Gå til innhold

Hvor dyrt sengetøy unner du deg?


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fra hvor?

Anonymkode: 48b94...b67

Badaboom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg har lang dobbeltdyne og da er det jo også en mulighet å kjøpe to kjempebillige lange trekk til enkeltseng og ta frem symaskinen...eller smile veldig pent og betale litt til noen som liker å påta seg slike småoppdrag for folk. En søm midt på gjør ingenting, når jeg gjør gode kjøp til gunstig pris. 

Aha...det har jeg også opplevd en gang jeg overnattet borte. Da er kanskje ikke det tingen for meg når jeg tenker meg om. 

:klo: Kanskje det finnes flere varianter av linstoff? Fra grovt til fint? Jeg ser at trekk kommer i steinvaskede utgaver også og da blir det kanskje en del mykere...eller ødelagt og allikevel til full pris som jeg i mitt stille sinn pleier å tenke på den saken.

:fnise:  Nei, det er akkurat det jeg ikke har og derfor lurte jeg litt på "problemstillingen" som tydeligvis kun finnes i mitt hode. 

Du er en så fin bruker, jeg unner deg et sengesett i lin fra høie! Jeg har også dobbeltdyne (ikke lang da), og da er prisen rundt 1800,- for de jeg har. Men de er vel verdt prisen :ninuskapus:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 1 sengesett fra Ikea, det er 8-10 år gammelt og like fint som da det var nytt. Det er 100% bomull og veldig behagelig. Husker ikke hva de kostet, men tror ikke de var så veldig dyre. 

Jeg har sydd to sengesett selv, da jeg ville ha det stoffet, og det fantes ikke ferdig sydd. Det var en enkel jobb, og det er nok 15 år gammelt nå og like pent. 100 % bomull som er litt kraftigere enn de fleste sengesett i bomull. Veldig behagelige å sove i og kostet ikke mange kronene. 

I fjor kjøpte jeg to sett i flanell fra Høie, de er favoritten om vinteren, myke og veldig varme. Kjøpte dem på Jysk på salget, så prisen var absolutt overkommelig. 

To sengesett i krepp har vi også, de blir hovedsaklig brukt om sommeren. 

Anonymkode: 48c09...450

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sier du noe. Å sy dem selv er jo bittelitt jobb, men ingen hokuspokus å få til...og så blir det noe ikke alle har. :jepp: 

1 time siden, Rumle skrev:

"Vi har sengetøy med blanding av lin og bomull også. Kanskje det kunne vært noe?" 

Nå høres du ut som en god ekspeditrise i en oppegående kvalitetsbutikk med glassdisk av det riktig gamle slaget. 
"Skal det være noen ekstra blanke og fine silkestrømper i dag da, Fru Lyskebråck-Hanseen?" :laugh: 
Riktig søt er du, Rumlemor og ja, det er meget mulig at jeg ville ha likt en blanding av lin og bomull i mitt sengetøy. 

50 minutter siden, miss summers skrev:

Du er en så fin bruker, jeg unner deg et sengesett i lin fra høie! Jeg har også dobbeltdyne (ikke lang da),
og da er prisen rundt 1800,- for de jeg har. Men de er vel verdt prisen :ninuskapus:

Tusen takk for hyggelige ord. Jeg får begynne å vurdere om du har rett...at jeg egentlig er verd alt det beste som finnes nesten uansett pris, som en prinsesse uten ert å ligge på....og så slutte med å se på meg selv som en slags villkvinne fra Borneo. :lur: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig med komfort! Jeg kjøper høykavlitetsbomull og alltid på salg. Ikea styrer jeg unna. 

Anonymkode: 05c2e...6b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Der sier du noe. Å sy dem selv er jo bittelitt jobb, men ingen hokuspokus å få til...og så blir det noe ikke alle har. :jepp: 

Nå høres du ut som en god ekspeditrise i en oppegående kvalitetsbutikk med glassdisk av det riktig gamle slaget. 
"Skal det være noen ekstra blanke og fine silkestrømper i dag da, Fru Lyskebråck-Hanseen?" :laugh: 
Riktig søt er du, Rumlemor og ja, det er meget mulig at jeg ville ha likt en blanding av lin og bomull i mitt sengetøy. 

---

:ler:

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg unner meg Høie norsk sengetøy. Det er kjempegod kvalitet, og mange fine design. Alle sengesettene jeg har er fra Høie, har ingen billigsett fra f.eks. Princess eller Kid og sånn.

