Gå til innhold

Marius Borg Høiby


Korpsnerden

Anbefalte innlegg

20 timer siden, Tuxy skrev:

 

 

Sjansen for at han hadde vært der han er nå hvis han ikke hadde kommet fra den familien han gjør hadde sannsynligvis vært mindre

Litt mindre ja :ironi:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for spekulasjoner, ryktespredning og personangrep.

Hanne Mari, forumansvarlig

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at nesten halvparten av innleggene mine er urettmessig ryddet bort som spekulasjon og hets.

 Vås! 

Og da er det meningsløst for meg å si noe mer om saken.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, SoWhat? said:

Se og Hør har en dårlig forhistorie, og jeg kan ikke akkurat si at jeg liker den form for journalistikk. De har uansett blitt ryddigere.

Det er ekstremt dumt å tro at han ikke hadde noe med prinse-tittelen å gjøre. Selvfølgelig hadde han det, og det er vel like klart at de fjernet den fordi pressen her hjemme fikk nyss om det. 

Nå er han bare 21 år, og greit at du forsvarer ham, men han har så langt fra vært utsatt for noen heksejakt fra journalister altså! Syns de viser hensyn i stort monn. Derfor blir det også litt provoserende når Mette-Marit overreagerer så fort noen skriver en smule om ham. Ingen hadde giddet reagert noe særlig.

Nå var det mye party party på Mette Marit også, så jeg tenker at det er derfor hun blir så hårsår nå. At sønnen menger seg med kjendiser og en Playboymodell. Hvem bryr seg liksom? Det er mer at han har kommet dit han er ved kongehusets hjelp. Det er det heller ikke stor tvil om. Han blir derfor også en offentlig person. Men igjen  Norsk presse er snillistene i klassen. De har lært av feilgrep og er langt fra noen gribber. 

Mette Marit burde jo å ha forberedt Marius på at han måtte takle enkelte presseoppslag opp i gjennom og videre. Ikke skrike opp de få gangene han blir nevnt. Det blir for hysterisk.

Er enig i veldig mye av det du skriver, men jeg ser ikke problemet med at hun reagerer. Som du sier så gikk det ganske varmt nede i avishusene da hun ble sammmen med H. Men hele den greia var helt kunstig og mediene kokte suppe på bagateller og gjorde et stort nummer ut av festingen. Kunne hun være adlig nok som hadde tatt seg en fest eller tre?

Men det er vel det du skriver om at han har kommet seg opp og frem med kongehusets "hjelp" mange ikke takler, men dette skjer jo hverdag over alt med nettverk og bekjentskaper, også blant mindre kjente og privligerte mennesker. Han havnet tilfeldigvis i den posisjonen.

Noe av det interessante med denne tråden er at den viser hvor vanskelig sosial mobilitet kan være. Flere bruker skattekroner som et argument i tråden, men tviler fortsatt sterkt på at det er den egentlige grunnen til ergrelsen over arbeiderklasse sønnen som ble en "prins".

Endret av Tuxy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pod Carsten
1 minutt siden, Tuxy skrev:

Noe av det interessante med denne tråden er at den viser hvor vanskelig sosial mobilitet kan være. Flere bruker skattekroner som et argument i tråden, men tviler fortsatt sterkt på at det er den egentlige grunnen til ergrelsen over arbeiderklasse sønnen som ble en "prins"

Er det ikke dobbeltmoralen man klager på? At han har en aktiv, tydelig sosial profil hvor han utnytter familiære bånd og nærheten til kongehuset, samtidig som det bes om at han skal skjermes og påpekes at han IKKE er en del av kongefamilien?

Han må nesten velge, enten eller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tuxy skrev:

Er enig i veldig mye av det du skriver, men jeg ser ikke problemet med at hun reagerer. Som du sier så gikk det ganske varmt nede i avishusene da hun ble sammmen med H. Men hele den greia var helt kunstig og mediene kokte suppe på bagateller og gjorde et stort nummer ut av festingen. Kunne hun være adlig nok som hadde tatt seg en fest eller tre?

