dere til intervju? 

Anonymkode: 1aab3...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg takke ja til jobbtilbudet jeg har fått! Synes det er DEILIG at jeg endelig er ferdig med å studere og at jeg kan begynne på "voksenlivet"... samtidig er jeg livredd for at jeg ikke skal mestre den nye jobben min. Det er råskummelt og kjempegøy på samme tidspunkt!! 

Anonymkode: f47ea...054

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til de av dere som har klart det! :)

Gjorde dere noe annerledes denne gangen? Ringte dere, møtte dere opp, sendte en spesiell søknad?

Jeg fikk selv nok et avslag i dag, etter å ha kommet helt til annengangsintervju. Det var virkelig et slag i fjeset, og nå er jeg helt tom. Hadde så troen på denne, alt gikk så fint og jeg fikk gode tilbakemeldinger. Men neida.... :(

Anonymkode: 05be0...be9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer så mye til de av dere som har klart det! :)

Gjorde dere noe annerledes denne gangen? Ringte dere, møtte dere opp, sendte en spesiell søknad?

Jeg fikk selv nok et avslag i dag, etter å ha kommet helt til annengangsintervju. Det var virkelig et slag i fjeset, og nå er jeg helt tom. Hadde så troen på denne, alt gikk så fint og jeg fikk gode tilbakemeldinger. Men neida.... :(

Anonymkode: 05be0...be9

Så kjipt! :( 

Gjorde ingenting uvanlig jeg iallfall, sendte søknad på en utlyst stilling i offentlig sektor. Ringte ikke eller noe. Denne gangen var stillingsannonsen helt perfekt for min bakgrunn, samt at jeg har en litt sjelden spesialisering fra studiet. Var en av to på andregangsintervju. Tror egentlig de hadde bestemt seg tidlig for andregangsintervjuet var på en måte ikke noe spesielt. Bare gikk gjennom svarene fra forrige gang, bare med øverste sjef til stede. 

Håper du får napp snart! Vet hvordan det er å bli slått på målstreken, det er ufattelig kjedelig! 

Anonymkode: 6bd94...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2017 den 12.00, Pottah skrev:

Takk for svar :) 
Da lar jeg vær å søke.

Personlig hadde jeg nok merket med vedkommende som en person med engasjement for feltet.
Men det kan såklart gå begge veier, halt avhengig av den personen som får inn søknadene.

 

Ja, det er sant, det er jo flott at man viser engasjement :) kanskje det bare er jeg som er litt for sær. Hvis du har et ønske om å jobbe med barn, så anbefaler jeg deg å søke deg inn som frivillig i barnas jurist og ta barnerett som valgfag (hvis du ikke har gjort disse tingene allerede). Da har du noe å vise til når du skal få frem engasjementet i søknader :)

Selv begynte jeg å søke jobber i mars, har søkt ca. 10 jobber frem til nå. Ikke fått noe intervju, bare noen avslag. En jobb jeg søkte på i mars (offentlig) har jeg ikke hørt noe fra ennå en gang. Synes det er helt merkelig at det tar så lang tid (selv om jeg er fullt klar over at jeg hadde blitt innkalt for lenge siden dersom jeg var aktuell). Har et par søknader inne nå, snart to uker siden søknadsfristen, så da regner jeg med at det ikke blir dem heller? Får andre til å lese søknadene mine og får positive tilbakemeldinger før jeg sender, men de er tydeligvis ikke bra nok da. Håper det løsner etter hvert. Selv om jeg er beredt på å gå uten jobb over sommeren, så håper jeg at jeg ikke er arbeidsløs alt for lenge. Har heldigvis deltidsjobben min så lenge, men får ikke inn nok til å leve på den.. Det var ikke så gøy å bli ferdig utdannet likevel :fnise:

Anonymkode: fcc0c...307

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer så mye til de av dere som har klart det! :)

Gjorde dere noe annerledes denne gangen? Ringte dere, møtte dere opp, sendte en spesiell søknad?

