Gå til innhold

Brukt babyutstyr på finn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler alle bare lyver! Folk som selger brukte vogner slår knapt av en tusenlapp og ‘alle’ hevder den bare er brukt i 6 mnd- til et år, men ingen har kvittering. 

hadde du kjøpt noe til over 10 000 kr og ikke tatt vare på kvittering? 

Anonymkode: c874d...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja :fnise: Men jeg ville slått av mer enn en tusenlapp når vogna er brukt. Ville uansett dratt og sett på den før jeg kjøpte, så ser man jo hvilken stand den er i. 

Anonymkode: 8f10e...015

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok sjekket litt rundt på pris på ny vogn, også sett litt på brukt. D vet du ca hva den kosta ny. Også dropper du å kjøpe om de knapt har slått av noe på prisen

Anonymkode: c86dc...cb4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Føler alle bare lyver! Folk som selger brukte vogner slår knapt av en tusenlapp og ‘alle’ hevder den bare er brukt i 6 mnd- til et år, men ingen har kvittering. 

hadde du kjøpt noe til over 10 000 kr og ikke tatt vare på kvittering? 

Anonymkode: c874d...fb9

Har samme inntrykk som deg. 

Anonymkode: 8c1b8...301

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler alle bare lyver! Folk som selger brukte vogner slår knapt av en tusenlapp og ‘alle’ hevder den bare er brukt i 6 mnd- til et år, men ingen har kvittering. 

hadde du kjøpt noe til over 10 000 kr og ikke tatt vare på kvittering? 

Anonymkode: c874d...fb9

Nå vet jeg ikke hvilken vogner du har sett på men det er ikke mitt inntrykk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om vi har kvittering. Tror ikke det. Det er jo registrert i butikken vi kjøpte i, så så ikke behovet for å ta vare på den. 

Dessverre gikk butikken konkurs, så nå er det ikke registrert noe sted. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn er det jo uansett hva man skal kjøpe brukt. Alltid noen useriøse aktører. Jeg eier faktisk flere ting som jeg har betalt over 10.000 kr for uten å ha tatt vare på kvitteringen. For eksempel sykkel, sal osv.

Men du som kjøper bestemmer jo selv hvem du kjøper av så ser ikke helt hva det er å ta så på vei for. 

Anonymkode: af833...16e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har solgt en del brukte babyting på Finn, men da går de til halv pris. Er det brukt, skal det selges for 50% av original pris.

Kvitteringer har jeg ikke tatt vare på, men det bryr ikke kjøperne seg om.  

Mitt tips er å kjøpe fra et finere nabolag. De skifter som regel utstyr til hvert barn. Selv har jeg allerede kjøpt to barnevogner til mitt barn som ikke har fylt ett år. 

Anonymkode: a8747...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg så det selv. Helt sprøt. Da betyr det, f.eks. at selgeren brukte en ny vogn for 3000 kr, men jeg skal få en brukt en til 8000 kr.

 

Derfor kjøper jeg nytt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt sånn at mange selgere er direkte sleipe og slike forsøker jeg å styre jeg unna. 

Jeg solgte en svært lite brukt Easygrow Saga pose til 1200 og noen dager etterpå så hadde kjøperen den for salg til 1800 og med den historien om at de hadde kjøpt den i begynnelsen av 2017 og at den var lite brukt.

Anonymkode: 4ddb5...3a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff

Jeg hadde aldri i verden kjøpt brukt vogn til 10 000 kroner. Hadde betalt maks 4000 og da skulle den vært i eksepsjonelt god stand. Men jeg kjøper alltid vogner nye, da ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke litt inntrykk! Kjøpte emmelkungavogn med bpde bag- og sportsdel for 3000, ammepute for 40, klikker for 50kr plagget, vippestol til 100kr mm. Det ser relativt nytt ut, så tviler på at flere har brukt tingene. 

Anonymkode: ea74d...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittering er vel ikke lenger en unnskyldning i dagens samfunn. Har vanskelig for å tro at noen betaler en barnevogn til 10-12000 kontant. Da bør det være en smal sak å i det minste vise en kontoutskrift.

Vi tar vare på kvitteringer til alt med garanti etc.

