Gå til innhold

Romfolk er også folk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, hvorfor er det slik at ikke alle statsborgere i hele verden kan bare komme til Norge og begynne å få velferdspenger med en gang?

Nordmenn kan, hvorfor skal ikke rumenere kunne? Det er diskriminering.

Anonym poster: 4a452277afe41551814c209dfddc7a2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FrP'er eller Sunnmøring? (satt på spissen). Vi går ikke under. Det skal mye til med våre ressurser. Vi har mer en nok og ennå litt til. Vi trenger ikke all den overfloden vi har. Vi kan fint dele og hjelpe andre og trenger ikke å bruke halve livene våres på å studere egen navlelo.

Har vi nå egentlig det? Med dagens utvikling og økende trygdeutgifter går vi i underskudd allerede om få år. Vi lever i en boble som er iferd med å sprekke.

Vi har per idag nok til å hjelpe de som faller ut blant 4millioner nordmenn, men vi har ikke nok til å være trygdekasse for halve europa og arabia også.

Endret av kråkefjas
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi nå egentlig det? Med dagens utvikling og økende trygdeutgifter går vi i underskudd allerede om få år. Vi lever i en boble som er iferd med å sprekke.

Jepp, folk har allerede i mange år blitt oppfordret til å tegne private pensjonsavtaler for å slippe å bli stuet inn på en gang på et offentlig sykehjem den dagen en trenger hjelp.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Å kjøss meg. Mesteparten av hjelpen vi gir ( stat til stat u hjelp) går rett i lomma på folk som har veldig mye mer enn den jevne nordmann.men det gir pluss i boka og større sjanser for FN jobb for de som mener de har rett til å gi bort andres penger.

Og vi har ikke ubegrenset med penger, beklager, men sånn er det.

Hvem er det som har proppet deg med denne propagandaen? Og hva får deg til å tro det? Hvor går pengene da? I hvilket land har de mer en oss? Sveits? USA? DubaI? Er det dit vi sender våre penger? Jeg trodde nå vi sendte de til krigsrammede land i f.eks Afrika jeg. At vi sendte Røde Kors ned til krigsherjede land for å hjelpe de. Som f.eks til Syria nå for å hjelpe de som flykter fra krigen. Men jeg tar vel feil jeg da - Røde Kors leverer vel våpen til opprørerene i Syra i stedet de da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har per idag nok til å hjelpe de som faller ut blant 4millioner nordmenn, men vi har ikke nok til å være trygdekasse for halve europa og arabia også.

Jeg tror vi har råd bare vi kan moderere oss litt. Trenger ikke så mye luksus.

Anonym poster: 4a452277afe41551814c209dfddc7a2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva med de som ikke er det? Skal man diskriminere folk bare fordi at de er født i et annet land?

Romfolk må få lov til å være gateselgere hvis de vil.

Anonym poster: 4a452277afe41551814c209dfddc7a2b

Det er sånn nasjonalstater fungerer. Du vil kanskje avskaffe hele nasjonalstaten og dele alle verdens goder likt? Tro meg, hverdagen din hadde ikke vært mye bra da.

Nordmenn blir også diskriminert i andre land, for eksempel kan vi ikke bare flytte til USA og surfe rundt i flere år, da det er ulovlig uten oppholdstillatelse. Og den er vanskelig å få. Nå er ikke konsekvensene like alvorlige, men det er overhodet ingen grunn til at akkurat Norge skal finansiere livene til østeuropeiske romfolk. Vi betaler allerede masse EØS-midler til disse landene, og det er først og fremst land som Romania og Bulgaria, osg også hele EU, å ordne opp i disse forholdene. Norge er faktisk ganske langt nede på listen over ansvarlige her. Og hvorfor skal akkurat romfolket hjelpes av oss? Det er mange andre folkeslag og nasjonaliteter i nød, de er bare mer fremtredende i media fordi de bæsjer i gatene. Det sender ikke akkurat så bra signaler til somaliere og folk fra Sudan hvis man får hjelp av å slå seg ned i gatene og forsøple.