Jeg fikk selv nok et avslag i dag, etter å ha kommet helt til annengangsintervju. Det var virkelig et slag i fjeset, og nå er jeg helt tom. Hadde så troen på denne, alt gikk så fint og jeg fikk gode tilbakemeldinger. Men neida.... :(

Anonymkode: 05be0...be9

You and me, you and me! Vært på 3 intervjuer nå uten å komme noen vei med jobbtilbud. Siste trodde jeg skulle være helt bankers da min utdanning, CV og personlighet traff svært bra og jeg fikk gode tilbakemeldinger.. NEIDA! 

Huff, hvor skal dette ende.. L E I ! ! 

Edit: Vært på flere jobbintevjuer også, men hadde 3 intervjuer nå på rappen uten resultat, var så gira... Er jo ikke lett å få intervjuer heller. 

Endret av debattanten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobb, men det er ikke så mye å gjøre der om dagen så jeg får for få timer. Og det igjen blir litt lite med lønn, så jeg har begynt å kikke meg om etter ny jobb.

Og jeg blir litt skremt. De fleste skal jo ha master eller bachelor og da har jeg ikke sjanse til å få meg noe... 

De aller fleste i denne tråden har det vel ganske likt; på utkikk etter jobb. Og det er vel forskjellige jobber, men er det noen som følger med her som vet i hvilken bransje det er lettest og vanskeligst å få jobb, når man da ikke har noen bachelor eller master? 

Anonymkode: f81c4...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, debattanten skrev:

You and me, you and me! Vært på 3 intervjuer nå uten å komme noen vei med jobbtilbud. Siste trodde jeg skulle være helt bankers da min utdanning, CV og personlighet traff svært bra og jeg fikk gode tilbakemeldinger.. NEIDA! 

Huff, hvor skal dette ende.. L E I ! ! 

Edit: Vært på flere jobbintevjuer også, men hadde 3 intervjuer nå på rappen uten resultat, var så gira... Er jo ikke lett å få intervjuer heller. 

Ting ordner seg! Ellers så kan du jo søke på Jula som varehussjef, så kanskje vi kan bli kollegaer? :ninja: Neida. Men ting ordner seg, det må det nå. Jeg har tenkt litt på deg og intervjuene i det siste, så litt skuffet på dine vegne. Er det håp for deg, blir det håp for meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, dillyduzit skrev:

Ting ordner seg! Ellers så kan du jo søke på Jula som varehussjef, så kanskje vi kan bli kollegaer? :ninja: Neida. Men ting ordner seg, det må det nå. Jeg har tenkt litt på deg og intervjuene i det siste, så litt skuffet på dine vegne. Er det håp for deg, blir det håp for meg. 

Haha, det hadde helt sikkert blitt koselig :) Var det en deltid du hadde der? Så stillingen og vurderte å søke, men har prøvd meg på lignende stillinger før uten hell. Er nok fordi jeg er ukvalifisert, selv om jeg nok kan trives med rollen da jeg har jobbet mye i butikk og jernvare når jeg var litt yngre. Butikkarbeid er egentlig noe jeg trives med. 

Takk for støtten! :) Nå er jeg allerede på bedre humør, hjelper også at jeg fikk en telefon i stad om nytt intervju. Skal ikke klage lenger, jeg må være glad for alle intervjuene jeg har fått i det siste. En eller annen gang blir det jo tilbud ut av det! Denne jobben er i Akershus og meget relevant, så hjelper jo å søke andre plasser. Kanskje det blir østlending av meg igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, debattanten skrev:

Haha, det hadde helt sikkert blitt koselig :) Var det en deltid du hadde der? Så stillingen og vurderte å søke, men har prøvd meg på lignende stillinger før uten hell. Er nok fordi jeg er ukvalifisert, selv om jeg nok kan trives med rollen da jeg har jobbet mye i butikk og jernvare når jeg var litt yngre. Butikkarbeid er egentlig noe jeg trives med. 

Takk for støtten! :) Nå er jeg allerede på bedre humør, hjelper også at jeg fikk en telefon i stad om nytt intervju. Skal ikke klage lenger, jeg må være glad for alle intervjuene jeg har fått i det siste. En eller annen gang blir det jo tilbud ut av det! Denne jobben er i Akershus og meget relevant, så hjelper jo å søke andre plasser. Kanskje det blir østlending av meg igjen! 

