Gå til innhold

The Handmaid’s Tale’, sesong 2


Helado

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, driver og ser sesong 1 igjen nå, så jeg er helt klar til torsdag :)

Anonymkode: 2117d...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg jeg også. 

Noe å tygge på:

Først i 1974 kom den første, norske høyesterettsdommen om voldtekt i ekteskapet. Det markerte et tydelig skille for samfunnets håndtering av seksuelle overgrep i privatsfæren.

 

– Fram til da ble voldtekter i ekteskapet avfeid som husbråk. Med denne dommen ble voldtekter i det private rommet, altså hjemmet, brakt inn i det offentlige rommet, nemlig rettssalen. Dermed ble disse sakene endelig et offentlig anliggende, forteller Bitsch.

http://kjonnsforskning.no/nb/2012/10/hverdagsvoldtektene

 

Anonymkode: 25d76...a9b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De to første episodene, spesielt den første var helt MAGISK! 

Anonymkode: 66284...c29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, for en bra serie. Blir jo rystet langt inn i sjelen, og det er så mange sannheter i den serien, i forhold til dagens samfunn og utvikling.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne serien er noe av det beste/værste  som er laget. Den er grusom å følge, skremmende,  synes det er veldig nærliggende at noe lignende kan skje i virkeligheten... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt fantastisk serie. Beste jeg har sett. Og den ryster meg langt inn i sjelen. Og jeg blir så utrolig takknemlig for at jeg lever i Norge, her kan jeg skille meg fra mannen min, bo alene med barna mine, utdanne meg, reise og gjøre nesten hva jeg vil. Er så utrolig glad for den friheten jeg har.

Anonymkode: 2117d...ce7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, fjær skrev:

Denne serien er noe av det beste/værste  som er laget. Den er grusom å følge, skremmende,  synes det er veldig nærliggende at noe lignende kan skje i virkeligheten... 

Det skjer vel allerede. Tenker på IS og de kvinnene som tilhører det samfunnet.

Anonymkode: 8dfd3...0f8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som gravid gjør det ekstra vondt å se sesong 2. Jeg kan ikke forestille meg hvor vondt det må være å bære frem barnet sitt, for at noen skal ta det fra deg. 

Anonymkode: aab53...397

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men tar ikke june en hel.... sjanse ved å stikke? De har jo datra hennes, og brukte vel også det til å true henne med på slutten av S1. 

 

Anonymkode: f21bb...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk helt vondt i hele meg av den kollektive straffen de fikk, særlig på slutten av den. Kjente jeg ble både lei meg og veldig sint. 

Utrolig bra serie som vekker mange følelser fordi de tar opp viktige ting. 

Anonymkode: 87323...18d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Jeg tror handmaidens tale informerer kvinner om brutale sannheter på samme måte som gutter/ menn får de fortalt via spill. Tror det kan føre til en type økt bevissthet hos kvinner som man ser sjeldent. Kvinner ser oftere på koselige filmer og romantiske serier og blir ike konfrontert med de mer brutale sidene ved mennesker som menn blir gjennom videospill. Ikke at et identisk samfunn til handmaids tale eksisterer, men personlighetstypene, hjernevasking, undertrykking, tvinge mennesker til å gjøre grusomme handlinger osv eksisterer i virkeligheten. Det finnes mennesker som er som de vi ser i serien i denne verden, til og med i Norge. 

Anonymkode: addd7...f53

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...