Gå til innhold

Marius Borg Høiby


Korpsnerden

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Tuxy skrev:

Hvordan utnytter han sin kongeligeposisjon?

Han har ingen kongelig posisjon, det er jo poenget. Men han utnytter sin tilknytning til kongefamilien til å slippe unna med ting andre ikke ville ha sluppet unna med. Også valgte han jo å omtale seg som "prins" i sin nye jobb.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, SoWhat? said:

De tar det rolig. Det er bare at de også nok blir provosert og føler seg urettferdig behandlet av Mette Marit, og det kan jeg forstå. Marius er voksen nå, og han bør stå opp for seg selv om det skulle være noe. Han har vel ingen forpliktelser til å stille opp på noe? Hva skal det være?

 

Nå har han kanskje ikke det, men som barn har det vel vært naturlig at han har vært med som en del av kongefamilien (sønn av den fremtidige dronningen) på arrangementer? At norsk presse er snurte fordi han ikke vil stille opp i media må vel være helt ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, hind said:

Dette har ingenting med janteloven å gjøre. Det handler om en ung mann som krever å få leve et anonymt liv samtidig som han søker offentligheten i alle mulige sammenhenger og i tillegg oppfører seg som han var av kongelig blod og utnytter båndene til kongehuset maksimalt. Gutten skjemmer jo ut både foreldrene sine og landet. 

At han skjemmer ut landet er et stort ansvar å legge på en persons skuldre. Ellers er det bare spekulasjoner du kommer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Sitrusfrukt said:

Han har ingen kongelig posisjon, det er jo poenget. Men han utnytter sin tilknytning til kongefamilien til å slippe unna med ting andre ikke ville ha sluppet unna med. Også valgte han jo å omtale seg som "prins" i sin nye jobb.

Var det han som kalte seg selv for prins eller var det kollegaene eller mediene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Tuxy skrev:

Nå har han kanskje ikke det, men som barn har det vel vært naturlig at han har vært med som en del av kongefamilien (sønn av den fremtidige dronningen) på arrangementer? At norsk presse er snurte fordi han ikke vil stille opp i media må vel være helt ok?

Nå er det snakk om nåtid, han er blitt voksen.

Det handler kanskje ikke så mye om å bli snurre. Han krever spesialbehandling. Eller moren hans gjør. Nå er viktig for mange å få pressedekning, men Marius skal liksom velge når han vil ha? Og norsk presse har jammen ikke skrevet mye om han. Han misbruker statusen som han har i tilknytning til slottet. Og han bruker den. Tror du at han var der han er nå uten? Så derfor må han tåle litt.

At han ble kalt prins på magasinets nettsteder var han selvfølgelig klar over, og det ble stående til norsk presse oppdaget det. Det er å misbruke. Du vet at han kunne jo ha fjernet det tidligere. Det er sånn snobbete holdning å kalle seg prins når han ikke er en. Noen ganger virker det som om Mette Marit bare vil ha fokus vekk fra det han driver med. Men han kan jo vokse opp å bli en bra mann etterhvert. Hvem vet.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Prinsesse788 said:

Merkelig å ikke gjennomføre 1.gangstjeneste. Lurer på hva som gjorde han tjenesteudyktig? Forøvrig er han jo en del av ganske store årskull så kanskje han er overflødig?

De aller fleste er overflødige og får ikke ta førstegangstjenesten. Det har ingenting med ham å gjøre. Mange er fullt tjenestedyktige uten å få slippe inn. https://forsvaret.no/aktuelt/kamp-om-førstegangstjeneste
 

Ellers er da Marius totalt uinteressant. Jeg fatter ikke hvorfor man skriver så mye om ham. Og på den nye jobben hans, er tittelen prins fjernet. Men tenker at det sikkert ikke er veldig lett å være ham alltid heller. Jeg kjenner ham ikke, så jeg kan ikke kalle ham alt dette som skrives i tråden, men nærmere æreskjelling kommer man ikke. Og det har jeg ikke grunnlag for.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

De aller fleste er overflødige og får ikke ta førstegangstjenesten. Det har ingenting med ham å gjøre. Mange er fullt tjenestedyktige uten å få slippe inn. https://forsvaret.no/aktuelt/kamp-om-førstegangstjeneste
 

Ellers er da Marius totalt uinteressant. Jeg fatter ikke hvorfor man skriver så mye om ham. Og på den nye jobben hans, er tittelen prins fjernet. Men tenker at det sikkert ikke er veldig lett å være ham alltid heller. Jeg kjenner ham ikke, så jeg kan ikke kalle ham alt dette som skrives i tråden, men nærmere æreskjelling kommer man ikke. Og det har jeg ikke grunnlag for.

