Gå til innhold

Anekdotene del2


MarianneE

Anbefalte innlegg

Har skjønt at det skjedde noe, og jeg skal innrømme at jeg lurer veldig. Vondt å høre at det var livstruende, men godt du nå er på bedringens vei. :klem: 

Mitt råd til deg er å senke skuldrene og de som kommer vet forhåpentligvis hva som skjedde og forventer mest sannsynlig ikke for mye av deg på julaften, utover middag og selskap.  :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Nótt skrev:

Har skjønt at det skjedde noe, og jeg skal innrømme at jeg lurer veldig. Vondt å høre at det var livstruende, men godt du nå er på bedringens vei. :klem: 

Mitt råd til deg er å senke skuldrene og de som kommer vet forhåpentligvis hva som skjedde og forventer mest sannsynlig ikke for mye av deg på julaften, utover middag og selskap.  :klemmer:

Det kommer i små drypp hva som har skjedd, gidder bare ikke å sette meg til for å skrive hele greia. 😊 Det vil nok komme frem innimellom skriblerier. 

Mandag, uke igjen til jul. Er oppmøte på Sats kl 9 med TreningsvenninneS. Føles litt ufint ut å kalle henne Treningsvenninne når hun har blitt en utrolig god venn på alle måter. Hun skal få julegave fra meg, jeg har kjøpt en litt ekstra fin gave og skal skrive et lite julebrev til. Hun fortjener å vite hva hun betyr og hvor takknemlig jeg er for at hun har stilt opp så mye de siste månedene. 

På julaften er det familie som kommer bare, og de vet veldig godt hva jeg har vært igjennom i det siste. Ingen fare der. Fint å være hos mamma igår, vi var 9 stykker totalt. Mye prat og jeg kjenner at jeg får vonde tanker på avstand og at det gjør godt. Var på jobb først, og da jeg stod og ventet på bussen for å reise til jobben kjørte en ambulanse i utrykning forbi. Blålys og sirener. Jeg ble stående å se etter den mens tårene trillet. Takler ikke ambulanse i utrykning lenger, husker alt for godt hvordan det var da jeg halvt satt bak i ambulanse som fraktet meg fra sykehuset i Skien og til Ullevål. En biltur som tar ca 2-2.5 time. Ambulansen brukte 1 time og 15 minutter og kjørte ikke i rundkjøringene, de kjørte tvers over for det tok kortere tid. Jeg forstod heldigvis ikke alvoret, jeg forstod heldigvis ikke at kroppen min var i ferd med å dø. Men, det gikk bra.

Jeg lever. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: jeg forsto hellre ikke alvoret da jeg holdt på å forsvinne for snart 10 år siden, heldigvis egentlig. Tror det hadde vært mye vanskeligere å komme gjennom det om man forsto det fra begynnelsen. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nótt skrev:

:klemmer: jeg forsto hellre ikke alvoret da jeg holdt på å forsvinne for snart 10 år siden, heldigvis egentlig. Tror det hadde vært mye vanskeligere å komme gjennom det om man forsto det fra begynnelsen. :klemmer:

Ja, jeg er glad alt ble så akutt for da rakk jeg ikke å bli redd. 

Tror jeg har fungert bedre i hodet idag. Ikke vært så mye tanker. Legetime for samtale i morgen, tror det er bra for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konstruktiv tur hos legen idag. Snakket om at det må være lov å kjenne litt på at ting er vanskelig så lenge man ikke lar det ta overhånd. Jeg snakket om hvor utmattende jeg føler meg, hun sa at det er naturlig og at jeg nok har fått det som heter fatigue. Jeg skal fortsette å gjøre ting som gir meg positivt energi, hvile når jeg føler det trengs og få nok dagslys. Har uendret mengde væske i  lungene viste resultatet av røntgen fra oktober men jeg skal tilbake til legen i januar og så lager hun en ny innkalling til lungerøntgen. Høyre lunge står i vegg nå, som det heter men pga væskeansamling og tidvis ubehag skal jeg fortsette med pusteøvelser. 

Jeg lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillejulaften idag. Jeg har minijuleferie og ser at juleforberedelser har det blitt så som så med, men det viktigste er gjort. 

Mamma ringte her om dagen og tilbød en helg barnefri for hun synes jeg/vi trenger et avbrekk fra daglige rutiner og en liten pause. Har takket ja, vi har ikke penger nok til hotellweekend siden vi skal på hotell alle tre bare to helger før. To helger på hotell på samme lønna blir litt mye. Men barnefri for å komme til hektene litt er fint. 

Ligger i senga og gjør pusteøvelser og skal snart opp for å bytte bandasje. Dvs, bandasje er kanskje å ta litt i. Hele det lange såret der legene på Ullevål åpnet magen min fra rett under BHen og ned til trusekanten så og si, hele det er grodd nå, gjenstår bare helt øverst hvor det har tatt litt tid. Et lite sterilt kompress går jeg med nå, men det er ikke mye om å gjøre før jeg slipper det og.

Det er jul og jeg lever. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julaften er her. En fin dag. Vi var hos min søster med familie igår og Husets Herre sa noe jeg fant trøst i. Nemlig at i år er det første gang på flere år han ikke har hatt julestemning. Rett og slett fordi han føler vi knapt har kommet oss på føttene igjen etter alt som har skjedd, han følte han har begynt å finne seg selv igjen. Kanskje det er flere enn meg som trenger å bearbeide noe, selvom han sier nei til eget behov der. Rar jul. Men fin. Litt sånn "ut av meg selv opplevelse om dagen" Ungen har mast "i evigheter" om å reise i badeland, men jeg forklarer for hundrede gang at jeg kan ikke bade før operasjonssåret mitt er helt lukket. Jaja, det er ikke bare meg som må vende tilbake til normalen tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: god jul! 