Men det er vel det du skriver om at han har kommet seg opp og frem med kongehusets "hjelp" mange ikke takler, men dette skjer jo hverdag over alt med nettverk og bekjentskaper, også blant mindre kjente og privligerte mennesker. Han havnet tilfeldigvis i den posisjonen. Noe av det interessante med denne tråden er at den viser hvor vanskelig sosial mobilitet kan være. Flere bruker skattekroner som et argument i tråden, men tviler fortsatt sterkt på at det er den egentlige grunnen til ergrelsen over arbeiderklasse sønnen som ble en "prins".

Nå har jeg aldri kjent Mette Marit, så vet ikke om hvor mye hun festet, men hun sa jo selv under offentligjøringen av forlovelsen at hun hadde levd et partyliv, som kronprinsen kalte utagerende. Så så klart var det nok mer enn en fest eller tre. Og det at det ble avisoverskrifter er ikke så veldig rart da det ble kjent, pluss at hun hadde et barn fra før. Det gjaldt jo monarkiet vårt, og klart en ble nysgjerrig og ville vite. Det syns jeg er veldig forståelig altså. Og hun ble da også godtatt.

Jeg er ikke for Janteloven, men jeg misliker arroganse og høy på pæra-faktor. Det er litt sånn Marius fremstår. Men som jeg skrev, han er ung og kan bli en bra mann. 

Og det var ikke helt tilfeldig at han kom inn i kongefamilien da. Det var jo et valg moren gjorde. Hun kunne kanskje ikke se alle konsekvenser, men ha forberedt både seg og sønnen på at han ville få litt fokus i livet,-det burde hun gjort. Istedenfor å være løve-mamma nå når han er blitt voksen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Tuxy skrev:

Er enig i veldig mye av det du skriver, men jeg ser ikke problemet med at hun reagerer. Som du sier så gikk det ganske varmt nede i avishusene da hun ble sammmen med H. Men hele den greia var helt kunstig og mediene kokte suppe på bagateller og gjorde et stort nummer ut av festingen. Kunne hun være adlig nok som hadde tatt seg en fest eller tre?

Men det er vel det du skriver om at han har kommet seg opp og frem med kongehusets "hjelp" mange ikke takler, men dette skjer jo hverdag over alt med nettverk og bekjentskaper, også blant mindre kjente og privligerte mennesker. Han havnet tilfeldigvis i den posisjonen.

Noe av det interessante med denne tråden er at den viser hvor vanskelig sosial mobilitet kan være. Flere bruker skattekroner som et argument i tråden, men tviler fortsatt sterkt på at det er den egentlige grunnen til ergrelsen over arbeiderklasse sønnen som ble en "prins".

Eg tenkjer at det nok er måten ho reagerer på som er verd å diskutere. Ho går ut i media på vegne av sonen (som er vaksen), i staden for å ta det med PFU. Og uansett er jo dette noko MBH burde gjort sjølv.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/24/2018 at 3:29 PM, MajaKaja said:

Før Marius faktisk selv går ut og ber om skjerming fra offentligheten, så tror jeg ikke han har noe imot rampelyset. Tror han synes det er helt ok med oppmerksomheten, mens Mette Marit har større problemer med det. Han har gjort så mye rart de siste årene som tilsier at han IKKE ønsker å være anonym.

Han slekter nok på mammaen sin :P 

On 4/24/2018 at 5:29 PM, hind said:

Det kan se ut som hans høyhet har arvet en del gener fra morfar.

Han er ingen høyhet

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Millimani said:

Han er ingen høyhet

Ting tyder på at det stemmer det de sier om at folk i 2018 ikke lenger forstår ironi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, hind said:

Ting tyder på at det stemmer det de sier om at folk i 2018 ikke lenger forstår ironi.

En med Asperger syndrom, som meg, - forstår ikke ironi. Takk for den opplysningen ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...