Gå til innhold

Lukusfellen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Nei vi vil ikke selge tvn i stua pga den vi har på soverommet er i feil farge" Herregud altså. :daane:

Tror det er mye viktigere å tenke på å solgt unna så mye som mulig ennå tenke på at tvn på soverommet ikke passer inn i stuen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes han Hallgeir er så rolig, og fattet, sexy egentlig! Hahaha :flau:

Hahaha, jeg også :gjeiper: Hallgeir ftw!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vel en liten bekreftelse på hvorfor hun "holder ut" den økonomiske galskapen. Ingen av dem ville jo selge tv'en som matchet stua (i en LEID leilighet). En LÅNT bil blir påkostet og stylet etter alle kunstens regler, og en LEID leilighet setter standarden for tv-farge/størrelse/utseende. Innser at jeg har gått på en smell innredningsmessig... :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så akkurat siste episode av svenske luksusfellen med Mikael og Maria. Det tok helt av! Har aldri sett slikt forbruk :s

ÅHERREGUUD! Mannen sitter å gråter høyt fordi han ikke vil selge x-box og playstation!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg lurer på hvor mange i Norge som har det slik. Har inntrykk av at Luksusfellen har mer enn nok søknader, og i tillegg er det garantert mange som ikke melder seg på. Er store forbrukslån og misligholdt kredittkortgjeld (som betales med andre kredittkort) et større problem i Norge enn det man tror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker litt på hva det betyr for folk at de har vært med i dette programmet jeg. Hvor enkelt er det å få jobb hvis den som intervjuer deg kjenner deg igjen som en som har vært patetisk på Luksusfellen liksom? :klo:

Skjønner at mange får hjelp, men jeg tenker mitt og tror ikke forandringene er langvarig i alle tilfellene, og tenker på den stigmatiseringen det må være å bli gjenkjent som luksusfelle-deltager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at mange får hjelp, men jeg tenker mitt og tror ikke forandringene er langvarig i alle tilfellene, og tenker på den stigmatiseringen det må være å bli gjenkjent som luksusfelle-deltager.

Dette er mitt største problem med Luksusfellen og alle andre "endringsprogram". Oppdateringene kommer alt for tidlig. Selvfølgelig klarer de å holde budsjettet en måned (eller spise sunn og hjemmelaget mat fra bunnen i en måned i Hellstrøm rydder opp hjemme) osv. Men hva om ett år eller to? Noen ganger føler jeg også at de legger urealistiske planer for deltakerne. Som han gutten som skulle ha to jobber, ta flere tunge fag på videregående, ta lappen og ha deltid omsorg for datteren - det høres voldsomt ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt på hva det betyr for folk at de har vært med i dette programmet jeg. Hvor enkelt er det å få jobb hvis den som intervjuer deg kjenner deg igjen som en som har vært patetisk på Luksusfellen liksom? :klo:

Skjønner at mange får hjelp, men jeg tenker mitt og tror ikke forandringene er langvarig i alle tilfellene, og tenker på den stigmatiseringen det må være å bli gjenkjent som luksusfelle-deltager.

Jeg har lenge ønsket meg en oppfølgings-epise, der de viser hvordan det har gått for noen av deltakerne fra tidligere sesonger. Alle klarer å skjerpe seg i en måned, men jeg tror mange faller tilbake på gamle vaner igjen etterhvert.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle også likt å sett et oppfølgingsprogram et år eller to etter, ja! Tviler imidlertid på om noen andre enn de det har gått bra med ville ønsket å stille opp. Kanskje Hallgeir & co kunne lagd en anonymisert statistikk.

Har lurt på hvorfor oppfølgingen kommer så kjapt - men det har vel trolig noe med innspilling/sendetidspunkt etc. å gjøre. Antakelig upraktisk om de hadde måttet ventet eksempelvis et halvår før episoden kunne ferdigstilles/sendes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt nettopp og så siste episode av luksusfellen,holdt på å le meg

skakk av fyren som sier i begynnelsen av episoden at han brukte å

samle opp regningene sine i en plastikkpose og tente opp i ovnen

med de når det begynnte å bli fullt...herregud hvordan kan du stå

frem på tv og si noe sånt,hver gang navnet ditt kommer opp i en

samtale så kommer du jo til evig tid å bli forbundet med dette...

