Gå til innhold

Borten Moe sier at der var EN som sendte meldingen til Navarsete.


SoWhat?

Anbefalte innlegg

Hva skjer om mottageren av meldingen leverer anmeldelse?

Anonymkode: 8f15c...820

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bossa Nova

 

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HVIS det var kun en av de som fant  på denne meldingen og som sendte meldingen, uten at de andre var enige i å sende meldingen, så har jo denne ene personen tråkket på de andre 9 som var der  i tillegg til å tråkke på mottageren av meldingen (ved å skrive VI har lyst på...). Og noe slikt tror jeg ikke at en person som er god venn med og i allianse med de andre som var til stede, ville ha gjort!

Anonymkode: 8f15c...820

Det er et godt poeng. Virker som de hadde snakket om Navarsete i forkant og var sammen om det. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer om mottageren av meldingen leverer anmeldelse?

Anonymkode: 8f15c...820

Tror ikke det er en kriminell handling denne sms'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vært kult om det hadde rent inn noen tusen meldinger på telefonene til gutteklubben grei med "Vi vil ha kuken din!" fra folk rundt om i landet...

Anonymkode: 65d70...346

Forskjellen er at for menn er sex et statussymbolnår det gjelder dem selv, mens når det gjelder kvinner er det skambelagt og brukt som nedverdigende (samme ideologien ser vi når menn sier at en jente er skitten og ikke kjærestemateriale fordi hun har hatt sex med 30 stk, mens en mann som har hatt sex med 300 stk bare er kul) . Vi ser det også når det kommer til saker om seksuell trakassering og overgrep, hvor menn reagerer med å nesten bli sur for at kvinner opplever så mye av det, og sier de bare hadde blitt glad for å oppleve det selv og få den type oppmerksomhet, og der menn blir voldtatt er det mange som sier at de gjerne skulle latt hun voldta seg også om hun var digg. Det er en forferdelig skjevdeling hvordan menn definerer sexmakten blandt kvinner og menn, der kvinner desverre alltid er den som blir undertrykt i det. Mener med det såklart ikke at menn ikke kan bli seksuelt undertrykt, men at mange menn ville svart på slike kukmeldinger med kåthet og mermakt tilbake, fordi de ser på det som makt , samme makten de bruker for å undertrykke og trakassere kvinner med når de selv sender fitte meldinger som denne . Ogbruker denne makten til det negative så fort det gjelder kvinnen. Og før det komer en fyr inn her nå å sier at kvinner bør bare ta det mer sånn som menn gjør, så hadde menn trakassert og undertrykt kvinnens seksualitet der også("åja, så hun liker det, ja for en hore og løstøs, fortjener å bli gruppepult da skitne hore brenn så cocky, så digg er hun ikke æsj") , slik de har gjort i hundrevis av år.

Anonymkode: f37ca...35b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer om mottageren av meldingen leverer anmeldelse?

Anonymkode: 8f15c...820


Da vil saken etterforskes som seksuell trakassering og muligens trussel , personene vil bli avhørt og telefonselskapene vil bli kontaktet og måttet gitt ut informasjon om tilhørende datatrafikk som kanskjekan identifisere personen. F eks prøve å lete etter meldinger sendt til andre , i samme tidsrom, som kan knytte de andre mottakerne til hvem som er avsender.
Men slik informasjon ligger kun lagret hos telefonselskapene i tre måneder.
 

Anonymkode: f37ca...35b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SoWhat? skrev:

Hvordan vet han det?? 

Forslag om å suspendere samtlige slår ikke godt an. Haga foreslår det, og Borten Moe er veldig uenig.

Er det det som må til for at han som sendte den står fram? Jeg tenker at jeg vet hvem som sendte den, men det kan jeg jo ikke si høyt. Det går vel under spekulasjoner.

Et annet sted uttalte Borten Moe : jeg kan ikke skjønne at jeg har sendt den( beklager at jeg ikke kan legge ut lenke da jeg ikke husker hvor han så det!)

Tja. Hele Sp har gjort feil her. Alle er faktisk ansvarlige. At det ikke ble tatt tak i og gjort noe med for to år siden! Feil!

Men hva tenker dere? Bør alle susbanderes? 

Alle vet hvem den skyldige er. Før eller siden kommer en av ti, minst, til å røpe seg. 

