Gå til innhold

Hvor dyrt sengetøy unner du deg?


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Ikea sine med dobbeltdyne. Helst på salg. Vi har Ikea dyne, så størrelsen begrenser det meste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Wonders skrev:

Ikea sine med dobbeltdyne. Helst på salg. Vi har Ikea dyne, så størrelsen begrenser det meste.

Hei :) Dette sengesettet (til dobbeltdyne) finnes ikke i nettbutikken til Ikea, men i enkelte varehus, til kr 75,- http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50329274/

(Jeg har den til enkeltdyne, og er fornøyd med kvaliteten).

Anonymkode: 5e58f...c85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ELSKER dyrt sengetøy! Har kjøpt sengetøy verdt 1000 kr. Var på salg da, så jeg fikk det for halv pris. Men hadd så god råd da at jeg hadde kjøpt det til full pris også. 

Anonymkode: 32e83...6ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen har kum to sett som vi har buttet på å bruke i ca10-15 år😂 Stygge er dem, så nå skal jeg unne oss et nytt sett, men kommer til å bruke Max 1000kr for ro sett, kid hsr ofte -50 % så venter til da. Og vi har ikke dårlig råd om noen lurer heller.

Anonymkode: 0db33...289

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper kun normalt sengetøy på tilbud, bruker alle pengene mine på reiser og hobbier og har ikke råd til slikt (eller ser nytten av det). 

Anonymkode: 9d467...3e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kun satengsengesett fra Princess. Disse koster vanligvis 600-800, men jeg kjøper som regel på salg eller jeg ønsker meg i julegave.

Anonymkode: 85de1...daf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og mannen har kum to sett som vi har buttet på å bruke i ca10-15 år😂 Stygge er dem, så nå skal jeg unne oss et nytt sett, men kommer til å bruke Max 1000kr for ro sett, kid hsr ofte -50 % så venter til da. Og vi har ikke dårlig råd om noen lurer heller.

Anonymkode: 0db33...289

KID har allerede nyttårssalg (i nettbutikken i hvertfall).

Anonymkode: 5e58f...c85

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

KID har allerede nyttårssalg (i nettbutikken i hvertfall).

Anonymkode: 5e58f...c85

Takk, da skal jeg sjekke ut det😊 Erfaring med sateng ?

Anonymkode: 0db33...289

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, justcurious said:

fra hva da?

Jeses, hvor du fra kjøpte vel...

Anonymkode: 48b94...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest justcurious
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeses, hvor du fra kjøpte vel...

Anonymkode: 48b94...b67

Litt forskjellig. Eurpris, Kid og Jysk f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Det finnes sikkert dyrere. Ser på nett at de dyreste dobbeltdyne og putetrekksettene koster ca. 3500,- , men kan det være godt å ligge i skrukkete sengetøy av lin? Er ikke det ganske stivt/grovt?

  ---

De trenger jo ikke være så dyre, en del kjeder selger lin til helt overkommelige priser? :jepp: Uansett, det er ikke stivt eller grovt, det er superbehagelig! Og det blir jo bare bedre og bedre jo flere ganger de vaskes :ninuskapus: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de trenger ikke å være dyre. Mine er uten unntak kjøpt på salg og jeg har vært fornøyd. Har ingen erfaring med dyrere trekk og lurte vel egentlig på om de blir noe bedre, eller om det er "merket" man betaler for? Akkurat nå er det salg og jeg lurer på å kjøpe et som er blankt og svalende. Bilder på nett gir en pekepinn, men jeg må ha dem i hendene og kjenne på dem i butikken. Har en fin jakt foran meg i en slik butikk i dag eller i morgen. 

Jeg har hatt både linbukse, linkjole og linskjorte en gang i tiden, men de var ganske stive. Undres på om dynetrekk blir omtrent som å ligge og forsøke å sove i en gammeldags striesekk. :laugh:  ...men antagelig gjør det ikke det. Har du sånn, @Rumle?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei :) Dette sengesettet (til dobbeltdyne) finnes ikke i nettbutikken til Ikea, men i enkelte varehus, til kr 75,- http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50329274/

(Jeg har den til enkeltdyne, og er fornøyd med kvaliteten).

Anonymkode: 5e58f...c85

 

Jeg har en litt annen stil, 

praktviva-dobbelt-sengesett-beige__05158

 

Dette koster ca 700 kr til full pris. Så jeg får noen ganger slike til halvpris da.

 

Ellers bruker jeg ebay en del, masse som dette ligger i watchlisten . King size kr 219kr + 143 kr i frakt. FRISTER.

s-l1600.jpg

https://www.ebay.com/itm/Alina-Luxury-Pleats-Duvet-Covers-Quilt-Covers-Bedding-Sets-All-Sizes-Available/331831811333?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=540916992970&_trksid=p2055119.m1438.l2649

Endret av Wonders
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, da skal jeg sjekke ut det😊 Erfaring med sateng ?