Var assisterende butikksjef/butikksjef for en Oslo-Jernia, men har søkt på heltidstillingen :) Det skader jo ikke å søke, som du nevner så har du jo noe erfaring, kanskje ikke som sjef, men hva med fulltid? 

Jippi! Også Akershus da! (Ja, jeg savner kommunen min <3). Jeg krysser fingerne, også får du oppdatere oss etter intervjuet! Og du, bare så du vet så planlegg kjøretiden med litt ekstra tid, mye arbeid fra larvik og opp til Grelland/Tollerud for øyeblikket. Og omkjøring i Porsgrunn via gamle eE18. 

Endret av dillyduzit
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, dillyduzit skrev:

Var assisterende butikksjef/butikksjef for en Oslo-Jernia, men har søkt på heltidstillingen :) Det skader jo ikke å søke, som du nevner så har du jo noe erfaring, kanskje ikke som sjef, men hva med fulltid? 

Jippi! Også Akershus da! (Ja, jeg savner kommunen min <3). Jeg krysser fingerne, også får du oppdatere oss etter intervjuet! Og du, bare så du vet så planlegg kjøretiden med litt ekstra tid, mye arbeid fra larvik og opp til Grelland/Tollerud for øyeblikket. 

Du har helt rett, jeg skal søke for gøy! Har jobbet deltid og ferier for Jernia i noen år også har jeg noen flere år i butikk. Så skal søke :)

Ja Akershus kan bli moro, er mye fint der :) Skal oppdatere underveis. Takk for tipset, skal beregne god tid på kjøringen! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sendt 5 søknader på to dager. Alle er forskjellige jobber innen samme bransje, som jeg er veldig godt kvalifisert for. Nå håper jeg bare at noen gir lyd fra seg snart, for jeg har foreløpig blitt ignorert av alle jeg har sendt søknader til :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MissEhrmann

Hei!

Er ny i tråden og har nettopp begynt å søke jobber etter 11 år i samme jobb. Jobbmarkeder er definitivt IKKE slik som det var da, det er sikkert og visst!

Jeg blir overasket over at man ikke engang får tilbakemelding på at man ikke har fått en jobb. Det mener jeg er dårlig gjort.

Hender det at dere spør om utvidet søkerliste? Jeg er veldig fristet til å gjøre det på en jobb jeg har søkt, som jeg vat at jeg var mer enn kvalifisert for, men jeg har ikke hørt et pip. Hva tror dere arbeidsgiver tenker om man ber om det?

Den gang da jeg søkte jobber for 11 år siden kunne jeg velge og vrake i jobber, nå er det avslag på avslag og jeg kjenner at jeg blir lei meg og deppa av det og tar det personlig. Hvordan takler dere det? Er det bare noe man blir vant til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Introvertaberta skrev:

Hei!

Er ny i tråden og har nettopp begynt å søke jobber etter 11 år i samme jobb. Jobbmarkeder er definitivt IKKE slik som det var da, det er sikkert og visst!

Jeg blir overasket over at man ikke engang får tilbakemelding på at man ikke har fått en jobb. Det mener jeg er dårlig gjort.

Hender det at dere spør om utvidet søkerliste? Jeg er veldig fristet til å gjøre det på en jobb jeg har søkt, som jeg vat at jeg var mer enn kvalifisert for, men jeg har ikke hørt et pip. Hva tror dere arbeidsgiver tenker om man ber om det?

Den gang da jeg søkte jobber for 11 år siden kunne jeg velge og vrake i jobber, nå er det avslag på avslag og jeg kjenner at jeg blir lei meg og deppa av det og tar det personlig. Hvordan takler dere det? Er det bare noe man blir vant til?

Jeg tror det er noe man må lære seg å leve med. Altså at man ofrer så mye tid og energi på å søke jobb, uten å få uttelling. Så er det som du sier dårlig behandling av jobbsøkere, vet ikke hvor mange timer jeg kan bruke på en jobbsøknad, research, reising til flere intervjuer osv på en jobb. Noen ganger blir det mye investert, da er det kjedelig å ikke få tilbakemelding, selv når jeg har purret har jeg ikke fått noe tilbakemelding enkelte ganger.

