Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Så til helga og dagen: Helga besto mest i flytting og Ikea. Mye bæring av esker og vandring rundt, pluss en liten 4km skogstur med vofse. Så det ble mange steg og litt naturlig styrke, men ingen ordentlig trening. Litt vanskelig for meg siden jeg hadde planlagt å løpe, men det gikk ikke. 

Kostholdet i helga har vært litt sånn...usunne ting ispedd noen sunne ting i stedet for motsatt. Jeg har blant annet spist: Melkesjokolade, masse søtpotetchips, en pose tortillachips (sånn gul), en pose bamsemums, litt cola og en porsjonspizza fra peppes. Jada, så neida...Ny uke nå, og nå er det viktigere enn noen gang å spise næringsrikt så jeg har energi til den store flyttehelga. Nå tok vi egentlig bare ting vi skal lagre, og bøker og dvder og sånn. Neste helg blir det det vi faktisk bruker. Og alle møblene. 

Trente Gamma Speed 3.0 i dag tidlig. Høyintensitetsøkt cardio med myye burpees. Jeg liker den godt, kommer inn i en fin rytme der man tar alle øvelsene gjennom flere ganger. Det er to store runder, og så gjentar man først alle i runde 1 tre ganger etter hverandre, så alle i runde 2 tre ganger etter hverandre og så setter man dem sammen og tar begge rundene 2 ganger etter hverandre. Færre og færre reps ettersom det varer lenger. 25 min og 300 kcal! :)

Faktisk ligger hele videoen her om noen vil se!

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag var det sneak peek på Core De Force, et program som kommer 1. november. Har ikke trent med de trenerne før, men jeg likte det. Med noe kampsport-aktig treningserfaring fra før (gikk på cardio kickboxing - boksing og sparking i puter - og har tatt programmet Les Mills Combat før) så trengte jeg egentlig ikke introvideoen de hadde som viste vanlig bokse-stance og hva de forskjellige bokseteknikkene heter, men det var greit å gå gjennom. Så var det en halvtime med 6 runder som alle besto av 3 minutter, med forskjellig boksing og knespark. Var mulig å gjøre det fortere enn de i videoen også for å gjøre økta mer intens. 

Etterpå, på turen med hunden, jogga jeg litt, tok litt styrkeøvelser underveis og småtrente litt. Prøvde litt sånn "tren der du er" og brukte et rekkverk til å dra meg opp med strak kropp, løp fra side til side bortover fortauet mens vofse snuste etc. Ganske gøy! Han har så mye han skal sjekke på hunde-facebook (snuse-snuse-tisse=lese, scrolle og kommentere), så han har ikke så lyst til å jogge tidlig om morran.

Lyst til å se reklame for Core De Force?

Kostholdet i går var bra. En dag av gangen nå. Kunne fortsatt trengt gode tips til mellommåltider, særlig på kvelden, da er jeg sulten og vet ikke hva jeg skal spise, ofte. 

Nå har vi fått seng levert, og i over i morgen kommer kombiskap, komfyr, vaskemaskin og oppvaskmaskin. Fredag henter jeg flyttebil. Rart å skulle flytte etter tolv og et halvt år, og hver dag tenker jeg "dette er den siste mandagen..tirsdagen.." Håper vofse klarer overgangen og skjønner at vi bor der. Boligene er i gangavstand mellom hverandre, så tror jeg skal prøve å unngå å gå tur der nede de første ukene sånn at han ikke trekker hjem og tror vi bor der. Men det er ikke mulig å unngå det helt, bare kanskje ikke gå ret utenfor døra. Helgas trening blir i alle fall flytting!

