Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så ufattelig lei og helt på randen av sammenbrudd her. 

Søker og søker, men får ikke napp noe sted. Hva skal jeg gjøre? Jeg har allerede utvidet søket i form av å søke på helt andre ting enn det jeg er utdannet til, samt at jeg søker over større områder og i andre byer. Jeg er så trist og sint på grunn av denne situasjonen. Merker at det sliter på ekteskapet mitt også, jeg vet jeg er mye sur og grinete om dagen og mannen er nok lei av det og lei av å mer eller mindre forsørge meg.  

Anonymkode: 05be0...be9

Ja jeg skjønner hva du mener med at du er lei. Er utrolig hvor vanskelig det skal være å skaffe jobb for tiden.

Anonymkode: 561c7...e0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To avslag i dag, men innkallelse til gruppeintervju for en urelevant sommerjobb fikk opp humøret litt. Jaja, krysser fingra for at det snart går min vei. Begynner å bli ganske desperat. 

Anonymkode: fb853...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg blir desperat av er å lese innlegg her inne og ellers på kvinneguiden. 

Anonymkode: 07f33...905

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste jeg blir desperat av er å lese innlegg her inne og ellers på kvinneguiden. 

Anonymkode: 07f33...905

Hvorfor det? Er jo bare realiteten at det er vanskelig å få jobb for tiden.

Anonymkode: 561c7...e0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår satt jeg tre timer foran dataskjermen uten å klare å søke jobb. Hadde liksom ikke troa på at jeg skulle få jobb...

Anonymkode: 561c7...e0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igår satt jeg tre timer foran dataskjermen uten å klare å søke jobb. Hadde liksom ikke troa på at jeg skulle få jobb...

Anonymkode: 561c7...e0c

Kjenner følelsen. Det er ufattelig demotiverende og få avslag på avslag på avslag, og så skal man liksom sette seg ned og bruke timesvis på å sende ut personlige og "perfekte" søknader når ingen vil ha deg uansett. 

Dette ble veldig negativt, men det er slik jeg føler det akkurat nå. Men vi kan vel ikke gi opp, vi må bare fortsette og forhåpentligvis er det vår tur snart!

Anonymkode: 05be0...be9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, debattanten skrev:

Helt ærlig så ville jeg ikke tenkt så mye på det. Min erfaring som arbeidstaker og arbeidssøker de siste 7 årene er at folk/arbeidere ikke blir behandlet som annet enn en ressurs arbeidsgiver må ha. Har ikke arbeidsgiver, bemanningsbyrået, NAV, eller noen andre bruk for deg så er du ikke verdt en dritt. 

Så som arbeidstaker burde man egentlig tenke slik selv. Arbeidsgivere må bli en ressurs og det er bare å utnytte dette kynisk til egen vinning. 

Tusen takk for svar :)

Ja, får vel være litt kynisk...er som flere sier her - arbeidsmarkedet er hardt, de fleste stillingene jeg har søkt på er det fra 80-160 andre søkere på, så burde være glad jeg får innkallelse til intervju på en jobb jeg tror jeg hadde trivdes i, selv om den er ufaglært og null relevant. 

Orker ikke tanken på å gå arbeidsledig, så om jeg får jobben får jeg heller bare være en så bra arbeidstaker jeg kan i den tiden jeg er ansatt :)

Anonymkode: ae768...67b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh. Går og venter på tilbakemelding fra 4 minst jobber jeg har søkt, den ene har jeg vært på gruppeintervju på. Håper ihvertfall på et intervju. 

I slutten av februar var jeg på en intervju som gikk veldig bra. Det var tydelig at de likte meg og jeg ble innkalt til et andregangsintervju. Jeg gikk fra intervjuet med en god følelse. H*n som rekrutterte til stillingene, var en tidligere klassekamerat av meg og h*n sendte meg en sms (h*n ringte først, jeg var på jobb) 3 dager etter intervjuet og sa: "Du er svært aktuell for stillingen, vi liker deg veldig godt. Det er bare noen få formaliteter som må på plass først. Du hører fra meg."