Anonymkode: 74ebb...1bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har rota bort kvitteringene på vognene vi har kjøpt, og kontoutskrift?!? Jeg husker jo knapt når jeg kjøpte de, så å sitte og lete igjennom nettbanken for å finne riktig handel det hadde jeg nok ikke giddet (og hvilket kort betalte vi med? Mannens eller mitt? Og hvilken bank? Nordea eller DnB? (Vi bruker begge) Nei, den letejobben hadde jeg ikke tatt på meg :P

Nå ligger ikke våre vogner til salgs på Finn heller da, men likevel :P 

Anonymkode: b6d93...44b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva du stresser for, det er jo bare du som bestemmer hva du vil kjøpe og ikke. Da er det vel opp til deg som kjøper å sjekke ut hva nypris for vognen er, og finne ut hva du er villig til å betale for den. Jeg selger ikke mine pent brukte vogner for en slikk og ingen ting. Ikke har jeg kvittering heller. Det er jo bare å be om bilde av chassinr. på vognen, så står det jo der når den er produsert om det er det som er så viktig. De selges med litt utstyr til mer enn halv pris. Det er ingen regel om at det skal selges til halv pris, og man selger jo for det folk er villig til å betale. Lyver gjør jeg selvsagt ikke i annonsen heller. Har kjøpt mye brukt, og syns stort sett at folk er ærlige i annonser og når de svarer på melding. Noe har jeg betalt mye for til at det er brukt, og noe har jeg gjort et kupp på. Sånn er det jo på Finn..  Verre er det med de som pruter halvparten av den prisen du ønsker for noe... Det er bare irriterende. Et par hundrelapper er greit nok når det er snakk om flere tusen, men ikke halvparten liksom. Det er bare frekt. 

Anonymkode: e4e6d...50e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Nå vet jeg ikke hvilken vogner du har sett på men det er ikke mitt inntrykk

Har sett på Stokke og bugaboo Buffalo. Det er lite å spare på å kjøpe brukt...

 

ts

Anonymkode: c874d...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det jo uansett hva man skal kjøpe brukt. Alltid noen useriøse aktører. Jeg eier faktisk flere ting som jeg har betalt over 10.000 kr for uten å ha tatt vare på kvitteringen. For eksempel sykkel, sal osv.

Men du som kjøper bestemmer jo selv hvem du kjøper av så ser ikke helt hva det er å ta så på vei for. 

Anonymkode: af833...16e

Jeg tar ikke på vei, jeg ser bare at det er lite å spare på å kjøpe brukte vogner, så vi går for en ny. Har ellers gjort masse ‘kupp’ på andre brukte ting...

 

ts

Anonymkode: c874d...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har rota bort kvitteringene på vognene vi har kjøpt, og kontoutskrift?!? Jeg husker jo knapt når jeg kjøpte de, så å sitte og lete igjennom nettbanken for å finne riktig handel det hadde jeg nok ikke giddet (og hvilket kort betalte vi med? Mannens eller mitt? Og hvilken bank? Nordea eller DnB? (Vi bruker begge) Nei, den letejobben hadde jeg ikke tatt på meg :P

Nå ligger ikke våre vogner til salgs på Finn heller da, men likevel :P 

Anonymkode: b6d93...44b

Tell me about it. Skulle reklamere på sko. Har 15 forskjellige kort fra 12 forskjellige selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Ny Bruker skrev:

Ja, jeg så det selv. Helt sprøt. Da betyr det, f.eks. at selgeren brukte en ny vogn for 3000 kr, men jeg skal få en brukt en til 8000 kr.

 

Derfor kjøper jeg nytt.

Ja det blir jo til at jeg gjør det jeg også, og aldri i verden om så mange bytter ut og selger vognen sin etter så kort tid. Lyver så de tror det selv...

 

ts

Anonymkode: c874d...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hva du stresser for, det er jo bare du som bestemmer hva du vil kjøpe og ikke. Da er det vel opp til deg som kjøper å sjekke ut hva nypris for vognen er, og finne ut hva du er villig til å betale for den. Jeg selger ikke mine pent brukte vogner for en slikk og ingen ting. Ikke har jeg kvittering heller. Det er jo bare å be om bilde av chassinr. på vognen, så står det jo der når den er produsert om det er det som er så viktig. De selges med litt utstyr til mer enn halv pris. Det er ingen regel om at det skal selges til halv pris, og man selger jo for det folk er villig til å betale. Lyver gjør jeg selvsagt ikke i annonsen heller. Har kjøpt mye brukt, og syns stort sett at folk er ærlige i annonser og når de svarer på melding. Noe har jeg betalt mye for til at det er brukt, og noe har jeg gjort et kupp på. Sånn er det jo på Finn..  Verre er det med de som pruter halvparten av den prisen du ønsker for noe... Det er bare irriterende. Et par hundrelapper er greit nok når det er snakk om flere tusen, men ikke halvparten liksom. Det er bare frekt. 

Anonymkode: e4e6d...50e

Jeg stresser da ikke, hvor har du det fra. Jeg kommer ikke til å gidde å kjøpe dette, nei. Kjøper nytt. 

Følte du deg veldig truffet, siden du kommer med denne forsvarstalen? 

Ts

Anonymkode: c874d...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...