 

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok jeg Max Out Sweat med Shaun T, og det er beinhard, veldig hoppende og intens cardio. Tror jeg maxa på 5.30. Alle disse øvelsene når du skal stå i planke og samtidig hoppe ut og inn med både bein og armer og ta deg selv på skuldre eller knær osv tar på. Utslitt, men full av energi etterpå! :nigo: 

Tenker kjæresten min er glad for at det snart er slutt på å ha meg hoppende rundt i stua hver dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Hehehe gubben hadde blitt gal, hvis jeg skulle trent i stua :fnise: Tror jeg hadde blitt jaget ut ja ;) 

Det blir sikkert godt å komme inn i ny bolig, forstår det slik at dere får større plass? Hunden tar det nok fint, hvis han har en stabil psyke - og det virker det som. Eneste som kan være lurt er å droppe mentaltrening den første uken, da det kan vær nok for den å flytte og få nye omgivelser, men det ser du jo :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun blir jo det av å stå opp og være groggy og trøtt og lage seg kaffe, og der står jeg og tar burpees sånn at hun må gå fram og tilbake forbi meg hver eneste hverdagsmorgen. Huff, nå fikk jeg nesten lyst til å kjøpe blomster fordi hun har holdt ut! :fnise: 

I dag trente jeg Special Ops Cardio fra 22 minute hard corps. Tre runder, eh...fem-seks øvelser pr runde, man gjør de samme øvelsene hver runde og repsene øker eller synker pr runde. Min favoritt er burpee roll - holder en sandsekk som inneholder omtrent 9 kilo sand. Setter meg ned på huk, ruller bakover så langt jeg kommer, opp igjen på huk, og burpee ned med beina mens jeg holder hendene på sandsekken. Den jeg liker minst er nok kanskje den hvor du har sandsekken på skuldrene, hopper sidelengs ned i squat og opp i lufta - og så sidelengs igjen opptil 25 ganger...!

Ja, vi får mye større plass. Går fra leilighet på rundt 65 kvadrat til hus på nesten 150..! Så det blir rett og slett supert. Digg for vofse med hage og for oss med treningsrom! :nigo: Gleder meg veldig til å utvide treningsrommet etter hvert med mølle og mye mer styrkeutstyr. Må bare få litt mer penger på konto, nå går det mest ut...!

Vofse er relativt stabil, men han sleit veldig med å være alene da vi lærte ham det som valp. Brukte mange mnd på å få ham trygg. Men det gjør også at vi har etablert klare rutiner. Vi har også ordna det sånn at vi har 2 uker til sammen med hjemmekontor, så vi kan ta kortere økter og trene litt som om han var valp igjen i starten. Så da håper vi det går bra. Skal ta det rolig med trening, ja, men han vil foreløpig gjerne gjøre noe, selv om all pakkinga stresser ham. I går var vi på en veldig kort rallyøkt, og på kvelden måtte han trene litt til i stua og få søk før han roa seg. Det er klubbstevne i rally neste uke, da, så håper det går greit. Heldigvis har han vært med oss på hotell og litt rundt om kring, så han roer seg fort på nytt sted, men da har vi aldri latt ham være alene. Forhåpentligvis hjelper det at han har vært der et par ganger allerede og at alle de tingene han er vant til også er der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, for en intens helg med flytting!! Pakka og flytta fredag og lørdag, med pakking halve dagene og flytting halve dagene. Hadde på meg pulsbelte og Polar-klokke på selve flytteprosessen begge dager, og fredag brant jeg 1200 kalorier, mens jeg lørdag var oppe i 1690. Mer enn et dagsforbruk, nesten! Så da ble det ikke noen vanlig trening. 

Søndag var jeg støl og utslitt, og vi brukte tiden på å prøve å komme litt i orden og bygge sofa. I går måtte jeg ha en hviledag. I dag trente jeg igjen, nede i treningsrommet som foreløpig består av masse kasser og rot. Men jeg fikk rydda meg en liten stripe der jeg fikk plass til å bevege meg fram og tilbake og til å sette laptopen oppå noen kasser. Trente Total Body Circuit fra T25. Måtte ha masse pauser nå, for jeg er fortsatt virkelig ikke helt på topp energimessig. Men det var fint å ha Shaun T på plass og at det gikk å trene der. Imidlertid virker ikke Get-nettet inne i rommet, siden det er mur der! Så må kjøpe en forlenger/repeater i dag. Streamer jo nesten alt, så må ha nett!

