Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hørte spørsmålet på radioen, og har tenkt over det noene dager. 

Hvordan ville verden sett ut i dag, dersom Hitler aldri hadde eksistert? 

Anonymkode: 933a1...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hørte spørsmålet på radioen, og har tenkt over det noene dager. 

Hvordan ville verden sett ut i dag, dersom Hitler aldri hadde eksistert? 

Anonymkode: 933a1...f8e

Det er ett av favorittemaene for dem som skriver kontrafaktisk historie. Det er ikke sikkert andre verdenskrig ikke hadde funnet sted. Europa var i høyspenning og det er alltids en eller annen gærning som folk kan tenkes å følge. Kanskje kunne det blitt enda verre enn det vi opplevde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hørte spørsmålet på radioen, og har tenkt over det noene dager. 

Hvordan ville verden sett ut i dag, dersom Hitler aldri hadde eksistert? 

Anonymkode: 933a1...f8e

De leker med et tilsvarende spørsmål i serien 11.22.63 som omhandler drapet på President Kennedy. Les videre på eget ansvar

Spoiler

Kennedy ble sett på som en god mann, men i serien ble han ikke drept og da satt han etterhvert opp noe som lignet på arbeidsleire og det ble borgerkrig i landet mellom de som var i fare for å bli satt i leir og de som ikke var det. Dette førte til at ting som f.eks. internett ikke ble utviklet. Dessuten ble det dårligere livsvilkår i USA generelt. (Vi fikk ikke vite konsekvensene ut over landerensen).

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sofie777 skrev:

De leker med et tilsvarende spørsmål i serien 11.22.63 som omhandler drapet på President Kennedy. Les videre på eget ansvar

  Skjul innhold

Kennedy ble sett på som en god mann, men i serien ble han ikke drept og da satt han etterhvert opp noe som lignet på arbeidsleire og det ble borgerkrig i landet mellom de som var i fare for å bli satt i leir og de som ikke var det. Dette førte til at ting som f.eks. internett ikke ble utviklet. Dessuten ble det dårligere livsvilkår i USA generelt. (Vi fikk ikke vite konsekvensene ut over landerensen).

 

 Men hvorfor opprettet Kennedy egentlig arbeidsleire da??

Anonymkode: 5e7d7...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Men hvorfor.... SPOILER!!

Anonymkode: 5e7d7...5e9

Svarer i spoiler siden dette angår det:

Spoiler

Aner ikke, rett og slett. Det var 10 minutter av en serie på 8 episoder og det ble fikset raskt og uten forklaring. Du får se serien selv og se om du finner et svar :)

 

Endret av sofie777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Kamikatze skrev:

Hva er det motsatte av "Hunger Games"?

Hollywoodfruer og lignende (ihvertfall i forhold til distriktene)

Endret av sofie777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Finnes det noen gode Internett-sider for kjøp og salg?

 Andre enn finn.no - og som er ganske aktive?

Anonymkode: 5e7d7...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Finnes det noen gode Internett-sider for kjøp og salg?

 Andre enn finn.no - og som er ganske aktive?

Anonymkode: 5e7d7...5e9

Hvis du er på Facebook, kan du sjekke om det er en for din by/ditt område. Det har også kommet en ny "overskrift" til venstre, ved grupper og favoritter, som heter Salgsgrupper. Det har gjort det enkelt å finne sånne grupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...


Noen som har sett den Harry Potter-filmen hvor Albus Humlesnurr ble drept?

I boken så ble det vel holdt en slags seremoni eller noe, med mange elever og lærere fra Galtvort - samt mange andre fra fjern og nær - som dukket opp til den begravelsen.

Men ble det ikke gjort noe lignende, til den filmen?

Anonymkode: 5e7d7...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Noen som har sett den Harry Potter-filmen hvor Albus Humlesnurr ble drept?

