Gå til innhold

Barn, 4 år og i vogn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Rett på sak:

Jeg har en datter som blir 5 år i år, og som sitter i vogn til og fra barnehagen som regel.. Synes dette er skikkelig ekkelt/flaut, og trenger å lufte det hos dere. Når det ikke er snø sykler vi, sparkesykler eller går. Vi bruker akebrett de dagene det er mulig (ikke veldig mange hittil). Men når det er kaldt, ikke akebrettføre og vi lar vogna stå hjemme stopper hun opp etter noen meter og nekter å gå noe videre. Det er mørkt, hun er trøtt, tungt å gå med så mye klær, osv... Har prøvd å gjøre det spennende ved å prøve å oppdage forskjellige ting på veien, gå en annen vei osv... men det fungerer bare en kort stund, og jeg kommer for sent til bussen og på jobb. Blir helt svett!! Føler ikke vi kan dra tidligere heller, da hun er i bhg fra åpningstid og det allerede er tidlig nok å dra. Derfor har vi tatt ibruk en sånn sportstrille, og jeg synes det er så ekkelt, går å tenker på hva alle andre måtte tenke 😰 synes dere det er helt forferdelig at jeg triller henne i vogn til og fra barnehagen på vinteren??... Flere som gjør det?

Anonymkode: d51b3...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjem vogna og si den har blitt borte. 

Fra og med i morgen, så får du heller bruke litt mere tid.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det og ka  ikke bry meg mindre om hva andre tenker. Det vintigste er at jentungen og at jeg selv ikke blir forsinket til jobb. 

Om jeg ser en mor gjør ting annerledes eller motsatt hva jeg gjør, tenker jeg ikke noe om det heller. Alle barn og alle møre er forskjellige.

Det det som passer for ditt barn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Forundret.. skrev:

Hvorfor ikke heller sette henne på en slik sykkel med håndtak?

Fordi det er vinter, og med stor sannysnlighet snø og glatt de siste ukene der de bor? Sykkel egner seg kkke spesielt godt på vinterføre..

Anonymkode: dbe92...34b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke flaut det. Vi bor 15- 20 min fra bhg (hvis man går) og jeg har trille med. 

Anonymkode: 7337f...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da nok av foreldre som kjører barna sine til barnehagen i bil, så ser ikke hvorfor vogn skal være så mye verre. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hadde  jeg aldri tenkt over! Jeg har barn i den alderen. Whatever floats your boat sier jeg!:) 

Anonymkode: 402a7...399

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det samme med min 4-åring. Skulle vi ha gått, så hadde vi brukt én time til barnehagen. Med vogn, så brukte vi ti minutter:) Ingenting å være flau for:)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sykkelvogna til og fra bhg, har satt på hjulet foran slik at den fungerer som trille/vogn. Sønnen er 3,5 år, men siden vi har drøyt 1 km til bhg og jeg ikke her noe tid å gå på for å rekke jobb er det helt uaktuelt at han går selv. Hjem kan han velge, men stort sett vil han sitte i vogna siden han er sliten etter full dag i bhg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg hadde ikke brydd meg. Hva med alle de som kjører ungene i bil til barnehagen for å rekke jobb? Ingen forskjell på bil og vogn i dette tilfellet. Bedre med vogn mtp miljøet 

Anonymkode: 92a1d...c2d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :)  Har en datter på 6 og en på 2,5. De leveres til skole og barnehage, to forskiellige steder og mannen min bruker sykkelvogn til begge to, da går det mye fortere  Først leverer han på skolen, og så til barnehagen. Vi bryr os ikke hva andre sier. Også, en sykkelvogn er ikke en barnevogn :PJeg henter med bilen.

Vi prøvde å få henne å gå, men det tar ca 30 minuter ekstra, og en halv time er ganske mye når man skal på jobb. Om våren skal vi prøve en sykkel. Vi sykkler og kommer til å ta den yngste til vognen, og den eldste skal sykkle ved siden. Håper det vil fungere.

Endret av evelynn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du kjørt bil hadde ingen sagt et kvekk. 

Gjør det som gavner deg og din familie best, og drit i andre folk. heg lover, de har mer enn nok med å få sin egen kabel til å "gå opp" i kulda, vintermørket, snøen og hålka. :)

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er problemet ditt bare at du synes det er flau, eller at andre sier noe? Jeg er nesten sikkert på at ingen merker det og tenker ikke på det :) Jeg ser flere som frakter sine "store" barn i sykkelvogner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg hadde ikke brydd meg. Hva med alle de som kjører ungene i bil til barnehagen for å rekke jobb? Ingen forskjell på bil og vogn i dette tilfellet. Bedre med vogn mtp miljøet 

Anonymkode: 92a1d...c2d

Hvem bryr seg om miljøet i minus 10 grader? Ja takk til å varme bilen.

Anonymkode: 91fb7...e97

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem bryr seg om miljøet i minus 10 grader? Ja takk til å varme bilen.

Anonymkode: 91fb7...e97

De som bruker kollektivet f.eks 🤣 mange bryr seg om miljøet 😊

Anonymkode: 92a1d...c2d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er vinter, og med stor sannysnlighet snø og glatt de siste ukene der de bor? Sykkel egner seg kkke spesielt godt på vinterføre..

Anonymkode: dbe92...34b

Fungerer fint her til tross for snø. Men med et yngre barn. 

Storkoser seg godt innpakka i dress, votter lue osv.

Men her er det brøyta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gjør det som passer dere best. Ikke tenk på hva andre eventuelt måtte mene, for de fleste har bare nok med sitt. Det viktigste er at dere har det bra med de løsningene dere kommer fram til. Jeg hadde brukt vogna!

Anonymkode: d69f2...0c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sykkelvogn som vi bruker til alt mulig, også til å frakte en 4åring om vi skal langt eller på en lengre tur. 

Jeg føler meg over alt for ukomfortabel til trillevogn, men samtidig tenker jeg det spiller ingen rolle liksom.

Anonymkode: d3567...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vognposer reklameres for at de kan brukes til 5 år ca og det samme med vognene.. hvorfor skjemmes dere slik?

Vogna er et hjelpemiddel, bruk det om nødvendig.

Anonymkode: 0520d...b4e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...