Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Som jeg stadig sier (særlig når det er snakk om oppvarming og strømregninger og skadedyr og sånt) - murhus er en fin ting :nigo::ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sagt det før - en dag vil det ende med vold og skadeverk fordi noen ikke klarer å finne volumknappen på dingsene sine og ikke ser poenget med hodetelefoner. Hvor vanskelig kan det være å skjønne at det faktisk bare er du som er opptatt av hva som skjer på skjermen din og at de andre i din nærhet helst vil slippe å høre spillyder/musikk/lydspor til det du måtte drive med?

Ja, jeg har hatt lyst til å slå noen i hodet med hens eget nettbrett på toget igjen... Jeg hørte på min egen musikk i støydempende hodetelefoner og skrudde opp volumet et par hakk ekstra, men det hjalp ikke :frustrert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokbloggverdenen er i ekstase over nyheten om en ny Harry Potter-bok - jeg er skeptisk avventende... Det er litt som den siste Bridget Jones-boka - historien er jo avsluttet og alt er som det skal være. Ja, jeg elsket de bøkene som er kommet, det betyr ikke at jeg vil ha mer for enhver pris. Forventningene blir så store, det kan mageplaske så solid, og da smitter det på en måte litt over på resten av serien - kvaliteten på bøkene bli i snitt dårligere... Jeg kan ta feil, det kan bli fantastisk, men jeg sparer jubelen foreløbig.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NextGenTel melder at de foretar en prisjustering på bredbåndsabonnementet mitt. Prisøkning er ikke et ord man bruker i utrengsmål, selv om det er det det er...

Og ja, selvfølgelig er det språkbruken jeg henger meg opp i, ikke selve økningen :fnise: Hadde de ikke gjort meg oppmerksom på det, er det ikke sikkert jeg ville reagert - fakturaen glir gjennom nettbanken hver måned uten at jeg trenger å godkjenne den, så jeg følger ikke så nøye med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twitter .- stedet hvor en sportjournalist og en operasanger kan diskutere engelske fotballspilleres frisyrer... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Daria skrev:

Bokbloggverdenen er i ekstase over nyheten om en ny Harry Potter-bok - jeg er skeptisk avventende... Det er litt som den siste Bridget Jones-boka - historien er jo avsluttet og alt er som det skal være. Ja, jeg elsket de bøkene som er kommet, det betyr ikke at jeg vil ha mer for enhver pris. Forventningene blir så store, det kan mageplaske så solid, og da smitter det på en måte litt over på resten av serien - kvaliteten på bøkene bli i snitt dårligere... Jeg kan ta feil, det kan bli fantastisk, men jeg sparer jubelen foreløbig.

Jeg forsto det sånn at det var scripet til teaterstykket som utgis. :vetikke: Men om det er det så vil det jo bli som å se teateret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det var visst det - det var bare ingen som syntes det var viktig å ha med i overskrifter og ingresser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag :hoppe: Denne uka har gått fort - det hjalp nok at den var en dag kortere enn vanlig :ler: Helgen skal som så ofte før deles mellom aktivitet og tv-sport i heimen og kulturell aktivitet andre steder. Det slo meg plutselig hvor passende det egentlig er at jeg skal bruke valentines til å se musikal på Det Norske Teatret - det er jo the love of my life... :hjerte::fnise: 

 

Dessuten er det bare en uke mellom meg og vinterferien nå - og Stockholm :hoppe: La Bohéme :strix: Fika :sikle: Shopping (jeg? Kan jeg aldri tenke meg...) :shoppe: Offisielt skal jeg ha fri tre dager og hjemmekontor to dager, men når hjemmekomtor i min verden betyr å sitte i sofaen og lese bøker og drikke te blir ikke forskjellen så stor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste bohem er død

Det er ikke så mange (ok, det nærmer seg sikkert ti...) år siden jeg så henne på trikken - man legger merke til damer på 80+ iført knallrød og hvitprikket regnfrakk :ler: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg alltid har sagt - for mye husarbeid er skadelig *skar meg til blods på skrapen til komfyrtoppen* Det største problemet med å ha plaster på høyre pekefinger er at det er touchpad-fingeren min, og med stivt plaster er den ubrukelig til det *kriiise* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Te og sjokolade til frokost - sunn søndag :ler: Det venter en musikal i min ganske nære framtid, innen den tid bør jeg sikkert komme meg ut av morgenkåpen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg ut av morgenkåpen i tide *flink* :nigo:

Teaternerdenes gleder når småting på scenen ikke går helt som det skal. Et glass som velter på toppen av en trapp, så han som  står under får en uventet dusj og kommer ut av det et øyeblikk, for eksempel (og tørker kjapt opp sølet i trappa med ermet etterpå, så ingen skal skli). Eller når en paraply som skal slå opp blir vrengt så ettertrykkelig at det ikke går å vrenge den tilbake. Eller det romantiske kysset som ender med skalling :fnise: Det er ikke nødvendigvis bare i salen sånt framkaller latter :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å møte en kald mandag med søvnunderskudd gir alltid en strålende start på uka. Utover i uka venter både et litt skummelt møte, en begravelse (ingen nære og kjære, heldigvis, men en tidligere kollega) og en dagsseminar med drøyt to timers reise hver vei, så det er bare å glede seg. Heldigvis er det gode ting å se fram til også, så jeg får prøve å ha fokuset der. La Traviata med svensketenoren i operaen onsdag, for eksempel, og musikal-bikubekveld med Tenk om-høydepunkter fredag kveld. Selv om den har sine hjerteskjærende triste og tårevåte øyeblikk, er det en godfølelse-musikal som kryper under hunden og slår seg til der, jeg gikk og smilte i hele går :hjerter_rundt: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Daria skrev:

Å møte en kald mandag med søvnunderskudd gir alltid en strålende start på uka. Utover i uka venter både et litt skummelt møte, en begravelse (ingen nære og kjære, heldigvis, men en tidligere kollega) og en dagsseminar med drøyt to timers reise hver vei, så det er bare å glede seg. Heldigvis er det gode ting å se fram til også, så jeg får prøve å ha fokuset der. La Traviata med svensketenoren i operaen onsdag, for eksempel, og musikal-bikubekveld med Tenk om-høydepunkter fredag kveld. Selv om den har sine hjerteskjærende triste og tårevåte øyeblikk, er det en godfølelse-musikal som kryper under hunden og slår seg til der, jeg gikk og smilte i hele går :hjerter_rundt:

Har du nytt kjæledyr som du drar med deg over alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...