Sikkert naivt, men jeg fikk håp der, trodde nesten at jeg kunne få jobben. En uke gikk og jeg hørte ingen ting. Den 2 uken ringte jeg og spurte om det var noe nytt som var skjedd. H*n virket overasket over at jeg ringte og sa at prosjektet  muligens var utsatt, men at h*n skulle holde meg oppdatert hele veien og at jeg måtte bare sende sms med engang jeg lurte på noe. Den ene sms'en jeg sendte, fikk jeg ikke svar på. Nå har jeg selvfølgelig gitt opp hele stillingen, spesielt siden jeg oppdaget at de igjen søkte nye folk. Men jeg er forbanna og synes de har oppført seg svært uprofesjonelt. Et avslag på mail, eller en telefon hadde vært normalt. 

Hva synes dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nameless Ghoul skrev:

Ugh. Går og venter på tilbakemelding fra 4 minst jobber jeg har søkt, den ene har jeg vært på gruppeintervju på. Håper ihvertfall på et intervju. 

I slutten av februar var jeg på en intervju som gikk veldig bra. Det var tydelig at de likte meg og jeg ble innkalt til et andregangsintervju. Jeg gikk fra intervjuet med en god følelse. H*n som rekrutterte til stillingene, var en tidligere klassekamerat av meg og h*n sendte meg en sms (h*n ringte først, jeg var på jobb) 3 dager etter intervjuet og sa: "Du er svært aktuell for stillingen, vi liker deg veldig godt. Det er bare noen få formaliteter som må på plass først. Du hører fra meg."

Sikkert naivt, men jeg fikk håp der, trodde nesten at jeg kunne få jobben. En uke gikk og jeg hørte ingen ting. Den 2 uken ringte jeg og spurte om det var noe nytt som var skjedd. H*n virket overasket over at jeg ringte og sa at prosjektet  muligens var utsatt, men at h*n skulle holde meg oppdatert hele veien og at jeg måtte bare sende sms med engang jeg lurte på noe. Den ene sms'en jeg sendte, fikk jeg ikke svar på. Nå har jeg selvfølgelig gitt opp hele stillingen, spesielt siden jeg oppdaget at de igjen søkte nye folk. Men jeg er forbanna og synes de har oppført seg svært uprofesjonelt. Et avslag på mail, eller en telefon hadde vært normalt. 

Hva synes dere? 

Min erfaring er som regel at uryddig rekruttering = uryddig arbeidsplass genrelt.

Hadde gått videre :)

Anonymkode: ae768...67b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk jobb som konsulent i ett mediebyrå :mynona:Nå har de bare prosjektbaserte jobber så det er ikke fulltid, men så sper jeg på med alle de andre deltidsjobbene jeg har :P Veldig glad for jobben er utdannings relevant. Så for jeg vel søke fulltidsjobber etterhvert som jeg får mer erfaring...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2017 den 10.30, AnonymBruker skrev:

Du kalles inn til intervju. Det betyr at det er mer enn 40 andre søkere du allerede har danket ut. Og det før intervjurunden startet.

Du fikk et spørsmål som du tolker annerledes enn det kanskje var ment når det ble stilt, så jeg lurer på hva du svarte når spørsmålet ble stilt?

Referanser fra 10 år tilbake er av mindre interesse. Det er de fordi en jobb du hadde for 10 år siden vil bare fortelle hvordan du var for 10 år siden. Livet endres på 10 år, og referanser bør være ganske dagsaktuelle slik at de kan fortelle en arbeidsgiver noe om hvilket menneske du er i dag.

Har du fått avslag allerede? Det er 2 dager siden intervjuet.

Anonymkode: 3bde2...622

Jeg fikk direkte spørsmål og svarte oppriktig og som sant er , at jeg har vært nødt til å prioritere barn.

Det er noe med kroppsspråk og måten ting blir sagt på, så jeg oppfatter når jeg ikke er interessant for jobben.

Jeg fikk ikke jobben.

Anonymkode: 9cb48...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.3.2017 den 23.13, AnonymBruker skrev:

Dere er IKKE verdiløse og uønsket, luk slike tanker vekk!

Anonymkode: 07f33...905

Vanskelig det nu ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner følelsen. Det er ufattelig demotiverende og få avslag på avslag på avslag, og så skal man liksom sette seg ned og bruke timesvis på å sende ut personlige og "perfekte" søknader når ingen vil ha deg uansett. 

