Gå til innhold

Romfolk er også folk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jepp, så kan du slå opp telt på Karl Johan, drite bak løva og rope om en million!<br /><br /> Anonym poster: fd46bb01864a0b720ed635b0c5f08e71

Jeg tror jeg driter fremofor løven! Det er jo 169 som driter (i landet) bak den sånn til vanlig...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg driter fremofor løven! Det er jo 169 som driter (i landet) bak den sånn til vanlig...

Ikke prøv deg, med mindre du tilhører minoritet som hevder den er forfulgt. Da kan du få alle de fordelene og slipe ulempene av å gjøre som du vil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at enkelte kan ta så lett på det her..

Greit, vi er et rikt land, men vi har da ikke ubegrenset med midler!

Og ja, jeg er så absolutt for bistand til u-land, men vi kan da ikke åpne for at "alle" kan benytte seg av trygderettighetene våre!

Om rumenerne kun trenger å selge en gateavis for å kunne få trygdeytelser... Hvor fort tror dere de "alle sammen" vil vende nesa denne veien?!

Og å begynne å kalle folk for rasister fordi vi ikke åpner opp statskassa for alle andre... Nei, vet egentlig ikke hva jeg skal si til det en gang.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Om rumenerne kun trenger å selge en gateavis for å kunne få trygdeytelser... Hvor fort tror dere de "alle sammen" vil vende nesa denne veien?!

Er det ikke det "alle sammen" gjør da?

Og dette kan nok pågå helt til oljefondet er tomt og en god stund etter det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.metropoli...ale-in-bulgaria

Har dere fortsatt lyst at denne kulturen fester seg i Norge?

Jeg ble skikkelig trist av å se denne videoen...

Så urettferdig at de bare får 500 for datteren sin. Her burde norske myndigheter gå inn og kompensere mellomlegget sammenliknet med satser fra før krisen. Forderdelig at vi i rike Norge bare kan sitte og se på slikt, hvordan skal de rumenske familiene overleve når kvinne/barnprisen er nede på et minusnivå?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal faktisk ikke være sånn at ethvert menneska fra et hvet land skal kunne komme hit og kreve både det ene og det andre. Det skal faktisk være slik at man nyter goder når man er norsk statsborger, jobber og betaler skatt.

Jeg bruker mine duppedingser, Pc og nyter min biff uavhengig om andre sulter og bor i telt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.metropoli...ale-in-bulgaria

Har dere fortsatt lyst at denne kulturen fester seg i Norge?

Jeg har sagt det før og sier det igjen. Skal vi få bukt med verdens fattigdom så MÅ fattige kvinner sendes på skolen. Eneste form for u-hjelp en skulle lever va utdannelse for jenter. To generasjoner og overbefolkning, hungersnød og analfabetisme hadde vært nær utryddet.

Joda, noen millioner vil sulte ihjel siden vi ikek har ressurser til å gi dm mat. Men det er prisen å betale for at fremtidige genersjoner skal slippe å sulte, tigge og aldri få et høyt nivå på levestandarden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi har råd bare vi kan moderere oss litt. Trenger ikke så mye luksus.

Anonym poster: 4a452277afe41551814c209dfddc7a2b

Så du mener at økonomien blir bedre av at folk slutter å forbruke? Hva med alle de som jobber med å utvikle, produsere og selge disse såkalte "luksusvarene" da? Og hva med skattepengene disse genererer? Har du i det hele tatt tenkt så langt?

En del av utsagnene her vitner helt klartom økonomisk analfabetisme. Oljefondet er ikke så stort som dere kanskje tror, og forbruk oljer økonomiens maskineri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Hvorfor skal vi ha to biler og fem laptoper i hver husholdning, mens andre lever på en tier om dagen? Vi kunne sikkert klart oss fint med halv lønn. Men nordmenn tenker bare på seg selv, og vil at velferdsgodene vi får fra oljen bare skal komme usle 5 millioner mennesker til gode i en verden med 7 milliarder mennesker.

