Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en på facen som har ganske mange venner å så skriver vedkommende kem kan passe de to ungene mine i en uke mens meg og typen e i syden? De e ga ake snill bare å følge de i Bhg og de sovner fort på kveldene😳 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Gjest_88 skrev:

Har en på facen som har ganske mange venner å så skriver vedkommende kem kan passe de to ungene mine i en uke mens meg og typen e i syden? De e ga ake snill bare å følge de i Bhg og de sovner fort på kveldene😳 

:hakeslepp:  

 

 

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Gjest_88 skrev:

Har en på facen som har ganske mange venner å så skriver vedkommende kem kan passe de to ungene mine i en uke mens meg og typen e i syden? De e ga ake snill bare å følge de i Bhg og de sovner fort på kveldene😳 

Ring barnevernet. Barn skal ikke overlates til fremmede på den måten

Anonymkode: d0dbf...402

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring barnevernet. Barn skal ikke overlates til fremmede på den måten

Anonymkode: d0dbf...402

Kan jo være de er ganske selektive på hvem som faktisk får passe ungene da. Trenger ikke kauke barnevern for sånt 🙄

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2017 den 17.21, Poppie skrev:

Så jeg skal ta deg tid til å lese en tekst som vedkommende har brukt et sekund på å kopiere og poste? Slike "dype" kjedeposter er det verste jeg vet...i tillegg til veganermafiaen :fnise:

 

14zyfd.jpg.09b66b21651375d7ee45548926556e8a.jpg

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ring barnevernet. Barn skal ikke overlates til fremmede på den måten

Anonymkode: d0dbf...402

Er noen år siden nå heldigvis gjore hun og faren til ungene det slutt (de fikk aldri dra til syden da ingen kunne passe) så nå har det vært stille fra hun og hun har skjerpet seg fått seg jobb og lappen og egen leilighet 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Poppie skrev:

Kan jo være de er ganske selektive på hvem som faktisk får passe ungene da. Trenger ikke kauke barnevern for sånt 🙄

Man bestiller ikke sydentur uten å ha tenkt på barnevakt før 1 uke før de skal dra.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Poppie skrev:

Kan jo være de er ganske selektive på hvem som faktisk får passe ungene da. Trenger ikke kauke barnevern for sånt 🙄

En vet aldri hva som skjuler seg bak et fremmed menneske

Anonymkode: d0dbf...402

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, kenpet skrev:

Man bestiller ikke sydentur uten å ha tenkt på barnevakt før 1 uke før de skal dra.

Hvor står det at det bare er en uke før de skal dra? :klo: Kanskje de ikke har bestilt ennå, men er i planleggingsfasen. Steg 1: Se om det lar seg gjøre mtp. barna.

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

En vet aldri hva som skjuler seg bak et fremmed menneske

Anonymkode: d0dbf...402

Et fremmed menneske? Hun hang vel ikke opp en lapp på lokalbutikken? Det kommer vel ganske tydelig frem at hun spør vennene deres, som jeg vedder på kjenner barna.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

En vet aldri hva som skjuler seg bak et fremmed menneske

Anonymkode: d0dbf...402

Nå forsto jeg det sånn at dette var noe vedkommende la ut på sin egen vegg, ikke i en gruppe eller noe. Det vil si at hun spurte sine Facebook-venner, og ikke villt fremmede. Når det er sagt, så tenker jeg jo selvsagt at det er jo ikke sånn for de aller fleste av oss at vi kjenner alle Facebook-vennene våre veldig godt. Enkelte har jo 1500 venner på Facebook, og da sier det seg selv av flesteparten av dem ikke er aktuelle som barnepassere i en uke, så dette er jo absolutt ikke er en grei fremgangsmåte å skaffe seg barnevakt for ungene sine i en uke på. 

