Gå til innhold

Barn, 4 år og i vogn

Fremhevede innlegg

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg hadde ikke brydd meg. Hva med alle de som kjører ungene i bil til barnehagen for å rekke jobb? Ingen forskjell på bil og vogn i dette tilfellet. Bedre med vogn mtp miljøet 

Anonymkode: 92a1d...c2d

Her kjører de selv om det tar 2 min å gå. Har ikke tiiid til morgentur... høres ut som en rolig og sunn morgen for ungene. Verste er at barnehagen åpner kl 0730 og de kommer kjørende kl 0845.. hahahaha

Anonymkode: e762c...f45

Videoannonse
Annonse
Gjest GoldenLioness
Skrevet

Ingen bryr seg :) Jeg tenker ikke annet enn at dere bruker vogn fordi ungen fremdeles trenger den. 

Alle barn har forskjellige behov. 

Skrevet

Jeg og brukte barnevogn lenge. Er alenemor og det å bære en 4-åring som plutselig nektet å gå kunne jeg ikke.Husker det var ei som i skrytende tone fortatle at nei vogna den solgte de når barnet deres var 3. Hun fikk meg til å føle eg skikkeig teit som fortsatt brukte vogn til en 4-åring. Ja var gjør du hvis hun ikke orker gå mer da, spurte jeg, nei da bar gubben. Akkurat ja, her er det nemlig ingen gubbe til den jobben! Noen er bare så korttenkte ass!! Bruke vogna hvis det blir best for deg TS, det kommer den tid da barnet helt naturlig ikke vil sitte mer også. Ikke bry deg om korttenkte kommentarer.

Anonymkode: 9d62c...2b8

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, GoldenLioness skrev:

Ingen bryr seg :) Jeg tenker ikke annet enn at dere bruker vogn fordi ungen fremdeles trenger den. 

Alle barn har forskjellige behov. 

Det er faktisk ganske mange som reagerer sterkt på en 4-åring i vogn. Det spiller liten rolle hva som er årsaken, ser folk at en mamma dytter en 4-åring i vogn tenker de sitt! Og det er utelukkende negativt

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk ganske mange som reagerer sterkt på en 4-åring i vogn. Det spiller liten rolle hva som er årsaken, ser folk at en mamma dytter en 4-åring i vogn tenker de sitt! Og det er utelukkende negativt

Så drit i dem da! 

• Liker 6
Skrevet
10 timer siden, Hactar skrev:

Det er da nok av foreldre som kjører barna sine til barnehagen i bil, så ser ikke hvorfor vogn skal være så mye verre. 

Helt enig!

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er stort sett folk som enten har så mye problemer selv at de må finne feil hos andre eller for mye fritid.

• Liker 1
Gjest GoldenLioness
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da får de sitte på sin høye hest og dømme da.

Vi andre normale og oppegående mennesker bryr oss lite.

Skrevet

Jeg hadde min 4 åring i sykkelvogn. folk reagerer ja, men ikke om du selv kjører sykkel. 

Anonymkode: a5ea6...428

Skrevet

La folk tenke sitt og drit i det. Bruk vogna hvis du trenger det. Folk som tenker negativt om det, vet rett og slett ikke bedre. Alle barn er forskjellige, men det er mange som ikke skjønner hva der betyr i praksis.

Det er uansett veldig mye bedre å kjøre vogn enn å dytte barna inn i bilen. Da er det liksom greit. Men å la barnet slappe av i frisk luft på vei hjem er ikke greit?  Bruk vogna med god samvittighet!

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde min 4 åring i vogn når det var snakk om lange gåturer på ett par timer og han ble sliten i perioder. Til og med da fikk jeg kjeft. Ser ikke helt forskjellen på sitte i en bil / i et sykkelsete / akebrett, men vogn ?! Nei gud forby! Det gir jo ingen mening. Så lenge barnet ellers er fysisk aktivt så gjør du det som funker i hverdagen.  Om kort tid vil hun nok syntes det er flaut å sitte i den selv. 

Anonymkode: 96289...f2d

Skrevet

Jeg syns akkurat om morgenen at man må gjøre det som er mest praktisk. Men jeg ville nok også vært litt flau, da jeg egentlig tenker at en 4-åring er for stor for vogn. Men jeg er helt sikker på at min eldste satt i jogge/sykkelvogn da han var 4 og 4,5, dvs ikke at jeg brukte den som sykkelvogn, men at han var med meg på noen løpeturer før han hadde lært å sykle ved siden av.

