Gå til innhold

Invitert til bryllup i utlandet - pris 3.500 kr pr. pers...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk nå lest denne tråden til slutt...

Nei, jeg synes ikke prisen er ille. Det er egentlig veldig bra at de har lagd en pakkeløsning!

Det som derimot ikke er bra, er tydelig total mangel på fleksibilitet på brudeparets side.

Jeg hadde gjort alt jeg kunne for å være med, men synes de kunne lagd to pakkeløsninger, som noen nevte tidligere.

Vi gifter oss i hjembyen til min kjære. Den ligger ca midt mellom mitt hjemsted og familiens opprinnelse, der de fleste i hans familie bor. Så folk må reise noen mil.

Vi forventer egentlig at folk betaler reise og opphold selv, men opplyser selvfølgelig om forskjellige overnattingsmuligheter. Vi har "egne" priser på hotellet der vi skal holde festen, men et annet hotell ligger rett borti gata og et vandrerhjem litt lengre bort. Selvfølgelig står gjestene frie til å velge overnatting selv.

Om noen ikke har råd til reise og hotell for ei natt pluss gave, så er oppmøte gave nok i seg selv!

Menge har forresten reagert fælt på mye rart her i tråden. Det jeg reagerte mest på, er alle "Anonyme brukere"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare si at jeg er en av de som ikke reagerer på dette. Eneste jeg reagerer på er TS's utlevering av brudeparet.

Du reagerer ikke på at gjestene må betale for mat og drikke til et arrangement de er invitert til som gjester?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du reagerer ikke på at gjestene må betale for mat og drikke til et arrangement de er invitert til som gjester?

De står jo fritt til å takke nei. Det ville jeg også gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt latterlig, hvis man ikke har penger nok til et stort bryllup, så kan man ikke ta seg råd til det.

Når jeg og min mann giftet oss, så var det en selvfølge at vi betalte alt. Det er brudeparet som inviterer til fest, det eneste gjester bør tenke på er hvordan de skal komme seg til bryllupet og gave.

Det er lett å gå over budsjett fordi man vil ha drømmebryllupet, men de fleste har ikke råd til et slikt bryllup og da får man nøye seg med noe mindre - IKKE be gjestene om å betale.

Regner med at vennene til ts er relativt unge og ikke spesielt rike. Oppdragelse har de heller ikke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 6 år senere...
På 17.12.2010 den 13.35, AnonymBruker skrev:

TS her!

 

Vi har endt opp med å takke nei. Brudeparet firer ikke en tomme, de er ikke interessert i å gjøre noen "spesialtilpasninger" overhodet og vi har rett og slett ikke mulighet til å komme allerede fredag kveld. Det er pes nok å skulle reise grytidlig lørdag morgen siden det sikkert blir sent på fredagen. Vi gidder rett og slett ikke å legge oss i selen for å få det til når brudeparet ikke er interessert i å legge seg litt i selen for gjestene sine.

BRA!👍🏻👏🏻 Hadde aldri dratt selv😉.

Lurer på om de fremdeles er gift?😂 Og er dere venner i dag?🤔

Anonymkode: 361d0...5c9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 12/8/2010 den 21.10, Tigress skrev:

Eg var på noko liknande i sumar, men eg må seie at eg ikkje tenkte på å ta det slik som TS i det heile. Eg tok det som eit tilbod om å få overnatting og all maten ordna på førehand slik at eg slapp. Vi sto sjølvsagt fritt til å ikkje bu der dei hadde avtale og vi ordna transporten sjølv også. Men eg synest det var ein heilt super måte å gjere det på. Vi var med på opplegg i tre dagar, all mat inkludert. Og eg trur nok ikkje de betalar sjølve bryllupsfesten, men at dei meiner at frukostar og lunsj er inkludert så ein slepp å tenkje på det. Det går i alle fall an å vere litt velvillig til kva det tyder. Skal ein takke nei er det berre å seie det på ein pen måte, inga grunn til å vere kjip. Og det er jo dessutan slik at mange er nøydd å reise tidleg frå jobb om ein skal på bryllaup i gokk uansett, her har paret laga ei løysing til folk. Eg skjønar ikkje at det skal vere frekt.

 

Ønskjelista har dei sikkert lagt ved fordi dei veit at mange vil spørje etter ho uansett.

Det er jo ikke sammenlignbart. Det ble jo ikke forventet av dere at dere måtte være med på hele fellesopplegget, det var et av flere alternativ.

Anonymkode: dcfe0...9b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.3.2017 den 19.54, AnonymBruker skrev:

BRA!👍🏻👏🏻 Hadde aldri dratt selv😉.

Lurer på om de fremdeles er gift?😂 Og er dere venner i dag?🤔

Anonymkode: 361d0...5c9

Samme lurer jeg på. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke sammenlignbart. Det ble jo ikke forventet av dere at dere måtte være med på hele fellesopplegget, det var et av flere alternativ.

Anonymkode: dcfe0...9b9

Du har sikkert forståing for at eg ikkje gidd å gå attende og lese meg opp på kva eg svare på i 2010. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...