Ser ut til å bli et stort samfunnsproblem dette med arbeid, når jeg får de erfaringene jeg har fått nå. 

For meg har trening og husarbeid blitt en ting å bedrive tiden med. I tillegg har vi småbarn da, så går naturligvis mye oppmerksomhet dit :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kragebein skrev:

Nå har jeg sendt 5 søknader på to dager. Alle er forskjellige jobber innen samme bransje, som jeg er veldig godt kvalifisert for. Nå håper jeg bare at noen gir lyd fra seg snart, for jeg har foreløpig blitt ignorert av alle jeg har sendt søknader til :snurt:

Kjenner den følelsen. :(

 

1 time siden, Introvertaberta skrev:

Hei!

Er ny i tråden og har nettopp begynt å søke jobber etter 11 år i samme jobb. Jobbmarkeder er definitivt IKKE slik som det var da, det er sikkert og visst!

Jeg blir overasket over at man ikke engang får tilbakemelding på at man ikke har fått en jobb. Det mener jeg er dårlig gjort.

Hender det at dere spør om utvidet søkerliste? Jeg er veldig fristet til å gjøre det på en jobb jeg har søkt, som jeg vat at jeg var mer enn kvalifisert for, men jeg har ikke hørt et pip. Hva tror dere arbeidsgiver tenker om man ber om det?

Den gang da jeg søkte jobber for 11 år siden kunne jeg velge og vrake i jobber, nå er det avslag på avslag og jeg kjenner at jeg blir lei meg og deppa av det og tar det personlig. Hvordan takler dere det? Er det bare noe man blir vant til?

Jeg får sjelden svar. Veldig svakt.

Jeg har opplevd at noen arbeidsgivere blir rett og slett frekke om man spør om utvidet søknadsliste - selv om man har rett på det om man søker på jobber i det offentlige. Mange rare folk der ute!

Personlig blir jeg mer og mer deppa. Sorry, men det er kanskje meg da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 25.5.2017 den 23.15, Faith- skrev:

Håper ikke vi har snakker om samme stilling da,:P hehe. Hvor sykt hadde ikke det vært ;)  Jeg har også hatt andregangsintervju med trolig svar imorgen. Men lykke til! :) 

Takk! Neppe samme jobb siden den jeg søkte er innen økonomi :) Jeg har fortsatt ikke hørt noe. Skulle egentlig fått svar forrige uke, men dette tar tid tydeligvis. De har heller ikke ringt hun jeg oppga som referanse.. Føles som jeg aldri får meg ny jobb. Sikkert flere som føler det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, jeg har fått jobbintervju allerede i morgen! :nordvesta: Og jeg gruer meg sånn :bond:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kragebein skrev:

Hurra, jeg har fått jobbintervju allerede i morgen! :nordvesta: Og jeg gruer meg sånn :bond:

Gratulerer :nordvesta: hvor mange søknader sendte du ut før du fikk intervju? :) jeg lurer på om jeg har sendt mange eller få, bare fått et par avslag mens resten har jeg ikke hørt et pip fra.

Er veldig enig i at det er dårlig av arbeidsgivere ikke å gi noen form for tilbakemelding! Søkte på en jobb i mars jeg fortsatt ikke har hørt noe fra.. Skikkelig dårlig synes jeg. Skjønner jo at jeg ikke får jobben, men dette var offentlig stilling og de er vel strengt tatt pålagt å sende avslag til alle søkere.

Anonymkode: fcc0c...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt på flere jobber siste måneden. 

Nåå har jeg fått innkallelse på GRUPPEINTERVJU. Noen som har erfaringer med dette? 

Jeg gruer meg noe helt utrolig.. samtidig som jeg virkelig ønsker denne jobben.. denne jobben har vært min drømmejobb, og som nyutdannet hadde jeg denne jobben her som "mål" når vi skulle lage oss 5års plan.. det er nå 7år siden , men endelig har jeg vertfall blitt kalt inn på intervju.. 

 

men har aldri vært på det før, kun vanlig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...