Høies sengesett varierer litt i pris, men det hender det er tilbud. Jeg betaler noen hundrelapper pr sett. Slår gjerne til hvis det er tilbud til 450,- kr f.eks. Men ser jeg et Høie-sett jeg vil ha, kjøper jeg to sett også til fullpris.

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Million skrev:

Jeg unner meg Høie norsk sengetøy. Det er kjempegod kvalitet, og mange fine design. Alle sengesettene jeg har er fra Høie, har ingen billigsett fra f.eks. Princess eller Kid og sånn.

Høies sengesett varierer litt i pris, men det hender det er tilbud. Jeg betaler noen hundrelapper pr sett. Slår gjerne til hvis det er tilbud til 450,- kr f.eks.

Hehe du er klar over at det du skriver her er akkurat samme prisklasse? :fnise: Det dyreste jeg har sett på Kid koster originalt 900 kr for et sengesett, noe som jeg selv eier. 450 på tilbud ;) Egyptisk bomull.

Har faktisk ikke sett noe på Høie's sengetøy. Finner man det hos Jysk? Hvordan er prisklassen utenom den du nevnte?

Til dere som nevnte Lexington, er det merke man betaler for eller er det faktisk bedre kvalitet? Jeg selv ser etter egyptisk bomull, sateng og silke.

Anonymkode: d4e6a...d65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg også vil ha, er trykknapper i fotenden. Ser at det også er mulig å få med glidelås i pute og dynetrekk. 
Gammeldagse som er helt åpne er jo ok, eller som til og med har slike tynne og korte lengder som skal knytes
en knute og en sløyfe med...men de blir slitt av etter hvert og jeg har en tendens til å finne meg selv halvveis inni
trekket etter strabasiøse drømmenetter.  

Ser i utlandet at de også bare har et langt "futtural" av stoff og så putter de dyne og pute inn og alt det trekket som
er til overs og for langt til dyne og pute, dyttes inn på den ene siden av dem. Aldri sett noen i mine nærområder
har gjort det sånn noen gang, men det virker jo forsåvidt veldig enkelt, kjapt og greit når en skal skifte trekk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mest glad i bomullssateng og krepp, og flanell på hytta. Kjøper faktisk sjelden sengetøy selv, siden vi jevnlig får i gave til jul o.l, og da vanligvis av ok god kvalitet. Men har nå veldig lyst på sengetøy i lyn, men gjerne i en frisk/tydelig farge, ikke hvit, grå eller beige. Noen som har sett det noe sted? Kunne gjerne hatt i petrol eller burgunder f.eks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unner meg aldri sengesett. Haha, det er såpass kjedelig å bruke penger på at det er noe jeg bare ønsker meg i gave.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dårlig økonomi så jeg kjøper ikea sengetøy til toppen 199. Kunne strekt meg til 350 for et helt sett om det virkelig var noe stas med det.

Hadde jeg hatt god økonomi kunne jeg gjerne brukt mer, og hadde jeg vært steinrik hadde jeg sikkert kunne finnet på å kjøpe et til 3500 om jeg hadde erfart at kvaliteten virkelig var så herlig.

Anonymkode: 78f7e...132

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Kjøper dyrt ja . Fordi det skal tåle mye vask samt at det passer perfekt til dyne og puter . Men fant et billig sett på IKEA. Blitt min favoritt . Så tar nok turen dit flere ganger ! Det er kjempefint med små blomster , og er behagelig å ligge i . Så fra nå prøver jeg billig fra IKEA igjen neste gang .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å handle på Kid, helst når det er tilbud. Sengetøy synes jeg det er kjedelig å bruke penger på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe du er klar over at det du skriver her er akkurat samme prisklasse? :fnise: Det dyreste jeg har sett på Kid koster originalt 900 kr for et sengesett, noe som jeg selv eier. 450 på tilbud ;) Egyptisk bomull.

Har faktisk ikke sett noe på Høie's sengetøy. Finner man det hos Jysk? Hvordan er prisklassen utenom den du nevnte?

Til dere som nevnte Lexington, er det merke man betaler for eller er det faktisk bedre kvalitet? Jeg selv ser etter egyptisk bomull, sateng og silke.

Anonymkode: d4e6a...d65

Jeg har kjøpt Høie sengesett på nett, diverse nettbutikker, og så Høies egen nettside. Har imidlertid kjøpt Høie puter (flere) hos Jysk, så at de fører Høie vet jeg. Har bare ikke tenkt over å se etter sengesett derfra på Jysk.

