Gå til innhold

Romfolk er også folk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Så trist. La oss se hvem blant politikerne vil Norges beste og tar vare på norske (og lovlydige ikke-norske) borgere. SV og Ap, kos dere masse og hils velkommen gjengen! For det er akkurat deres politikk som fører til dette, selv om det ikke er under deres vinduer sigøynerne camper. Nå må alle i Norge huske hvem som sitter med makten og hvem som har bestemt at det skulle bli slik. Stem ikke Ap, SV eller andre venstrevridde hoder neste år.

Hvor lang tid blir det før det kommer en ny Breivik på banen, tror dere?

Tull!, Høyre og FRP har hatt makten i Oslo i mer enn ti år. Disse problemene må løses lokalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Så trist. La oss se hvem blant politikerne vil Norges beste og tar vare på norske (og lovlydige ikke-norske) borgere. SV og Ap, kos dere masse og hils velkommen gjengen! For det er akkurat deres politikk som fører til dette, selv om det ikke er under deres vinduer sigøynerne camper. Nå må alle i Norge huske hvem som sitter med makten og hvem som har bestemt at det skulle bli slik. Stem ikke Ap, SV eller andre venstrevridde hoder neste år.

Hvor lang tid blir det før det kommer en ny Breivik på banen, tror dere?

Helt enig, og jeg er overhodet ikke noe rasist, men tigging synes jeg ikke noe om i det hele tatt, synes det er skikkelig plagsomt til tider, og noen av dem er aggressive å huff og huff for ikke å snakke om barne tiggere som kommer til å stå over alt skikkelig trist :tellesauer::forvirret::tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tull!, Høyre og FRP har hatt makten i Oslo i mer enn ti år. Disse problemene må løses lokalt!

Altså tigging er fortsatt lovlig dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ærlig talt, det du skriver er useriøst og hjelper pent lite for en ryddig debatt. Når kommer beskyldningene for rasisme?

Det jeg skriver er sannheten. vel diskriminering mot en folkegruppe slik Nordmenn gjør mot Romfolket kan bergenes som rasisme.

Nazistene brukte de samme ord om Jøder som det mange Nordmenn bruker om Romfolket. Dette er fakta enten du liker det eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som finner det merkelig at i 2012 driver vi fremmdels på med forfølgelser av en hel folkegruppe i Norge ?

Jeg syns det ikke er merkelig at folk flest ikke aksepterer oppførsel som strider med deres forståelse for rett og galt. Jeg syns det ikke er merkelig at folk klager på plagsom tigging, plagsom kriminalitet og plagsom forsøpling. Hvor mange av dere virkelig mener at nordmenn generelt er negative til sigøynere som folkegruppe og ikke til deres ukultur og uakseptabel oppførsel? Ja, kanskje fins det ekstremister, men er det dette som definerer nordmenn flest sine meninger? Syns dere at nordmenn flest ikke aksepterer sigøynere som holder ryddig, jobber hvitt, betaler skatt, utnytter ikke velferdsstaten og oppfører seg som alle de andre?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Starlit

Min far har nylig vært i Tromsø, og fikk hele turen sin ødelagt pga. disse tiggerne.

De er overalt, og blitt mye mer agressive i sin virksomhet..

Endret av Starlit
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg skriver er sannheten. vel diskriminering mot en folkegruppe slik Nordmenn gjør mot Romfolket kan bergenes som rasisme.

Nazistene brukte de samme ord om Jøder som det mange Nordmenn bruker om Romfolket. Dette er fakta enten du liker det eller ikke

Du blander ting. Diskriminering mot en hel folkegruppe og oppgjør mot ukultur er jo to forskjellige ting, uansett hvem som bærer ukulturen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull!, Høyre og FRP har hatt makten i Oslo i mer enn ti år. Disse problemene må løses lokalt!

Problemet er ikke lokalt, det er ikke Oslo kommune som bestemmer lovverket og spillereglene. Det er nasjonal politikk. Hvem sitter med makten igjen, sier du?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke de borgelige som opphevet løsgjengerloven?