Har gutta lagt opp; til en for alle alle for en, så får de alle også bli suspendert eller erkjenne sine synder. 

Det de har gjort er barnslig og vitner like lite eller like mye om manglende skjønn og folkeskikk som en eller rettere to andre FRP folks oppførsel. 

Finnes ikke anstendighet lengre?

Anonymkode: d7dd1...bdf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Hva skjer med at en jævlig flau, barnslig idiotisk tekstmelding setter halve norge og et helt politisk parti fullstendig på hodet?!? Stopp jævla verden jeg vil av!!! Hva har vi blitt redusert til når en voksen politiker gnager på flere år gamle tekstmeldinger av det slibrige slaget og lager forsideoppslag på det!

Hun burde reist opp på hytta, gitt hver og en av dem en real ørefik og kommet seg videre, om dette var så ille for henne, for faen!

Her snakker "snowflakes" i ordets rette forstand. Istede for å drive politikk og gjøre jobben de er stemt frem for å gjøre for oss, sitter de å krangler om en forbanna "vi vil ha fitta di" melding fra totusenognull!!

Stopp litt opp, trekk pusten og se hele galskapen for det det er. Samfunnet har blitt en parodi på seg selv.

 

 

....rant over. Unnskyld. Godnatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med den over her som sier at èn av dem har mer makt over de andre. Har tenkt på det selv. Èn av dem har høyest status. Den personen legger du deg ikke ut med, altså røper ikke.

Anonymkode: a5814...e34

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Bossa Nova skrev:

 

Det er et godt poeng. Virker som de hadde snakket om Navarsete i forkant og var sammen om det. 

Tror ikke det er en kriminell handling denne sms'en.

Jeg vil tro det er det. Det er ikke lov å utgi seg for å være en annen. 

Anonymkode: 68675...215

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HarryDotter said:

Hva skjer med at en jævlig flau, barnslig idiotisk tekstmelding setter halve norge og et helt politisk parti fullstendig på hodet?!? Stopp jævla verden jeg vil av!!! Hva har vi blitt redusert til når en voksen politiker gnager på flere år gamle tekstmeldinger av det slibrige slaget og lager forsideoppslag på det!

Hun burde reist opp på hytta, gitt hver og en av dem en real ørefik og kommet seg videre, om dette var så ille for henne, for faen!

Her snakker "snowflakes" i ordets rette forstand. Istede for å drive politikk og gjøre jobben de er stemt frem for å gjøre for oss, sitter de å krangler om en forbanna "vi vil ha fitta di" melding fra totusenognull!!

Stopp litt opp, trekk pusten og se hele galskapen for det det er. Samfunnet har blitt en parodi på seg selv.

 

 

....rant over. Unnskyld. Godnatt

Nei, Navarsete burde varslet partiet slik som hun gjorde i stedet for å ty til vold. 

Seksuell trakassering er ikke greit og det blir for dumt å prøve å bagatellisere det til en "flau tekstmelding". 

Anonymkode: da9a8...727

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, Navarsete burde varslet partiet slik som hun gjorde i stedet for å ty til vold. 

Seksuell trakassering er ikke greit og det blir for dumt å prøve å bagatellisere det til en "flau tekstmelding". 

Anonymkode: da9a8...727

Det er ikke greit med seksuell trakassering nei, men at voksne garvede politikere ikke klarer å rydde opp, ta tak og legge saken død på kort tid, men heller velger å holde og gnage på det i åresvis, for så å belemre hele det fuckings norske folk med den jævla meldinga....

Gro en forbanna ryggrad Navarsete!!!! Grøss over meldingen i 10 minutter, kjeft noe så innmari på alle som var tilstede og fortell dem at dette IKKE er akseptabel oppførsel fra folkevalgte også begynner du å jobbe med politikk igjen.

Dette er helt absurd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, HarryDotter skrev:

Hva skjer med at en jævlig flau, barnslig idiotisk tekstmelding setter halve norge og et helt politisk parti fullstendig på hodet?!? Stopp jævla verden jeg vil av!!! Hva har vi blitt redusert til når en voksen politiker gnager på flere år gamle tekstmeldinger av det slibrige slaget og lager forsideoppslag på det!

Hun burde reist opp på hytta, gitt hver og en av dem en real ørefik og kommet seg videre, om dette var så ille for henne, for faen!

