Gå til innhold

Jenter klipper håret kort - blir kjerringaktige


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei. Fordi du har laangt, tykt hår. Ikke like pent med laangt og tynt...

det var ei oppi her som skrev at hun hadde så tykt hår at hun måtte klippe de av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

Beauty kommer definitivt ikke automatisk med langt hår og upraktiske frisyrer heller :)

Typisk menn å ikke skjønne hva som er fint å ikke. De driter i om håret er fint eller stygt og slitt så lenge det er langt.."himle"

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Snart 30? Litt tidlig å gi opp, eller? For det er nemlig det manneklippen symboliserer; at en har gitt opp.

Det er litt det samme som å gå rundt i joggebukse, egentlig.

Ikke alle kjorte frisyrer er manneklipp. Fins feminine korte frisyrer som hadde sett latterlig ut på en mann.

http://www.google.no/imgres?q=feminin+kort+klipp&um=1&hl=no&sa=N&biw=1366&bih=667&tbm=isch&tbnid=nettoLTcH19ayM:&imgrefurl=http://woman.no/article/72210-slik-velger-du-riktig-frisyre-til-din-ansiktsform/gallery/377090&docid=pYAiNv6P0y2rFM&imgurl=http://woman.no/image/377090/0/500/380&w=349&h=500&ei=dZDgT7fjKuOj4gT1naCgDQ&zoom=1&iact=rc&dur=20&sig=117081948178173063677&page=2&tbnh=141&tbnw=116&start=23&ndsp=29&ved=1t:429,r:23,s:23,i:216&tx=48&ty=131

Denne for eksempel. Manneklipp du liksom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Her er mitt hår i fjor sommer:

Ser ikke at det er hekseaktig og tynt.

Noe slitt var det dog...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Er bare feminister og Ottar-aspiranter som klipper seg kort.

Tullprat på deg.

Vil forøvrig nervne at jeg skjønner de som klipper håret kort når de blir småbarnsmødre. Babyer er sterke i klypas. Får de tak i en hårkjafs og drar til så lugger det fæælt. Nevøen min likte å ta tak i håret mitt når han var mindre og jeg holdt han for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg skal være helt ærlig, synes jeg det er sjelden kort hår er finere enn halvlangt, men halvlangt kan ofte være finere enn langt.

Selv kommer jeg til å ha langt hår så lenge det er tykt og ser sunt ut. Føler meg naken uten det lange håret mitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

det var ei oppi her som skrev at hun hadde så tykt hår at hun måtte klippe de av :P

Kanskje un syns det tykke håret føltes ubehagelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Er bare feminister og Ottar-aspiranter som klipper seg kort.

Synes du alle kvinner kler langt hår du da, eller? (Jeg vet jo hvilket storslått kompliment "feminist" og "Ottar-aspirant" er når det kommer fra deg :gjeiper: )

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes for eksempel at dette

40524_pro.jpg

er mye finere enn dette

christopher-drummond-beauty-get-look-halle-berry-golden.jpg

men dette er også fint

Halle-Berry-red-carpet.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg synes for eksempel at dette

40524_pro.jpg

er mye finere enn dette

christopher-drummond-beauty-get-look-halle-berry-golden.jpg

men dette er også fint

Halle-Berry-red-carpet.jpg

Hun så eldre ut med den nederste frisyren enn den helt korte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun så eldre ut med den nederste frisyren enn den helt korte.

Tja, i mine øyne blir det da voksen og feminin vs. ung og gutteaktig. Jeg velger det første.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Tja, i mine øyne blir det da voksen og feminin vs. ung og gutteaktig. Jeg velger det første.

men voksen og feminin i ts øyne var jo kjerringaktig. Er bare det jeg diskuterer, hva man ser mest ung ut i eller ikke. Prøvde bare å påpeke at kort ikke alltid er lik kjerringaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest yndig

Jeg har lært den regelen at når man har passert 35 så bør man ikke ha lengre enn skulderlangt hår for ellers så vil man se eldre ut enn nødvendig.

Og jeg ser at det stemmer i virkeligheten når jeg ser på kvinner fra slutten av 30 og oppover.

De ser ut som hekser dersom de insisterer på å beholde det lange håret fra ungdommen.

Kommer ikke på navn og eksempler her og nå som kunne ha illustrert hva jeg mener.

Selve håret er av en grunn ikke like mykt og blankt heller etter at man har blitt middelaldrende.