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå forsto jeg det sånn at dette var noe vedkommende la ut på sin egen vegg, ikke i en gruppe eller noe. Det vil si at hun spurte sine Facebook-venner, og ikke villt fremmede. Når det er sagt, så tenker jeg jo selvsagt at det er jo ikke sånn for de aller fleste av oss at vi kjenner alle Facebook-vennene våre veldig godt. Enkelte har jo 1500 venner på Facebook, og da sier det seg selv av flesteparten av dem ikke er aktuelle som barnepassere i en uke, så dette er jo absolutt ikke er en grei fremgangsmåte å skaffe seg barnevakt for ungene sine i en uke på. 

Anonymkode: 94e45...d3d

Jeg har like under 1000 venner på Facebook, og om jeg hadde laget en slik post, så betyr det jo ikke at jeg hadde valgt hvem som helst som barnevakt. Hallo :P
Selv om jeg er venner med en random fyr jeg møtte på fest for 10 år siden, så betyr det jo ikke at jeg hadde latt han være barnevakt om han meldte seg.

Det er jo helt klart at facebookposten er myntet på venner, familie og andre nære. Ikke den første som svarer ja :P

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tibbie skrev:

Jeg har like under 1000 venner på Facebook, og om jeg hadde laget en slik post, så betyr det jo ikke at jeg hadde valgt hvem som helst som barnevakt. Hallo :P
Selv om jeg er venner med en random fyr jeg møtte på fest for 10 år siden, så betyr det jo ikke at jeg hadde latt han være barnevakt om han meldte seg
.

Det er jo helt klart at facebookposten er myntet på venner, familie og andre nære. Ikke den første som svarer ja :P

Nei, og det var jo akkurat det samme jeg også mente, derfor mener jeg også at en slik forespørsel ikke skal legges ut på Facebook. Spør man på veggen sin, så ser det jo faktisk ut som om man spør alle man er venn med på Facebook, siden alle disse faktisk kan lese det. Og da fremstår man jo ikke som en spesielt smart omsorgsperson.

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, og det var jo akkurat det samme jeg også mente, derfor mener jeg også at en slik forespørsel ikke skal legges ut på Facebook. Spør man på veggen sin, så ser det jo faktisk ut som om man spør alle man er venn med på Facebook, siden alle disse faktisk kan lese det. Og da fremstår man jo ikke som en spesielt smart omsorgsperson.

Anonymkode: 94e45...d3d

Hvor skal hun ellers legge det ut? Skal hun opprette en egen nettside med passord? :P

At hun legger det ut på Facebook betyr jo ikke at alle hun er venner med på Facebook er velkommen til å være barnevakt.

Jeg synes at det er mye hysteri her. Barnevern og alt mulig skal involveres fordi man spør offentlig om venner eller familie kan sitte barnevakt?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker dere hun jeg skrev om som la it om sønnens første møte med faren og hvor dårlig det gikk?

hun har nå opprettet en pengeinnsamling på facebook til inntekt for sommerferien 2018.... hun samler faktisk inn penger til seg selv så hun og ungene kan dra på tur. Hun får masse støtte i kommentarene og det virker som folk bidrar.

Anonymkode: e3981...664

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker dere hun jeg skrev om som la it om sønnens første møte med faren og hvor dårlig det gikk?

hun har nå opprettet en pengeinnsamling på facebook til inntekt for sommerferien 2018.... hun samler faktisk inn penger til seg selv så hun og ungene kan dra på tur. Hun får masse støtte i kommentarene og det virker som folk bidrar.

Anonymkode: e3981...664

HERREGUD!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tibbie skrev:

Hvor skal hun ellers legge det ut? Skal hun opprette en egen nettside med passord? :P

At hun legger det ut på Facebook betyr jo ikke at alle hun er venner med på Facebook er velkommen til å være barnevakt.

Jeg synes at det er mye hysteri her. Barnevern og alt mulig skal involveres fordi man spør offentlig om venner eller familie kan sitte barnevakt?