Hvis du leser hele innlegget mitt så ser du at jeg skriver akkurat det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tuxy skrev:

Hvis du ikke ser det selv så er det ikke noe poeng at jeg prøver å forklare deg det.

Nei, tror seriøst det ikke er noe poeng i at du skal forklare noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tuxy skrev:

Men det har en mystisk tendens til å dukke opp ganske ofte i ulike former.
Kanskje et bedre ord hadde vært janteloven. "Du skal ikke tro du er noe".

Men han er jo vitterligen ikke noe spesielt i forhold til andre på hans alder, eller i forhold til noen som helst av oss.
Han bare oppfører seg sånn. Da blir det kvalmt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, SoWhat? said:

Nå er det snakk om nåtid, han er blitt voksen.

Det handler kanskje ikke så mye om å bli snurre. Han krever spesialbehandling. Eller moren hans gjør. Nå er viktig for mange å få pressedekning, men Marius skal liksom velge når han vil ha? Og norsk presse har jammen ikke skrevet mye om han. Han misbruker statusen som han har i tilknytning til slottet. Og han bruker den. Tror du at han var der han er nå uten? Så derfor må han tåle litt.

At han ble kalt prins på magasinets nettsteder var han selvfølgelig klar over, og det ble stående til norsk presse oppdaget det. Det er å misbruke. Du vet at han kunne jo ha fjernet det tidligere. Det er sånn snobbete holdning å kalle seg prins når han ikke er en. Noen ganger virker det som om Mette Marit bare vil ha fokus vekk fra det han driver med. Men han kan jo vokse opp å bli en bra mann etterhvert. Hvem vet.

Det er ikke sånn at kjendiser og andre kontrollerer hvilke medier som skal få skrive om dem. Et problem for mange av disse folka er vel nettopp mangel på kontroll over paparazzier ol. Se på tilfellet Diana. Lillo Stenberg var så vidt jeg husker ikke spesielt fonøyd med Se & Hør sine bilder fra sitt eget bryllup. En tidligere norsk politiker ble utsatt for en heksejakt i media og hele saken fikk et tragisk utfall. Mediene er et dyr som lever sitt eget liv på mange måter.

Nå har de fleste av oss lite belegg for å påstå at M utnytter sin posisjon. Det her kan handle mye om tilfeldigheter. Sjansen for at han hadde vært der han er nå hvis han ikke hadde kommet fra den familien han gjør hadde sannsynligvis vært mindre, men det er en stor forsjell fra det til at han på kynisk vis skal trille mediene rundt lillefingeren. Hvorfor prinsetittelen havnet i det magasinet og hvorfor den ble fjernet akkurat på det tidspunktet har jeg ikke noe grunnlag for å uttale meg om, men tviler sterkt på at det hadde noe med norske mediers oppdragelse og heroiske innsats å gjøre. Ellers så synes jeg Måbarefåsiat.. oppsummerer det ganske godt i innlegget over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, O.G. said:

Nei, tror seriøst det ikke er noe poeng i at du skal forklare noe som helst.

Godt vi er enige da :) Ha en royal aften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Tuxy skrev:

Hva behager?

Slik skal det sies:

5 minutter siden, Tuxy skrev:

Godt vi er enige da :) Ha en royal aften min liege lord.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, O.G. said:

Slik skal det sies:

Godt vi er enige da :) Ha en royal aften min liege lord.

Jepp :) Innser at jeg ikke er spesielt god på royalt språk eller ironi i skriftlig form.

Endret av Tuxy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Tuxy skrev:

Jepp :) Innser at jeg ikke er spesielt god på royalt språk eller ironi i skriftelig form.