Det utsagnet der er så på trynet! Har du sett hvor stor forskjell det er på folk i 30-årene? Akkurat som at hvis man blir 30, 35 40, 45 og oppover, plutselig blir man en annen???

Jeg er dame, 40 år, har langt, sundt, fyldig, mykt og tykt glansfullt honningblondt hår ( naturlig farge ) med fall i. Jeg ser og mye yngre ut enn mine 40 år. Idag ser folk yngre ut lenger enn tidligere, tar bedre vare på seg selv. Å si at kvinner over 35 med langt hår ser ut som hekser....vel, det sier mer om deg!

Jeg var nylig ute ei helg, og da forundret jeg meg over flere jenter som så ut som kjærringer, selv om de sikkert var i 20-årene, bl.a pga frisyren, ( noe pga figur også, slappe, utrente pluss at noen har mer kjærringfigur de er født med, har ikke med alderen å gjøre alltid , akkurat som håret...jeg har fortsatt min ungjentefigur ) Så dette med alder og at man skal klippe seg er bullshit! Det handler om hvem håret sitter på , og hvilket hår man har!!!

Jeg er forøvrig enig med mye av det trådstarter sier. Blir og provosert av damer som sier de synes det er mye jobb med langt hår...Forteller egentlig at de gir litt blaffen, er NULL forfengelig! Det er kanskje en slags mangel på kvinnelighet/femininitet?

Jeg er superforfengelig, liker å strutte med det jeg har, bl. a mitt vakre hår. Det er jo pelsen min!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

Det utsagnet der er så på trynet! Har du sett hvor stor forskjell det er på folk i 30-årene? Akkurat som at hvis man blir 30, 35 40, 45 og oppover, plutselig blir man en annen???

Jeg er dame, 40 år, har langt, sundt, fyldig, mykt og tykt glansfullt honningblondt hår ( naturlig farge ) med fall i. Jeg ser og mye yngre ut enn mine 40 år. Idag ser folk yngre ut lenger enn tidligere, tar bedre vare på seg selv. Å si at kvinner over 35 med langt hår ser ut som hekser....vel, det sier mer om deg!

Jeg var nylig ute ei helg, og da forundret jeg meg over flere jenter som så ut som kjærringer, selv om de sikkert var i 20-årene, bl.a pga frisyren, ( noe pga figur også, slappe, utrente pluss at noen har mer kjærringfigur de er født med, har ikke med alderen å gjøre alltid , akkurat som håret...jeg har fortsatt min ungjentefigur ) Så dette med alder og at man skal klippe seg er bullshit! Det handler om hvem håret sitter på , og hvilket hår man har!!!

Jeg er forøvrig enig med mye av det trådstarter sier. Blir og provosert av damer som sier de synes det er mye jobb med langt hår...Forteller egentlig at de gir litt blaffen, er NULL forfengelig! Det er kanskje en slags mangel på kvinnelighet/femininitet?

Jeg er superforfengelig, liker å strutte med det jeg har, bl. a mitt vakre hår. Det er jo pelsen min!

Er enig med deg i hele innlegget ditt bortsett fra en ting: Hvorfor bli provosert av at noen syns det er mer arbeid med langt hår egentlig? Er ikke alle som er like flinke til å ordne håret selv om de prøver.

Det er akkurat det samme som å bli provosert over folk som syns kort hår er vanskeligere å ordne... Jeg syns det er vanskelig å style kort hår, derfor har jeg langt.. Eller skulderlangt da.. Vil tydeligvis ikke bli lengre dette håret mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du linke til hva du mener med kort hår/kjærringfrisyre osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Jeg er forøvrig enig med mye av det trådstarter sier. Blir og provosert av damer som sier de synes det er mye jobb med langt hår...Forteller egentlig at de gir litt blaffen, er NULL forfengelig! Det er kanskje en slags mangel på kvinnelighet/femininitet?

Jeg er superforfengelig, liker å strutte med det jeg har, bl. a mitt vakre hår. Det er jo pelsen min!

Blir du provosert? Lar du andre kvinners holdning til egen hårfrisyre påvirke livet ditt? Jaja, du får trøste deg med at de kan ha annen smak enn deg (du eier jo ikke fasiten) eller at de ikke er like opptatte av å strutte med pelsen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Er bare feminister og Ottar-aspiranter som klipper seg kort.

Synes du Sossen Krohg kler det lange, pistrete håret sitt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...