Så jeg ville nok vært mer komfortabel med en sykkelvogn. Ikke minst fordi det er bedre plass. Jeg skjønner ikke en gang hvordan man får plass til en 4-åring i en trille. Da jeg puttet min nå straks 4-åring i hans gamle vanlige barnevogn for et par mnd siden da han var syk og vi måtte i butikken, hang jo beina langt utenfor. Og jeg følte at folk så på meg og dømte... De skjønte kanskje ikke at han var syk. Han er litt lang for alderen, da, så de kan jo ha trodd han var eldre også.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvor gammelt barnet jeg ikke kjenner er og hvorfor hen sitter i vogn - ikke mitt barn, ikke min sak. Derimot irriterer jeg meg over de som bruker store sykkelvogner som barnevogn på smale byfortau, i butikken, på kollektivtransport og andre steder de ikke er beregnet til. Heller et stort barn i en liten vogn enn omvendt...

Anonymkode: 178f0...3bf

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, Forundret.. skrev:

Så drit i dem da! 

Jeg? Jeg triller ikke 4-åringer i vogn, de får gå sjøl, gitt..

3 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Det er stort sett folk som enten har så mye problemer selv at de må finne feil hos andre eller for mye fritid.

Nei, det er vanlige mennesker. Og særlig mennesker som ikke har barn selv. 

2 timer siden, GoldenLioness skrev:

Da får de sitte på sin høye hest og dømme da.

Vi andre normale og oppegående mennesker bryr oss lite.

Det er ikke sant. Det er flere enn du tror som tenker sånn, de sier det bare ikke høyt.

Skrevet

Jeg tenker bare "stakkars barn" når jeg ser barn over 3 år i vogn.

Hvorfor vil du deg selv så vondt foresten? trille på snø og isføre er jo ett mareritt!

Begge mine slutta med vogn når de var 2,5-3 år gamle. Det ble rett og slett alt for tungt for meg, spessielt på vinteren.  Vi har ikke bil, så de må pent gå til og fra hver eneste dag. Man må rett og slett ta seg den tiden det trenger, slår de seg vrange, for man bare ta ett godt tak i armen dems og dra de med deg! De må lære at mor bestemmer og slik er det.

Det hender fortsatt at 5 åringen stopper midt i bakken og er sliten. Da stopper vi 1 min og puster før vi går videre. selv om han klager og skulle ønske vi hadde bil.

Og det mest irriterende av alt, er jo mødre med alt for store barn i vogn på bussen! Hva er greia med det? Er jo sååå mye bedre uten den vogna. Og man står ikke i veien, eller bruker opp plassen til de med babyer eller rullestoler som faktisk trenger den plassen...

4 åringer kan gå selv!

Anonymkode: a89c7...235

• Liker 3
Skrevet

Er barnet syk på noen måte? En lidelse eller noe? Er jo ikke normalt å ellers sitte i vogn frem til nesten fem år. Her sluttet vi 2,5 år gammel. Tenker du har laget ris til egen bak. Nå får du ta konsekvensene av det. Bare fjern vognen og stå opp for det du mener er rett. 

Anonymkode: 46807...7e9

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg? Jeg triller ikke 4-åringer i vogn, de får gå sjøl, gitt..

Nei, det er vanlige mennesker. Og særlig mennesker som ikke har barn selv. 

Det er ikke sant. Det er flere enn du tror som tenker sånn, de sier det bare ikke høyt.

1) Det kommer an på hvor en er, tiden en har til rådighet og barnet

Skrevet

Spark''?

Anonymkode: 7e8a5...b71

Skrevet

Innrømmelse! 

Jeg er en sånn mor som himler med øynene inni meg når jeg ser eldre unger i vogn. Men aldri i en situasjon som der unger MÅ gå langt eller på tid. Som til barnehagen, eller halvveis inne i dyreparken. Da ser jeg på det som et hjelpemiddel som får logistikken til å gå opp for hele familien eller reisefølget.

Ei heller tenker jeg skjevt om ukjente unger, all den tid jeg vet det finnes barn med ukjente handicap og så sant barn kan sitte i vogn er det ofte lettere og mindre stigmatiserende enn rullestol. 

Så selv jeg som er en predikant av å gå selv og ikke misbruke vogn, ville aldri tenkt ille om deg og ungen din på vei i barnehagen. Den morgenen er jeg trolig for opptatt med å irritere med over de to bilene som står på tomgang rett utenfor porten til barnehagen. 

Anonymkode: 8e58e...32a

• Liker 1
Skrevet

Seriøst, ungen er altfor stor til å sitte i vogn

Ta bort vognen å si hun må gå

Anonymkode: 4ea3c...d8c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...