Lurer virkelig på hvordan det går i løpet på lørdag, tror jeg må legge helt vekk tanken om å slå fjorårets tid og heller gå for å gjennomføre...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest- silje

Ja, da får dere en gode del med større plass, så herlig :) 

Husker nå vi flyttet fra 75kvm til 110kvm og følte det var sååå mye større! Men *kremt* nå har vi nesten ikke noe mer plass lengre, har bodd her i 7 år og jeg føler det blir mindre og mindre for hvert år :vetikke: Tror vi må ha en opprydning snart slik at vi får litt plass igjen :fnise:

Dere har en god plan for vovfsen, så det går seg nok helt fint til :) 

Hvilket løp du skal du løpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig digg med bedre plass! Men det er overraskende mye vi har dratt med oss hjemmefra...Spesielt har jeg hatt problemer med å kaste dvder og cder..og *host* vhs! :fnise:

Men skjønner godt greia med at man føler det blir mindre og mindre når man har bodd seg inn. Nå er det kaos og kassser og rot, så blir i alle fall en følelse av mye plass når alt er i orden til slutt!

Gikk fra vofsen for første gang i dag tidlig, bare i underkant av 10 min. Han sto og venta på samboer, men var ikke veldig stressa. Så vi håper å kunne trene et par ganger om dagen og øke tida mer og mer. I leiligheten tok det ham flere mnd som unghund/valp, så må klare det litt kjappere nå. 

Gleder meg veldig til å få treningsrommet i orden, selv om det nok blir en stund til. Viktigere å få stua til å se noenlunde ut! Men da blir det treningsgulv, speil på veggen, tv jeg kan streame fra, mer utstyr..Blir gøy! :hoppe:

I går (onsdag) trente jeg en les Mills Combat-video. Jeg har ikke hatt tid til å få internett til å virke i rommet, så må bruke det jeg har på fil og dvd. Det er en bokse/sparke-video som er ganske kul. Likevel merket jeg at jeg fremdeles er sliten, så det tar litt tid å komme igang.

I dag tok jeg Cardio 3 fra 22 minute hard corps - militær HIIT-trening. Liker best spin burpees. Du tar en burpee, og når du står oppreist hopper du 180 grader rundt og tar en til. Det meste på rad er 25. Merk at dette ikke er burpees med hopp når du kommer opp, du hopper rundt i stedet. Hele økta tar 22 minutter, og på det brant jeg 222 kalorier! Håper jeg får fiksa nettet i kveld så jeg har litt flere valgmuligheter i morgen. 

Skal være med på et 9.6 kilometer langt løp på skogsbilvei. Mye bratte bakker (som jeg har bestemt meg for å gå) og de fleste som er med er idrettsfolk. Men målet mitt er å komme gjennom, og helst slå tiden fra i fjor (1.03.48). Men det er vanskelig, for det er ikke som om livet har vært helt avbalansert og rolig i det siste, akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fremdeles problemer med nettet, holdt på en time i går uten at dataen min fant den repeateren jeg kjøpte. Nå har jeg googla masse, så håper jeg får det til når jeg prøver i kveld. Så måtte ta noe jeg hadde på dataen i dag også. Ble The Warrior fra P90X3. Det er en video med Tony Horton. Litt militæraktig som 22 minute hard corps, men ikke like hardt. Overkropp, cardio, mage og bein etter hverandre. Litt burpees, ulike typer pushups etc.

Føler meg ikke klar for løpet i morgen, det er så kaldt, så lurer på hvordan det skal gå og hva jeg skal ha på meg. Sist hadde jeg ikke med meg vann, det skal jeg gjøre nå. Vann, jakke, ikke mye duppeditter, og ikke få panikk om jeg ikke greier å slå tida fra i fjor. Litt ekstraordinært nå med flyttinga, merker det på alle treninger, jeg klarer ikke gi alt og vil helst bare synke ned i sofaen og spise godteri...

Men jeg skal i alle fall dra. Og se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hjemmekontor med hunden denne uka, og har ikke vært noe særlig på forumet. Så her følger en oppdatering!

