Gå til innhold

3 mnd inn i forholdet - positiv test


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

forholdet til meg og typen min er relativt nytt. Vi har holdt på siden i sommer (juni-juli) men ble ikke sammen før i oktober - men vi har kjent hverandre i 5 år.

Vi er veldig glade i hverandre og er sammen 24/7 - og dette er mannen jeg kan tenke meg å leve livet mitt med.

Jeg har i alle år (siden ejg var 14) gått på p pilla. for noen år siden så sluttet jeg, begynte og sluttet. de siste årene har jeg gått på de, men har som mange andre en tendens til å glemme den. Å dette har selvfølgelig skjedd de siste mnd at jeg har glemt en her og der. Vi har sex, men han bruker aldri å komme i meg (mindre søl :P)

Men da for 2 uker siden ca så skjedde dette, at han kom i meg.

Jeg tenkte ikke noe mer over det og fortsatte dagene mine. Tirsdag 16.01 skulle jeg ha hatt mens - siden jeg går på p pilla (sånn ca iallfall :P) så pleier jeg å få den på dagen. Når onsdagen kom å fortsatt ikke mens så begynte jeg å lure, men når torsdagen kom (i dag) så ble jeg nervøs. Jeg kjøpte en pakke med strips tester og testa med en gang jeg kom hjem. Jeg hadde da allerede vært 3 ganger på do denne dagen og klokka var ca 14.00. ikke mer enn 30 sek inn etter å ha dyppet den i urin så skreik det 2 TYDELIGE streker. jeg tenkte at dette kanskje kunne være en feil så venta i 2 timer til og tok en ny test, denne var like sterk.

 

Jeg sitter nå litt i det føler jeg. Vi veit jo ikke 100% sikkert ennå (skal bestille time hos gyn) men jeg selv tror at dette er ganske sikkert.

 

Der jeg sitter nå er ganske så skremmende og trist. Jeg er sammen med verdens beste og bare 3 mnd inn i forholdet så er jeg gravid. Jeg har snakket med han om dette og han ble tatt på senga og er veldig usikker hva han selv føler, men sier at vi er sammen om det uansett hva.

Er det noen andre som har opplevd det samme og som kanskje kan fortelle litt hvordan det gikk med dere? Hvilke valg tok du/dere og hvordan gikk det?

Jeg personlig heller for å beholde det. Jeg tok en abort for 5 år siden og det er noe av det verste jeg har gjort i hele mitt liv og lovet meg selv å¨aldre gjøre det igjen.

Jeg er 26 (snart 27) og han er 29 år.

Anonymkode: aa30b...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er alt for tidlig inn i forholdet. Du har gjerne kjent han i 5 år, men du har ikke engang vært sammen med han et år. Jeg hadde tatt abort 

Anonymkode: 23165...4ae

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vurdere en ny abort når du ikke må det denne gangen? Det er tidlig i forholdet, men dere er voksne mennesker som er i perfekt alder for å få barn og ikke tenåringsgravid. Hvis det er noe som kan bli kroken på døra for forholdet deres er det bel heller en ny abort for din del, enn et uplanlagt barn.

Anonymkode: b6f9f...173

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruker dere ikke kondom? Fatter ikke at man kan bli uplanlagt gravid i dag, med alle prevensjonsmidlene som finnes. 

Anonymkode: 97b8b...ef6

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vurdere en ny abort når du ikke må det denne gangen? Det er tidlig i forholdet, men dere er voksne mennesker som er i perfekt alder for å få barn og ikke tenåringsgravid. Hvis det er noe som kan bli kroken på døra for forholdet deres er det bel heller en ny abort for din del, enn et uplanlagt barn.

Anonymkode: b6f9f...173

Det var akkurat det jeg også snakket med han om. At jeg tror en abort kan være "farligere" for forholdet våres. Som nevnt så har vi begge tenkt at vi ønsker barn sammen - og dette er en perfekt alder. 
Når jeg tok abort for 5 år siden så sleit jeg lenge etter og sa til meg selv "jeg skal aldri ta en abort igjen" å han veit historien min fra den tiden. 
Takk for et litt positivt og reflekterende svar :)

Endret av Sharlett
gjøre om til anonym
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bruker dere ikke kondom? Fatter ikke at man kan bli uplanlagt gravid i dag, med alle prevensjonsmidlene som finnes. 

Anonymkode: 97b8b...ef6

Den kvelden gikk ting litt fort i svingene :P
Kondompakken ligger hjemme hos oss begge. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Sharlett skrev:

Den kvelden gikk ting litt fort i svingene :P
Kondompakken ligger hjemme hos oss begge. hehe

Uansvarlig, når dere vet konsekvensene. Finnes også p-plaster, pessar og spiral blant annet. 

Anonymkode: 97b8b...ef6

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er altfor tidlig. Det er ikke rart det er mange alenebarn om det er sånn verden fungerer.  Det viktigste er å kjenne hverandre før man får barn.

Anonymkode: 0e1dd...6c8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Uansvarlig, når dere vet konsekvensene. Finnes også p-plaster, pessar og spiral blant annet. 