Har fått med meg litt på fb om det som har skjedd. Jeg er veldig glad for at du er på bedringens vei og at alt gikk bra til slutt. :klemmer: til deg i en litt tung tid med mye ettertanke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mia83 skrev:

:klem: god jul! 

Har fått med meg litt på fb om det som har skjedd. Jeg er veldig glad for at du er på bedringens vei og at alt gikk bra til slutt. :klemmer: til deg i en litt tung tid med mye ettertanke. 

:hug:

 

Fineste julaften! Takknemlig for dagen og alt den har bragt med seg. Fikk skikkelig flott og ekstravagant gave fra Husets Herre; Diamantring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da var det nytt år og disse berømte nye mulighetene da.

Tror jeg fungerer bedre nå enn for en måned siden, sikkert fordi jeg ikke har gjort annet enn å jobbe, kun hatt fri i helligdagene. Å jobbe gjør at jeg får vonde tanker på avstand, har ikke tid til å tenke så mye. Enda godt er det, for er det noe jeg er flink til så er det å tenke for mye på ting, overtenke rett og slett. 

Var på Sats igår, det var godt! Merker at kroppen har hatt minimalt med trening. Før sommeren var jeg jo i perioder dårlig form og syk, og orket ikke å trene, etter sommeren ble det ikke så mye siden jeg ble operert og hadde lang rekreasjon. Restriksjoner på hvordan bevege meg og hvor tungt jeg kunne løfte (Max 5 kilo) gjorde jo ikke prosessen enkel. Men jeg hadde siste operasjon 31. August og nå må magemusklene ha grodd vel? Ved keisersnitt må man jo vente 6-8 uker (?) før man løfter noe tyngre enn babyens vekt, og min operasjon var mye mer omfattende enn keisersnitt. Ved et keisersnitt snitter de jo opp et lite tverrsnitt nederst, her var det all the way øverst til nederst på magen og gjennom alle muskler. Dette tar tid å gro. Lang tid. Legen vet ikke hvor lang tid det tar og det stod ingenting i epikrise. Så begynner forsiktig, tenker at så lenge jeg ikke har smerter så er det sunt. Jeg begynte jo for ca et år siden å få skikkelig effekt av styrketreningen, kunne faktisk se på biceps at det skjedde noe, Mannen kunne kjenne muskler på ryggen når jeg strammet der... Nå er jeg slapp og dvask, så igår var det godt å trene. 

Tilbake til gammelt regime med styrke to dager i uken og cardio en gang. Det klarer jeg. 

Fått ny kalender siden det er nytt år, på 31. August skrev jeg "Feir livet" Det er det jeg skal gjøre. Kanskje t.om hver dag. Men hva skal jeg gjøre 31. August? Nei, det må jeg tenke litt på. 

Det er nytt år, jeg har mye å glede meg over. Jeg lever.

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I jula sluttet jeg å være så redd for deg" sa Husets Herre igår kveld. Jeg spurte om hva som fikk ham til å tenke slik. "For det var da jeg så at du var deg selv igjen. Du ser ikke ut og virker ikke så sliten som før. Tidligere virka du utslitt bare av å stå opp om morgenen"  Han har jo helt rett, for jeg følte meg sliten hele tiden, helt utmattet. Men jeg trodde det var normalt, at jeg ikke var mer sliten enn det man kan regne med. Man "skal" jo være sliten! Det er jo status!

Nå "nyter" jeg å være sliten etter jeg har prestert noe f.eks og kjenner at jeg har mer energi og føler meg mye bedre på alle måter.  T.om pusting begynner å bli litt mindre vondt i perioder. 

2019... here I come! Jeg lever.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin dag igår. Var hos legen og pratet litt og jeg sa -som sant er- at jeg har det mye bedre med meg selv og at jeg synes ikke jeg har behov for mer oppfølging. Verken for det fysiske eller psykiske. Magen fungerer fint, heldigvis. Har tross alt fått fjernet 40 cm av tykktarmen etter at deler av tarmen har ligget oppi hullet jeg hadde i mellomgulvet. Det var gått koldbrann i den delen og nå er alt borte og bra igjen. Jeg kjente igår da jeg gikk fra legen at skuldrene datt litt og jeg smilte og kjente at NÅ er jeg klar for å se hva 2019 har å by på! Noen restriksjoner på trening, litt mye teip over arret for å forhindre at det strekker seg... Nei, nå er det bare å vente å se hva livet har å tilby! Tenker det blir bra jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du føler det går bra! :klem:

Blir du kanskje høyere prioritert om du føler behovet for oppfølging senere igjen? Sånn at du får time raskt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Monstrum skrev:

Så godt å høre at du føler det går bra! :klem:

Blir du kanskje høyere prioritert om du føler behovet for oppfølging senere igjen? Sånn at du får time raskt? :)

Hmm... Det vet jeg ikke. Kommer sikkert litt Ann på hvor mye det haster? 

Takk for hilsner og klemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos fysioterapeuten idag. Lungene fungerer bedre og bedre så det som er nå er smårusk og fortsetter å gå seg til etterhvert. Nå er det magen som står for tur, magemusklene rettere sagt. De er jo fullstendig ødelagte etter operasjonen og jeg må trene dem opp igjen forsiktig, veldig forsiktig for ikke å ødelegge mer enn det som alt er. 

Gikk igjennom øvelsene hos ham, og jeg var sliten etterpå, men ikke vondt. Det er bra. Skal gjøre disse øvelsene 3 ganger pr uke. 

Nå derimot skal jeg fortsette å rydde i klesskapet. Å jobbe i klesbutikk fører fort til at skapet krymper...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...