Lørdag var det i alle fall klart for løp! Det heter Nøklevann rundt og er en 9.63 kilometer langt løp med mange kjempebratte bakker. De som er sånne supersportsfolk løper på litt over en halvtime. Hun som vant er norgesmester i halvmaraton, så ikke så rart at hun vant, kan du si! Målet mitt var jo i utgangspunktet, før all flyttinga, å slå fjorårets tid. Og det klarte jeg! Jeg løp på 1.01.31 brutto og 1.01.17 netto! Må tilstå at jeg ikke helt skjønner forskjellen, eller - det ene er regna fra når startskuddet gikk og det andre når jeg paserte startstreken. Men det er det første som er offisiell tid, noe jeg syns er snodig, for når alle passerer startstreken burde vel være det offisielle? Anyway, veldig fornøyd med at jeg slo tida, og neste år er definitivt målet å klare det på under 1 time. Var taktisk og gikk fort opp de grusomste bakkene, og det hjalp veldig og gjorde at jeg hadde krefter til å spurte i mål! :hoppe:

Søndag var hviledag. 

Mandag tok jeg en styrkeøkt, Speed Hammer, og en mageøkt etterpå som heter 10 minute ab hammer. Går fort, med øvelser der du først gjør 10 trege reps og så 10 kjappe. Begynte også på en 7-dagers challenge der man skal spise så rent som mulig, trene en halvtime (minst) daglig, ta en magevideo hun som har gruppa legger ut hver dag og velge noe med maten man vil utfordre seg selv på. Jeg har bestemt meg for å ikke spise melkeprodukter og sukker hele uka. Går bra foreløpig (nå er det torsdag), men får se hvordan det står til i helga....!

Tirsdag tok jeg en styrke/cardio-økt med samme trener som mandagen, Sagi Kalev, Beast Cardio. Det var mye eksplosive øvelser og hopping med veldig lette vekter. Jeg benytta at jeg har hjemmekontor og at treningsrommet ser ut som et kasseoppbevaringsrom, så jeg trente i stua, som er stooor! :nigo: Det var så gøy at jeg fulgte opp med en av Shaun T sine danseøkter fra Cize, Full Out, og så Ab-challengen etter det. Det ble halvannen times trening, og det var moro!

Onsdag tok jeg en egenvektsstyrke-video fra Insanity Max 30, Max Out Power. Mye hoppende pushups, som jeg ikke får til så bra, men jeg fullførte da. Trengte en del pauser, men elsker å trene med Shaun, så det gjør ikke så mye. 5 min abs etterpå.

I dag trente jeg litt senere enn vanlig, og fikk ikke pulsklokka til å funke. Og så var treninga kjedelig. Tok en såkalt mashup fra nettsiden til beach body, en halvtime der de har satt sammen øvelser fra to ulik programmer, Insanity og Pyio. Sistnevnte er yoga, så jeg burde jo visst at jeg kom til å kjede meg. Men jeg kom meg da gjennom. Insanity-delen var bra, da! Abs etterpå, inkludert fem ekstra min med en yogaball - som jeg ikke har - så jeg klarte å finne øvelser som matcha de på ballen og som tok musklene på samme måte (nesten). Ble litt stolt over at jeg klarte det på sparket.

Tre dager igjen uten melkeprodukter og sukker...! Også skal jeg prøve å ikke la det bety å gå amokk i smågodtavdelingen på mandag, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag trente jeg først en liten 20-min økt med en ny trener. Det er en tv-serie som er laga av Beach Body med en slags sunn Big Brother uten alle kameraene døgnet rundt...eh, likheten er kanskje det at de bor i samme hus. I alle fall skal de bli den nye BB-treneren til slutt, altså de skal få lage sin egen video og bli fronta på linje med de store navnene. Så har de tre som er i finalen (jeg har ikke sett showet) laga små 20-min videoer som man kan prøve. Og jeg prøvde en som var med en fyr som het Joe, det var stående styrke og noe planke og litt forskjellig. Føltes litt som oppvarming. Etterpå tok jeg Resistance 3 fra 22 minute hard core, og det er jommen tungt å legge seg helt flatt og reise seg opp med 9 kg sandsekk på skulderen!!