Anonymkode: 97b8b...ef6

som jeg skriver så går jeg også på p pillene men i en travel hverdag så har den blitt glemt noen ganger - og da ble den desverre glemt ved EL. Vil ikke kalle det uansvarlig da jeg skriver det i innlegget - men nå er ikke dette kjernen heller :)

Anonymkode: aa30b...914

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRE måneder? Du skriver jo at du ikke ønsker abort, men samtidig virker du usikker på å beholde ettersom du spør etter meninger her. Altså... Om du ikke ønsker barn og vet med deg selv at du ved flere anledninger har glemt den pila litt sånn her og der.. Er det da SÅ vanskelig å lukke igjen bena sine?

Anonymkode: 3e370...7a8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TRE måneder? Du skriver jo at du ikke ønsker abort, men samtidig virker du usikker på å beholde ettersom du spør etter meninger her. Altså... Om du ikke ønsker barn og vet med deg selv at du ved flere anledninger har glemt den pila litt sånn her og der.. Er det da SÅ vanskelig å lukke igjen bena sine?

Anonymkode: 3e370...7a8

Jeg skriver at det er hva jeg har sagt til meg selv. Og jeg spørr om andre har vært i samme situasjon og hvordan dem håndterte det. Jeg må få lov til å reflektere litt jeg også uten at man skal være frekk, ikke sant? :)
Har ikke skrevet at jeg ikke ønsker barn heller, så føler at "lukke igjen beina sine" var en total unødvendig kommentar fra din side :) 

Anonymkode: aa30b...914

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MTP at du har gjennomgått en abort før, og slet skikkelig med denne, burde du ha dobbelsjekket prevensjon! Hadde ikke orket å gått gjennom noe slikt flere ganger. 

Har noen av dere barn fra før? I så fall, bør DE tas mer hensyn til enn din sorg for enda en abort :) 

Anonymkode: ec1bd...76a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2018 den 21.42, Sharlett skrev:

Den kvelden gikk ting litt fort i svingene :P
Kondompakken ligger hjemme hos oss begge. hehe

Synes ikke dette er noe å le av. Det er snakk om å sette et barn verden eller avslutte et svangerskap. Ikke å kjøpe et hamster. 

Endret av Perle
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

som jeg skriver så går jeg også på p pillene men i en travel hverdag så har den blitt glemt noen ganger - og da ble den desverre glemt ved EL. Vil ikke kalle det uansvarlig da jeg skriver det i innlegget - men nå er ikke dette kjernen heller :)

Anonymkode: aa30b...914

Hvis du har gjennomgått en abort tidligere, og synes det var for jævlig, så glemmer du ikke p-pillen... Det er ingen som er SÅ kåt at de ikke klarer å tenke! 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Sharlett skrev:

Den kvelden gikk ting litt fort i svingene :P
Kondompakken ligger hjemme hos oss begge. hehe

Ingen er så kåt at de ikke kan tenke. Det er kun i romaner.... Uansvarlig og ekstremt umodent heter det i den virkelige verden. Barn er mer så mye mer enn en orgasme eller et øyeblikks nærhet.... 

Anonymkode: ec1bd...76a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MTP at du har gjennomgått en abort før, og slet skikkelig med denne, burde du ha dobbelsjekket prevensjon! Hadde ikke orket å gått gjennom noe slikt flere ganger. 

Har noen av dere barn fra før? I så fall, bør DE tas mer hensyn til enn din sorg for enda en abort :) 

Anonymkode: ec1bd...76a

Ja jeg burde det absolutt, men den ble desverre tatt litt for sent i senere tid.

 

Ingen barn fra før :)

Anonymkode: aa30b...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ingen er så kåt at de ikke kan tenke. Det er kun i romaner.... Uansvarlig og ekstremt umodent heter det i den virkelige verden. Barn er mer så mye mer enn en orgasme eller et øyeblikks nærhet.... 

Anonymkode: ec1bd...76a

Nå syntes jeg at du går litt for langt. Jeg spørr om noen har vært i samme situasjon - ikke at derre skal rakke ned på et menneske som ikke vet helt hva enn skal gjøre.. takk

Anonymkode: aa30b...914

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere begge ønsker dette barnet, og livet ellers er på stell, ser ikke jeg problemet. Er du gammel nok til å ha sex, må du være gammel nok til å vite at du kan bli gravid. Eneste beskyttelse som er 100% sikkert er å krysse beina. 

Anonymkode: 0aaac...7db

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Perle skrev:

Synes ikke dette er noe å le av. Det er snakk om å sette et barn verden, Ikke og kjøpe en hamster. 

Jeg ler ikke av situasjonen min nei :) bare forteller at vi begge har kondomer hjemme hos oss, men den kvelden gikk det litt fort i svingene :)

Anonymkode: aa30b...914

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange negative svar. Jeg synes ikke din situasjon høres alt for ille ut. Dette er jo en mann du har kjent i 5 år, og vært i et seriøst forhold med i 3 mnd. Det er jo ikke all verden med tid og ikke en helt ideel situasjon, men heller ikke krise. Dere kjenner sannsynligvis hverandre veldig godt, du vet hva han står for, og hvem han er. Det er jo ikke en fremmed du ble gravid med på ons. 

Det er ofte et sjokk å bli gravid, selv om det er planlagt. Gi det litt tid, og la det synke inn. Du har enda noen uker på deg på å bestemme deg. Men alt i alt synes jeg ikke det høres håpløst ut. Tenker det kan gå veldig fint jeg 😊

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...