Gå til innhold

Rydder dere huset hver kveld?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som småbarnsmor til tre, ser huset ganske herjet ut når kvelden kommer og de små er i seng. Har alltid ryddet så det er tilbake til null igjen hver kveld. Men nå kjenner jeg at jeg begynner å bli litt lei. Er i svangerskapspermisjon med yngstemann, så våkner opp igjen og kan starte opp igjen der jeg slapp dagen etter. Etter at ungene på  0, 2 og 5 er lang kjennes det mest fristende å nyte ett par timer i ro og mak. Lade opp til ny natt og en morgen som gjerne starter kl 05. Men ja, det er veldig godt å stå opp igjen til ryddig hus også, men etter en time er vi tilbake igjen til kaos. 

Anonymkode: 6efac...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må rydde. Jeg behøver å ha det litt ryddig rundt meg etter alt kaoset 🤣

Anonymkode: 024ba...27e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett rydder barna det meste selv. Hvis vi ikke fikk satt av tid til at de rydder, rydder jeg så det går an å sitte i sofaen og ha plass på salongbordet. Rydding før eventuell TV settes på, får fart på guttene. De er to og fem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en velfortjent hvil, kjære deg! Det er da ingenting som tilsier at du trenger å rydde huset hver kveld? Så klart, det er godt å våkne til et ryddig hjem - men ikke i den grad at det blir et "problem". Er ikke litt rot i hjemmet en del av sjarmen med å ha småbarn? Hvis ikke må det vel heller settes opp litt regler når det kommer til lek, men også ryddingen etterpå, men det antar jeg du har kontroll på :-) Du skal ikke behøve å slite deg ut, når det du faktisk trenger er et pust i bakken!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

80% ja, men kun for min egen del. Forventer ikke at andre skal orke. 

Anonymkode: deef0...f2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rydder de viktigste flatene, stuebord, kjøkkenbord, kjøkkenbenk, litt i gsmg og hsr leker  på plass. Men rydder ikke orde tlig på bad, i gang oppe pg de rommene som er mindre brukt. 

Anonymkode: d1328...53f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare baby, hund, mann og meg. Vi rydder som regel hver kveld, i blant hoper det seg opp et par dager.

Anonymkode: d03ef...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her rydder den som ikke legger minsten. Da ryddes kjøkken og stue. Leker og alt annet rot ryddes bort på alt fra 10-30 min. Det er det faktisk verdt.

Anonymkode: 60d4f...c81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Jeg rydder kjapt, men er hovedsaklig å slenge leker i lekekasser. Alt annet rydder og vasker vi etterhvert så det ikke hoper seg opp så det tar knapt et par minutter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid. I skrivende stund ligger jeg som et slakt i sofaen mens rotet flyter rundt meg. Har jeg ikke overskudd på kvelden, så orker jeg rett og slett ikke. Må ta en sjau i morgen. Fordelen med å styre arbeidsdagen sin selv :P 

Anonymkode: 9f1e3...702

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barna har lagt seg og mannen sitter i sofaen med en øl og chips tar jeg en trall og svinser rundt med støvfilla.:ironi:

Anonymkode: 11c72...471

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, lever med en del leker rundt omkring i stue og kjøkken, Hama-perler under sofaen osv. Men det er deilig når det er orden, og vi må jo begynne å stille litt krav i forhold til orden fra toåringen. Tenker å innføre ryddetid før barne-TV. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min egen del så rydder jeg hver kveld, haaater og sitte og se på rotet 😅 Slapper mer av og nyter kvelden mer når det er ryddig 😊 og begynner jeg med én gang etter leggetid, før jeg setter meg ned, så er det egentlig ikke så mye arbeid med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke slappe av meg rot rundt meg. Så jeg tar en rask ryddesjau hver kveld, vasker over bordet og tenner et par lys. Det tar ikke så lang tid, og det er deilig å våkne opp til et ryddig, om enn ikke strøkent, hjem. 

Anonymkode: 80513...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi rydder etter barna er lagt, legger frem klær til dagen etterpå, slik at ting glir på skinner når storebror skal i barnehagen. Mine er 3 år og 5 måneder

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjøkkenet ryddes naturlig når oppvasken tas (det er mannen min som gjør det). Barna roter ut mye leker på stua, men det må de rydde selv før leggetid hver kveld. De må også rydde kjellerstua når de har vært der (ikke så mye leker, men figurer og slikt til PS4-spill). Da er det i grunnen ikke så mye rydding igjen. Jeg liker ikke å se på rot, men jeg er mer typen som rydder litt og litt, dvs legger ting tilbake straks de er brukt, plukker med meg ting i forbifarten og sånn (og prøver å lære opp mann og barn til det samme) slik at det ikke blir masse rydding på en gang. Barnerommene kan godt være rotete, det er deres territorium og jeg synes det ville være urimelig å kreve at de var ryddet hver eneste dag. 

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkkenet shines, men stua lever sitt eget liv. Den blir rydda to ggr i uka. Vi har tre barn, og bestemte oss for at vi skulle prioritere et hus som ikke var ekkelt med matrester, og at ungene har rent og tørt tøy til bhg dagen etter. Vi orker ikke gjøre hjemmet vårt til et kataloghjem. Det får andre ta seg av ;) 

Anonymkode: 3cd43...bef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset skal ryddes mens barnet enda er våkent. Enten så må mannen passe barnet, eller rydde. Tar litt å litt hele dagen. Men etter middag kl. 17 skal huset shines. Når barnet er lagt skal vi begge kunne sette oss ned å slappe av etter dagen.

Anonymkode: 2937a...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rydder fra jeg står opp til jeg legger meg 😂 

Anonymkode: c443a...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...