Anonym poster: 4a452277afe41551814c209dfddc7a2b

Og hva skal vi gjøre? Bli med i EU, også starte en union med afrika og asia i samme slengen så vi får delt pengene med de også?

Det er enkelt for deg å sitte og si sånt her, men det ligger så mye mer bak som gjør dette vanskelig. Norge hjelper mange som trenger det, og gir mye penger til fattige land.

MEN i fattige land er det korrupsjon, og de eneste som får pengene er de som har penger fra før av.

Hvis vi åpner grensene for Norge for alle, og alle kan få trygd de som vil ha, så kommer pengene til å bli brukt opp med en eneste gang. Det er greit å hjelpe noen, men gir du en gruppe på 100 penger, så kan man jo ikke si nei til de neste 1000 gruppene som kommer etterpå som har hørt at i Norge så får man penger!

Det er synd at folk ikke har det bra, men det er helt umulig å hjelpe dem alle. Man kan hjelpe noen, og det GJØR Norge. Det er bare ikke mulig å hjelpe alle.

Og ja, som noen skriver her oppe, så er gode løsninger å få folk sendt på skole. Men ER det Norges ansvar når regjeringen i et land ødelegger for skolene, eller når en gruppe mennesker ikke ønsker å gå på skole selv?

Å bare gi dem penger er ikke løsningen på problemet.

Men det er en slik ond sirkel som er vanskelig å løse, og det er lite vits for Norge og gå inn og bare gi dem penger.

Endret av hermoine
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke råd til egen bolig. Regner med at alle på KG, og i Norge ellers, spytter i mitt personlige boligfond... Jeg er tross alt folk og alle dere andre er gjerrigknarker som knuger på pengene deres.

Ja, jeg synes alle i norge kan gi meg 10kr hver. Jeg er også en del av folket! I tilegg synes jeg staten kan gi meg om min familie 1 million hver. Da lover jeg å flytte fra norge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal de ikke ha krav på de samme godene som oss andre?

Anonym poster: 4a452277afe41551814c209dfddc7a2b

Fordi godene er et resultat av et spleiselag, og slik som med spleiselag flest så kan man godta å måtte legge i litt mer enn naboer og bekjente, men når totalt fremmede kommer og skal forsyne seg så blir det fort dårlig stemning.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vår egen feil at Norge blir kjørt lenger og lenger ned i gjørma. Jeg er egentlig ganske flau av Norge, som absolutt skal hjelpe alle andre, før vi hjelper oss selv. Snart sitter vi her, med ikke en eneste krone igjen, og tenker tilbake på den tiden da Norge var et fint land å leve i, uten allslags innvandrere,flyktninger og omreisende som utnytter Norges økonomiske hjelp til det fulle.

Anonym poster: faa84e2645d10326d6676981b6d2ae39

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Romfolk er helt klart folk de også. Og de har det ikke lett. Men vi kan ikke hjelpe de, da de ikke vil ha den hjelpen de burde hatt - en kickstart på å fikse seg et eget liv med egne jobber og egne skoler. De vil jo ikke dette. De vil ikke leve i et moderne samfunn. De vil leve sitt eget liv hvor de ikke er bundet opp til noe. Det er slik de har levd i hundrevis av år og slik de vil leve videre også. De passer rett og slett ikke inn i de moderne normene vi har og de ønsker heller ikke å leve slik. De har valgt noe annet.

Det er jo nettop det majoriteten av romfolk har gjort, tilpasset seg det moderne Europeiske samfunnet bare at de har beholdt deler av kulturen. Du tilegner en hel folkegruppe negative egenskaper på bakgrunn av hva noen gjør, burde ikke være et problem å innse at det faller ned på sin egen urimelighet.

