Gå til innhold

Anekdotene del2


MarianneE

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 2.1.2018 den 7.00, MissStiles skrev:

Godt nytt år! 

Dere slår oss med 15 år. Hehe.. kun vært sammen i 6 år vi..

Alt har en begynnelse vet du. :lol:

Dag med veldig berg- og dalbane følelser. Skrev b.la under på ny kontrakt på jobb, svigerfar har vært generøs og i Stavanger er fødselen i gang og det nye familiemedlemmet er bare timer unna. Mitt fjerde tantebarn. ❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sent onsdag ble da verdens vakreste lille tantebarnO født. Hun er en blanding av norsk pappa og filippinsk mamma. Og bare så nydelig. Jeg er hodestups forelsket i henne. 

Avstanden til Stavanger er så utrolig lang nå. 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår! Godt å høre at det gamle gikk bra, særlig med fast ansettelse sånn helt på tampen, det må være deilig. Jeg veit hvor slitsomt det er med usikker jobb. Da krysser vi fingrene for at det nye året skal bli minst like bra som det gamle ^^, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste PT-time klokka 15 idag. Da har jeg nådd slutten på kontrakt nummer 2 og har gitt beskjed om at jeg kommer ikke til å fornye kontrakten med det første. Rett og slett fordi jeg ikke har behovet lenger. Vi har det hyggelig på timene men det er nesten 2000 kroner i mnd for å ha det hyggelig. Jeg kommer til å ta timer med ham nå og da når jeg har behov men ikke fortsette slik vi har gjort i to år.  Det er på tide å fikse resten selv og stå på egne bein. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke siste PT time allikevel, har 4 til. Var på vekta da, det var ikke så artig. På en måned har jeg økt i både kilo, fettprosenten og alt som er gæli. Men det er den siste måneden og med tanke på at det har vært jul så tar jeg det virkelig ikke tung. Men nå blir det å følge matplanen til punkt og prikke for de jeg har gått opp har jeg gjort avtale om å gå ned innen en måned. Så hvorfor jeg spiste to porsjoner med middag aner jeg ikke.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nåværende vekt (hopper ut av komfortsonen nå): 127.

Mål for 2018 er å under 100 kilo. Det er et overkommelig mål men vil kreve innsats. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sein trening idag, PT time kl 18.30. Et skikkelig uvær ute sammen med den seine timen.  Urk! Men jeg kom hjem igjen til pasta, peisvarme og Masterchef australia på tv. Nå er jeg skikkelig trøtt på en god måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hatt siste time med PT idag. Jeg har gått ned 22 kilo- og opp 5. Det er den brutale sannheten. Jeg hater det, men jeg gir ikke opp. Jeg har vektmålet mitt fremdeles og det skal jeg klare. Vent og se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Matplanen fremme igjen. Tilbake til strengt kosthold, måling og veiing av mat. Det er tydelig at jeg må passe på meg selv hele veien og være mer fokusert enn noen gang. PT (eller x-PT blir det jo nå) skrev til meg på sms om at det er ikke noe poeng i å straffe meg selv. Og det gjør jeg ikke heller (For en gang skyld), men jeg er irritert på situasjonen jeg har satt meg i for jeg vet hvor mye det koster å gå ned disse kiloene en gang til. 

Men, den som gir seg har tapt, så nå er det fokus og fortsette som før desember. For jeg gir meg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søndager... OL på TV, peisvarme, kaffe og forran meg ligger et hjemmelaget morsdagskort. ❤

Ute er det sludd og det blåser skikkelig. Frister lite og ut mer enn nødvendig idag. Passer meg utmerket, er veldig innstilt på sofa, peisvarme og gjerne en bok innimellom. 

Har gått tilbake til Matplanen og strengt kosthold igjen. Det har gitt noen aha-opplevelser. Igjen. Ser b.la at jeg har ubevisst spist mer enn det jeg har vært klar over. Og siden jeg har gått opp i vekt så har det jo vært mer enn en ekstra potet liksom. Jeg har fokuset tilbake, og har brukt uka til å føle meg tom og hodet har fortalt at jeg er sulten uten at magen føler seg slik. Jeg forstår det nå, at kroppen min prøver å lure meg tilbake til toppvekta mi. Tilbake til komfortsonen. Jeg nekter å høre. 

To be continued!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
På 11.2.2018 den 8.29, MarianneE skrev:

Det ble litt rotete skrevet men langrenn begynner å bli spennende. :lol:

11.02 - 10.08
Tidenes mest spennende langrennsløp, formoder jeg? :ninja::lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

59 minutter siden, Monstrum skrev:

11.02 - 10.08
Tidenes mest spennende langrennsløp, formoder jeg? :ninja::lete:

Tar liksom aldri slutt... 🤫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

I år vet jeg fremdeles ikke helt hvordan jeg skal få til jul. Vi blir 10 mennesker rundt bordet hos oss på julaften, veldig koselig men det kreves litt. Energi jeg ikke har. Etter at sensommeren og høsten ble preget av sykdom (vi kaller det for sykdom hjemme) med operasjonen som reddet livet mitt og tiden etter.. Jeg føler meg frisk fra halsen og ned, men hodet jobber overtid med alt som skjedde og alt som ikke skjedde allikevel. Jeg bruker opp meg selv på daglige gjøremål og jula har blitt et overskuddsprosjekt. Det overskuddet har jeg ikke. I år blir det ikke noe julete hver dag, ikke så mye som bakes som før, mindre entusiasme men vi kommer da i mål. Julaften kommer jo uansett! På et vis får jeg det til. 

Søndagsjobbing idag, så er det til mamma og mannen for å spise pinnekjøtt. 

Tror jeg er tilbake her inne. Et sted må man jo få ned alle rare tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart på jobb, sludd og vind ute og sofaen er god... Jobben og det å treffe andre er det som gir meg positiv energi om dagen. Resten føles nesten utmattende. Prøver å fordele julas gjøremål på de to andre jeg bor med, men de ser ikke ut til å forstå at i år trenger jeg hjelp for å klare alt. Eller, de forstår, men teori og praksis er to forskjellige ting. 

Vær ute med papirsøppla Istad, med der gikk den lista som har hengt på kjøleskapet. "Pakkeliste for akutt innleggelse" står det øverst på lista. Jeg trenger den ikke mer nå. 

Må huske å ta med peepfløyta mi så jeg kan blåse i den og gjøre pusteøvelser i bilen (ikke jeg som kjører) på vei til og fra mamma etter jobb. Mamma har invitert til pinnekjøtt... Lungene, spesielt den høyre, har redusert kapasitet så jeg må puste i en spesiell fløyte for å bygge opp igjen. 

Så utrolig mye drit- men jeg lever ihvertfall 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...