Neimen herregud, er det ikke greiere å ta opp telefonen og spørre direkte de du kjenner og stoler såpass på at du vil overlate ungene dine til dem i en uke? Det er ikke akkurat kattepass man ber om, liksom. Jeg vil tro at de aller fleste av oss kan utelukke sånn ca 90% av vennelista si til en sånn tjeneste, så hvorfor spørre åpent der da? Jeg har ikke nevnt barnevern med ett ord, men sorry, ser jeg en sånn forespørsel komme opp i feeden min fra en random venn, så er det første jeg tenker uansvarlige foreldre/white trash.

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei. Jeg lurte på hvordan avføringen til barnet deres på 2 år er?? Dattera mi sin avføring er veldig løs og gulaktig de siste dagene og lukter sterkere enn før.  Før det var avføringen Stein hard og kom kun ut noen klumper i bleia.

 

i en mammagruppe på 9,6k 

Anonymkode: 5b604...b64

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2018 den 23.22, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg lurte på hvordan avføringen til barnet deres på 2 år er?? Dattera mi sin avføring er veldig løs og gulaktig de siste dagene og lukter sterkere enn før.  Før det var avføringen Stein hard og kom kun ut noen klumper i bleia.

 

i en mammagruppe på 9,6k 

Anonymkode: 5b604...b64

Det e ikke uvanlig i mammagruppene der har eg sett bilder av barn som er sår i rompen og div, verre med hønegjørnet der de ligger ut om utroskap, hvor stor utstyr mannen har og hvilken stilling mannen liker osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er prippen, men vulgære godt voksne folk, det byr meg så til de grader i mot!
( I grunn vulgære folk i alle aldre :P )


Innlegg fra godt voksen dame ( 45+ )

''I kveld skal ****** få saftig lammekjøtt!!!!!!'' Etterfulgt av et bilde av et kjøttstykke, som ligner på et kvinnelig kjønnsorgan.

Spoiler

beef_tongue_accidental_vagina.jpg

Det kommer MANGE lignende oppdateringer fra den fronten, uuugh!



Et innlegg fra en annen bekjent ( dame 35+ )

''VIKTIG INFORMASJON TIL MINE ( TIDLIGERE VENNINNER )!!!
Min kjære ( eks!!!!!!! ) har smitta meg med clamydia!! Og ettersom han ikke vil si hvem av dere han har lugge med og jeg vet det er flere av dere ( det har han inrømmet ) og han ikke er av den erlige typen så informerer jeg dere her! Sjekk dere!! NÅ!!!

og vennligst fjern dere fra min venneliste!!!!''




Jeg tror jeg må rydde i vennelista mi. Hun nederste får jeg vel skjule innlegg fra, en god stund, før jeg trekker meg stille vekk. Vil ikke bli stemplet for noe jeg ikke har gjort :laugh:

Anonymkode: ffe54...403

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg er prippen, men vulgære godt voksne folk, det byr meg så til de grader i mot!
( I grunn vulgære folk i alle aldre :P )


Innlegg fra godt voksen dame ( 45+ )

''I kveld skal ****** få saftig lammekjøtt!!!!!!'' Etterfulgt av et bilde av et kjøttstykke, som ligner på et kvinnelig kjønnsorgan.

  Vis skjult innhold

beef_tongue_accidental_vagina.jpg

Det kommer MANGE lignende oppdateringer fra den fronten, uuugh!



Et innlegg fra en annen bekjent ( dame 35+ )

''VIKTIG INFORMASJON TIL MINE ( TIDLIGERE VENNINNER )!!!
Min kjære ( eks!!!!!!! ) har smitta meg med clamydia!! Og ettersom han ikke vil si hvem av dere han har lugge med og jeg vet det er flere av dere ( det har han inrømmet ) og han ikke er av den erlige typen så informerer jeg dere her! Sjekk dere!! NÅ!!!

og vennligst fjern dere fra min venneliste!!!!''




Jeg tror jeg må rydde i vennelista mi. Hun nederste får jeg vel skjule innlegg fra, en god stund, før jeg trekker meg stille vekk. Vil ikke bli stemplet for noe jeg ikke har gjort :laugh:

Anonymkode: ffe54...403

:skratte:

Anonymkode: 1a93c...e64

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...