Jaja,underholdende er det iallefall.... :laugh:

Endret av Jellybean78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dessverre, alle klarer vel å suck it up og skjerpe seg en måneds tid. Hva med en 5års periode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt nettopp og så siste episode av luksusfellen,holdt på å le meg

skakk av fyren som sier i begynnelsen av episoden at han brukte å

samle opp regningene sine i en plastikkpose og tente opp i ovnen

med de når det begynnte å bli fullt...herregud hvordan kan du stå

frem på tv og si noe sånt,hver gang navnet ditt kommer opp i en

samtale så kommer du jo til evig tid å bli forbundet med dette...

Jaja,underholdende er det iallefall.... :laugh:

Ja, og "lure" påfunn som å bli selvstendig næringsdrivende fordi han "fikk så mye mer i lønn" :murvegg: Men man skjønte jo litt når de begge er enige om at de ikke kan selge TVen fordi den andre har feil farge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg sett på Vanita, og jeg mangler helt ord :hakeslepp:

Av norske deltagere husker jeg best familien for et par år siden hvor alle forslag de kom med var "uaktuelt" i følge konen, og da de spurte henne hva hun foreslo så svarte hun at kunne de ikke bare ta opp nytt lån. :klaske: De fikk et års forbruk av bleier på slutten, og hun så skikkelig sur ut for det. Tydelig at hun forventet et fin ferie eller lignende :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg sett på Vanita, og jeg mangler helt ord :hakeslepp:

Ja,men hun mangler iallefall ikke ambisjoner da,skal bli yacht-selger/

skuespiller i Hollywood,om det er gjennomførbart/realistisk derimot.... :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallgeir er unektelig en tålmodig og sindig sjel, men for å være ærlig så synes jeg en del av deltakerne slipper ganske billig. <ordspill-pling!>

I den svenske utgaven får de ofte hardere medfart av programlederne, og det er jo ikke til å komme unna at det de fleste trenger er en ordentlig oppvekker og oppstrammer.

Er ellers helt enig i at det hadde vært artig med en "to år etterpå"-kavalkade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Nå har jeg sett på Vanita, og jeg mangler helt ord :hakeslepp:

Av norske deltagere husker jeg best familien for et par år siden hvor alle forslag de kom med var "uaktuelt" i følge konen, og da de spurte henne hva hun foreslo så svarte hun at kunne de ikke bare ta opp nytt lån. :klaske: De fikk et års forbruk av bleier på slutten, og hun så skikkelig sur ut for det. Tydelig at hun forventet et fin ferie eller lignende :ler:

Var det hun som fikk grøsninger da de var i en butikk med brukt barnetøy fordi det var "ekkelt" at klærne såvidt var brukt tidligere?

De som er mest snobbete (som regel med minst grunn) har bra underholdningsverdi og gjør igrunnen inntrykk. Husker ei i en tidligere sesong som uttalte noe sånt som at "Ingen i vår familie har noensinne tatt bussen" med et fnys da Hallgeir &co skulle få henne til å forstå at hun ikke kunne fortsette å ta så mye taxi.

Endret av Spinell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det hun som fikk grøsninger da de var i en butikk med brukt barnetøy fordi det var "ekkelt" at klærne såvidt var brukt tidligere?

De som er mest snobbete (som regel med minst grunn) har bra underholdningsverdi og gjør igrunnen inntrykk. Husker ei i en tidligere sesong som uttalte noe sånt som at "Ingen i vår familie har noensinne tatt bussen" med et fnys da Hallgeir &co skulle få henne til å forstå at hun ikke kunne fortsette å ta så mye taxi.

Vanita: http://www.tv3play.se/play/234829/?autostart=true

Noe av det verste og mest uansvarlig jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...