I boken så ble det vel holdt en slags seremoni eller noe, med mange elever og lærere fra Galtvort - samt mange andre fra fjern og nær - som dukket opp til den begravelsen.

Men ble det ikke gjort noe lignende, til den filmen?

Anonymkode: 5e7d7...5e9

Nei, ikke som jeg kan huske, i alle fall! Generelt er det mye av bøkene som er utelatt i filmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.5.2016 at 12.40, sofie777 skrev:

De leker med et tilsvarende spørsmål i serien 11.22.63 som omhandler drapet på President Kennedy. Les videre på eget ansvar

  Skjul innhold

Kennedy ble sett på som en god mann, men i serien ble han ikke drept og da satt han etterhvert opp noe som lignet på arbeidsleire og det ble borgerkrig i landet mellom de som var i fare for å bli satt i leir og de som ikke var det. Dette førte til at ting som f.eks. internett ikke ble utviklet. Dessuten ble det dårligere livsvilkår i USA generelt. (Vi fikk ikke vite konsekvensene ut over landerensen).

 

I en bok jeg leste ble Kennedy skutt, men havner i rullestol. Han klarer (med støtte fra Nixon) å få istand en bemannet Mars ferd. De første "marstronautene" lander på 80-tallet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.05.2016 at 0.56, AnonymBruker skrev:

Jeg hørte spørsmålet på radioen, og har tenkt over det noene dager. 

Hvordan ville verden sett ut i dag, dersom Hitler aldri hadde eksistert? 

Anonymkode: 933a1...f8e

Jeg tror noe annet hadde skjedd om ikke hitler hadde eksistert. Alltid onde folk som vil stå på tronen :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ISeeYouCreep
AnonymBruker skrev (På 12.6.2016 den 22.53):


Noen som har sett den Harry Potter-filmen hvor Albus Humlesnurr ble drept?

I boken så ble det vel holdt en slags seremoni eller noe, med mange elever og lærere fra Galtvort - samt mange andre fra fjern og nær - som dukket opp til den begravelsen.

Men ble det ikke gjort noe lignende, til den filmen?

Anonymkode: 5e7d7...5e9

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus
11 minutter siden, Ole Brumm skrev:

Hva skjer om man åpner oppvaskmaskinen.. mens den går? Stopper den automatisk? eller blir du dynket ned av varmtvann?
Jeg får alltid en stor trang til å sjekke! 

 

 

Har du aldri prøvd? :ler: Alle oppvaskmaskiner jeg har vært borti bare stopper, og starter igjen når jeg lukker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Ole Brumm skrev:

Hva skjer om man åpner oppvaskmaskinen.. mens den går? Stopper den automatisk? eller blir du dynket ned av varmtvann?
Jeg får alltid en stor trang til å sjekke! 

 

 

Oppvaskmaskinen stopper, så det er sjeldent noe problem.  Tørketromler også.  Vaskemaskiner derimot er som regel utstyrt med en lås som gjør at det ikke er mulig å åpne den når det er vann inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ole Brumm skrev:

Hva skjer om man åpner oppvaskmaskinen.. mens den går? Stopper den automatisk? eller blir du dynket ned av varmtvann?
Jeg får alltid en stor trang til å sjekke! 

 

 

Det har jeg sikkert gjort 230 ganger, fordi jeg vil sette inn mer skittent.  Den stopper og setter seg igang igjen selv når du lukker.  Lukker du opp akkurat idet den spyler kan man bli bittelitt våt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14/06/2016 at 18.21, Ole Brumm skrev:

Hva skjer om man åpner oppvaskmaskinen.. mens den går? Stopper den automatisk? eller blir du dynket ned av varmtvann?
Jeg får alltid en stor trang til å sjekke! 

 

Det kommer litt an på hvilken oppvaskmaskin og hvor gammel den er. De aller fleste nye maskiner har såkalt memory-funksjon som stopper og starter opp igjen der den hadde kommet i programmet når du åpner døra for å slenge inn en skitten teskje eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...