Her snakker "snowflakes" i ordets rette forstand. Istede for å drive politikk og gjøre jobben de er stemt frem for å gjøre for oss, sitter de å krangler om en forbanna "vi vil ha fitta di" melding fra totusenognull!!

Stopp litt opp, trekk pusten og se hele galskapen for det det er. Samfunnet har blitt en parodi på seg selv.

 

 

....rant over. Unnskyld. Godnatt

Du er mann? Synd at så mange menn ikke ser intensjonen bak denne meldingen. Surt rett og slett. 

Den var i etterkant av en stor konflikt. Den var stygg. Dagen etter morens begravelse. Klart det er totalt uakseptabelt!

Men alle menn er ikke som deg. De tenker "hva om min kjæreste; min mor eller søster fikk denne meldingen?" Vet de fleste hadde reagert da ja.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gikk det opp for meg, det som står i trådtittelen: "Borten Moe sier at der var EN som sendte meldingen til Navarsete."

HVORDAN kan han vite at det  var EN og ikke flere i fellesskap som var enige  om  å skrive og  sende den meldingen? Da må han jo vite  hvem den ene personen er! Og han vet hvem som lyver. 

Har han ikke også sagt at han ikke vet hvem som sendte meldingen?

Anonymkode: 8f15c...820

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En person skapte en avledningsmanøver med å fremme en annen sak da han skjønte at denne var på trappene. En person gikk først ut av alle og var indignert og oppgitt over meldingen og at ingen meldte seg. En person er mye lenger opp i hierarkiet enn de andre.

Anonymkode: a5814...e34

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Sp-rådgiver Jostein Grande sier han er helt enig i at vedkommende må melde seg. Han sier de ikke kommer lenger før vedkommende gjør det.
– Ja eller nei – var det deg?
– Nei, selvfølgelig var det ikke det. Vi vet ikke hvem som har sendt den meldingen. Hadde vi visst det, hadde dette vært løst for lenge siden, sier Grande." https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kaGL0B/sexmeldingen-i-sp-alle-10-nekter-for-aa-ha-sendt-den

Hvem er VI?

Anonymkode: 8f15c...820

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"– Liv Signe Navarsete er trakassert på det groveste av den som har sendt meldingen. Vedkommende setter alle som var med på turen i en håpløs situasjon. Alle blir nå mistenkeliggjort for å stå bak eller dekke over denne uakseptable handlingen, sier Hallem til VG." https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kaGL0B/sexmeldingen-i-sp-alle-10-nekter-for-aa-ha-sendt-den

Anonymkode: 8f15c...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I enhver sosial sammenkomst, og spesielt i en "gutteklubb", er det ofte den med høyest status som setter premissene for hva som er greit og ikke. De øvrige vil opptre som lydige sauer som ikke tør noe annet enn å være en av gutta og med på moroa.

Anonymkode: a5814...e34

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"– Liv Signe Navarsete er trakassert på det groveste av den som har sendt meldingen. Vedkommende setter alle som var med på turen i en håpløs situasjon. Alle blir nå mistenkeliggjort for å stå bak eller dekke over denne uakseptable handlingen, sier Hallem til VG." https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kaGL0B/sexmeldingen-i-sp-alle-10-nekter-for-aa-ha-sendt-den

Anonymkode: 8f15c...820

Kan dere hjelpe meg å tenke. Hvorfor sa Hallen dette: "den som har sendt meldingen. Vedkommende setter alle som var med på turen i en håpløs situasjon. Alle blir nå mistenkeliggjort for å stå bak eller dekke over denne uakseptable handlingen"

Hallen mener altså at det er en person som står bak meldingen og at ingen andre en gjerningsmannen vet at det var han som sendte meldingen(?) 

Anonymkode: 8f15c...820

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I enhver sosial sammenkomst, og spesielt i en "gutteklubb", er det ofte den med høyest status som setter premissene for hva som er greit og ikke. De øvrige vil opptre som lydige sauer som ikke tør noe annet enn å være en av gutta og med på moroa.

Anonymkode: a5814...e34

Ja. Noen vil nok si noe. Men de blir gitt munnbind. Wonder why.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, chisandra skrev:

Er det bare meg som begynner lure på når de har tenkt å starte med politikk igjen i partiene?

Det har blitt mye dritt i det siste. Altfor mye. Det bør ryddes opp i. Så kan politikken komme i fokus igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...