Før Romania fikk fri tilgang til norsk jord, ja.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minde09

Politikerne vet ikke selv hva slags rettigheter de (Romfolket) har eller ikke har. En dag har de krav på kontantstøtte og barnetrygd, neste dag har de det ikke likevel....for så å snu dagen etter det igjen. huh.png

Jeg aner ikke hva jeg skal tro, for å være ærlig. Men jeg mener at Jens og Co må inn på banen så fort som fy og forklare hva vi kan vente oss fremover. Skjønt, det blir vanskelig all den tid de ikke har peiling selv. Å skape usikkerhet i denne situasjonen er ikke sunt for noen og det hjelper lite at han (Jensemann) løper ut til media og forteller hvor skuffet han er over nordmenn som hetser Romfolket.

Jeg er redd for at dette ikke ender så bra...for oss med norsk statsborgerskap.

Endret av Minde09
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Før Romania fikk fri tilgang til norsk jord, ja.

Ok, men det er fortsatt de borgelige som valgte å gjøre dette? Vi hadde ikke hadd denne situasjonen om de ikke hadde opphevet de paragrafene? Jeg søkte rundt på Internett, og leste at de ble advart veldig mange ganger mot å ikke oppheve den loven. Det finnes blandt annet artikler med tidligere minister Odd Einar Dørum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Naivt å tro at Norge er så rikt.

De aller fleste (inkludert meg), har nok med å brødfø vår egen familie.

Vi har evig nok med oss selv, og kan ikke ta i mot hele verden i vårt lille Norge.

Økonomien har vi selv greid å bygge opp og jobbet for.

Er dritlei organisert tigging!

Og nå føler jeg meg mindre hjemme i mitt eget land.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet er ikke lokalt, det er ikke Oslo kommune som bestemmer lovverket og spillereglene. Det er nasjonal politikk. Hvem sitter med makten igjen, sier du?

De har blitt sendt vekk fra leiren deres i Bodø, så noe kan gjøres lokalt. Men det må så klart gjøres noe på nasjonalt nivå også. Håper virkelig det går opp for dem snart....

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10051688

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og neste år er det valg. I mellomtiden sitter Siv Jensen musestille og gnir seg i hendene og håper at venstresiden er like trege til å ta fatt i politisk ukorrekte problemer som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest grapefrukt

Det er jo en selvfølge at dette kom til å skje - og jeg vedder hatten min på at regjeringen ikke kommer til å gjøre noenting før det eventuelt oppstår vold/angrep mot romfolket - hvilket jeg og er villig til å vedde mye på at snart kommer til å skje.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så redd for en og annen romleier, jeg er mer bekymret for det totale bildet. Nordeuropa går forholdsvis bra i forhold til sydligere strøk, og det betyr at folk søker seg hit. Dette kommer til å bli den neste store folkevandringen og kommer til å by på enorme problemer med tanke på velferdsstaten og kriminalitet. Det er bare å begynne å spare til egen pensjon og sykehusopphold, om 20-30 år vil det ikke være flisa igjen.

Anonym poster: 462f3e92069185afd52a7a61909a8220

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat en tlf fra faren min som er på ferie i Frankrike. I Paris advarte kelnere å ha ting liggende på bordet pga av sigøynere som stjal.

Nå er de i normandie og satt å spiste lunsj på en fin restaurant, da det kom 2 sigøynerjenter gående som ville at foreldrene mine skulle skrive under på noen papirer ang Rom-folket. Foreldrene mine nektet og de var svært pågående, tilslutt kom kelneren og fikk de vekk. Da så faren min at mobiltlf var borte, han løp etter de og de nektet / prøvde stikke av. Heldigvis var politi i nærheten og de fant flere mobiltlf og div på de.

Politiet forlate at de er veldig plaget av sigøynere i byen der som stjele og tigger.

Er det slike folk vi vil ha i landet her???

Hos bestemoren min kjørte de bare inn på gården, og fylte hengeren sin med div antikviteter som hun hadde satt bort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som finner det merkelig at i 2012 driver vi fremmdels på med forfølgelser av en hel folkegruppe i Norge ?

Hva mener du med å forfølge? (Jeg vet hva du mener, så du behøver ikke å definere det).

Men hva foreslår du vi at vi kan gjøre? La dem være i fred? Javel, da så vi hvordan det gikk i parken, eller skal vi se i mellom fingrene med det siden det er sigøynere?

Skal vi gi dem bistand? Trygd? Gi dem jobb? Skal alle som vil få komme hit få disse rettighetene heretter, eller skal sigøynerne særbehandles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...