Dette ble veldig negativt, men det er slik jeg føler det akkurat nå. Men vi kan vel ikke gi opp, vi må bare fortsette og forhåpentligvis er det vår tur snart!

Anonymkode: 05be0...be9

:klem: 

Anonymkode: 561c7...e0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du blir glad når det bare var 50 søkere på stillingen og ikke 200 som du forventet! :D *Håper på intervju*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 søkere,  10 som er aktuelle. Kjære jesus, la min erfaring skinne igjennom og la meg få denne jobben, plis! 

Tror det gikk bra, svarte jeg på noe så sa de at det hadde de akkurat snakket om hvor viktig var for dem, og selvfølgelig så kom et spørsmål som jeg ikke hadde tenkt igjennom, så svarte like godt; ja, hva skal jeg svare? Det er kanskje ikke det man skal si på et intervju, men jeg kan tilby (...), så håper jeg fikk hentet meg litt inn på den. De spurte om referanser, men fy faen hvor nervøs jeg var. 

Jeg kan forvente meg svar torsdag neste uke, så får vi bare håpe og se. 

@debattanten Jeg krysser fingerne for deg! Må knuten endelig løses litt for deg også! 

Endret av dillyduzit
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål:

Om du har relevant erfaring fra en lignende jobb, men ikke ønsker å bruke det som referanse fordi din tidligere sjef rett og slett ble dritforbanna da du sa opp, hva sier man om en intervjuer spør om de kan kontakte dem?

Anonymkode: ae768...67b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, dillyduzit skrev:

100 søknader, 10 som er aktuelle. Kjære jesus, la min erfaring skinne igjennom og la meg få denne jobben, plis! 

Tror det gikk bra, svarte jeg på noe så sa de at det hadde de akkurat snakket om hvor viktig var for dem, og selvfølgelig så kom et spørsmål som jeg ikke hadde tenkt igjennom, så svarte like godt; ja, hva skal jeg svare? Det er kanskje ikke det man skal si på et intervju, men jeg kan tilby (...), så håper jeg fikk hentet meg litt inn på den. De spurte om referanser, men fy faen hvor nervøs jeg var. 

Jeg kan forvente meg svar torsdag neste uke, så får vi bare håpe og se. 

@debattanten Jeg krysser fingerne for deg! Må knuten endelig løses litt for deg også! 

Krysser fingrene for deg! Du er jo sååå nære!

Anonymkode: ae768...67b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmål:

Om du har relevant erfaring fra en lignende jobb, men ikke ønsker å bruke det som referanse fordi din tidligere sjef rett og slett ble dritforbanna da du sa opp, hva sier man om en intervjuer spør om de kan kontakte dem?

Anonymkode: ae768...67b

 

Ironisk nok er dette tilfellet med meg, eller nesten. Min tidligere sjef har sluttet og flyttet tilbake til Sverige, så det eneste jeg har er attesten, men jeg sa at jeg hadde en tidligere kollega som gjerne kunne stille som referanse og det var absolutt legit. (Han er jo dog noe for seg selv, så om han ikke prater pent, kjører jeg opp til Oslo for å filleriste han neida joda.. vi hadde et godt arbeidsforhold) 

Altså, hør med en tidligere kollega av deg som du jobbet mye med, og vet hvordan du arbeider.

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Krysser fingrene for deg! Du er jo sååå nære!

Anonymkode: ae768...67b

 

Det var jo også meget positivt iom at jeg ikke hadde noe oppsigelsestid hos noen andre, så om de 9 andre har, og noe mindre erfaring enn meg, så håper jeg virkelig at det endelig er min tur. Tusen takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj... Jeg melder meg inn her igjen. Etter to år på samme sted som innleid via bemanningsbyrå har de bestemt at de ikke vil ha meg mer. Dette gleder jeg meg ikke til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært på jobbintervju der intervjueren snakket ca 90% om arbeidsoppgavene og bedriften? Følte at jeg ikke rakk å "selge" meg selv før han måtte gå. :S  

Anonymkode: 52e4f...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...