Jeg har en viss medlidenhet for romfolkets historie med å bli jaget rundt i Europa, men de som er her nå er faktisk ikke vårt problem. Det er ikke sånn EØS-friheten fungerer. Når man flytter til et annet land er man ansvarlig for å finansiere oppholdet selv. Jeg har flyttet til Tyskland og får ikke et øre eller noe som helst hjelp fra Tyskland, jeg må gjøre alt selv. Hvis jeg blir blakk, må jeg hjem til Norge.

Anonym poster: 8fb3c8e8951dc9d15205080bb7447c76

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Belle Gunnes

Har vi nå egentlig det? Med dagens utvikling og økende trygdeutgifter går vi i underskudd allerede om få år. Vi lever i en boble som er iferd med å sprekke.

Vi har per idag nok til å hjelpe de som faller ut blant 4millioner nordmenn, men vi har ikke nok til å være trygdekasse for halve europa og arabia også.

*plopp* ja der sprakk boblen.

Jeg mener så klart at hjelpen skal først til oss her hjemme. Vi som har lovlig opphold her til lands. Men jeg synes også man bør hjelpe andre land. Krigsherjede land med store flyktningleire der barna dør i hopetall og noen kroner fra oss kan hjelpe disse barna. Jeg kan ikke sitte og spise en fet biff forran flatskjermen min og pc'n mins mens jeg ser på at små barn dør forran øynene på meg.

Men jeg er ikke for å hjelpe romfolket her i Norge.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man betaler da skatt av trygd! Og det er mange som har gått på trygd hele livet. Så det du mener er at nordmenn skal nyte flere goder enn andre, bare fordi de er norske! Det er faktisk rassme.

Anonym poster: 4a452277afe41551814c209dfddc7a2b

Hvis det er rasisme å være for at norske statsborgere skal nyte godt av velferdssamfunnets goder i Norge, ja da er jeg faktisk stolt over å bli kalt det. Så lenge folk kommer hit til lands for å jobbe, betale skatt og ta del i et vanlig hverdagsliv og ellers oppføre seg som folk, så er de hva meg angår hjertelig velkomne enten de er gule, grønne eller fiolette. Folk som kommer hit og er innstilt på å forlange "goder" uten å ha gjort det skapte grann annet enn å passere riksgrensa, fortjener en velskodd fot i baken og kurs rett ut over den samme grensa.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal de ikke ha krav på de samme godene som oss andre?

Anonym poster: 4a452277afe41551814c209dfddc7a2b

Fordi de ikke yter noe til fellesskapet. De er effektivt kun parasitter.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som har proppet deg med denne propagandaen? Og hva får deg til å tro det? Hvor går pengene da? I hvilket land har de mer en oss? Sveits? USA? DubaI? Er det dit vi sender våre penger? Jeg trodde nå vi sendte de til krigsrammede land i f.eks Afrika jeg. At vi sendte Røde Kors ned til krigsherjede land for å hjelpe de. Som f.eks til Syria nå for å hjelpe de som flykter fra krigen. Men jeg tar vel feil jeg da - Røde Kors leverer vel våpen til opprørerene i Syra i stedet de da.

http://www.norad.no/no/om-bistand/slik-er-norsk-bistand-organisert

Vi gir da ikke u hjelp til sveits, vi gir f.eks til afrikanske land. Men vi stiller ingen krav sammen med pengene vi gir. Derfor an en afrikans hersker utmerket godt bygge pallas og kjøpe nye biler med u hjelp penger. Samtidig som han lar folket sulte. Blir det for ille kommer jo uansett FN med nødhjelp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke sitte og spise en fet biff forran flatskjermen min og pc'n mins mens jeg ser på at små barn dør forran øynene på meg.

Du står heldigvis fritt til å sende alle pengene dine til hvilket som helst land du måtte ønske. Så det slipper du

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi har råd bare vi kan moderere oss litt. Trenger ikke så mye luksus.

