Gå til innhold

Listhaug viser seg nok en gang som uegnet som justisminister


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Naturligvis. Man skal være laget av et hardt metall for å tåle det hatet som venstresiden setter i gang mot de på høyresiden som uttaler seg om innvandring og islam. Det blir neppe lettere for neste som kommer. Men de er nødt til å skape hat for å ikke miste velgere. 

Anonymkode: 751a5...50b

Jeg tror ikke det handler så mye om hat, men heller om regelrette advarsler mot tankegodset som postuleres av enkelte på ytterste høyre fløy. Fordi historien har vist hvor det ender når man bygger på sånn retorikk... Hatet er det høyresiden som snakker om, for det er dette de kjenner best til. Hatretorikken er et eksempel. Man hater bredt- uten å skjelne mellom påstander, subjektive følelser, massesuggesjon og faktiske forhold. Utdanningsnivået bruker å være lavt.

Venstresiden pleier å begrunne sine argumenter med sosiale studier. Det samme er ikke tilfelle fra ytre høyre. Der velger man å bli emosjonell. Og så overfører man sine egne følelser på andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:
  Reveal hidden contents
  Reveal hidden contents

 

 

 

IMG_3879.PNG

Anonymkode: 78e67...be2

Man må velge. Enten masseinnvandring eller velferdsstat. Velger du masseinnvandring må du ta konsekvensene av det.

Anonymkode: 751a5...50b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listhaug har ikke fått reelle konsekvenser for handlingene sine før nå, og hun reagerer som et barn hvor grensesettingen har kommet alt for sent.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man må velge. Enten masseinnvandring eller velferdsstat. Velger du masseinnvandring må du ta konsekvensene av det.

Anonymkode: 751a5...50b

Men i det store og hele, hva er det vi egentlig tror vi er?

Anonymkode: 78e67...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ms.Sommerfugl skrev:

Jeg syns hele opplegget har gått alt for langt, fra begge sider. Listhaug, som justisminister, burde  tenkt lenger enn å legge ut det innlegget, og Rødt, AP, SV og "røkla" burde vite bedre enn å gå så fullstendig ut av proporsjoner som de gjorde, og i det hele tatt trekke inn 22. Juli (!!!). .

Her syns jeg hele situasjonen er bisarr, og jeg har en ekkel magefølelse når så mange mennesker (i politikken) kan få så mye blod på tann som at de fikk. JA, dette har vært en heksejakt uten like, både fra politikere og media, men det samme skjedde med Trond Giske. Det er ikke rart mennesker blir nedbrutt av dette, for til syvende og sist er Sylvi Listhaug et menneske som deg og meg, som har følelser som deg og meg, og som har sine grenser for hva hun kan tåle som politiker. 

Håper Sylvi Listhaug i det minste kan fortsette med innvandringspolitikk, for det er faktisk viktig å ha henne som er en viktig stemme i debatten (uansett hvor uenige folk er med hu).

Dette var et politisk spill fra Ap, SV og Rødt. De ville ha avsatt Listhaug- og det greide de. Politisk, ved å starte en prosess i Stortinget. Erna og Sylvi klarte ikke å løse situasjonen og hele høyreregjerings-prosjektet stod i fare. Så enkelt var det for Ap å vippe regjeringen ut av balanse, fordi Frp hadde en løs kanon innsatt til justisminister. En som ikke ville lytte til Erna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt komisk at dere sitter å krangler om hvilken side som "hater"...det finnes godt av eksempler på hat fra både høyreekstreme og venstreekstreme, sågar fra mer moderate i begge leirer også. Farlig å se seg blind på egen "gruppe", man blir fort en stor feit hykler av det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er ganske så representative for hvordan venstresiden oppfører seg. Skal alltid lage bråk og spetakkel. 

Anonymkode: 3c484...487

Venstresiden eller miljøet i Hausmania?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HalldirV2 skrev:

Det er litt komisk at dere sitter å krangler om hvilken side som "hater"...det finnes godt av eksempler på hat fra både høyreekstreme og venstreekstreme, sågar fra mer moderate i begge leirer også. Farlig å se seg blind på egen "gruppe", man blir fort en stor feit hykler av det. 

Man blir fort hykler også av å alltid stå i midten hvor man later som man er en nøytral observatør, selv om du har rett i mye av det du sier.

Anonymkode: d651b...7b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Tøytigern said:

Jeg tror ikke det handler så mye om hat, men heller om regelrette advarsler mot tankegodset som postuleres av enkelte på ytterste høyre fløy. Fordi historien har vist hvor det ender når man bygger på sånn retorikk... Hatet er det høyresiden som snakker om, for det er dette de kjenner best til. Hatretorikken er et eksempel. Man hater bredt- uten å skjelne mellom påstander, subjektive følelser, massesuggesjon og faktiske forhold. Utdanningsnivået bruker å være lavt.

Venstresiden pleier å begrunne sine argumenter med sosiale studier. Det samme er ikke tilfelle fra ytre høyre. Der velger man å bli emosjonell. Og så overfører man sine egne følelser på andre.