Tok 5 min abs etterpå, og i butikken holdt jeg meg unna alt usunt, yay!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta

Her har jeg lyst til å følge med! Jeg tror kanskje jeg hopper over å lese alle de 50 sidene, hehe, men er superimponert av fremgangen du har hatt siden du startet denne tråden, altså. Superkudos til deg.

Morsomt å se at du har fått så mye ut av å trene med videoer også. Tror samboeren min kommer til å gjøre det litt (vi har akkurat begynt å trene - dvs, jeg har begynt igjen etter en lang tørkeperiode og hun har begynt for første gang, sånn mer eller mindre). Jeg føler meg så klein når jeg trener med video, og liker meg best under knebøystanga, så tror jeg holder meg ilt senter enn så lenge.

Gleder meg til å følge deg fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du vil følge meg, @Terracotta! Skjønner godt du ikke gidder å lese femti sider, det er dessuten overvekt av poster som bare lister opp rare navn på videoer jeg har tatt! :P Kult at samboeren din også skal drive litt med videoer. (og koselig ar du også er sammen med en dame, er ikke så mange av oss her inne, føler jeg!). Jeg begynte definitivt for første gang for fem år siden, mens min samboer hadde trent litt til og fra. Liker ikke senter selv, så jeg er imponert over de som orker å dra noe sted for å trene! Syns det er så mye bedre å bare kunne trykke på play hjemme, ti min etter å ha stått opp! 

Oppdate: Lørdag var vi på et hundestevne på Hadeland, og der var det veldig lang tid mellom konkurranse og premieutdeling, så da gikk vi en topptur. Vi hadde ikke tid til å gå helt til topps, men gikk kanskje halve. Selve turen var 4 km én vei, så vi gikk vel kanskje omtrent det, siden vi snudde halvveis. Det var bratt! På kvelden fikk jeg veldig lyst til å jogge, så da dro jeg på en 5.5 kilometer lang tur i høstregn og vind. Det var kaldt, men følte meg sååå badass av å faktisk velge joggetur i det været! Løp hele veien, inkludert opp en bratt bakke. Måtte ta det rolig nedover, for der er det asfalt og masse våte blader. Ellers holdt jeg et godt tempo og brukte 36 min på runden. 

Søndag bygde vi seng, som var litt av en styrkeøkt så mange små deler som Ikea velger å dele ting opp i! Gikk også en 30-40 min lang skogstur på kvelden, og jeg tok 5 minute abs-videoen som hørte til gruppa jeg er med i denne uka.

Mandag, altså i dag, trente jeg med Tony Horton og Resistance 2 fra 22 min hard corps. Det tyngste er definitivt burpee press. Bruker 6 kilos manualer, hopper ned i burpee mens jeg holder vektene, hopper til stående og hever vektene over hodet. Først 25  ganger i første runde og så 20 og så 15. Må pause videoen på disse, klarer ikke like raskt som de på skjermen, så for å få riktig antall reps pauser jeg og/eller begynner litt før dem. Denne videoen er HIIT, med seks øvelser (tror jeg), tre runder, og antall reps endrer seg hver runde. Så var det tur med hund og så avgårde til jobb - har vært sååå digg med hjemmekontor, så kjipt å måtte kjøre til kontoret igjen.

Glemte å skrive at jeg klarte 7 day challengen! 7 dager med 80% clean eating, trene hver dag i minst 30 minutter, ta en ab-video som hun som hadde gruppa la ut og velge en matting man selv skulle utfordre seg på. Jeg valgte å droppe sukker og melkeprodukter. Det gikk faktisk overraskende fint. Med unntak av honning levde jeg da vegansk hele uka. :) Og til min store overraskelse hadde jeg gått ned litt over 1 kilo i dag!! :hakeslepp: Ikke forventa, men en gledelig overraskelse!