Synd det da. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at Tuxy ikke aner noe om noe som helst nå...fordi hun er MM inkognito. :fnise: 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tuxy skrev:

Det er ikke sånn at kjendiser og andre kontrollerer hvilke medier som skal få skrive om dem. Et problem for mange av disse folka er vel nettopp mangel på kontroll over paparazzier ol. Se på tilfellet Diana. Lillo Stenberg var så vidt jeg husker ikke spesielt fonøyd med Se & Hør sine bilder fra sitt eget bryllup. En tidligere norsk politiker ble utsatt for en heksejakt i media og hele saken fikk et tragisk utfall. Mediene er et dyr som lever sitt eget liv på mange måter.

Nå har de fleste av oss lite belegg for å påstå at M utnytter sin posisjon. Det her kan handle mye om tilfeldigheter. Sjansen for at han hadde vært der han er nå hvis han ikke hadde kommet fra den familien han gjør hadde sannsynligvis vært mindre, men det er en stor forsjell fra det til at han på kynisk vis skal trille mediene rundt lillefingeren. Hvorfor prinsetittelen havnet i det magasinet og hvorfor den ble fjernet akkurat på det tidspunktet har jeg ikke noe grunnlag for å uttale meg om, men tviler sterkt på at det hadde noe med norske mediers oppdragelse og heroiske innsats å gjøre. Ellers så synes jeg Måbarefåsiat.. oppsummerer det ganske godt i innlegget over.

Se og Hør har en dårlig forhistorie, og jeg kan ikke akkurat si at jeg liker den form for journalistikk. De har uansett blitt ryddigere.

Det er ekstremt dumt å tro at han ikke hadde noe med prinse-tittelen å gjøre. Selvfølgelig hadde han det, og det er vel like klart at de fjernet den fordi pressen her hjemme fikk nyss om det. 

Nå er han bare 21 år, og greit at du forsvarer ham, men han har så langt fra vært utsatt for noen heksejakt fra journalister altså! Syns de viser hensyn i stort monn. Derfor blir det også litt provoserende når Mette-Marit overreagerer så fort noen skriver en smule om ham. Ingen hadde giddet reagert noe særlig.

Nå var det mye party party på Mette Marit også, så jeg tenker at det er derfor hun blir så hårsår nå. At sønnen menger seg med kjendiser og en Playboymodell. Hvem bryr seg liksom? Det er mer at han har kommet dit han er ved kongehusets hjelp. Det er det heller ikke stor tvil om. Han blir derfor også en offentlig person. Men igjen  Norsk presse er snillistene i klassen. De har lært av feilgrep og er langt fra noen gribber. 

Mette Marit burde jo å ha forberedt Marius på at han måtte takle enkelte presseoppslag opp i gjennom og videre. Ikke skrike opp de få gangene han blir nevnt. Det blir for hysterisk.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Tuxy skrev:

Det er ikke sånn at kjendiser og andre kontrollerer hvilke medier som skal få skrive om dem. Et problem for mange av disse folka er vel nettopp mangel på kontroll over paparazzier ol. Se på tilfellet Diana. Lillo Stenberg var så vidt jeg husker ikke spesielt fonøyd med Se & Hør sine bilder fra sitt eget bryllup. En tidligere norsk politiker ble utsatt for en heksejakt i media og hele saken fikk et tragisk utfall. Mediene er et dyr som lever sitt eget liv på mange måter.

Nå har de fleste av oss lite belegg for å påstå at M utnytter sin posisjon. Det her kan handle mye om tilfeldigheter. Sjansen for at han hadde vært der han er nå hvis han ikke hadde kommet fra den familien han gjør hadde sannsynligvis vært mindre, men det er en stor forsjell fra det til at han på kynisk vis skal trille mediene rundt lillefingeren. Hvorfor prinsetittelen havnet i det magasinet og hvorfor den ble fjernet akkurat på det tidspunktet har jeg ikke noe grunnlag for å uttale meg om, men tviler sterkt på at det hadde noe med norske mediers oppdragelse og heroiske innsats å gjøre. Ellers så synes jeg Måbarefåsiat.. oppsummerer det ganske godt i innlegget over.

Ro, ro, ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...