Anonym poster: 4a452277afe41551814c209dfddc7a2b

Hva er det du synes vanlige nordmenn har som er så luksus?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn kan, hvorfor skal ikke rumenere kunne? Det er diskriminering.

Anonym poster: 4a452277afe41551814c209dfddc7a2b

Ja, nordmenn kan, for de er statsborgere av Norge. Rumenere er utlendinger i Norge, men de kan godt få velferdsgoder i Romania. Hvis de skal få velferdsgoder i Norge, må de svare på noen krav. Sigøynerne på Sofienberg gjør det ikke. Derfor har de ikke krav på velferdsgoder. Med ikke-reelle arbeidskontrakter kan de trikse systemet å få tilgang til goder de ikke har krav på. Men det betyr ikke at bare fordi de har funnet omvei, så har de moralsk rett på de. Det fins faktisk forskjellige land, forskjellige statsborgerskap, forskjellige økonomier, forskjellige budsjetter, forskjellige regler. Jeg vet ikke hva slags verden du tenker at vi lever i.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Belle Gunnes

Du står heldigvis fritt til å sende alle pengene dine til hvilket som helst land du måtte ønske. Så det slipper du

Og det gjør jeg også og ikke spiser jeg biff heller.

Men jeg blir litt småkvalm av å se egosentriske gjerrigknarker, som sitter der og gnukker på penga sine, som Gollum sjøl "mitt mitt mitt".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det gjør jeg også og ikke spiser jeg biff heller.

Men jeg blir litt småkvalm av å se egosentriske gjerrigknarker, som sitter der og gnukker på penga sine, som Gollum sjøl "mitt mitt mitt".

Hehehe, hva får deg til å tro at nordmenn har så sinnsykt mye luksus? Eller norske kommuner for den saks skyld.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du synes vanlige nordmenn har som er så luksus?

Bare det at vi sitter her og skriver på PC viser det.

Anonym poster: 4a452277afe41551814c209dfddc7a2b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Belle Gunnes

http://www.norad.no/...tand-organisert

Vi gir da ikke u hjelp til sveits, vi gir f.eks til afrikanske land. Men vi stiller ingen krav sammen med pengene vi gir. Derfor an en afrikans hersker utmerket godt bygge pallas og kjøpe nye biler med u hjelp penger. Samtidig som han lar folket sulte. Blir det for ille kommer jo uansett FN med nødhjelp.

Klart vi ikke gir til Sveits. Irono vet du.

Her er noen andre tall til deg:

90,6 % til formålet

3,5 til administrasjon

5,9 % til å skaffe flere midler

http://www.rodekors.no/vart-arbeid/folkerett/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei, romfolket er ikke noe folk, siden romfolk bare finnes i science fiction, bor på Mars og per definisjon ikke er mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det at vi sitter her og skriver på PC viser det.

Anonym poster: 4a452277afe41551814c209dfddc7a2b

Så pc er luksus for deg ? Ville du helst at norge beveget seg tilbake til 1950 tallet ?

Forøvrig kan du jo selge din og gi pengene til en tigger . Men du har ikke noe med å knabbe min å selge.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal de ikke ha krav på de samme godene som oss andre?

Anonym poster: 4a452277afe41551814c209dfddc7a2b

Kan du gi meg et helt konkrete svar på følgende spørsmål:

Hvordan mener du fordelingen av vårt velferdssamfunnsgoder skal foregå. Skal vi redusere folks privatøkonomi? Ta av oljefondet?

Og hvilke menneskegrupper skal få/ikke få? Kan alle som ønsker å komme hit fra Afrika, Midt Østen, Europa og Asia komme, også? (-for vi vil jo hverken være nasistiske eller rassistiske, vil vi vel? :roll:)

Hvordan tenker du at slike masser skal kunne integreres i det norske samfunn?

Hvilken støtteapparat har vi for å gi traumehjelp og opplæring?

Jeg tror du tuller med oss!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...