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var det ny sneak peek på Core de Force (se innlegg fra 4. oktober lenger opp på siden). Det var den samme videoen, men nå droppa jeg introen og tok bare videoen. Gleder meg til programmet kommer ut, liker kampsporttrening! Etterpå tok jeg en 15 min ab-workout med Shaun T. 360 abs fra Insanity Max 30. Jeg får alltid (nesten) vondt i korsryggen av å gjøre øvelser der man ligger på ryggen og gjør noe med beina. Tror ikke jeg klarer å presse ryggen hardt nok ned i gulvet eller noe. Så noen ganger må jeg ta pause ikke fordi jeg er sliten, men fordi det gjør vondt i ryggen. Litt kjipt. 

Merker at sukker-cravingene mine ikke er borte, har sååå lyst på sjokolade og smågodt...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta
På 24.10.2016 den 9.43, Rainbow skrev:

Så koselig at du vil følge meg, @Terracotta! Skjønner godt du ikke gidder å lese femti sider, det er dessuten overvekt av poster som bare lister opp rare navn på videoer jeg har tatt! :P Kult at samboeren din også skal drive litt med videoer. (og koselig ar du også er sammen med en dame, er ikke så mange av oss her inne, føler jeg!). Jeg begynte definitivt for første gang for fem år siden, mens min samboer hadde trent litt til og fra. Liker ikke senter selv, så jeg er imponert over de som orker å dra noe sted for å trene! Syns det er så mye bedre å bare kunne trykke på play hjemme, ti min etter å ha stått opp! 

Betaler du noe for disse videoene, eller finner du det meste gratis? Sånn av interesse :)  Hvis jeg/vi skal drive med noe videotrening blir det nok de Sats legger ut. Når jeg først betaler i dyre dommer for treningssenter vil jeg gjerne bruke det så mye jeg kan :P Hehe, ja, tenkte nok at det var en viss mulighet for at du var sammen med en jente ut fra brukernavnet ditt :regn: (dette var det nærmeste jeg fant en regnbue-emoji...) Og angående det å dra noe  sted - vel, det er åtte minutter å gå. Eller ett minutt med t-bane (som er rett utenfor døra), om jeg er lat...

Gøy med vegansk uke. Her har det blitt litt for mye kjøtt i det siste, merker jeg. Foretrekker egentlig vegetarisk. Lommebok-, miljø- og dyrevennlig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har vært vegetarianer i snart to år, men å også droppe ost og sjokolade var vanskeligere, merka jeg! Er veldig glad i begge deler! 

Før lasta jeg ned videoene, men nå kjøper jeg dem. For nå vil jeg ha dem så fort som mulig. Og Beach Body er på en måte mitt treningssenter. Kjøper shake fra dem også og er aktiv i mange facebookgrupper med andre som bruker programmene. Søstera mi bor i USA, så hun kjøper og sender til meg, og jeg deler hennes abonnement for streaming. Ellers er det på DVD, som fremdeles er vanlig i USA. Men jeg bruker dem ikke, siden programmene kommer rett på abonnementssida når de er kjøpt. 

Skulle gjerne jobba med å få konseptet hit, mener hele pakka er rimelig unik, og at det kunne blitt stort her også. Veldig stort og omfattende konsept! 

Har sett noen sånne norske streames, men syns de er sykt kleine, blir så rart og unaturlig, så jeg trives mer med de amerikanske som på en måte er mer til stede. Men hørtes ikke så verst ut med så kort vei til treningssenteret, da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Terracotta

Ost er min akilleshæl også... Men er glad nok i mørk sjokolade til at jeg skulle overlevd vegansk på akkurat den fronten!

