Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Gjest Zeitgeist

Vegan onsdag med råkostsalat bestående av zucchini-spaghetti, cherrytomater, gul paprika, og ymse bladsalater. Lagde denne dressingen med følgende endringer/tillegg:

- brukte ferdig cashewmos 
- byttet ut sitronen med lime
- brukte fersk hvitløk (et stort fedd)
- tilføyde 2 ts eplecidereddik, 1/2 ts mild chili, 1/2 ts Golden Elephant karri

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går var det smørflyndre aka sjøtunge, med blomkål, paprika og soppsaus. Bruker sånn brokkolifløte, smaker så mye bedre enn vanlig fløte! Stekte sopp, blomkål og paprika i panne, koker opp fløten og lar sjøtungen trekke. Det ble himmelsk!

I dag ble det andebryst (stekt i panne) med rotgrønnsaker. Kuttet opp røttene og stekte med goood olivenolje og salt. Yum!

Endret av Prinsesse788
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste ute i dag; italiensk tynn pizza med tomatsaus, steinsopp, villbrokkoli, artisjokk, oliven og ruccola. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det lettvint, har dårlig tid i ettermiddag.

Brødskive med karbonade og stekt egg, også blir det vel litt tomat og agurk ved siden av. Greit en gang i mellom 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag står vegansk minestronesuppe på menyen! Baker veganmisjonens rug- og chiarundstykker og lager litt kryddersmør til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thaisuppe :)

Kokosmelk, hønsebuljong og currypaste.

Laget kyllingboller med finhakket paprika til å ha oppi.

Hadde i habanero (liker det bedre enn chili), hvitløk og to poser wokgrønnsaker. Fullførte det hele med lime og koriander. 

Delicious !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag blir det stekt laks,ovnsbakte poteter og grønnsaker( gulrøtter,rødløk,pastinakk,persillerot og selleri) + en liten klatt lettrømme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fredag = pizza!

Grov hjemmelaget bunn, tomatsaus, A&A prickig korv, paprika, mais og coop vegetardag revet ost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegetar-kebab med løk, hvitløk, chili og masse digg krydder, couscous med finhakket rødløk, ristede hasselnøtter, gurkemeje og rosier, foul og ordentlig tykk yoghurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Joikakaker i saus (ja, tenk! Jeg liker det. :tunge1:) med poteter, gulrøtter og stua kål.

Det har jeg ikke spist siden jeg gikk på barneskolen :P

Men uansett så skal jeg ha, stekt ris i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...