Anonymkode: 0db33...289

Sateng setter seg fast i tørr hud på føttene mine. Det lugger, om ikke mye så er det irritabelt. Og da må jeg tilføye at jeg ikke har mye tørr hud...ekkel følelse.

Endret av Wonders
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

---

Jeg har hatt både linbukse, linkjole og linskjorte en gang i tiden, men de var ganske stive. Undres på om dynetrekk blir omtrent som å ligge og forsøke å sove i en gammeldags striesekk. :laugh:  ...men antagelig gjør det ikke det. Har du sånn, @Rumle?

En gammel striesekk, du liksom! :laugh: Nja, hvis du synes linklær var stive så er det jo ganske mulig det ikke er for deg, jeg elsker lin til klær også, synes ikke de er stivt i det hele tatt, så det blir nok en smakssak :jepp:

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Wonders skrev:

Sateng setter seg fast i tørr hud på føttene mine. Det lugger, om ikke mye så er det irritabelt. Og da må jeg tilføye at jeg ikke har mye tørr hud...ekkel følelse.

Akkurat samme erfaringen har jeg, får helt frysninger av sateng pga det. 

Endret av Rumle
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Det finnes sikkert dyrere. Ser på nett at de dyreste dobbeltdyne og putetrekksettene koster ca. 3500,- , men kan det være godt å ligge i skrukkete sengetøy av lin? Er ikke det ganske stivt/grovt? Hva pleier du å kjøpe? Blir det fornuftig og når det er på salg, midt i mellom-pris, eller går du for luksusvarianten uten å bry deg om hva det koster, for du fortjener kun det aller beste?  :sove: 

Skrukkete og grovt? Lin? Da har du ikke sovet i lin. Jeg kjøper kun fra høie, de er vel i mellomsjiktet. Lin er nydelig å sove i, mykt og godt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lang dobbeltdyne og da er det jo også en mulighet å kjøpe to kjempebillige lange trekk til enkeltseng og ta frem symaskinen...eller smile veldig pent og betale litt til noen som liker å påta seg slike småoppdrag for folk. En søm midt på gjør ingenting, når jeg gjør gode kjøp til gunstig pris. 

1 minutt siden, Wonders skrev:

Sateng setter seg fast i tørr hud på føttene mine. Det lugger, om ikke mye så er det irritabelt. Og da må jeg tilføye at jeg ikke har mye tørr hud...ekkel følelse.

Aha...det har jeg også opplevd en gang jeg overnattet borte. Da er kanskje ikke det tingen for meg når jeg tenker meg om. 

1 minutt siden, Rumle skrev:

En gammel striesekk, du liksom! :laugh: Nja, hvis du synes linklær var stive så er det jo ganske mulig det ikke er for deg, jeg elsker lin til klær også, synes ikke de er stivt i det hele tatt, så det blir nok en smakssak :jepp:

:klo: Kanskje det finnes flere varianter av linstoff? Fra grovt til fint? Jeg ser at trekk kommer i steinvaskede utgaver også og da blir det kanskje en del mykere...eller ødelagt og allikevel til full pris som jeg i mitt stille sinn pleier å tenke på den saken.

3 minutter siden, miss summers skrev:

Skrukkete og grovt? Lin? Da har du ikke sovet i lin. Jeg kjøper kun fra høie, de er vel i mellomsjiktet.
Lin er nydelig å sove i, mykt og godt. 

:fnise:  Nei, det er akkurat det jeg ikke har og derfor lurte jeg litt på "problemstillingen" som tydeligvis kun finnes i mitt hode. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev:

---

:klo: Kanskje det finnes flere varianter av linstoff? Fra grovt til fint? Jeg ser at trekk kommer i steinvaskede utgaver også og da blir det kanskje en del mykere...eller ødelagt og allikevel til full pris som jeg i mitt stille sinn pleier å tenke på den saken.

---

:ler: akkurat lin blir vel ikke ødelagt av det? Ikke etter min smak i alle fall. Jeg har faktisk enda til gode å se at noe lin jeg har har blitt for utvasket. Vel, har en mørkeblå skjorte som muligens er vel blass nå, for de fleste, men jeg digger den likevel :ninuskapus:

Men ja, det er nok ikke tvil om at det finnes flere varianter/kvaliteter. Har sett en del sengetøy med blanding av lin og bomull også. Kanskje det kunne vært noe?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dyreste jeg har kjøpt har vel kostet 599 kr pr sett, men stort sett kjøper jeg sengesett fra mellom 100 kr - 300 kr pr sett.

Jeg elsker sateng, jeg synes ikke det setter seg fast eller klør, kommer helt an på sengesettet. Noen synes jeg ikke er gode, men har kjøpt noen sateng-sett via Ellos, og de er helt nydelige. Så myke og behagelige!

Handler stort sett sengesett på KID eller Ellos, sjelden mer enn 250-300 kr stykket, men har hendt jeg har strukket meg til 599 hvis det er noe jeg virkelig vil ha.

Mvh Yvonne :heiajente: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...