Gå til innhold

Hvor dyrt sengetøy unner du deg?


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Kjøper bomull på kid. Nå har de salg, så jeg skal ta turen i morgne :)

Anonymkode: 7e5bf...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil helst ha sengetøy i krepp eller flanell som passer smaken min utseendemessig, og siden jeg er student vil jeg samtidig slippe så billig som mulig unna. Gleder meg til å ha en økonomi som tillater å kunne kjøpe noe litt dyrere av høy kvalitet med god samvittighet.

Anonymkode: fe7a0...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er 100% bomull, så er det godt nok for meg. Påvirker ikke søvnen min, der er seng/madrass langt viktigere. Kjøper som regel sengetøy på salg, sjelden over 300 per sett. 

Det som derimot er viktig er at det ser fint ut! Er ekstra glad i sommerlig blomstermønster, det minner meg om huset til min bestemor da jeg var liten :) 

Anonymkode: e49c7...9be

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tenkt tanken på å bruke masse penger på lukseriøst sengetøy. Har kjøpt bomulls-sengetøy fra kjente merker på salg (50%) enten på Kid eller hos Princess. Nå bor jeg alene og har bare to sett, de har vel holdt i snart ti år 😊

Anonymkode: ca93e...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.1.2018 den 20.22, AnonymBruker skrev:

Vi kjøper bare sengetøyet og dyner/puter fra Høie. Grunnen er enkel, det er kvalitet, holder seg godt i vask og bruk. Ofte er dette å få på tilbud og da har vi handlet en del. Skapet rommer vel over 30 sett. Laken kjøpes på Sparkjøp, fordi vi liker frotelaken. 

Anonymkode: fb975...7fc

Det trodde jeg også, så jeg kjøpte et Høie-sett og det er det eneste som har fått "riper" og hull. 🙉😆 Det som er fra IKEA eller andre ymse merker har holdt seg kjempebra. 😂 Mulig jeg var uheldig da. 

Anonymkode: 8b683...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2018 den 22.41, 2shy skrev:

Var veldig gjerrig på sengetøy før, og kjøpte helst på tilbud til 100-lappen. Så gikk jeg fra forstanden og kjøpte Lexington. Herlighet det er mykt og godt. Det er helt fantastisk deilig, og jeg skulle gjerne hatt flere sett. Har også garnstrikket flanell som ligger rundt 800 kr per sett, og det er noe helt annet enn billig-flanell. 

For min del kommer jeg til å fortsette å legge i litt ekstra når det gjelder sengetøy. På sikt vet jeg ikke om det blir så mye dyrere, mtp holdbarhet. Måtte bytte ut oftere før, helt klart.

Så rart du måtte bytte ut oftere før. Jeg har billige bomullstrekk som har holdt i over 20 år. 😂

Anonymkode: 8b683...d57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøper stort sett rimelig sengetøy. Favoritten er egyptisk bomull som jeg har to sett av. Kjøpte det på salg til 500kr settet, men ellers har jeg kjøpt langt billigere sengetøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper omtrent aldri slikt til meg selv, maks hvert femte år. Det er gjerne slikt vi ønsker oss til jul. Vi har ganske god råd, og vi har enkeltdyner, ikke dobbel, men jeg hadde ikke brukt 3500 kr på det. Legger heller penger i gode puter for eksempel tempur.

Anonymkode: c0fc1...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun sengesett fra Høie. De varer minst 10-20 år, så da er det verdt prisen. Sparer miljøet også.

Anonymkode: 53bf3...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper egyptisk bomull og høy trådtetthet bomull hotellaken. Elsker dette, og ville ikke hatt annet.
Etter jeg fant og kjøpte dette for noen år siden, er det kun det jeg har, alt annet sengetøy jeg hadde ble gitt til fretex. 

 

Anonymkode: ea065...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dyreste jeg har koster 1800 per sett. Jeg liker god kvalitet på sengetøy og ja jeg kjenner forskjell på billig og dyrt sengetøy.... 

Anonymkode: 4a194...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OT og kanskje det er nevnt allerede, men er det ikke lureri når Kid har «salg» sånn ca. Hver uke. Da er det jo ikke et reelt salg. Rekk opp hånda den som noen gang har kjøpt sengetøy til fullpris derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er noe poeng å "unne seg" et dyrt sengesett :) Har ikke lyst til å være redd for å ødelegge det dyre sengetøyet, det blir litt rart for meg. Tilbringer litt mer tid enn de fleste i senga pga kronisk sykdom.

Det er en forbruksvare, som hos meg varer i 5+ år. Jeg trives veldig godt i bomulls-sengetøy fra Kid og Princess jeg, og kjøper gjerne rimelig. Bruker kanskje 6-700 kr annenhvert eller hvert tredje år, blir litt mer i år som jeg oppgraderer hus og trenger litt til gjestesenger.

Anonymkode: 52e72...582

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina

Er ganske misfornøyd med sengesettene jeg har fra Kid og IKEA.

Prøvde økologisk bomull nå fra Høie, litt bedre - men ikke innertier liksom. Var dog ikke det dyreste der.

Det beste er fra Åhlens, men de er ikke lengre i Norge 😏

Vurderte bittelitt Myyk, men føler det er Instagramhype. 

Takler ikke sateng 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det gidder vi ikke. 

Her går det mye i krepp eller flanell. Eller sånn tykk dobbelteppe man ikke finner i kjedebutikker.

Anonymkode: 070e8...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.11.2020 den 7.18):

Har kun sengesett fra Høie. De varer minst 10-20 år, så da er det verdt prisen. Sparer miljøet også.

Anonymkode: 53bf3...acf

Kjøpte damask sengetøy fra Høye for en del år siden.  Nydelig å ligge i, men tålte dessverre ikke så mange vask,  og det ble hull! ikke bare i en del,  men i alle! Nå kjøper jeg bare lin på Kid. De koster full pris 1500 settet, men kjøper når det er halv pris. Synes også 1500 for to er dyrt, men det er superkomfortabelt å ligge i og blir bare mykere og mykere år for år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...