Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mente ikke å være hånlig, men syntes det var rart av deg å svare. Hun spurte jo om noen som kunne dette kunne hjelpe henne, også svarer du at du tror den ene er riktig siden det ville vært rart at en drage hadde fire ben. :P som sagt, ikke meningen å være hånlig, men hun spurte om svar, ikke vill gjetning. (Selv om du hadde riktig da :) )

Anonymkode: b67b5...cfe

Har du virkelig ingenting bedre å gjøre enn å pirke på og å synse noe om andres forsøk på å hjelpe så langt de kan, på nettet? Var ingen andre som hadde svart, så jeg gjorde så godt jeg kunne, og det syns jeg ikke er rart i det hele tatt. Ferdig fra meg, dette er avsporing, men jeg føler likevel for å forsvare meg selv, for du oppfører deg skikkelig vemmelig... 

Anonymkode: 0ed9f...0b4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner bare ikke hvordan de skal klare å avslutte alle løse tråder og få en verdig slutt på serien i løpet av 14 episoder som er 50 minutter per?! Eneste muligheten jeg ser er at det kommer til å bli et totalt rot hvor de stresser seg gjennom alt, og at det er mye vi aldri kommer til å få svar på. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Kassiopeia skrev:

Jeg skjønner bare ikke hvordan de skal klare å avslutte alle løse tråder og få en verdig slutt på serien i løpet av 14 episoder som er 50 minutter per?! Eneste muligheten jeg ser er at det kommer til å bli et totalt rot hvor de stresser seg gjennom alt, og at det er mye vi aldri kommer til å få svar på. 

Tror kanskje episodene blir lengre, mener å ha lest det et sted.

Anonymkode: de457...cd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du virkelig ingenting bedre å gjøre enn å pirke på og å synse noe om andres forsøk på å hjelpe så langt de kan, på nettet? Var ingen andre som hadde svart, så jeg gjorde så godt jeg kunne, og det syns jeg ikke er rart i det hele tatt. Ferdig fra meg, dette er avsporing, men jeg føler likevel for å forsvare meg selv, for du oppfører deg skikkelig vemmelig... 

Anonymkode: 0ed9f...0b4

Jeg sa jo beklager, ro deg ned. :) men jeg skulle sett på tidspunktet ting ble postet på, så faktisk ikke at det var lenge mellom, og ingen hadde svart. Poenget mitt er som sagt, selv om du prøvde å være snill, så hjelper jo ikke svaret ditt henne noe, siden det uansett bare var synsing.  Og selv om du tolker meg veldig hånlig og vemmelig, så er det ikke slik jeg mente å skrive det, legg til en lystig tone. :) 

Anonymkode: b67b5...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meget sikker på at det er den med to ringer og to føtter. Ringene vet jeg ikke hvorfor, men det er én tre-hodet-drage, så det hadde vært rart om det var flere føtter :)

Anonymkode: 0ed9f...0b4

 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, skal hun basere tatoveringen sin på dine antagelser? :fnise: Uansett, det er ikke rart at en trehodet trage har fire føtter, drager pleier jo å ha to bakben, og to forlabber. Men på tross av dine antakelser basert på rare observasjoner, så er det den med to ben og to ringer som er den riktige. Vil ikke si det 100% sikkert siden jeg ikke vil være den som gjorde at du tok feil tatovering, men jeg er 99% sikker på at det er den riktige. Om du søker opp Targaryan Weapon Shield, så er det også bare den med to ben som kommer opp :)

Anonymkode: b67b5...cfe

Takk for svar begge to. :) Når jeg søker er det definitivt den med to ringer som er den mest populære. Kommer mest sannsynlig til å gå for den da, så takk for hjelpen!

Synes det er så rart at det finnes to forskjellige. Kan det hende at den ene er fra serien og den andre fra bøkene? Kan den ene være fra "før" Daenerys tid og den andre nåtid? ... Eller kanskje det bare er noen som hadde surra litt når de tegnet, også ble den også brukt og folk ble forrvirret. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, PaperFlower skrev:

 

Takk for svar begge to. :) Når jeg søker er det definitivt den med to ringer som er den mest populære. Kommer mest sannsynlig til å gå for den da, så takk for hjelpen!