Gjør noe med de som snylter uavhengig av folkegruppe, men ta da ikke å sleng negative bemerkninger rettet mot millioner av mennesker hvor majoriteten ikke har gjort noe som helst galt. Er utrolig provoserende og tyder ikke på noe annet en dumskap og umodenhet.

Endret av meh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettop det majoriteten av romfolk har gjort, tilpasset seg det moderne Europeiske samfunnet bare at de har beholdt deler av kulturen. Du tilegner en hel folkegruppe negative egenskaper på bakgrunn av hva noen gjør, burde ikke være et problem å innse at det faller ned på sin egen urimelighet.

Gjør noe med de som snylter uavhengig av folkegruppe, men ta da ikke å sleng negative bemerkninger rettet mot millioner av mennesker hvor majoriteten ikke har gjort noe som helst galt. Er utrolig provoserende og tyder ikke på noe annet en dumskap og umodenhet.

Neivel, mener du at 68 kriminelle ut av 69 som ble sjekket ikke er representativt nok for deg? I hvilket land har sigøynerne tilpasset kulturen sin til den som majoriteten av befolkningen har?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å gi til mennesker som har et reelt behov for det, og å gi til mennesker som bare ønsker å utnytte at du er snill.

Mange av oss kunne sikkert ønsket oss å bruke tiden vår på andre ting enn hva vi gjør hver eneste dag - men som anstendige mennesker så setter vi tæring etter næring. Vi vet vi må ha inntekter for å leve, og legger opp livet vårt deretter. Om jeg har lyst til å bruke et år på å loffe gatelangs så kan jeg det - men ikke hvis jeg må stjele fra andre for å finansiere loffinga mi.

Grensen min går der. Jeg gir gjerne, til alle som har et reelt behov. Men ikke dersom de ikke er villige til å hjelpe seg selv.

Fantastisk intervju med en representant for romfolket for et par dager siden. Han presterte å forklare årsaken til forsøplingen med at politiet ikke ryddet opp etter dem.

Tenk om vi alle skulle gjort det sånn - overlatt ansvaret for å rydde etter oss til noen andre? Og begrunne det med at "kulturen vår er bare sånn - vennligst respekter"?

Fantastisk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neivel, mener du at 68 kriminelle ut av 69 som ble sjekket ikke er representativt nok for deg? I hvilket land har sigøynerne tilpasset kulturen sin til den som majoriteten av befolkningen har?

Herregud, det var bare romfolk på gatene som ble sjekket, og de aller fleste hadde mindre alvorlige forseelser registrert.. Følger vi samme logikk som du nå viser så er vel den gjennomsnittlige etnisk Norske narkotikamisbruker representativ nordmenn?

Alle land i Europa med en betydelig andel romfolk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det var bare romfolk på gatene som ble sjekket, og de aller fleste hadde mindre alvorlige forseelser registrert.. Følger vi samme logikk som du nå viser så er vel den gjennomsnittlige etnisk Norske narkotikamisbruker representativ nordmenn?

Alle land i Europa med en betydelig andel romfolk.

Nei, men det kan vel sies å være representativt for den spesifikke andelen som henger nede i parken ved Oslo S?

Jeg syns det er en retorikk som passer bedre her, all den tid vi snakker om en spesifikk gruppe som holder til på et avgrenset område.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest guest

okai djjjesus, men kan ikke sånne som ts bare ta kollektivt selvmord da? Så sparer dere både miljøet uendelig og gir litt tilbake til jorda ved livets ende og IKKE MINST gir en plass i verden til at et annet menneske; en nobel og fattig og verdig arvtager ,et annet og bedre utgangspunkt så ts gud forby slipper å bli en ressurssløsende ,millionforvaltende NORDMANN, oh skrekk. i det minste kan dere jo begynne å donere vekk husvære, lønn og tjenester og eiendeler. bare ikke forvent at andre skal følge den selvutslettende religionen deres og syns det skal være unaturlig å styrke seg ved å organisere seg i grupper slik en nasjonalstat er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...