Da skjønner jeg! Ja, altså, jeg bruker jo 500 kr i måneden på senter, og tenker at det du får noe ut av er det verdt å bruke penger på, egentlig - det være seg senter, videoer eller rare kosttilskudd jeg ikke skjønner meg på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn sett er programmene veldig billige, de koster vel 200-400 kr for to mnd program og da har man jo tilgang for alltid. Men jeg lasta ned mye før, altså. Så alle de "gamle" programmene har jeg på dataen, bare. Dere kan jo laste ned feks Insanity (supercrazy cardio med lange økter) eller Focus T25 (tre mnd med cardio og styrke - bygges opp gradvis), litt avhengig av hvor hardt og hvor lenge dere vil trene. Mitt favorittprogram er Insanity Max 30, det er bare en halvtime, med egenkroppsstyrke og cardio og helt vilt høyt tempo og intenst. Alle disse har reklamer på youtybe også, btw. Alle har samme treneren, da, min favoritt Shaun T. Men om man heller liker tung styrke, eller en kombo, men kvinnelig trener, eller litt yoga innimellom treningstypene, eller...det finnes noe for alle. Mange forskjellige trenere, ulike typer opplegg, med utstyr, uten utstyr, alt fra 22 til 60 min. (22, tenker du, det går vel ikke å bli trent på 22 min. Joda, med 22 minute hard corps - militær HIIT går det kjempefint!). Hoi, jeg høres ut som en reklame, men jeg liker det så godt! Trives ikke på senter.

I dag var jeg litt usikker på hva jeg skulle ta, men ble The Pyramid fra Focus T25. Det er en oppbyggingsvide med økning i reps. Feks Deadlift-upright row 1 gang - 2 ganger - 3 ganger etc opp til 9. Den jeg sleit absolutt mest med før var downward dog- plank-pikeup. Hoppe inn fra planken først 1 gang - så 1-2, så 1-2-3 helt til 11. Og pushups. Til 9. Men gikk fint i dag og fikk til alt uten pause. Måtte bruke strikk på noen av øvelsene fordi jeg ikke har helt kommet på plass med alt treningsutstyret ennå, så manualene mine var litt tunge til å feks ta overhead press med pyramideoppbygging. 

Men har fått rydda hele stua, da, etter å ha bodd i huset i litt over to uker er det digg. Stuegulvet er så stort! Så må få kjøpt oss romdelerhylle og spisebord snart, nå ser det bare rart ut med så sykt mye gulvplass. Nesten alle rommene i førsteetasje er fulle av kasser og rot, så det er neste prosjekt. Fornøyd med at alle rommene oppe er rydda, da! Får meg til å tenke at det kan se rimelig flotters ut til jul! Eller bare om en måned. Mangler bare tv-benk i stua nå, og å flytte sofaen så det ser litt mindre lukka ut. Blir bra, og det beste blir treningsrommet, åh, som jeg gleder meg til treningsgulv, pullupbar, skråbenk, vekter, tredemølle, speil på veggen...! Vi fant ut at treningsrommet er rundt 18kvm! :hoppe: 

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God "morgen"! Alt for lenge siden jeg har skrevet noe her, men jeg leser hver dag da! :) Så vet du det liksom. ;)

Så deilig å begynne å komme på plass i huset! Må si jeg misunner deg dette treningsrommet ditt. Tror jeg må ha meg mål om å lage meg noe liknende en eller annen gang! Kombinert yoga og styrkerom eller noe, må bare bygge på først for nå har vi ikke plass i det lille huset vårt. :tongue:

Gratulerer med ny pers på løpet! Det er jo helt supert og gøy å konkurrere med seg selv fra år til år. Jeg trodde også det var nettotid som gjaldt. Det er jo litt dårlig om man skal lide for at man ikke får startet på startstreken liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått oppdatert meg på hvordan ting står til hos deg! Så gøy at dere er på plass, gratulerer! Må være en deilig overgang å få såpass stor plass :) 

Oi, tror jeg er alt for glad i melk til å klare noe vegansk, altså - ikke verst. Synes du det er vanskelig å komme på matretter osv, eller går det egentlig helt greit? Jeg er flittig bruker av egg, melk, ost, yoghurt osv... så synes det høres fryktelig vanskelig ut :P Har prøvd den ene curryen fra veganmisjonen, da, og den var utrolig god! (Mener å huske at du har vist lenke til den for en god stund siden?) Og den falt i smak hos venninnene også :) 

Gratulerer med løpet!! Du er kjempeflink - tror jeg hadde krepert av å GÅ den strekningen :sjenert: 

Du skulle nesten gitt oss en update i bilder når treningsrommet er klart :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...