Synes det er så rart at det finnes to forskjellige. Kan det hende at den ene er fra serien og den andre fra bøkene? Kan den ene være fra "før" Daenerys tid og den andre nåtid? ... Eller kanskje det bare er noen som hadde surra litt når de tegnet, også ble den også brukt og folk ble forrvirret. :fnise: 

Hvis man skal ta merchen man får tak i, så er det vel dette motivet som er riktig i forhold til dragene;
House Targaryen
Det er jo fra HBO sin shop, så burde være ganske riktig :)

Anonymkode: f5138...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man skal ta merchen man får tak i, så er det vel dette motivet som er riktig i forhold til dragene;
House Targaryen
Det er jo fra HBO sin shop, så burde være ganske riktig :)

Anonymkode: f5138...dc2

Ah, det stemmer det. Godt poeng, takk! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, PaperFlower skrev:

 

Takk for svar begge to. :) Når jeg søker er det definitivt den med to ringer som er den mest populære. Kommer mest sannsynlig til å gå for den da, så takk for hjelpen!

Synes det er så rart at det finnes to forskjellige. Kan det hende at den ene er fra serien og den andre fra bøkene? Kan den ene være fra "før" Daenerys tid og den andre nåtid? ... Eller kanskje det bare er noen som hadde surra litt når de tegnet, også ble den også brukt og folk ble forrvirret. :fnise: 

Den i bøkene ser slik ut: 

Fil_000.png

Bilde er fra forfatterens offisielle A Song of Ice and Fire app, og skal da være tro mot hvordan han så for seg våpenskjoldet når han skrev bøkene. Det som blir brukt i tv-serien er jo veldig mye mer forseggjort og kulere, så jeg ville nok valgt tv-versjonen til det. Dog syns jeg at bokversjonen er mer realistisk i den settingen som bøkene finner sted. 

Det som er litt morsomt er at du trolig vil tatovere det i svart og dermed har du faktisk House  Blackfyre i stedet for House Targaryen. Targaryen er rød med svart bakgrunn mens Blackfyre er det samme, men med motsatt farge:

latest?cb=20120427202416

House-Blackfyre-game-of-thrones-32450429

Blackfyre har faktisk en ganske stor rolle i bøkene, men siden det ikke er tatt med i tv-serien i det hele tatt, så er det nok ingen som reagerer på et svart Targaryen våpenskjold ;) hehe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde frystninger gjennom hele episoden! Litt trist over at jeg må vente HELT til april neste år, heldigvis har jeg igjen et par av bøkene å kose meg med i mellomtiden :)

Var også litt trist av at Margaery og hele den gjengen strøk med, men det er vel nødvendig for at alt skal være klart til Daenerys erobring. Selv om jeg hadde håpet at hun skulle gjøre et comeback etter at hun ga det rosebildet til Oleanna. Helt fantastiske overganger, elsket både King in the North og da Cercei gikk på tronen. Magisk! Spent på hva Littlefinger vil foreta seg nå. Hans sterkeste kort var vel at Sansa hadde mer clain til Winterfell en Jon, men ser ut til at det slo litt tilbake? Lurer på hva det blikket de ga hverandre til slutt skal bety. Og Jamie! Og ja...alt sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Faith- skrev:

Den i bøkene ser slik ut: 

[bilde]

Bilde er fra forfatterens offisielle A Song of Ice and Fire app, og skal da være tro mot hvordan han så for seg våpenskjoldet når han skrev bøkene. Det som blir brukt i tv-serien er jo veldig mye mer forseggjort og kulere, så jeg ville nok valgt tv-versjonen til det. Dog syns jeg at bokversjonen er mer realistisk i den settingen som bøkene finner sted. 