Historien har vel heller vist hvor farlig det er å gå ABB sitt ærend og koble helt vanlige demokratiske mennesker til terror og massemord. Det er jo fullstendig absurd å påstå at venstresiden er rasjonelle når de ivrer etter å stemple flest mulig på høyresiden fordi de "er bekymret", mens vi har utallige islamistiske terrorangrep, flere titalls nordmenn som slutter seg til IS og islamistisk terror inkludert venstreradikalere som konverterer til islam, og de svarer med at det er bare enkelttilfeller og forsøker å feie det under teppet.

Anonymkode: 751a5...50b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HalldirV2 skrev:

Det er litt komisk at dere sitter å krangler om hvilken side som "hater"...det finnes godt av eksempler på hat fra både høyreekstreme og venstreekstreme, sågar fra mer moderate i begge leirer også. Farlig å se seg blind på egen "gruppe", man blir fort en stor feit hykler av det. 

Jeg krangler ikke. Jeg spiser popkorn og nyter utsikten. :popcorn::popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Tøytigern said:

Hatobjekt og hatobjekt. Jeg tror ikke de går rundt og er så fiksert på henne at det kan kalles hat. Jeg tror de generelt tar avstand fra den typen uttalelser hun gir av rent prinsipp- uansett hvem det kommer fra. At det er Listhaug er en tilfeldighet. 

Tilfeldighet? Hahahaha. Du er jo morsom også da. Det skal du ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Man blir fort hykler også av å alltid stå i midten hvor man later som man er en nøytral observatør, selv om du har rett i mye av det du sier.

Anonymkode: d651b...7b1

Ja, spesielt ille var det når venstresiden påstod at det var ekstremister på begge sider: de som tegnet vitsetegninger på den ene siden og de som halshugget folk på den andre siden. Var det Støre som sa det?

Anonymkode: 751a5...50b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Listhaug har ikke fått reelle konsekvenser for handlingene sine før nå, og hun reagerer som et barn hvor grensesettingen har kommet alt for sent.

Yep. (Og det mener jeg faktisk alvorlig. Uten popkorn.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, spesielt ille var det når venstresiden påstod at det var ekstremister på begge sider: de som tegnet vitsetegninger på den ene siden og de som halshugget folk på den andre siden. Var det Støre som sa det?

Anonymkode: 751a5...50b

Nei, jeg tror det var Trump... Eller snakket han om de fine folkene på begge sider... Nå ble jeg litt usikker, merker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Tøytigern said:

Nei, jeg tror det var Trump... Eller snakket han om de fine folkene på begge sider... Nå ble jeg litt usikker, merker jeg.

Det var nok Støre som uttalte det. Vitsetegnere mot halshuggere. Med den "nøytrale" venstresiden som observatør i midten. Ikke rart islamistiske terrorister føler de har mye til felles med venstresiden.

Anonymkode: 751a5...50b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Listhaug har ikke fått reelle konsekvenser for handlingene sine før nå, og hun reagerer som et barn hvor grensesettingen har kommet alt for sent.

Words. Som Støre sier (og jeg synes sjeldent Støre er god). Ord teller. Bilder teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er farlig å dyrke Listhaug så mye som det du gjør. Ideen om at alle som kritiserer en politiker hater politiker uansett hva politikeren gjør er dyrking som man kun finner i sekter.  

Det er farlige tanker ikke bare for deg selv, men for demokratiet at politikere blir dyrket på en slik måte. 

 

Anonymkode: 87446...4a3

Personkultus er en stor greie innen høyreekstreme kretser. En karismatisk leder som sysselsetter de andre med det som det svart-hvitt blir fortalt at er "best for alle"... Splitt og hersk, er ellers et uttrykk som har blitt brukt. "Oss og dem"- der de andre skal reguleres med særskilte regler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Tøytigern said:

Personkultus er en stor greie innen høyreekstreme kretser. En karismatisk leder som sysselsetter de andre med det som det svart-hvitt blir fortalt at er "best for alle"... Splitt og hersk, er ellers et uttrykk som har blitt brukt. "Oss og dem"- der de andre skal reguleres med særskilte regler.

Jeg tror du tenker på de venstreekstreme kretsene her. Du vet at feks kommunismen befinner seg på venstresiden av aksen, der de gjerne opererer med dette du nevner her.

Anonymkode: 70119...6f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var nok Støre som uttalte det. Vitsetegnere mot halshuggere. Med den "nøytrale" venstresiden som observatør i midten. Ikke rart islamistiske terrorister føler de har mye til felles med venstresiden.

Anonymkode: 751a5...50b

Men gjør de nå egentlig det? Eller utnytter de venstresidens politikere, siden de vet at de ikke har noe å hente hos ytterste høyre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du tenker på de venstreekstreme kretsene her. Du vet at feks kommunismen befinner seg på venstresiden av aksen, der de gjerne opererer med dette du nevner her.

Anonymkode: 70119...6f6

Yepp. Det kan brukes over hele spekteret. I Norge ser vi nå feks at Senterpartistene benytter dette grepet i ulvepolitikken... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...