Gå til innhold

Lukusfellen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest strykebrett

Ja, dessverre, alle klarer vel å suck it up og skjerpe seg en måneds tid. Hva med en 5års periode?

Ja, i den forrige episoden så hadde jo ikke han som var med rukket å få lønn engang før de kom, så det var jo ikke så greit. Hadde vært mye mer interessant å se om han greide å holde seg til planen sin etter et år eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var det hun som fikk grøsninger da de var i en butikk med brukt barnetøy fordi det var "ekkelt" at klærne såvidt var brukt tidligere?

Tror det var samme dama, ja :Nikke:

Men jeg tror det var en annen som var overbevist om at vinterstøvler og vinterjakker til under tusen-lappen ikke holdt barna varme og tørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, 850 000 i forbruksgjeld, og atpåtil har de skrevet under en kontrakt på noe de mest sansynlig ikke får lån på?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett på Vanita, og jeg mangler helt ord :hakeslepp:

Samme her!

Jeg hadde ikke planlagt ekteskap, huskjøp og FLERE barn med en mann som er så vanvittig uøkonomisk. Mannen har jo ikke respekt for penger i det hele tatt, bruker og bruker som om han hadde uendelig.

Ikke jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker luksusfellen! Er regningene betalt så føler jeg meg fortsatt bra selvom jeg har brukt opp resten av lønna ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker luksusfellen! Er regningene betalt så føler jeg meg fortsatt bra selvom jeg har brukt opp resten av lønna ;)

Jeg og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle også likt å sett et oppfølgingsprogram et år eller to etter, ja! Tviler imidlertid på om noen andre enn de det har gått bra med ville ønsket å stille opp. Kanskje Hallgeir & co kunne lagd en anonymisert statistikk.

Har lurt på hvorfor oppfølgingen kommer så kjapt - men det har vel trolig noe med innspilling/sendetidspunkt etc. å gjøre. Antakelig upraktisk om de hadde måttet ventet eksempelvis et halvår før episoden kunne ferdigstilles/sendes?

På danske TV3 har de små oppfølgingssnutter av og til, ti minutter hvor Luksusfellerådgiverne besøker familier de har hjulpet tidligere. Det går alltid veldig bra, men jeg lurer jo på om de velger dem som faktisk har klart seg og dropper resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varpunen

ble skikkelig satt ut an hun Vanita. Satt en liten stund og lurte på om hele programmet rett og slett var planlagt for underholdningsverdien?

Men men... jeg er ikke helt stø i svensk, så hvor fikk hun egentlig de 40 000 kr fra? Var det no greier ala nav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble skikkelig satt ut an hun Vanita. Satt en liten stund og lurte på om hele programmet rett og slett var planlagt for underholdningsverdien?

Men men... jeg er ikke helt stø i svensk, så hvor fikk hun egentlig de 40 000 kr fra? Var det no greier ala nav?

Det var arbeidsledighetstrygden hennes. Hun hadde ikke "orket" å fylle ut meldekortene, så dette kunne hun nå få etterbetalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med folk som bruker kredittkort til alt? Altså når de overhode ikke har penger til å betale det, så burde de heller ikke dra på ferie for penger de ikke har!

Spar heller opp penger, også dra på ferie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del lurer på hvor mange tidligere deltakere i Luksusfellen som faktisk er medlemmer på KG :fnise: . Det begynner jo å bli en del etterhvert så det er vel en viss sannsynlighet for at en eller annen er medlem her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelte av de kundene jeg får på tråden burde virkelig se siste episoden av Lyxfällan. Der er det en kar som har kjøpt mobiler tilsvarende én hver måned, og de to første han kjøpte på abonnement er nå oppe i 33000 kr i inkasso.

Har man inkasso på seg så får man ikke abonnement her i Norge, ihvertfall ikke i bedriften jeg jobber, og mange kunder blir forbannet på det, men jeg lurer på hvorfor ikke folk ikke kan se at det er for det beste for dem selv. Nå hadde denne fyren 16 mobiler med abonnement, eller noe i den duren. Helt sinnsykt. Uansett, kan man ikke betale så er det beste kanskje å ha kontantkort.

70000 kr har han til sammen nå i inkasso til ulike mobiloperatører.(..)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har allerede sett de svenske episodene, og kveldens episode tenker jeg de foreldrene der er ganske, vel, hva skal jeg si? De skylder på ungen sin fordi de har kommet i slikt uføre.(..)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fr21_5ffdsa

Jeg følger jevnlig med på serien. Det gir meg en god følelse av kontroll (til tross for at vi ikke bruker budsjett i hverdagen), men vi har oversikt økonomisk. Dessuten føler jeg den serien på en måte gir meg en god klapp på skuldera når jeg ser på den gammeldagse TV'en min (har ikke flatskjerm slik som alle de i Luksusfellen har), og selv om de færreste av møblene mine passer sammen når det gjelder stil så får jeg en god følelse av det. Litt synd å "godte" seg slik pga andres erfaringer, men sånn har jeg det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...