Det som er litt morsomt er at du trolig vil tatovere det i svart og dermed har du faktisk House  Blackfyre i stedet for House Targaryen. Targaryen er rød med svart bakgrunn mens Blackfyre er det samme, men med motsatt farge:

[bilde]

[bilde]

Blackfyre har faktisk en ganske stor rolle i bøkene, men siden det ikke er tatt med i tv-serien i det hele tatt, så er det nok ingen som reagerer på et svart Targaryen våpenskjold ;) hehe

Oi shit, det der visste jeg faktisk ikke! Tusen takk for at du sa ifra. :blomst: (Enda en grunn til å faktisk lese bøkene en dag! One of these days...)

Jeg hadde tenkt å bare ha det i svart ja, da jeg ikke kler rødt og ville helst unngå det. Jeg får se hva jeg finner ut, mulig jeg tar det i rødt likevel men kanskje med svarte linjer rundt? Som du sier så vil nok de fleste skjønne hva slags våpenskjold jeg mener, men det er uansett lurt å ha det i tankene, også i tilfelle noen skulle påpeke det og prøve å få meg til å se dum ut. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer meg ikke over soundtracket fra denne episoden. Hører på "Light of the Seven" igjen og igjen. Den er så stemningsfull, skummel, rolig, farlig. Fantastisk. 

Minner meg forøvrig om musikken i denne kortfilmen. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee
18 timer siden, Upadiela skrev:

Jeg kommer meg ikke over soundtracket fra denne episoden. Hører på "Light of the Seven" igjen og igjen. Den er så stemningsfull, skummel, rolig, farlig. Fantastisk. 

Minner meg forøvrig om musikken i denne kortfilmen. 

 

Helt enig, har lastet den ned nå :fnise: Den bygger så sykt opp under alt som skjer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg holder på å se alle sesongene om igjen (har kommet til 2. sesong), og jeg hadde nesten fortrengt hvor painful scenen hvor Theon henretter Ser Rodrik var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 28.6.2016 at 22.23, PaperFlower skrev:

Oi shit, det der visste jeg faktisk ikke! Tusen takk for at du sa ifra. :blomst: (Enda en grunn til å faktisk lese bøkene en dag! One of these days...)

Jeg hadde tenkt å bare ha det i svart ja, da jeg ikke kler rødt og ville helst unngå det. Jeg får se hva jeg finner ut, mulig jeg tar det i rødt likevel men kanskje med svarte linjer rundt? Som du sier så vil nok de fleste skjønne hva slags våpenskjold jeg mener, men det er uansett lurt å ha det i tankene, også i tilfelle noen skulle påpeke det og prøve å få meg til å se dum ut. :fnise: 

Tror ingen reagerer på om den er svart :) Så lenge du ikke legger til rød bagrunn. Hvis man først skal ta en tattovering er det dumt å ta den i en farge man ikke kler/liker. Og jeg regner med at du bare skal ha dragen, ikke hele våpenskjoldet.

Det originale våpenskjoldet er interessant, men jeg tror at GRRM har gått vekk fra det - jeg har ikke sett det i A world of Ice and Fire. På forsiden bruker de det samme dragesymbolet som i serien, men under House Targayen-familietreet så er det dette bildet:

tumblr_ne58iu9kc91qc8n39o1_1280.png

I tillegg så jeg et intervju med GRRM der han klagde på drager med fire ben, fordi det er anatomisk feil at et dyr både har forbein og vinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Gregor Clegane
1 time siden, Tita92 skrev:

Gleder meg også! Det blir så bra! :) 

Blir spennende å se hvordan historien utspiller seg, og hva som skjer med de ulike karakterene. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan noen kan se på denne møkka serien er uforståelig.

Anonymkode: 41435...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan noen kan se på denne møkka serien er uforståelig.

Anonymkode: 41435...f9d

Så hvorfor klikket du deg inn på denne tråden da? Veldig unødvendig av deg å skrive det her. Noen liker en serie, mens andre liker en annen serie. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 1/16/2017 den 20.51, AnonymBruker skrev:

Hvordan noen kan se på denne møkka serien er uforståelig.

Anonymkode: 41435...f9d

Bare dryghet i denne serie. 

Anonymkode: e7d4c...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...