Når jeg tenker på sengesett fra Kid og Princess, tenker jeg på de 99,- kroners settene faren min hadde skapet fullt av.... Synes jeg ser hele tiden at de har to-for-en pris i den prisklassen også.

 

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Million skrev:

Jeg har kjøpt Høie sengesett på nett, diverse nettbutikker, og så Høies egen nettside. Har imidlertid kjøpt Høie puter (flere) hos Jysk, så at de fører Høie vet jeg. Har bare ikke tenkt over å se etter sengesett derfra på Jysk.

Når jeg tenker på sengesett fra Kid og Princess, tenker jeg på de 99,- kroners settene faren min hadde skapet fullt av.... Synes jeg ser hele tiden at de har to-for-en pris i den prisklassen også.

 

Du mener altså ikke alle sengesettene, men de billige versjonene? Jeg forstår forresten assosiasjonen din da :fnise:

Hvilke nettbutikker da?

Anonymkode: d4e6a...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jobbet i en butikk som selger veldig dyrt sengetøy tidligere, så jeg har nok blitt litt skadet av det. Dessverre viser det seg å være veldig vanskelig å gå tilbake til sengetøy fra Kid når man har blitt vant til sett til flere tusen kroner. Kjøpte noen helt enkle, hvite putevar i bomullspercale fra Kid for noen år siden, hvor stor forskjell kan man egentlig kjenne i komfort, tenkte jeg, men da jeg skulle sove på dem føltes de som sandpapir i forhold til putevarene jeg var vant til. Tror nok jeg var veldig uheldig med akkurat de, da. :fnise:

Heldigvis har jeg flere sengesett fra tiden jeg jobbet med det som er like fine som da de ble kjøpt. I høst fikk samboeren min og jeg lyst på noe nytt for variasjonens skyld, og da kjøpte han et sett fra Tara Anthun som vi har vært utrolig fornøyde med. Tror det kostet mellom 1500 kr og 2000 kr et sted.

Endret av Doe Deer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du mener altså ikke alle sengesettene, men de billige versjonene? Jeg forstår forresten assosiasjonen din da :fnise:

Hvilke nettbutikker da?

Anonymkode: d4e6a...d65

Soveromsbutikken har jeg kjøpt mange Høie sett i fra. Noen sett har jeg kjøpt fra Høies egen nettisde her. Har vært en eller to andre nettbutikker også, og den ene tror jeg var A-møbler sin nettbutikk. De selger visst Høie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Doe Deer skrev:

Jobbet i en butikk som selger veldig dyrt sengetøy tidligere, så jeg har nok blitt litt skadet av det. Dessverre viser det seg å være veldig vanskelig å gå tilbake til sengetøy fra Kid når man har blitt vant til sett til flere tusen kroner. Kjøpte noen helt enkle, hvite putevar i bomullspercale fra Kid for noen år siden, hvor stor forskjell kan man egentlig kjenne i komfort, tenkte jeg, men da jeg skulle sove på dem føltes de som sandpapir i forhold til putevarene jeg var vant til. Tror nok jeg var veldig uheldig med akkurat de, da. :fnise:

Heldigvis har jeg flere sengesett fra tiden jeg jobbet med det som er like fine som da de ble kjøpt. I høst fikk samboeren min og jeg lyst på noe nytt for variasjonens skyld, og da kjøpte han et sett fra Tara Anthun som vi har vært utrolig fornøyde med. Tror det kostet mellom 1500 kr og 2000 kr et sted.

Så det er forskjell på sateng/egyptisk bomull kjøpt hos Kid og en mer ekslusiv butikk? Hvilken butikk jobbet du i? Eventuelt hvilke butikker anbefaler du? Vet du hvor man får kjøpt silke og hvor dyrt det er? Jeg vet ikke selv om det er godt å ligge i silke, jeg har bare alltid sett for meg at det er luksus og skikkelig deilig :fnise:

Anonymkode: d4e6a...d65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Million skrev:

Soveromsbutikken har jeg kjøpt mange Høie sett i fra. Noen sett har jeg kjøpt fra Høies egen nettisde her. Har vært en eller to andre nettbutikker også, og den ene tror jeg var A-møbler sin nettbutikk. De selger visst Høie.

Takk! :blomst:

Anonymkode: d4e6a...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...